Lastige keuze, allereerst even mijn complimenten voor iedereen in dit topic. Wat gaat iedereen liefdevol met elkaar om, hebben we nodig in deze tijd. 2 deling is er al teveel. Nou moest ik even kwijt haha.
Een klein half jaartje terug was een corona vaccin nemen tijdens je zwangerschap uit den boze, ik mocht hem daarom absoluut ook niet. Inmiddels zijn die richtlijnen aangepast.
Mijn verhaal: met 37 weken zwangerschap kreeg ik corona. Ik ben er zelf totaal niet ziek van geweest, 1 dag niks kunnen ruiken en dat was het. Mijn zoontje is met 42 weken gezond geboren, mijn placenta had ook geen enkele afwijking.
Persoonlijk had ik ook niet het vaccin genomen als het toen gemogen had. Puur om de mogelijke bijwerkingen.
Het blijft wel een lastige keuze. Als je ernstige covid krijgt denk je, had ik maar.. Als je complicaties krijgt na je vaccin denk je, had ik maar niet..
Overigens werk ik zelf in de zorg en maak nu ook nog bewust de keuze om niet te vaccineren. Ik geef nog borstvoeding en voel me er niet prettig bij. Naast dat ik al corona heb gehad en inmiddels angstiger ben voor de vaccinatie dan om opnieuw corona op te lopen.
Succes met je keuze!