van bv naar fv

A

Anoniem

Guest
Ik ga nu bijna 9 weken bv en ben er een beetje klaar mee, ik heb nog steeds weinig rimte. Maar toch twijfel ik mischien denk ik te makkelijk over fv maar gister heb ik 9 x gevoed.Heeft iemand ervaring va het overstappen van borst naar fles. En hoe vinden jullie flesvoeding !

hoi miekke,

zelf ben ik ook van bv naar fv gegaan.
heb de bv langzaam afgebouwd dus 4 keer bv en 1 keer fv.
later steeds minder bv gaan geven en meer fv.
nu geef iki gewoon fv en het gaat uitstekend de kleine is nu erg tevreden en slaapt snachts langer door.

groetjes saloua

Hoi Miekke!

Wat ontzettend knap dat je het al 9 weken vol houdt!! Ik was het na 3 weken al beu omdat mijn vrouwtje het zo relaxt aan de borst vond dat ik de hele dag aan het voeden was omdat ze telkens in slaap viel en dan echt niet meer wakker te krijgen was!!
Ik ben toen de ongevere tijden van hoofdvoedingen op gaan schrijven, die waren: 6.00- 9.00- 12.00- 15.00- 18.00- 21.00
Ik ben toen eerst die van 15.00 gaan vervangen, en een week later had ik die van 9.00 vervangen en zo steeds verder en tot nu ben ik telkens nog 1 fles afgekolfde borstvoeding blijven geven en nu helemaal over naar 5 flesvoedingen per dag.

Maar ik heb alles in overleg met het CB gedaan, ze zijn er niet zo voor dat je van BV naar FV wilt, maar ja ik heb het zo gebracht dat ik er niet goed van werd en je kindje gaat dan dus ook steeds slechter drinken, uiteindelijk hebben ze me prima uitgelegd hoe ik dan het beste kon stoppen met de borst en lekker de fles kon geven.
Liz groeit nog steeds als kool, ondanks dat ik goede borstvoeding had en ze wel wat moet wennen aan de fles, maar ze is uiteindelijk nog steeds supertevreden na iedere voeding!!

Heel veel succes en ik hoop dat het snel voor jezelf ook relaxter wordt het voeden!

Groetjes Karmen
mama van Liz 11-7-2007

Hoi Miekke,

Bij mij ging het ook zo langzaam en ik was heel moe van de bevalling (heel zwaar geweest, ook mentaal) dus ik ben na 3 weken gestopt. En nu heb ik er wel een beetje spijt van, had ik maar doorgezet. Als er een volgende kindje mocht komen, dan ga ik wel proberen door te zetten.

Je hebt alle recht om te stoppen, maar doe het niet te vroeg dat je er spijt van krijgt (ik lees twijfel in je verhaal)

groetjes Mariska

Ik geef zelf bv (Lotte is nu 18 weken) en het wordt wel steeds makkelijker. Ze krijgt nu 5 of 6 voedingen per dag.

Heb je zelf enig idee waarom je kindje 9x een voeding wil? Als dat de reden is en je eigenlijk liever niet met bv wilt stoppen zou je ook iemand van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk kunnen bellen of een lactatiekundige. Misschien kunnen die je wat tips doen om de voedingen naar een 'normaal'  aantal te krijgen.

Groetjes, Marisa

Fijn dat er gereageert wordt, dat helpt mij echt enorm.

Mariska: ik twijfel inderdaad want ik vind het van mijzelf zo egoistisch als ik stop. Want ze vindt het heerlijk en groeit goed (zelfs boven het gemiddelde).

Ik ben net is bij mezelf na gegaan waardoor ik twijfel, ik denk dat het ook door mijn omgeving komt. Mijn moeder heeft zelf geen bv gegeven want dat lukte bij haar niet en vraagt steeds moet ze alweer drinken en slaapt ze nog niet door. Zelf vind ik het niet erg dat ze niet doorslaapt, ze gaat om 9:00 naar bed en komt dan om 2 en 5 uur weer. Ik ga zelf wat eerder naar bed en op die manier gaat het goed. Ook vind ik het niet erg omdat ik weet dat dit tijdelijk is. Mijn man vindt bv ook niet echt belangrijk.

Nou meid

vervelend dat je niet echt steun krijgt. Ik geef nu 12 weken BV en moet zeggen het gata steeds beter en er komt steeds meer tijd tussen.
In het begin voedde ik Vera ook 8-9 keer en nu ongeveer 6 keer.
Jij geeft aan dat ze om 9 uur de laatste voeding krijgt, dat is volgens mij best vroeg. Vera kreeg ook altijd rond  9 uur de laatste voeding en dan kwam ze rond 4 uur en 7-8 uur. Sinds een week of 3-4 krijgt ze tussen 10 en 11 de laatste en eerst sliep ze door tot 5 uur en nu tot een uur of 7.
Je kunt natuurlijk proberen om overdag de tijd er tussen te rekken door bijv. te gaan wandelen of uitgebreid spelen.
Als je twijfelt zou ik eerlijk gezegd voor BV kiezen, tenzij je er natuurlijk lichamelijk of geestelijk last van hebt.
veel succes
liefs daan en Vera

Hoi,
Onze oudste twee hebben wel bv gehad, maar nu bij de derde, heb ik er bewust voor gekozen om het niet te doen.
Ik voel me er goed bij, en mij maakt het ook niets uit als mensen het afkeuren..wat gebeurt.
Het is mijn keuze.
Er is niets mis mee..
Als je zovaak moet voeden, kun je ook gaan combineren..Misschien afbouwen en alleen de eerste en laatste voeding bv geven..Heb je toch nog dat gevoel dat je zelf ook wat kan geven.Dat intieme, wat je met je kindje  hebt tijdens het zelf voeden  is er dan ook nog. En overdag gewoon de fles, dit heb ik ook een poosje gedaan.
Maar inderdaad je moet er wel 100 procent achter staan als je gaat stoppen, want anders krijg je misschien spijt..hoor je toch ook veel.
Succes..Groetjes R

Terug
Bovenaan