Uitgerekend november 2021

Wat een leuke manieren om het te vertellen zeg, zo origineel!!

Hahaha @froemeltje, ik herken het. Ik begeleid een jongetje met autisme. Toen ik het hem vertelde reageerde hij met 'oh, oké. Wanneer gaan we naar het hondje?' ? echt hilarisch soms haha!
Vind het wel een lastig idee om mijn werk straks voor een paar maanden los te moeten laten.. Hebben jullie dat ook? ?

Hier heb ik er het gewoon met de collega's erover waar de kinderen bij zijn maar of het kwartje echt gevallen is heb ik nog geen idee van morgen ga ik het even goed uitleggen op mijn bso groep. De kinderen zijn daar net vier jaar oud dus ben benieuwd haha. Op maandags werk ik op de baby groep dus tja daar valt niet veel aan uit te leggen haha ?

Zelf heb ik ook af en toe het idee een plopje of een borreltje te voelen. Ging gelijk googlen van het weekend en het is wel mogelijk inderdaad. Ben nu bijna 13 weken en is niet m'n eerste zwangerschap. Als is de laatste wel 11 jaar geleden geboren haha ?

En dat bobbeltje voel ik ook als ik plat lig voornamelijk net alsof je een ballon voelt vind het nog steeds spannend allemaal maar de laatste echo was goed.

Volgende week eerste fysieke afspraak bij de verloskundige ben heel benieuwd zo lang geleden allemaal haha.

Jeetje Kadootje: heb jij volgende week pas eerste fysieke afspraak bij de verloskundige? Is dat i.v.m. covid? Zo ja, wat is dat dan anders geregeld per kliniek!

Alles de intake en dergelijke was telefonisch en dan je eerste echte afspraak dat je ook je verloskundige ziet is dus pas met 14 weken hier. Wat inderdaad komt door covid. Kijk er ook wel naar uit want moet overal zelf achteraan dus dan kan ik gelijk even mijn visie erop vertellen haha ? vind het niet zo netjes dat ik continu moet bellen voor dingen waarvan hun mij hadden moeten informeren etc

Zo, dan! Dat vind ik ook verre van netjes. Veertiende week pas fysiek, pff. Logisch dat je wel even wilt spuien.
Bij mijn verloskundige worden de tijden meer gespreid, dus minder afspraken op een dag. Wanneer er een echo plaatsvindt, mag de partner mee, nooit kinderen of grootouders, en altijd mondkapjes gedurende de hele afspraak. Vanzelfsprekend ook desinfecterende handgel bij binnenkomst, etc.

Hoop voor jouw praktijk dat ze ook wel iets opsteken van deze keuzes (en de feedback die ze hier ongetwijfeld op krijgen). Want ik kan me voorstellen dat je een stuk zorg mist dat voor mij vanzelfsprekender is, en hoe frustrerend dat kan zijn (met het achteraan bellen enzo).

@kadootje Jeetje belachelijk zeg! Kan toch niet, hoop wel dat ze daar verandering in brengen inderdaad. Hier is het hetzelfde als bij Eva Christina, heb as dinsdag weer een controle afspraak (met alleen doppler) dus dan mag m’n partner niet mee maar bij de echo’s mochten we samen komen en inderdaad gehele afspraak met mondkapje op.

Bij mij is het ook hetzelfde als bij Eva Christina! Nu scheelt het bij ons wel dat de echo's ook door de verloskundige zelf worden gedaan, dus vandaar dat ik ze al vaker heb gezien! Verder was bij ons de intake ook via beeldbellen!

Tjonge, het lijkt me lastig allemaal! Hier zijn ze echt relaxed. De intake is gelijk met de eerste echo tussen de 6-8 weken en alles is fysiek. Daarnaast is er nog hartjesspreekuur 1x in de week! We dragen wel een mondkapje, maar verder niet.
Hebben jullie een idee wat er nu extra wordt gedaan bij de bevalling qua regels e.d.? Stel dat het in november weer oplaaid :-(

Terug
Bovenaan