Uitgerekend november 2021

Ik heb woensdag mijn controle gehad en mocht gelukkig gisteren terug komen voor een nieuwe groei echo. Deze scheelde toch wel wat met de echo die me geen goed gevoel gaf, de baby is nu van iets boven gemiddeld naar "normaal" gegaan.
De meeting lag nu op ongeveer een halve week onder het termijn en bij de 1e echo was het bijna 1,5 week verder. Dus uiteindelijk maar goed dat ik mijn onzekerheid kenbaar gemaakt had.
Gelukkig is ze nu ook van rechts naar links verhuisd waardoor de pijnlijke plek waar ze steeds tegen trapte even kan herstellen?

Jilla bij mijn vk is de groei echo met 30 weken standaard, maar omdat mijn 1e kindje heel klein was kreeg ik extra groei echo's.

Lapjesendraadjes fijn dat de extra vitamine D werkt!
Een voorliggende placenta kan daar wel aan bijdrage denk ik, bij mijn dochtertje lag hij ook aan de voorkant en toen heb ik ook geen last gehad van trapjes ed. Nu ligt hij wel achter en krijg ik van mensen te horen dat die trappen wel normaal zijn?.

SuusX mijn dochtertje is nu 2 jaar en 9 maanden (geboren op 1e kerstdag?)
De baby ben ik de hele dag door weg aan het duwen volgensmij haha, ze is zo druk en trapt steeds tegen de irritantste plekken.

Goedemiddag,

Weekend! :)

Clubje wordt kleiner maar ook gezellig. Ben o ook niet elke dag actief op t forum maar blijft wel prettig om dingen te delen, we zitten toch allen in dezelfde fase.

Hier inmiddels 34+2 weken zwanger. Komt allemaal zo dichtbij nu! Kijk er ontzettend naar uit maar merk ook dat ik soms (onbewust) zenuwachtig ben voor t onbekende. Herkenbaar voor iemand? Verder nu fysio geweest voor de 1e keer. Last van m'n bekken, of eigenlijk specifiek symfyse klachten. Hebben jullie bekkenklachten? Vervelend een aantal ijzer en andere tekorten lees ik. Lijkt mij ook vervelend zeg.. dat heb ik dan weer niet.

Fijn weekend!

Nou, de nieuwe dosis vitamine d heeft helaas nog weinig effect in mijn bloed! Ik ben maar 7 punten gestegen. De huisarts vindt t echt te laag dus heb ik volgende week weer een consult. Het zal er wel op uitkomen dat ik nog meer moet gaan slikken.

Vandaag weer controle bij de vk gehad. Bloeddruk was nog net zo laag als de vorige keer. Dat verbaasde mij niets want gisteren zag ik voor het eerst sterretjes.
Maar verder was alles gelukkig goed.
Wel bleek tijdens de controle dat de Mr toch best wel een klein trauma heeft opgelopen tijdens de geboorte van zijn oudste 21 jaar geleden! Die heeft lang klem gezeten zonder dat iemand wat deed. En omdat ik nu natuurlijk ook voor het eerst ga bevallen, komt dat een beetje terug bij hem.

Ik hoef nog maar 3 weken te werken, in totaal maar 11 dagen. Ik tel echt af! Het traplopen valt mij steeds zwaarder, thuis ben ik nu echt aan het plannen zodat ik zo min mogelijk omhoog moet! En sinds deze week doen mijn benen enorm veel pijn, die merken nu het extra gewicht pas op wat ze al die tijd al meesjouwen. Het lijkt wel of ik een marathon heb gelopen!
Ik heb een klein beetje last van nesteldrang. Vanaf eind volgende week mag de Mr weer tillen en ik heb de werkzaamheden al gepland! Hahahaha. En zondag ga ik de box neerzetten denk ik.
Mijn jongste stiefdochter heeft een berenpak voor haar nieuwe broertje of zusje gekocht als cadeautje voor mij. Zo onwijs lief!! Verder ben ik hard bezig met het maken van de uitzet, ben bijna klaar!

Dg wat vervelend bekken klachten! Heb je het gevoel dat fysio werkt? Hopen dat het niet erger wordt. 
Lapjesendraadjes nog maar 11 dagen! Dat is al zo! Wat heb je allemaal zelf gemaakt tot nu toe? Lekker de mr meteen aan het werk zetten ook ? lief dat je bonus dochter zo betrokken is. 
Zijn er eigenlijk al dames verrast met een babyshower oid? Ik weet dat mijn fam wel wat van plan is maar ben benieuwd wanneer, kan slecht tegen verassingen ? nou begin nu wel stress te krijgen 'als alles maar op tijd af is'. Zou het liefst ook nog flink klussen in huis maar krijg daar echt harde buiken van heb ik gemerkt dus dat schiet niet echt op..

Goedemorgen!

Ik heb gelukkig geen bekkenklachten noch rugpijn! En heel blij daarmee, ik heb me nu ook maar weer voorgenomen om te gaan sporten in de ochtenden dus ik hoop dat dat positief uitpakt ?
Ik ben nu maar 28 dagen verwijderd van de uitgerekende datum, echt niet te geloven!!! Gelukkig zit ze super goed op schema, nog niet ingedaald maar ik zie de vk nu elke week dus dat komt wel goed.

Succes iedereen met het klaarmaken!! Bij mij is het heel simpel omdat we toch maar een ruimte hebben, ik heb de commode en morgen zetten we de wieg neer, dan alles wassen en dan zijn we zo goed als klaar.
En helaas, hier geen babyshower:( ik wilde het heeel graag maar ik heb niet echt iemand die dat voor me zou doen en zelf wilde ik wel maar de tijd heeft het me niet gegund en nu is het al te laat (denk ik?? Beetje spannend met +36 weken)
Ik wordt wel elke dag rond 5:20 en daarna 8:20 wakker, super stipt, ik ben elke keer verbaasd haha!
Ik ga de babybuik missen maar het slapen verlang ik naar, al kan dat ook niet echt ? ik wens jullie en fijne woensdag, hopelijk gaat alles goed!

Wat een hoop nieuwe berichten! Gezellig ?
Amtk jeetje 28 dagen dat klinkt heel dichtbij inderdaad spannend he!! Voel je je verder goed? Nesteldrang of valt t mee? Goed dat je iedere dag sport! Doe je ook nog yoga?

Lapjesendraadjes wat heerlijk he bijna verlof! En fijn dat de mr straks weer alles kan en mag. T herstel is dus wel voorspoedig gegaan?

Ik heb gister de afspraak met de gynaecoloog gehad en wij weten wanneer de kleine geboren gaat worden! Hier kan ik t wel zeggen haha, privé houd ik het nog geheim voor iedereen. 29 oktober is de dag! Dus nog 5 weken en 2 dagen ????
Dan ben ik precies 38 weken.

Mn suikers blijven steeds iets te hoog dus sta onder toezicht van de diëtist en iedere dag suikers prikken en opschrijven wat ik eet en drink. Als ze niet lager worden moet ik naar de diabetes verpleegkundige en internist hopelijk komt t niet zo ver!
Mijn verlof begint na volgende wk vrijdag zo'n zin in! En dan aan de bak thuis haha.

Oh meiden wat heerlijk dat het nu zo dichtbij komt he! Ik heb er ook zo'n zin in! Wil zo graag weten wat t wordt en hoe het er uit ziet! Elke dag voel ik een klein voetje naar buiten duwen, dan kietel ik een beetje terug maar ik wil dat voetje zo graag in het echt vast houden!
Ik moet nu op last van de huisarts en de Mr elke dag minstens een kwartier in de zon zitten dus ik loop nu elke lunchpauze braaf naar buiten om in het zonnetje te gaan eten. Ik heb echt het idee dat baby dat ook leuk vindt want ik zie dan echt een kontje bewegen. Zo enorm schattig! Ik ga die buik echt enorm missen!! Ik snap echt dat sommige vrouwen graag zwanger zijn. Het is dat t bij ons financieel niet meer kan en dat ik nu 39 ben maar anders zou ik graag nog een keer een zwangerschap meemaken!

Het herstel van de Mr gaat best wel voorspoedig ja. Volgend weekend gaan we het kastje en de planken ophangen. Dan is het alleen nog maar een kwestie van wat dozen verplaatsen en is de babyhowk klaar! Gelukkig heb ik een grote stiefdochter die ook met het tillen kan helpen.
Qua uitzet maken moet ik nog 2 waskussen hoezen, 2 kruikenzakken en het dekentje en boxkleed moeten nog doorgestikt worden. Dit weekend gaat daar weinig van komen, maar ik ben er behoorlijk relaxt over! Mijn verlof begint op 8 oktober dus dan heb ik daar nog evt alle tijd voor.

Lapjesendraadjes wat grappig dat de baby zo op de zon reageert!
Dat van het voetje heb ik ook, vaak op de echo zie ik ook dat de baby haar voetje ook echt tegen mijn buikwand heeft staan?

SuusX jij kan nu echt aftellen! Lijkt me wel fijn als je een datum weet. Ik vond bij de 1e vanaf de 37 weken echt verschrikkelijk, je vraagt je steeds af wanneer het begint. En ook nu denk ik daar al over haha.

Amtk (nu) 27 dagen nog, dat klinkt echt nog heel kort!

DG ik hen vooral last van mijn bekken aan de voorkant (bij schaambeen). Wist niet eens dat dat ook kon haha. Maar het is wel echt heel vervelend bij alles wat je doet.

Een babyshower zal ik niet meer hebben. Heb dat bij mijn dochtertje al gehad en meestal word het maar 1x gedaan.
Vanavond gaan we de box op zetten, wel een fijn idee, toch weer een stapje verder.
Nesteldrang heb ik nog steeds niet echt. Heb nu een volle wasmachine draaien met de hydrofiel doeken en badcapes, niet omdat ik het gevoel heb dat het persee moet maar omdat het nodig is. Heb ook echt geen zin om dadelijk alles weer op te vouwen ? en dan moeten alle kleertjes ook nog een keer?

Terug
Bovenaan