Uitgerekend november 2021

Hoi hoi,

Laten huilen-huilen doen we hier niet maar als we hem net op bedje hebben gelegd en hij jengelt/huilt wat dan kijken we het (op advies van het ziekenhuis) wel eerst 10 minuutjes aan voordat we heen gaan. Ik zet dan m’n timer. Meestal slaapt hij na 5 minuutjes al heerlijk en anders gaan we heen om z’n speentje te geven (vaak toch al wel wat eerder dan 10 minuten). Mocht hij echt heftiger huilen gaan we direct heen voor z’n speentje, we halen hem er niet uit tenzij we al een tijdje bezig zijn en hij klaar wakker blijkt te zijn. We leggen hem meestal wakker maar rustig weg. Soms blijven we nog even bij hem om hem rustig te krijgen, leggen dan een hand op z’n buikje en de andere hand op z’n hoofdje en we hebben de white noise aan (op timer) Ook is hij standaard ingebakerd in een laken. Owen slaapt echt heel goed en hij valt ook altijd super goed zelf in slaap? vannacht heeft hij zelfs van 23:30 tot 04:30 geslapen.

De osteopaat vond Owen heel gespannen en dan met name z’n middenrif en buikje. Z’n buikje voelde ook heel hard aan. Ze heeft allerlei oefeningen met hem gedaan en we moeten volgende week vrijdag nog 1x heen. Ze dacht wel echt hier iets mee te kunnen. Dinsdagavond en woensdag na de osteopaat was echt DRAMA. Krijsen, hele dag onrustig en huilen, persen en rood aanlopen. Ik dacht echt: wat heb ik gedaan. Maar ik moet zeggen, vandaag was echt een top dag. Hij heeft amper persmomenten gehad en ook amper gehuild. Hij was vandaag echt lekker vrolijk en ligt nu as we speak als een roosje te slapen. Dus het heeft denk ik toch wel echt iets gedaan. Het schijnt ook dat ze altijd de dag erna wat van de leg zijn dus ik denk dat het daardoor kwam.

Vanmorgen bij het consultatiebureau geweest en hij groeit mooi gemiddeld. Hij is nu 4,7kg en 55cm. Al dik 1kg gegroeid sinds de geboorte?

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Laten huilen hoeft niet. Zulken kleintjes kan je echt nog niet verwennen. Onze kinderen heeft heel veel op inze armen of borst gelegen, maar nu ze ouder zijn zijn ze echt niet verwend. Jou nabijheid geeft rust.

@Kim fijn dat je vandaag een goede dag heeft. Hopelijk heeft de osteopaat gelijk enn krijgt ze echt voor elkaar wat ze wou!

Over anticonseptie zijn er veel mogelijkheden, maar je moet zeker doen wasr jij je goed bij voelt.

@withlove wat lastig he die emoties.. wanneer was je jarig. Gefeliciteerd!! Broers en zussen nog niet op kraamvissite?? Vervelend hebben ze een reden gegeven van waarom niet? En is het van jou kant of van je man zin kant? (Misschien kan je dingen van jou familiekant beter hebben?)

Dank voor de tips meiden! Ik heb de vraag ook neergelegd bij het CB, en zij gaven inderdaad hetzelfde aan. Dus nu voel ik me niet vervelend wanneer ze lekker de halve middag bij me ligt of ik haar in de draagzak heb. Ik geniet er ook zo van, dat warme lijfje tegen mij aan. En ze ruikt zo lekker! Hebben jullie dat ook? Dat jullie jullie kindje zo lekker vinden ruiken? Haha ?

Over de osteopaat: wat is de reden dat jullie die ingeschakeld hebben? Voor de zekerheid om te controleren, of was daar echt een specifieke reden voor? @kim

@withlove, Nina groeit keurig gemiddeld!
En ik heb zelf weinig last van dingen. Het enige is dat ik echt mega snel zweet. Vooral als ik met Nina bezig ben: in badje, haar luier, omkleden. Het zweet breekt me dan echt uit. Zal wel te maken hebben met het vocht vasthouden denk ik!
En ik voel me soms super onzeker of ik het wel goed doe. Merk dat ik veel bevestiging nodig heb, dus ik app veel met mijn moeder. Ook wil ik soms toestemming vragen aan de VK of het CB, bijvoorbeeld of we wel zomaar Johannes broodpitmeel mogen gebruiken, of of ze haar muts af mag binnen, of we wel met haar naar buiten mogen als het een beetje miezert.., of mag ik wel dit zalfje smeren... Ik weet zelf het antwoord wel, maar mag het wel let een baby? ? Natuurlijk app ik ze niet om dit soort dingen, maar het liefst doe ik dat wel hahaha. Hebben jullie dat ook? (of hadden, bij de eerste)

@Leli Ah zo herkenbaar. Ik app m’n moeder ook heel erg veel met allerlei vragen. Ik ben ook zo onzeker steeds en wil zo graag alles goed doen. Je twijfelt dan soms aan alles hè.
Haha dat van het zweet klinkt ook heel bekend, heb ik ook steeds last van?.

We zijn naar de osteopaat gegaan omdat Owen zo veel last lijkt/leek te hebben van darmkrampen. Hij was het grootste gedeelte van de dag zo ongemakkelijk en eigenlijk altijd wel aan het huilen. Als hij 20minuutjes gezellig in de box lag, was het veel. Het was eigenlijk constant huilen, eten, slapen. Maar ik moet zeggen gister ging het echt goed dus ik hoop heel erg dat de osteopaat toch wonderen verricht.

Maandag gaan we naar de Babyspa, daar ben ik ook zooo benieuwd naar?

Qua anticonceptie: ik gebruikte altijd een ladycomp (zo’n thermometertje) en dat werkte echt perfect, die had tot op de dag van m’n eisprong gelijk (dat blijkt wel, we hebben het 1x op z’n beloop gelaten haha). Maar omdat de vk en kraamverzorgster steeds hebben gezegd dat ik echt iets moet regelen omdat heel veel vrouwen hetzelfde jaar weer zwanger worden, en wij dat nu echt (nog) niet willen, ben ik naar de huisarts gegaan. Ik ga eerst de light pil (20mg) proberen en als ik toch te veel last van de hormonen krijg ga ik over op een mirena spiraal.

Hé dames,lynn is inmiddels 18 dagen. De tijd gaat zo snel. Hier merken we dat ze echt meer gaat huilen en laat krijgt van krampjes. Daardoor duurt het lang na de voeding voordat ze in slaap valt en we haar weg kunnen leggen. Ik geef borstvoeding en ben al heel blij als ze nu 4 en soms in de nacht er 4,5 uur tussen laat. De laatste nacht was een drama. Ze schijnen meer te gaan huilen tot 6 tot 8 weken ook ivm de krampjes en daarna neemt het vaak weer af. Verder doet zeker heel goed enjoy ze flink aan. Na13 dagen zat ze al 120 Gr boven geboortegewicht dus dat is fijn.

Dat zweten is heel herkenbaar ik heb het vooral snachts en vaker natte oksels dan ik voorheen had. Ik heb ook constant dorst en val mega snel af. Fijn want die geboortekilo’s mogen er wel af. Nog 9 kg te gaan. Mijn buik krimpt ongelofelijk goed en het vloeien is echt nog maar een beetje. Met kraambezoek doen we heel rustig aan door Corona maar eigenlijk bevalt ons dat ook wel goed. Lekker met onze eigen flow mee gaan. De mensen downloaden nemen lekker avond eten mee zodat we niet hoeven te koken.

Naar een osteopaat is hier misschien ook wel een idee.

Qua anticonceptie gaan wij gewoon weer voor een condoom doen we al een paar jaar en bevalt ons prima. Ik wil niet aan de hormonen en in het verleden heb ik geen heel goede ervaringen gehad met een spiraaltje.

Hoe is het bij iedereen?

Owen is inmiddels alweer 6,5 weken en ik ben stiekem wel blij dat we de eerste 6 weken er al weer op hebben zitten. Ik vind het af en toe wel zwaar hoor. Sinds 2 dagen zitten we hier nu op de Pepti voeding in overleg met de kinderarts en we zien langzaam verbetering. Ik durf nog niet te enthousiast te zijn maar gisteravond was de eerste avond in weken dat Owen lekker relax bij ons was en niet alles bij elkaar schreeuwde. Dus ik heb goede hoop? gelukkig zitten we nu ook een beetje op de krampjes/huilpiek (tenminste zegt iedereen steeds) en wordt het hopelijk vanaf hier alleen maar leuker. Hij ontwikkelt zich zo snel! Hij maakt geluidjes, kijkt je aan en volgt je met z’n oogjes en hij lacht ? zo leuk. Ook groeit hij heel snel!! Hij is al bijna 5kg. Vandaag weer bij de osteopaat geweest voor de 2e en laatste keer en ik hoop dat hij er nu niet meer zo’n last van heeft als de vorige keer.

Het slapen gaat hier echt heel goed, vooral snachts slaapt hij echt top. Hij wordt 1x per nacht wakker, meestal rond 3-4 uur. Overdag zijn er nog wel wat momenten dat hij te koppig is om te slapen haha. Maar ik kan hem regelmatig wel wakker wegleggen en dan valt hij zelf in slaap? Na de fles van +/- 19:00uur wil meneer meestal ook wakker blijven tot z’n laatste fles. Hoe hebben jullie dat?

Fijne feestdagen allemaal! ?

Oh wat genieten @kim!! En de tijd vliegt echt he?!
Nina is alweer 4 weken oud. Gisteren was echt even een lastig dagje voor haar. Veel mopperen, niet slapen. We dachten aan een sprongetje, maar volgens 'de boekjes' heeft ze die de 28e pas. Dus geen idee.
Savonds bleven we bij m'n ouders eten en zij boden aan dat Nina daar wel mocht logeren. Mijn moederhart vond dat echt even heel lastig, maar het idee om even een goede nacht te maken was wel heel aantrekkelijk. Dus, Nina heeft haar eerste logeerpartijtje bij opa en oma gehad. En het ging echt ontzettend goed! En papa en mama hebben van 21.30 tot 09.00 geslapen. We hadden het schijnbaar nodig haha!

Hebben jullie kleintjes al eens gelogeerd? Ik voelde me wel een beetje een slechte moeder en heb ook echt even behoorlijk gehuild om haar daar achter te laten, maar nu kijk ik er heel goed op terug!

Nina slaapt ook steeds minder vaak en korter. Snachts komt ze ook maar één keertje rond 3 uur, maar ze blijft daarna wel echt 2 uur wakker. Dan heeft neerleggen geen zin, binnen no time zet ze het op een brullen. Dus dat is soms wel even heftig.

Hebben jullie veel gemerkt van het eerste sprongetje?

Fijne feestdagen allemaal ?

@Leli Ja het vliegt echt voorbij. Hij groeit nu ook zo snel, hij zit met broekjes al bijna op maatje 62?.

Oh zo herkenbaar! Wij hebben Owen ook met 3 weken uit logeren gehad bij m’n ouders om zelf even bij te kunnen tanken en ik vond dat doen ook zo lastig. Later natuurlijk ook nog 3 dagen in het ziekenhuis. Maar beide keren heb ik ook enorm moeten huilen. Maar Owen had heerlijk geslapen (op beide plekken) en ik kijk al uit naar z’n volgende logeerpartijtje bij opa en oma hoor haha. Weer even een nachtje bijslapen is wel weer welkom.

Wij hebben vandaag ineens een heel ander jongetje. Gisteravond (de avond na de osteopaat) was weer even drama. Veel krampen, persen, ontroostbaar huilen, enorm overstrekken. Maar hij heeft afgelopen nacht 5,5 uur doorgeslapen en vandaag is hij zoo super relax. We zijn de hele dag op pad geweest bij m’n schoonfamilie en hij heeft bij z’n tante en nichtjes heerlijk op de arm liggen tukken. Ook nu ligt hij alweer heerlijk in z’n bedje te pitten. We weten niet wat ons overkomt haha. Ben benieuwd of dit door gaat zetten. Z’n ontlasting is in ieder geval nu wel mooi op gang.?

Terug
Bovenaan