Uitgerekend november 2021

Dvbm, wat apart dan zeg van die metingen.. dat veroorzaakt soms een hoop stress op niks af!!

Lapjesendraadjes fijn dat t goed gaat met de dropjes! Wel balen van de vitamine d, hopelijk met een hoge dosering dat het beter wordt! En leuk inderdaad al die complimenten! Dat zijn wel echt de leuke dingen van zwanger zijn dat bijna iedereen je mooi vindt haha.
En geen krampen meer gehad? Zou kunnen hoor dat het voorweeën waren. Of indalings weeën. Ik had vannacht wat menstruatie achtig krampen heel licht en nu is t weer weg.

Wij hadden van de wk de groei echo hij loopt zoals gedacht voor. En z'n buikomvang was wel echt te groot, dus ik moet een bloedsuiker dagcurve bijhouden. Dat is het eerste wat ze dan gaan uitsluiten. En krijg nog een aantal groei echo's. Maar moet het 21 september ook bespreken in het zh met de gynaecoloog
Spannend allemaal! Hopelijk geen suiker...dat lijkt me zo rot!

Idd zo vreemd die echo, heb woensdag weer gewone controle bij de verloskundige dus ga ik het nog wel een keer aangeven, ook dat het me niet helemaal gerust stelt.

Lapjesendraadjes fijn dat de dropjes helpen! Ik heb hier ook standaard dropjes liggen tegen een lage bloeddruk. Wel balen dat de vitamine D nog niet goed is.

Suusx 21 september pas bespreken wat te doen is nog best laat als ze diabetes vermoeden toch? Ziezo lang wachten als je op een uitslag moet wachten haha.

Ik heb sinds een paar dagen echt een pijnlijke plek vanuit de binnenkant bij m'n heupbot. De baby ligt daar vaak tegen te trappen, weet ook niet of daar net een zenuw ofzo zit maar die pijn straalt uit tot mn knie. Gisteren deed het vort zo'n pijn dat de tranen in m'n ogen sprongen. Hoop dat dit niet zo blijft gaan tot het einde?
Maar goed nog maar 7 weken te gaan tot de uitgerekende datum, en maar 4! tot ze officieel mag komen. Het gaat nu echt heel hard, nog even maar?

Dvbm, goed dat je t woensdag gaat vragen! Hopelijk kan ze je dan snel gerust stellen.
Jeetje 7 weken klinkt heel kort he!! Hebben jullie er ook zoveel zin in??
Dit is je tweede ook toch? Hoe oud is je eerste?
En van die heup klinkt pijnlijk ? kan je de baby niet af en toe voorzichtig weg duwen dan?

Ik heb vandaag contact gehad met de vk. En of ik kon een suikertest doen in t zh of meteen door naar de diëtist. Dus heb gezegd dat ik dan liever meteen door naar de diëtist ga.
Hopelijk stabiliseren ze snel en heeft de baby er verder geen last van!

Dvdb ik heb dan denk ik een erg makkelijke baby, ik heb nergens pijntjes door het schoppen (of dat komt door de voorliggende placenta, dat kan natuurlijk ook!). Klinkt in ieder geval heel pijnlijk!

SuusX gaan ze nog wel je glucose gehalte in de gaten houden? Een vriendin van mij heeft ook een dieet moeten doen. Uiteindelijk kreeg ze een kindje met een normaal gewicht en bleek ze geen diabetes te hebben ontwikkeld.

Nou, volgens mij helpt de extra dosering vitamine d enorm! Ik merkte na 2 dagen al verschil, de moeheid is verdwenen! Ik dacht dat dat kwam door t groeien van een nieuw mensje maar de vermoeidheid die ik al tijd voelde, komt dus waarschijnlijk door het vitamine d tekort! Woensdag mag ik bloedprikken en zal ik zien of er echt meetbaar verschil is.
Ik heb sinds vandaag echt een enorm zwaar gevoel in mijn benen, ik voel letterlijk het extra gewicht drukken nu!

Nog maar 8 weken, Ik kan echt niet wachten! Ik ben zo benieuwd wat het gaat worden!!

Hiiiii meiden,

Hoe is het met jullie?
Hier alles goed! Vanochtend weer controle bij de vk gehad en ze vermoedt dat dit weer een grote baby gaat worden. Onze dochter was namelijk ruim 4100 gram. En nu denkt ze dat deze baby ook weer 4kg+ gaat worden. Hij ligt namelijk heel laag en alle metingen zijn tot nu toe bijna gelijk aan z’n zus. Ik ben blijkbaar een van de vrouwen waarbij het lastig te meten/schatten is. Want bij onze eerste zaten ze er flink naast. Geschat 3600gr, geboren 4145gr. En dat terwijl m’n buik niet overdreven groot is, maar blijkbaar liggen ze heel laag en gebruiken de volledige ruimte.

Hebben ze bij jullie al een schattig durven/kunnen doen?

Lapjesendraadjes, fijn om te horen dat de vit d helpt!
SuusX, succes bij de diëtiste! Heeft dit nog gevolgen voor je? Bijv eerder inleiden?

Long timee, dag meiden!
Wat een nieuws, maar fijn dat het over het algemeen goed verloopt!
SuusX succes met de afspraak! Hopelijk is alles goed en helpt de diëtiste!

Ik heb mijn kraamzorg gesprek gehad, en ik hoop heel erg dat ik thuis kan blijven voor de bevalling. De yoga is echt geweldig, ik ben zo blij dat ik dit nog doe en de lerares geeft zo een goede tips over houding en ademhaling. Verder nu hard de lijst aan het afwerken, we moeten nog aardig wat in huis halen.
Hebben jullie trouwens een babyshower? Ik vind het zo jammer om het niet te doen maar ben vandaag al 35 wk en nog niks gepland… of foto’s oid, ik wil iets doen :( En we hebben eindelijk ons bed gemaakt, het is wel een dikke meter hoog dus klossen zijn niet meer nodig?
Verder heb ik denk ik een eerste craving, tompouce!!! Hahahah

Hoi dames, weer wat nieuwe berichten zag ik. Het groepje is wel een stuk kleiner geworden he. Maar dan zijn we wel wat beter op de hoogte van elkaar haha.

Advs, ik heb geen idee nog of t invloed heeft op de datum. Ik krijg natuurlijk sowieso een geplande keizersnede en die is al iets eerder. Ga t dinsdag horen van de gynaecoloog.
Morgen moet ik naar de diëtist. Maar merk dat me suiker waardes best goed zijn gelukkig! Ze gaan alleen iets omhoog als ik dus iets van zoetigheid heb gehad. Maar kan verder wel normaal blijven eten hoe ik al deed. Dus dat is fijn!

Amtk, jeetje 35..dat is echr al bijna!!! Gauw alles klaar gaan maken dan haha. En ach een baby heb uiteindelijk niet zoveel nodig he alleen maar liefde en geborgenheid en melk haha.
Succes met de voorbereidingen!

Hoi dames, al even geleden. Sorry, ik lees regelmatig maar heb dan voor mijn gevoel niks te melden ? Hier gaat alles goed, begin alleen rugpijn te krijgen als ik te lang zit en zelfs als ik lig, zal de fysio eens vragen of hij er iets aan kan doen. Vd week een borstvoedingcursus gehad en vorige week een bevallings workshop erg leuk. 
Ik lees hier veel over groei echo's maar hier wordt dat alleen gedaan als er indicatie is dat het erg afwijkt van gemiddeld. Heb wel met 35 weken een echo om te zien hoe hij ligt, kan dan allicht vragen of ze een schattig kan doen. 
Suus is inmiddels de zolder + kamertje al helemaal af? En amtk als je nog een soort van shower wilt en deze verder niet georganiseerd wordt kun je altijd een groepje uitnodigen om te lunchen ofzo? 
Nou meiden een soort van laatste loodjes he, voor sommigen al bijna verlof? 

Terug
Bovenaan