Uitgerekend november 2021

Dag dames! Ahh wat leuk om te horen, dat is toch wel grappig en ook fijn om te weten dat er meer zijn die nog het een en ander te doen hebben. Al vind ik het wel spannend, we moeten de wieg nog in huis zetten en ik merk toch dat ik nog wat kleertjes moet kopen (heb vooral heel veel rompertjes). Hebben jullie nog andere tips/aanraders om in huis te hebben, die misschien niet al te vanzelfsprekend zijn?
SuusX Wat fijn, goed om wat quality time te hebben, en succes morgen, gaan jullie dan de verdoving bespreken?

DG heb jij het indalen erg gemerkt? Ik had ook eergisteren een vergelijkbaar gevoel, ik merk de druk nu ook wel. Bij elk straaltje ben ik al bang haha, ze mag nog even wachten hooor!
En ik hoop dat het thuis lukt, je hebt natuurlijk 24 uur na gebroken vliezen, anders naar het ziekenhuis. De vk pushte een beetje voor het ziekenhuis wat ik achteraf gek vind, ik zou heel graag thuis bevallen!

Ohh en lapjesendraadjes wel alles oke met haar? Pff ik herken dat met de ikea, kan echt vermoeiend zijn soms zo een hele dag! Maar gelukkig hebben jullie nog wel tijd, niet te veel stressen?

Hiii!
Hier vandaag 35 weken en gister de hele dag de 2e verjaardag van onze dochter gevierd. Dus ons weekend was nogal druk.

Ik heb nog vrij weinig gedaan aan de babykamer en de spullen moeten nog allemaal van de zolder gehaald worden. Dus dat staat voor deze week op de planning. Er moet nog een trapleuning opgehangen worden. Jullie kennen het wel, van die dingen die echt moeten gebeuren ?
De commode is nog aardig leeg omdat die nog in de huidige kamer van onze dochter staat. Als het goed is gaat ze deze week richting haar nieuwe kamer dus dan kan ik lekker gaan settelen.

Grappig dat iedereen langzaamaan met de laatste dingen bezig is, komt echt steeds dichterbij zo!
Hier is ook bijna alles klaar.
We hebben nu alleen het "geluk" dat ze komende weken hier in de wijk de huizen van de woningbouw worden gerenoveerd wat pal achter ons is en een hoop herrie geeft. Ook hebben we zaterdag ontdekt dat er boomwortels door onze afvoer naar het riool zitten waardoor we steeds verstoppingen hebben, dit komen ze ook in de komende weken ergens vervangen. En ze komen de 18e zonnepanelen plaatsen.
Kortom ik ben bang dat mn kraamweek niet echt de rust zal gaan geven die ik nodig zal hebben, en dat levert nu wel een beetje stress op?

Vandaag heb ik de liggings echo gehad, tijdens de afspraak was het prima, iets onder gemiddeld maar dat was bij mijn dochtertje ook. Smiddags werd ik gebeld door de verloskundige dat ik over 2 weken weer een echo moet omdat de groeilijn toch iets afbuigt en ze het in de gaten willen houden. Gelukkig niet om me heel druk over te maken maar ter controle goed om te doen.

Wat betreft thuis of in het ziekenhuis bevallen; ik wil naar het ziekenhuis. Dit ivm een (geneesbare) spierziekte in het verleden. Zo kan ik een ruggenprik tijdens de heftigere weeën en tegen het einde het toch zo veel mogelijk op eigen krach doen.

Amtk
Ik merk dat ik nu ook begin te twijfelen of ik wel voldoende in huis heb. Ik heb volgens mij, naast 6 rompertjes, maar 3 dingen maatje 50 in huis. Geen enkel vestje of jasje, maar ja, hoeveel zal ik de eerste maand met Klompje naar buiten gaan?
Heb gelukkig wel het berenpak maat 56, dus dat gaat mee naar het ziekenhuis voor die 25 meter dat ik evt met Klompje van deur tot auto moet. Ik heb denk ik wel genoeg kleertjes maatje 56, maar ik ga nu overal aan twijfelen.
Ja gelukkig gaat t wel goed met onze dame. Ze heeft haar enkel zwaar verstuikt en loopt nu met een brace.

AvdS, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter! Oh ja die klusjes...zucht hahahaha

DvBM hier zijn ze pal naast ons gebouw ook aan het bouwen (ze boren de palen de grond in, maar dat geeft alsnog wel lawaai van allerlei machines) en aan de voorkant van het gebouw gaan ze de weg verleggen, dichter naar ons gebouw toe. En dat gaan ze dus ook s nachts doen... Ik ben er niet blij mee, ik zal het hele verlof in de herrie zitten.

Morgen is mijn laatste werkdag en het wordt echt tijd! Ik viel gisterenmiddag in slaap achter mijn bureau! Oeps hahahaha
Ik ga trouwens bevallen in het geboortecentrum van het ziekenhuis. Ik woon er praktisch naast, maar het is vooral ook ter geruststelling van de Mr. Diens oudste heeft vastgezeten, zegt hij, tijdens de geboorte en hij is bang dat dat nu ook weer gaat gebeuren. En aangezien het ook zijn kind is en ik wil dat ook hij een prettige ervaring heeft, ben ik dus maar in zijn wens meegegaan.

Laatste loodjes.. as zaterdag 35 weken! Vorige week op de triage afdeling beland omdat er vermoeden was van zwangerschapsvergiftiging maar gelukkig vals alarm. Wel is de kleine gup in stuit gaan liggen ? as maandag liggingsecho, hopelijk is hij dan uit zichzelf al goed gaan liggen anders wordt er een versie ingepland.. 
Ik kijk echt uit naar alle verhalen hier als we 1 voor 1 gaan bevallen! Omdat er toch tussen sommige best wat tijd zit ben ik echt zo benieuwd wanneer de eerste november baby zich laat zien (of eind oktober baby ?) 
Lapjes ik had ook maar heel weinig in 50 maar heb toch afgelopen week mezelf toch weer laten verleiden door de mazzeldagen bij prenatal ?

Pff even een nachtelijk berichtje van mijn kant… zijn jullie ook ineens weer misselijk? Pff ik word er wakker van en heb het gevoel te moeten spugen. Net maar even crackertjes gegeten met de hoop dat het over gaat.

Kan me dit zo niet herinneren van de eerste zwangerschap ?

Advs, wat vervelend die misselijkheid dat kan wel gebeuren ja dat het opeens terug komt hopelijk wordt t niet erger of verdwijnt het weer! Misselijkheid is echt geen pretje!

Lapjesendraadjes, jij nu ook lekker verlof heerlijk!! Hoe was je laatste dag? Nog iets gekregen van je collega's?
Wat balen van al die werkzaamheden bij jullie huis in de buurt.. aan dat soort dingen is echt niks aan te doen helaas.
En qua kleertjes zal je vast ook nog heel wat krijgen! En anders is t zo besteld of bij gehaald ?

Jilla, ja laatste loodjes spannend he! Wat schrikken zeg dat ze dachten aan zwangerschap vergiftiging maar gelukkig was dat het niet! Had je een hoge bloeddruk? En wat balen dat de kleine in stuit ligt.. zo'n versie lijkt me best heftig. Ik las laatst goeie verhalen over moxa therapie bij kindjes in stuit, Google maar eens.
En ja wie zal de eerste zijn van deze groep haha. Ik denk amtk!

Wij nog 3 weken tot de keizersnede ik vind t zo spannend.. dat ik nu helemaal goed bij de operatie ruimte in ga en t zo bewust mee maak. Vorige keer had ik vreselijke bijwerkingen van de ruggenprik waardoor ik hondsberoerd was en mn dochter niet bij me kon liggen het eerste uur. Hoop zo dat dat niet weer gebeurt.
Wij zijn hier trouwens alle drie ziek thuis al een week. En ik voor de derde x verkouden word er niet goed van!

Hello dames! Hopelijk gaat alles goed :)
Ja klopt! Het komt zo dichtbij nu haha. En vandaag laatste werkdag lapjesendraadjes!!! Heerlijk! Hopelijk vandaag een betere dag gehad, omdat je weet dat het er voor even op zit.
En ik heb nu denk ik wel genoeg kleding, nog wat broekjes gekocht en slaappakjes maar dat moet wel goed zitten. Ik zag hier een paar keer Vinted langskomen en ik heb wat super leuke dingen gevonden! So thanks :)

En klopt Jilla! Zo leukk, ik ben benieuwd naar jullie gekozen namen? En hopelijk is er niks ernstigs?! Je moet ook maar naar wat yoga/ademhalingsoefeningen kijken voor de stuitligging, vertrouwen dat baby lekker indaald!
SuusX ja ik zat een beetje in de verkeerde groep? maar het kan zomaar een november baby worden, volgens mij ligt ze erg comfy, heb nog helemaal geen neppe weeën oid. En beterschap ❤️

Gister 38 weken, zo spannend, mijn vriend is al de hele tijd aan het zeggen baby kom maaar! Maar ik vind het zo prima nog even. Ik merk wel dat ik heeeel emotioneel ben de laatste dagen, ik heb ook echt veel gehuild om de kleinste dingen.

We gingen gister de geboorte aangifte doen, blijkt het dat mijn vriend een geboorte akte nodig had omdat hij Frans is :( echt super onhandig, hadden ze ook niet vermeld toen ik de afspraak had ingepland. Dus dat wordt nog wat, die moet hij nu halen binnen 3 maanden na geboorte.

En met het klussen komt het wel goed, ik las gister nog een beval verhaal waar de man na het breken van de vliezen snel het ledikant in elkaar zette?

Terug
Bovenaan