Uitgerekend november 2021

Hoe gaat het met iedereen dames?
Mijn eerste werk weekje zit er alweer bijna op nog 4 weken te gaan. Mn laatste dag is 1 oktober. En die van jullie? Nou werk ik nog maar 4 uurtjes dus ze vliegen voorbij .

Ben lekker aan t rommelen in de baby kamer in de tussentijd, t kaartje staat klaar. De tuin winter klaar maken haha denk toch een beetje nesteldrang.

Komende dinsdag hebben wij een groei echo ben zo benieuwd hoe groot de kleine zal zijn en geschat zal gaan worden.

Hier gaat het wel goed. De nesteldrang begint langzaam aan ook wel op te komen haha. Wil alles een keer (extra) goed schoon en netjes hebben voor de kleine er is.

Ik ben uitzendkracht en heb maandag weer een keer gewerkt. (Word de laatste tijd amper ingepland wegens aflopen van de opdracht helaas) omdat dat de hele dag zitten is had ik savonds echt last van mn rug, en dat voel ik nog dus was niet zo'n succes eigenlijk. Volgende week week heb ik nog een week vakantie en dan 17 september nog 1 dienst tot nu toe.
Mijn officiële verlof had ik staan op 5 oktober maar die word nu dus vervroegd.

Ik heb maandag weer een groei echo dus ben ook wel heel benieuwd. 2 weken geleden een extra groei echo gehad ondat mijn dochtertje klein was. Heb gisteren de gewone controle gehad en er werd weer gezegd dat het een kleintje zou zijn, maar dat is niet erg.
Ik heb 21 september ook nog een groei echo op een school als "model" zochten mensen tot 34 weken en die dag ben ik precies 34 weken, kan dus mooi nog een keer extra spieken☺️

Heerlijk hè, aftellen naar het verlof! Ik doe het ook inmiddels. Ik ben nog lang niet klaar, er moet nog een kastje worden opgehangen, maar dat kan pas nadat de Mr volledig is hersteld (over 3 weken!). En er moet nog steeds een box worden gekocht. Die taak heeft de Mr maar hij begon gisteren te bazelen over dat een box tegenwoordig van mdf is en dat hij bij zijn oudere kinderen vroeger een box van massief hout had. En ik had alleen maar zoiets van dat maakt mij werkelijk geen bal uit, doe normaal en zoek een box op mp! Ik kan erg slecht tegen uitstelgedrag momenteel. Ik bedoel, ik haal t ding wel op en sjouw t naar binnen hoor!
En verder moet er nog wat afgemaakt worden qua naaiwerk. Gelukkig voel ik mij inmiddels wat beter (ik eet nu dagelijks een boterham met appelstroop en 3 dropjes. De stroop omwille van het ijzer wat er in zit en de dropjes vanwege het zout om de bloeddruk naar een normaal gehalte te krijgen), dus ik heb af en toe weer wat meer energie!

Maar ja, dan blijft t nog wel over dat ik elke nacht om 4 uur naar de wc moet en daarna bijna niet meer in slaap kan komen. Ik kijk echt uit naar middagdutjes doen tijdens het verlof!

Gelukkig is t bloedprikken vanochtend wel gelukt. Er kwam nog steeds weinig uit maar dat komt dus echt door de te lage bloeddruk.

Hello ladies!

Wat vervelend van de lage bloeddruk, ijzer helpt daar inderdaad bij toch? Ik neem zelf nu Floradix maar ik zit net binnen de goede grenzen.
En ik ben even gaan kijken naar die Tummy Tub maar het ziet er zo onhandig uit lijkt mij?! Is het niet makkelijker zo een ligbadje, ik heb er ook nog geen gekocht maar nu twijfel ik ook ahh.
Ik werk al niet meer maar ben aan het uitzoeken wanneer het beste moment is om te starten met een nieuwe studie, het is nu even hopen en duimen omdat ik misschien een nieuwe woning heb gevonden! Maar nog helemaal niet zeker?
Donderdag heb ik een bevallingsbespreking gehad, waar ik eigenlijk besloten heb dat het ziekenhuis geen probleem zal zijn, en er werd me verteld dat het grootste gedeelte toch thuis plaats vindt dus dat is wel fijn. Beter dan ergens anders heen gaan ivm locatie, verloskundigen etc. Ik start vanaf volgende week met zwangerschapsyoga, daar heb ik wel zin in! En sinds gister op Schiermonnikoog tot morgen. Het was fijn maar druk in Parijs, veel heen en weer gegaan en slecht geslapen vanwege late nachten, maar het was het zeker waard!
Wat fijn dat jullie alles al zo op orde hebben, als ik morgen terug ben moet ik echt aan de slag met klussen, en lijst afvinken!! Nog zoo veel te doen pff.
Sending you love!!❤️❤️

Oh wat spannend een nieuw huisje! Nou ik hoop voor je dat t door gaat! En weet je al wat voor studierichting je wilt gaan doen?
Ja die tripjes worden langzamerhand steeds vermoeiender he! Fijn dat Parijs goed is gegaan en nog veel plezier op Schiermonnikoog!

Ik weet niet of ijzer werkt tegen lage bloeddruk, maar bij vermoeidheid zou je een ijzertekort kunnen hebben. Je ijzerwaarde wordt standaard aan het begin van je zwangerschap en rond de 30 weken getest, omdat dat meestal aan het eind van de zwangerschap omlaag gaat. Bij mij wordt ook mijn vitamine d gehalte getest, omdat dat aan het begin van de zwangerschap bij mij te laag was. Ik slik sindsdien extra vitamine d bij en ze willen weten of dat gewerkt heeft.
Tegen lage bloeddruk helpt vooral blijven bewegen, goed eten en drinken. Normaal moet je niet te zout eten omdat daar je bloeddruk van omhoog gaat, maar ik eet dus nu wel iets meer zout (drop, heerlijk!) om mij bloeddruk weer naar een normaal niveau te krijgen.

Ja die tummy tub daar heb je een bepaalde techniek bij nodig. Maar net zoals bij normaal in bad doen, leert de kraamverzorgster je dat.

Nou, de Mr heeft zijn zin hoor hahaha, gisteren kregen we een aanbod om een box over te nemen. Is ie van hout. Hij blij, ik blij (want er kan weer een vinkje gezet worden).
En ik kreeg carte blanche van mijn schoonmoeder om iets voor mij of baby uit te zoeken (ben binnenkort jarig). Dus de tripp trapp met New born set wordt besteld, samen met een enorm stevige en dure parasol voor buiten zodat we volgende zomer toch in de schaduw buiten kunnen zitten/spelen. (We hebben een schaduwloos dakterras met veel wind waardoor de meeste parasols wegvliegen, mogen niets qua zonwering aan de gevel bevestigen want huurhuis, dus het is nogal een zoektocht).

Dvbm, hoe was de echo vandaag?
Hopelijk groeit de kleine goed!
Haha ja die nesteldrang gek iets he ? al is t nu wel weer te warm om wat te doen vind ik haha.

Jullie last van de warmte? Ben ik blij dat t eindelijk weer mooi weer is maar dan is t me weer te heet haha heel handig.
Wij hebben morgen middag de groei echo ben zo benieuwd! Of hij nou inderdaad groter is. En hoe ziet hij er nu uit laatste keer was ik 19 weken lang geleden!

Lapjesendraadjes, echt wel vervelend zeg die lage bloeddruk. Een kopje bouillon per dag helpt ook wel wat. Al zijn dat soort dingen helaas altijd maar van korte duur dat het werkt. Ik ben er vroeger al zo vaak voor naar de dokter geweest maar er is niks aan te doen helaas.
Bij ons moet ook nog veel gebeuren hoor maar heb in ieder geval een start gemaakt.

Amtk, jeetje wat een verandering allemaal! Baby, studie, huis en baan... vindt je dat niet erg?? Hoe was Schiermonnikoog?

De echo was goed! Heb uiteindelijk wel mijn verloskundige gebeld omdat ik de echo een beetje vreemd vond. De echoscopiste leek een standaard meting in de echo te zetten en die moest dan overeen komen met het termijn denk ik. Ze meette niet met de hand iig, en uiteindelijk zou de baby groter zijn dan gemiddeld terwijl er vorige week en bij de 28 wkn echo nog gezegd is dat het een kleintje is? maar de verloskundige zei dat het soms aan de manier van meten ligt en dat ik me niet druk hoefde te maken.
En die nesteldrang is soms wel irritant ja haha, maar idd met dit weer lekker rustig aan!

Bijzonder al die verschillende metingen he DvBM! Zolang je vk zich geen zorgen maakt..

Met 3 dropjes per dag voel ik mij prima! Heb inmiddels nauwelijks nog een licht gevoel in mijn hoofd! Dus ik hoop dat mijn bloeddruk weer wat normaler wordt.

Helaas heeft de extra dosis vitamine d niets geholpen, bleek uit de bloedtest. Dus ik werd door de vk doorverwezen naar de huisarts. Die zei toen hij mij zag zo wat ben jij mooi zwanger! Altijd leuk om te horen en hij is niet de eerste. Jeetje, ik heb nog nooit zoveel complimenten over mijn uiterlijk van mannen gekregen als de afgelopen maanden (ben het niet gewend, want ben niet knap ofzo).
Maar goed, blijkbaar mag je in je zwangerschap echt veel meer vitamine d slikken dan dat de vk zegt. Ik moet nu een week lang extra veel slikken en dan weer bloed laten prikken.
Bloed prikken met een te lage bloeddruk is overigens een echte uitdaging. Afgelopen vrijdag lukte het pas toen ik plat lag en toen kwam er net genoeg uit!

Ja die hitte... Ik hou gelukkig (nog) geen vocht vast, maar leuk is anders! Het vocht loopt soms in straaltjes van mijn benen! Gelukkig is het over een paar dagen weer voorbij.
Ik beweeg vooral maar rustig.

Ik heb trouwens gisteren denk ik een paar voorweeën gehad. Het waren 2 korte achter elkaar, echt eventjes een totaal verkrampte buik en het deed ook echt pijn! Ik schrok er wel even van. Blijkbaar is dit normaal?

Terug
Bovenaan