van bv naar fv

Oh lekker slim van mij heb de tweede pagina niet gelezen maar ik ben erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat. Levi kreeg bij mij rond de 9 weken wat meer regelmaat doordat hij toen 's nachts door ging slapen. Ik hoop dat het bij jou ook zo isgegaan maar wat niet niet gaat dat gaat niet hoor en je hebt je best wel gedaan!!

groetjes chimene

Hoi hoi,
Mijn zoontje is pas 3 weken maar ik ben nu al bezig met overstappen van de borst op de fles.
Ik merkte de 2e week dat hij na de borst ontzettend onrustig was, nog steeds hongerig leek en af en toe was ie echt futloos. Met name savonds was ik constant aan t aanleggen.'sNachts kwam ik nauwelijks aan slapen toe.... 4 uur per nacht was echt het maximum.  Aangezien we een groot gezin hebben denk ik dat ik onbewust niet echt de rust kon nemen om te voeden. Nadat ik ben gaan wegen op het buro en ons manneke alweer was afgevallen heb ik besloten om te gaan overstappen op de fles.
Ik heb er 1 dag wat moeite mee gehad omdat het toch een beetje als falen voelde; maar daar heb ik me overheen gezet. Ik voel me niet prettig bij kolven en om ieder uur of iedere 2 uur te gaan aanleggen dat trek ik ook niet.
We zijn een samengesteld gezin en hebben soms nog 5 kinderen hier rondlopen; dus dan weet je het wel.
En ik denk dat de kleine meer gebaat is bij een moeder die relaxed de fles geeft dan een gestreste met borstvoeding. Ik heb nu op 3 dagen tijd al 2 complete voedingen afgebouwd; zonder stuwing of wat dan ook.
Dit was bij mijn andere kinderen ook zo; alleen was dat na 6 weken. Blijkbaar ben ik niet zo'n gulle voedster.
Nu vind ik het lekker dat papa of oma ook eens een flesje kan geven.
Ik heb het geprobeerd maar ga nu met een goed gevoel over naar de fles.
Doe waar je jezelf goed bij voelt en trek je niks aan van wat anderen zeggen.
Jouw kind is het beste af met een moeder die lekker in haar vel zit.

De 3 uur die ik er tussen probeer te houden gaat redelijk goed.
Ik geef om ongeveer 21:00 de laatste en dan komt ze om 2:00 en 5:00 weer. Ik heb getwijfelt of ik haar om 23:00 zou wakker maken maar dat doe ik niet. Ik ga er van uit dat ze vanzelf wat langer gaat slapen en zolang ik nog niet hoef te werken gaat dat.

Toch nog heel af en toe slaat de twijfel toe   maar ik denk dat iedereen dat wel heeft !

Terug
Bovenaan