Vaccinatie en zwanger worden

Ik heb een vaccinatie gehad terwijl ik "zwanger" bleek te zijn, echter de uitslag was een bbz. Heb zelf het vermoeden dat dit niks met elkaar te maken heeft. Toch blijft het wel in je achterhoofd zitten.

Ik heb me ook laten vaccineren en was in de eerste ronde zwanger. Ik heb geen last gehad van de vaccinatie mbt tot de cyclus.

Ik moet toegeven dat ik om veel bovenstaande redenen ook lang getwijfeld heb. Maar doordat ik al beschadigde longen heb door een dubbele longontsteking besloot ik wel te gaan vaccineren. Daarnaast werk ik in het onderwijs met jonge kinderen.

Ik wil je adviseren om alleen te vaccineren als je daar zelf achter staat. Dat de maatregelen zo stom zijn voor niet gevaccineerden daar kan ik ook met mijn hoofd niet bij. Laten we juist de verbinding met elkaar blijven zoeken, gezellig thuis samen eten ipv uiteten. Wel of niet gevaccineerd zou niet uit moeten maken.

Hier ook laten vaccineren net voor ik zwanger werd. Geen verandering gehad in cyclus en volgende maand dus zwanger daar waar het bij de eerste langer heeft geduurd. Geen idee of het verband heeft dat weet je uiteindelijk toch niet.
Het is nu eenmaal zo dat de mensen die nu op de ic liggen of zwangeren zijn of niet gevaccineerden. Het is gewoon lastig als je er wel ziek van wordt dat minder kansen hebt op de ic ivm buikligging. Daarnaast heb je meer druk op je longen naarmate je langer zwanger bent in combi met corona kan dat vervelend voelen. Maar je kan er ook niet ziek van worden, of weinig van voelen. Maar im heb verschillende verhalen gehoord. Een 4 weken voo bevalling lichte klachten van corona maar conditie met bevallen was we veel minder. Iemand die is overleden door corona, 6,5 maand zwanger en kindje is “gered”. Of kindje eerder met 34 weken gehaald omdat moeder niet goed herstelde van corona.
Er zijn 100 verhalen van iedereen en in de ene kring hoor je meer dan de andere. Je moet vooral kiezen waar je je goed bij voelt

Hier ook een positief verhaal. 2e vaccinatie vlak voor ik zwanger werd. Voor de duidelijkheid, ieder moet absoluut een eigen keuze maken hierin en ik snap echt de gevoelsmatige huivering als je zwanger probeert te worden (zat zelf ook in dat schuitje). Maar ik vind het toch wel even belangrijk te noemen: individuele ervaringen van een paar vrouwen zegt helemaal niets over de bijwerkingen, veiligheid of effectiviteit van het vaccin. Als, dit is even puur theorie, 5 op de 100.000 mensen een heel nare bijwerking van de vaccinatie ervaren, en jij kent er toevallig 1, dan vertekent dat jouw beeld enorm. Terwijl er gewoon 99.995 mensen zijn die dus niets naars ervaren. Dit is even fictief he. Maar ik probeer alleen te zeggen, ik hoor vaak verhalen van "ja de vrouw van de neef van mijn buurvrouw had dit en dat en dat na de vaccinatie", en "een moeder op het speelplein zei dit en dat", "mijn achterneef werd niet heel ziek van covid ook al heeft ie overgewicht, dus hoe gevaarlijk is het nu eigenlijk" etc.: zegt he-le-maal niets. Je kunt net zo makkelijk positieve ervaringen vinden over vaccineren. Makkelijker zelfs nog. Het gaat om de onderzoeken en adviezen waarin ze gigantisch veel verhalen en ervaringen samenbrengen en daar dan conclusies uit trekken. Dát zegt iets. ? En daaruit blijkt dat de kans dat je ernstig ziek wordt van covid als je zwanger bent, echt aanzienlijk hoger is dan wanneer je jong en gezond bent zonder risicofactoren. En dat kan dus ernstige gevolgen hebben voor mama en/of baby. En daaruit blijkt dat vaccinatie bijna 100 procent beschermt tegen ziekenhuisopname. Dat zijn bizar goede statistieken die echt al zijn bewezen, echt. Ik voel me ongelooflijk fijn bij het feit dat ik gevaccineerd ben, gewoon voor de veiligheid. 100% garantie heb je niet, maar dat heb je zelden in het leven, dat doet de positieve resultaten niet teniet. ? Vaccineren tijdens zwangerschap is ook altijd nog een optie als het nu echt niet goed voelt :) dan kun je wel weer makkelijker genieten van een restaurantje en je bent een stuk veiliger, en je baby ook ?

ik ben ook gevaccineerd en gestopt met de pil, bloeding gehad en daarna gelijk 30 dagen later ongesteld, wij zijn nu in ronde 2 , maar merkte verder niets aan mijn menstruatie of dergelijke, hoorde juist goede dingen over zwanger zijn en gevaccineerd zijn

Hi,

Je kunt het beter nu doen dan als je zwanger bent. Ik heb de vaccinaties genomen op aanraden van de verloskundige en ben er extreem ziek van geworden. Ik ben nu 29 weken en dood moe. Ik slaap al 7 weken constant sinds die laatste vaccinatie.
Volgende de vk kan het geen kwaad voor de baby en is het juist goed om je te beschermen maar ik ben hier zo ziek van dat ik me afvraag of ik er goed aan gedaan heb...

Liefs,
Suzanne

Lastige keuze, allereerst even mijn complimenten voor iedereen in dit topic. Wat gaat iedereen liefdevol met elkaar om, hebben we nodig in deze tijd. 2 deling is er al teveel. Nou moest ik even kwijt haha.

Een klein half jaartje terug was een corona vaccin nemen tijdens je zwangerschap uit den boze, ik mocht hem daarom absoluut ook niet. Inmiddels zijn die richtlijnen aangepast.

Mijn verhaal: met 37 weken zwangerschap kreeg ik corona. Ik ben er zelf totaal niet ziek van geweest, 1 dag niks kunnen ruiken en dat was het. Mijn zoontje is met 42 weken gezond geboren, mijn placenta had ook geen enkele afwijking.

Persoonlijk had ik ook niet het vaccin genomen als het toen gemogen had. Puur om de mogelijke bijwerkingen.
Het blijft wel een lastige keuze. Als je ernstige covid krijgt denk je, had ik maar.. Als je complicaties krijgt na je vaccin denk je, had ik maar niet..

Overigens werk ik zelf in de zorg en maak nu ook nog bewust de keuze om niet te vaccineren. Ik geef nog borstvoeding en voel me er niet prettig bij. Naast dat ik al corona heb gehad en inmiddels angstiger ben voor de vaccinatie dan om opnieuw corona op te lopen.

Succes met je keuze!

Ik ben in mei gevaccineerd. Ik hoefde maar 1x omdat ik in april corona heb gehad. Het is gelukkig bij lichte klachten gebleven toen. Na de vaccinatie had ik een iets langere cyclus een maand. De maand erna was ik zwanger. En alles gaat tot nu toe heel goed:) Dus volgens mij kan het qua zwanger worden geen kwaad. Ik heb mij voor de zwakkeren in de maatschappij laten vaccineren. Zo geef ik het virus ook minder snel door en heeft de deltavariant minder kans tot ontwikkelen. Andere vaccins voor reizen etc neem ik ook altijd. Maar op het coronavaccin ligt nu zo’n vergrootglas en er zijn zoveel artsen etc bezig geweest met ontwikkelen dat je er van uit kunt gaan dat er beter naar gekeken is dan reguliere vaccins.

Terug
Bovenaan