van bv naar fv

Hoi Miekke

Ik leg haar niet iedere keer na een half uur weer aan, maar meestal zie ik wel dat als ik haar in de box leg ze na een tijdje weer drifitg op haar duimpje zuigt. Op zo'n moment leg ik haar dan aan en meestal wil ze dan nog wel. Ze kan er dan weer een paar uur tegenaan.

Goed van je dat je toch nog doorgaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik rustig met haar weg ga. Als ik dan moet voeden zoek ik een rustig plekje op en voed haar. Dat is het voordeel van bv je hebt het altijd bij de hand en op temp. (haha)

Als je nog weer eens een onder de riem nodig hebt, laat het even weten.
liefs Daan en Vera

oeps lees net alleen weggaan Die behoefte heb ik ook niet zoveel, maar soms doe ik dat wel bijv. sporten.
Het komt dan meestal wel voor dat er net wel/net niet een voeding in valt. Voor dat geval heb ik flesjes met afgelofde melk in de diepvries die mijn man dan geeft. Heeft hij ook even kwalitietime met zijn dochter en ik lekker voor mij zelf. Is ook erg belangrijk.
groetjes daan

Hoi Mieke,

Ik heb mijn dochter tot 13 weken borstvoeding gegeven. Mijn voedingsschema zag er als volgt uit: 7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00. Soms melde ze zich s'morgens eerder en kwam ik uit om 7 voedingen op een dag. Ik wachte niet tot zij zich melde.

Op verzoek van het CB ben ik dit wel rond  8 weken gaan doen. Toen bleek dat zij ook genoeg had met 5 voedingen. 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00.

Toen ze 10 weken was heb ik de voeding van 15.00 vervangen door fv. daarna die van 11.00. Dit omdat ik niet wilde gaan kolven. Inmiddels ben ik volledig gestopt met de bv. Omdat ik heel veel last heb van kloven (alles geprobeert maar niets hielp)

Ze krijgt nu 5 fv van 180 ml. Ze is hier heel tevreden mee en slaapt nog altijd goed door. Ik vind het erg jammer dat ik haar niet langer bv heb mogen geven.

Dus als ik je een tip mag geven: Trek je niets aan van de mensen in je omgeving. Het beste voor de kleine is nog altijd BV. Wel zou ik proberen om er voor jou wat meer regelmaat in te krijgen. Zoals op vaste tijden te voeden. Dit is voor beide het fijnste.

Stel het overschakelen naar fv zo lang mogelijk uit. Het kan namelijk zijn dat de melkproduktie heel snel achteruit gaat.

Veel succes ermee.

Groetjes Debby
Moeder van Senna 18-06-2007

Ik ben idd begonnen om er regelmaat in te krijgen en  sinds vandaag  probeer ik haar overdag echt pas na 3 uur te geven en dat gaat voorals nog goed.

Het afkolven gaat goed, alleen niet voordat ik weg moet dan lukt het niet. Ik heb nu een voorraadje in de vriezer.

Ik ben blij dat ik doorgezet heb met de bv maar dat heb ik echt ook mede aan jullie te danken !

he meid SUPER
knap hoor dat je toch door zet. Ik kreeg bij een van de eerste bezoeken aan het cb te horen dat ik moest minderen met de voeding en dat ik het kon uitstellen mbv een speen. Nu wil Vera die niet, maar ik heb toch even door gezet en wat vaker de pink gegeven en nu komt ze ongeveer om de 3 uur en 6 keer per dag. Ik wil eigenlijk wel terug naar 5, maar goed madameke is tevreden en ik heb er ook niet zoveel moeite mee.
wbt het kolven als ik kolf tijdens of rond een voeidngstijd komt er vaak weinig uit. Kolven doe ik het liefste 's ochtends, meestal wil zij maar 1 kant 's ochtends en ik sta op knappen, zo heb ik zo een flesje vol.

Blijf gewoon lekker doorgaan en doe wat je gevoel je ingeeft.
liefs Daan (mv Vera 3 m)

Hoi Miekke,
Ik ken het probleem. Zelf ben ik na 3 weken met bv gestopt. Dit was wel meer noodgedwongen ivm immense kloven,maar ik stuitte toch op weerstand bij CB en verloskundige. Ook ik voelde me vreselijk schuldig. Net als bij jou deed ook onze dochter het super op de bv. Maar ik had in eerste instantie weinig keus natuurlijk en kon ook niet afbouwen, dus het moest maar even.
Geen moment heb ik gemerkt, dat Erinn het niet prettig vond. Dit kan ook komen, omdat ik van begin af aan met tepelhoedje heb gevoed. Dus misschien is dat een idee als je echt over wilt naar de fles; probeer eens met een hoedje te voeden, dan went de kleine aan het 'speen-gevoel'.
En anders kan ik alleen maar zeggen; ik heb ontzettend bewondering voor je als je doorgaat met de bv, want ík was 2 dagen, nadat ik gestopt was al blij, dat ik er vanaf was. Maar houd ook voor ogen; hoe fijn je kindje het ook doet en vindt, die bv, als jij er gestreest of niet happy bijzit, merkt de kleine dat ook!

Groetjes, Kirsten

Fijn dat het goed gaat en dat je er nog steeds zin in hebt. Het is in het begin best moeilijk, maar je ziet, als je er even tegen aan gaat kom je in wat rustiger vaarwater terecht. Harstikke goed van je!

Groetjes, Marisa

Hoi Miekke,

super dat je door hebt gezet want inderdaad het begin is zwaar en ik heb ook dagen gehad dat ik er het liefst mee wilde stoppen. Ik heb mijn oudste een half jaar en mijn middelste 10 maanden bv gegeven dus ik vond dat ik echt niet kon stoppen met de jongste bv te geven.
Levi is nu 14 weken en komt overdag om de 3 uur. Ik geef tussen 19.30 en 20.00 zijn laatste voeding want dan valt hij echt in zijn diepe slaap. Hij meldt zich meestal dan rond 5.00/5.30 (behalve vorige week want toen was hij n iet lekker van de vaccinaties).
Ik ben nu wel heel blij dat ik toch heb doorgezet want het is nu zo makkelijk.

groetjes chimene

Terug
Bovenaan