Uitgerekend September 2019

Oooh ik zie net de lijst voorbij komen met iedereen die al bevallen is! Leeeuk!!! Gefeliciteerd allemaal! 
Van wat ik tot nu toe heb gelezen gaat het ook (redelijk) goed met iedereen, ook zo fijn!
Hebben jullie de drukte van ziekenhuis/kraamhulp meegekregen of was dat alleen hier? Wij hebben 2 verschillende kraamhulpen gehad waarvan 1 niet eens bij het "bedrijf" zit waar wij ons hebben aangemeld. In het ziekenhuis ook al geen prettige ervaring gehad door de drukte. Morgen is Lizzy 4 weken en merk nu echt dat ik baal van de eerste week. 
Onze nachten gaan redelijk goed. We maken Lizzy niet meer wakker voor de fles, maar mevrouwtje begint zelf te krijsen na 3,5 uur haha
De hoeveelheid voedingen vind ik nog wel wat lastig merk ik. Ik wil niet overvoeden maar ook niet dat ze honger krijgt. De laatste keer dat we Lizzy hebben gewogen was ze op haar geboortegewicht weer (3180gr),  vrijdag wegen we pas weer voor het eerst. ?
De wond van de keizersnee is eindelijk dicht en het vloeien zo goed als gestopt. Behalve wat gekleurd slijm af en toe, sorry beetje tmi miss ?? ik heb nu echt zo een menstruatie achtig gevoel in mijn buik. 9 maanden lang niet gehad en ineens begint het weer, dat heb ik dus echt niet gemist he ? 

Welke vitamine d gebruiken jullie eigenlijk? Onze kraamhulp zei dat we Kruidvat eigen merk konden gebruiken, maar dan wel de olie.
Eergisteren was vergeten te geven en misschien lijkt het maar zo, Lizzy was wel een stuk rustiger qua krampjes... 
Ik wil dus even kijken wat jullie ervaringen zijn met misschien een ander merk of die op waterbasis...

Hallo lieve allemaal!

Daar ben ik dan eindelijk!! Sorry dat ik jullie zo lang liet wachten hihi. Allereerst alle nieuwe mama’s gefeliciteerd met jullie kindjes!

Ik ben ondertussen dus ook bevallen van onze knappe zoon Jesse Yannick, roepnaam Jesse❤️ Hierbij mijn bevallingsverhaal...

Afgelopen zaterdagnacht 5 oktober begon om 3u dus de bevalling met weeën die direct heel regelmatig kwamen. Om 8:30u kwam de verloskundige en bleek ik 3-4 cm ontsluiting te hebben, dat schoot nog niet echt op aangezien ik al 2-3 had.

Om 12:00u kwam ze weer en bleek ik nog maar 4-5cm te hebben, en daarom besloot ze om mijn vliezen te breken. Toen bleek dat ons mannetje in het vruchtwater gepoept had en dat we naar het ziekenhuis moesten vertrekken, een enorme domper voor mij... 

In de auto onderweg naar het zkh werden mijn weeën direct krachtiger en rond 14u werd mijn ontsluiting weer gecheckt. Ondanks de krachtige weeën nog steeds maar 5cm... Toen ben ik in het bevalbad gegaan en kreeg ik wee opwekkers en werd het best heeel zwaar..

Om 17:30u bleek mijn ontsluiting echter nog steeds maar op 5 cm te hangen... toen brak ik even... ik wilde absoluut geen ruggenprik, maar ik kon niet meer dus toch voor een ruggenprik gegaan, wat een verademing was dat zeg!

Helaas niet voor heel lang want ze hadden de wee opwekkers maximaal gezet en dat kwam door dr ruggenprik heen. Daarbij kreeg ik koorts en werd ik misselijk, wat was ik er klaar mee? 

Maargoed, rond 20u bleek ik ineens 9 cm ontsluiting te hebben, eindelijk!!! Om 21:45u mocht ik eindelijk gaan persen, wat pittig zeg, heb spierpijn in alle spiertjes van mijn hele lichaam ? 

Na 1 uur en 20 min persen, heb ik Jesse om 23:05u zelf aan kunnen pakken, wat een prachtig moment! Eindelijk wisten we dat het een jongetje was!! Wat een geluk!! Maar dit duurde helaas niet lang...

Jesse was blauw, ademde niet goed en had flinke koorts 38,7... dus hij werd heel snel van me vandaan genomen en ineens stond de kamer vol.. dat was wel flink schrikken... 

Hij moest mee in de couveuse, maar gelukkig herstelde hij snel! Afgelopen dinsdag mochten we dan eindelijk naar huis❤️ wat is het genieten zeg❤️ 

Ben helaas gescheurd... en man ik vind het maar pijnlijk hahah verder heb ik heel erg last van mijn rug, maar het is waarschijnlijk spierpijn van de inspanning, hopelijk gaat het snel over. 

Nou een heeeel verhaal hihi, conclusie:
Jesse Yannick
5 oktober 2019
23:05u
3715gram
53 cm
En hele gelukkige ouders❤️

Ach jeetje Nikkkiii wat een verhaal! Ik hoop voor je dat je er toch positief op terug kan kijken (uiteindelijk). Want je hebt even op Jesse moeten wachten haha he bent hiermee volgens mij officieel de laatste van deze groep toch?
In ieder geval gefeliciteerd en geniet van je kraamweek. Hij vliegt letterlijk voorbij! Wij hebben morgen de laatste dag!

Gefeliciteerd Nikkiii met Jesse? wat een laatste bevallingsverhaal ook weer zeg. Gelukkig is het gauw goed gekomen. Wel schrikken geweest denk vlak na de geboorte. Hopelijk nu lekker genieten en welkom bij de mama club ?
Jessie -x- bij ons is het in het ziekenhuis ook niet helemaal verlopen zoals het hoorde door de drukte. Maar dat was vooral op administratief gebied en gebrek aan ruimte maar de zorg aan bed was wel top. Wij hebben dit terug gegeven tijdens de evaluatie maar verder de zorg aan bed dus wel erg positief ervaren. Dat scheelt denk. Jammer dat je een minder positieve ervaring eraan over gehouden hebt. Toch een belangrijke tijd. Heb je het wel ergens kunnen terug gevrn 

Gefeliciteerd Egeltje en Nikkkiii!
Zo zie je maar weer geen enkele bevalling is hetzelfde en het loopt vaak anders dan je voor ogen had. Gelukkig gaat het uiteindelijk goed, maar ik snap dat het een heftige rit was. Ik heb mijn bevalling over mee heen laten komen en ik denk dat mijn vriend het als zwaarder heeft ervaren. 
Mijn ervaring in het ziekenhuis was heel positief. De verpleegkundige die uiteindelijk net voor mijn keizersnede naar huis ging is de volgende dag nog langskomen bij ons op de kamer. Ze waren stuk voor stuk professioneel en lekker met beide benen op de grond. Heb zelfs gehuild bij het ontslag toen ze me lieten gaan. 
Net babymassage gegeven. Onze kleine man vond het heerlijk en ik ook om te doen. Hopelijk word de pijn snel minder van de keizersnede en kan ik iets meer in de verzorging van Jan bijdragen. 
Geniet allemaal maar weer verder!

Ja het was inderdaad ook best heftig, maar ik kijk er niet vreselijk negatief op terug ofzo. Ik werd inderdaad ook echt heel fijn geholpen in het ziekenhuis en vond het zo vlak na de bevalling ook best wel fijn om daar te blijven. 
Mijn man heeft de bevalling inderdaad ook nog heftiger ervaren als ikzelf denk ik Nolaatje! Hij is ook zo moe, zielig gewoon haha. Ik ben zelf best fit en heb hele lieve kraamhulp die me verplicht een uur op bed stuurt smiddags hihi.
Jesse heeft het trouwens echt super gedaan vannacht. Om 00:00u voor het laatst gevoed, toen wakker van de wekker om 3u en daarna om 7u. Tussendoor hebben we alledrie als roosjes geslapen! Wat knap je daar van op zeg!

Terug
Bovenaan