Uitgerekend oktober 2018

Wat leuk! Ik heb je topic voor oktober al wel voorbij zien komen enkele maanden geleden, maar daar stonden toen al 300+ berichten op. Dan voelt het een beetje alsof je de bus hebt gemist qua connectie,haha!
Ik ben 30 oktober uitgerekend en heb deze week mijn eerste verlofweek. Ik zag dat de rest van de mama's hun kindje al wat eerder verwachten. Sterkte de komende tijd en vergeet niet te genieten ondanks alle ongemakken!

Ah kijk, toch nog wat meer dames! Leuk! 
Ik ben er inderdaad inmiddels wel klaar voor en mee, het is nu niet zo heel leuk meer ;) Ons meisje was nog niet helemaal ingedaald maar ik heb het idee dat dat nu wel het geval is. Ik heb gisteren een zeurend pijn gehad in onderrug, steekjes in liezen en iets wat nog het meest lijkt op menstruatiekrampen. Ik had eigenlijk een beetje de hoop dat die indalingsweeën over zouden gaan in ontsluitingsweeën vannacht, maar helaas, ze zit er nog. 
Het is inderdaad wel een bizar idee, dat er dadelijk een derde bij is in onze relatie. Ik vond het bij de drukkerij heel vreemd om de naam al door te geven, alsof het toen wat echter werd! Heel apart. De co sleeper staat al een tijd naast ons bed en de box ook al in de woonkamer. Het is nu echt wachten, ik onderneem ook niet zo veel meer. Ook vanwege dat ze nog niet was ingedaald, als dan de vliezen breken moet ik eigenlijk direct gaan liggen en dat lijkt me niet zo fantastisch als ik boodschappen aan het doen ben ?
AnnMomtobe vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt.. goed veel met je benen omhoog! En veel wandelen /zwemmen schijnt ook goed te werken .
MarloesN heel herkenbaar, ik heb nu het hele huis aan kant en hou dat een beetje in stand... Maar ik blijf dingetjes zien, echt bizar die nesteldrang. Gisteren alle radiatoren gepoetst. Heb onlangs een handstoomreiniger gekocht dat werkt ook geweldig. Mijn man vond dat ik er een beetje in door sloeg maar ik geef de hormonen maar gewoon de schuld. En het is wel heerlijk om dan 's Avonds op de bank in zo'n schoon en opgeruimd huis te zitten met de kaarsjes aan.. 
Bananenmaan ja die topic heb ik ook gezien, maar volgens mij zijn zij toen verder gegaan op Facebook. Ik vind het wel apart dat er verder helemaal niets is voor oktober, zijn er dan maar zo weinig uitgerekend in deze maand.. Fijn, nu verlof! Lekker cocoonen! Dat voelt voor mij al eeuwen geleden, haha. Ik heb vorige week de laatste cursusavond Samen Bevallen gehad dat was ook wel even een mijlpaal. Iedereen die elkaar dan succes wenst.. Het komt wel erg dichtbij.
Ik heb wel het idee dat het een goede overgang is, de hele zwangerschap is voor mij de bevalling iets geweest wat ik wel spannend vond. Maar nu het zwaarder wordt weegt dat spannende niet meer op tegen de ontmoeting met je kindje en het einde van die zwaardere laatste weken buik met je mee zeulen.

En inderdaad, geniet er allemaal nog even van!! 
Gr .Liselot 

Hier nog een mama die op 24 oktober is uitgerenkend van een jongen :) 
Gisternacht begon het flink te rommelen bij mij. Eerst begon het als menstruatiepijn en daarna ging het over in weeën die ongeveer 30 seconden duurden en om de 3 á 5 minuten terugkwamen. Sommige moest ik echt wegpuffen. Helaas heeft het niet doorgezet :-( 
Nu maar hopen dat er vanavond toch nog iets gebeurd..! 
Voor alle dames die begin okt waren uitgerenkend en wellicht al zijn bevallen: van harte gefeliciteerd ..!! Alle andere oktober-uitgerekende-genootjes succes even nog met de laatste loodjes..! We mogen binnenkort onze kleine wondertje vasthouden ..?

Wauw, wat leuk! Even een dagje niet gekeken en weer veel reacties. Gefeliciteerd allemaal en leuk dat we zo de laatste loodjes nog een beetje kunnen delen. Ladynas, wat spannend zeg! En wat betreft de nesteldrang, die heeft hier ook al maanden behoorlijk toegeslagen. Van mezelf ben ik slordig, maar nu...niet meer te herkennen. Hele dag opruimen en poetsen haha. En opeens een muur willen verven, nieuwe foto's ophangen. Ik heb er helemaal aan toegegeven. ?
Hoe vond je de cursus Samen Bevallen? Ik heb zelf een hypnobirthing cursus gedaan. Ben ik er over te spreken! Is het voor alle dames trouwens het eerste kindje? 
Verder vind ik het bizar hoe je je van dag tot dag kunt voelen. Vandaag vol energie de hele dag door de stad gelopen terwijl ik me een paar dagen geleden echt sloom, moe en zwaar voelde...

Haha, bijzonder toch hoe die hormonen werken. Als ik er helemaal aan toe zou geven zou ik denk ik iedere dag stofzuigen en twee keer per week het bed verschonen ? ik heb inderdaad ook al meerdere muurtjes staan verven.. En wisselende dagen zijn ook herkenbaar. Ik voel me significant beter als ik tussen de middag heb geslapen.
Ik vond de cursus samen bevallen heel erg fijn! Ten eerste omdat het dus samen is (en ik heb een heel toegewijde man wat betreft zwangerschap en bevallen dus hij vond het ook wel heel erg prettig om te weten wat zijn rol kan zijn) en ten tweede omdat de avonden super informatief zijn terwijl er ook altijd een ontspannend / praktisch gedeelte is. Ik vond het ook leuk dat er meerdere stellen waren (in totaal 4) die ongeveer gelijk liepen qua zwangerschapsduur. Het hypnobirthing leek me ook interessant... Maar toch niet gedaan. Misschien een volgende keer! Ik heb wel nog zwangerschapsyoga gedaan. 
Verder is mijn wens om thuis te bevallen en we hebben een bad gekocht. Ik vind dat wel een heel prettig idee, het schijnt de minst heftige overgang te zijn voor het kindje. Wat ben jij van plan? Voor ons is het trouwens inderdaad het eerste kindje! 

Ook ik ga voor een thuisbevalling in bad! Toevallig ?. Ik kijk er naar uit en voel geen angst. Sinds gisteravond is de baby ontzettend druk (nou vind ik hem sowieso altijd behoorlijk aanwezig) maar echt dat ik dacht, zou het gaan gebeuren?? Vanochtend controle verloskundige en hij zit nu echt vast in het bekken, klaar voor de start. Voel nu ook meer steken in mn vagina. Hebben meer daar last van? Ik ben zooo benieuwd, maar hij mag nog even blijven zitten. 

Hoi dames, 
Hier nog een oktober gevalletje. Ben 11 oktober uitgerekend van een jongetje. De eerste! Echt super spannend en denk nu iedere avond.. ah weer niet.
Mijn vriend houd zich beter vast aan de 11e en vind het nu nog niet zo spannend, terwijl ik na de 37 wk grens al aan het aftellen ben. Niet echt nesteldrang, behalve dat ik graag vlak bij huis blijf en iedere halve wasmand al weer in de machine prop. Oh en mijn vriend heeft de nieuwe dyson stofzuiger moeten halen. Beetje nesteldrang dan toch.
Veel harde buiken en steken hier en de kleine is zich steeds aan het uitrekken/afzetten. Helemaal ingedaald en vrijdag weer controle. Ben dan 39+1. 
Fijn om te horen hoe het bij jullie gaat en succes allemaal! 
Herma

Heel herkenbaar!! Ik heb het alleen vaak in de ochtend, omdat ik toch een beetje het idee heb dat het in de nacht gaat beginnen, dan denk ik echt ' hmmm weer niet!!', heel teleurstellend. 
Maar wow! Vandaag is mijn uitgerekende datum. Ik vind het zo spannend! Je weet gewoon dat er iets enorms staat te gebeuren, iets dat invloed heeft op de rest van je leven maar wanneer?? In ieder geval binnen nu en twee weken. Ik had heel erg verwacht dat ik in week 39 zou bevallen omdat ze wat voorliep bij de echo's, maar nu ik de 40 heb aangetikt denk ik dat het helemaal open staat. Ik heb geen idee meer!
We zijn gisteren met zijn tweeën uit eten geweest (bij een Thais restaurant, lekker pittig gegeten?), als een soort 'afscheid' van ons oude leventje. We hebben veel gelachen en super veel zin in deze nieuwe stap.. ik had dus eigenlijk ook wel weer heel erg gehoopt op weeën vannacht. Heb nu wel een zeurend gevoel in mijn onderbuik en rug, maar dat kan ook het pittige eten zijn, haha. Hoe is het met jullie verder? Vinden jullie het nog leuk? Bij mij is het heel wisselend. 
Hoor het graag! 

Terug
Bovenaan