HOi Hoi,
Afgelopen najaar heeft mijn man zijn zaad ook laten testen.
Niet omdat er bij hem een medische indicatie is, maar omdat ik een ernstige vorm van endometriose heb. Wij hebben daarom maar een half jaar gekregen om "zelf aan te tellen" daarna gaan we meteen beginnen met IVF. Maar voordat dit plan getrokken werd, wilde mijn gyn wel eerst weten hoe de kwaliteit van het zaad van mijn man was. Want stel dat dat niet helemaal goed is, dan is het zonde om het eerst een half jaar zelf te proberen terwijl die kans dan toch klein is. Dat is natuurlijk niet goed voor mijn gezondheid, vandaar.
Wij hadden al helemaal beelden bij zo'n kamertje met "vieze" blaadjes, maar dat was helemaal niet nodig! Wij konden het potje en zo gewoon mee naar huis nemen en mijn man moest dat vullen met ochtendsperma, nou daar heb ik hem gewoon bij geholpen zeg maar hahahahaha! Het potje moest wel binnen 2 uur na vullen bij het ziekenhuis afgegeven worden. Dat was geen probleem.
De gyn had tegen mij gezegd dat we na een week de uitslag kregen. Dus ik na een week bellen kreeg ik de assistente aan de telefoon. Die kon wel zien dat de uitslag al binnen was, maar mocht hem natuurlijk niet doorgeven. Dus ik vroeg of ik de gyn dan even kon spreken. Daar moest ik een telefonische afspraak voor maken GRRRRRR! Jeetje wat baalde ik daarvan zeg! Gelukkig kon dat al twee dagen later, toen belde de gyn mij om te vertellen dat gelukkig alles goed was! Ze controleren het zaad op aantal zaadcellen en op de beweeglijkheid (snelheid) en volgens mij nog ergens op, maar weet niet meer wat.
Dus een tip: maak vooraf een afspraak voor de uitslag!
Nou meid, heel veel succes!
Liefs Ellen.