quote: Miekke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-09-2007 11:47:22&apos😉);
Ik ben net is bij mezelf na gegaan waardoor ik twijfel, ik denk dat het ook door mijn omgeving komt. Mijn moeder heeft zelf geen bv gegeven want dat lukte bij haar niet en vraagt steeds moet ze alweer drinken en slaapt ze nog niet door. Zelf vind ik het niet erg dat ze niet doorslaapt, ze gaat om 9:00 naar bed en komt dan om 2 en 5 uur weer. Ik ga zelf wat eerder naar bed en op die manier gaat het goed. Ook vind ik het niet erg omdat ik weet dat dit tijdelijk is. Mijn man vindt bv ook niet echt belangrijk.
Hoi Miekke,
Ik vind het erg knap dat je hier zo bewust over nadenkt en ik kan me goed voorstellen dat je je m.b.t. borstvoeding niet gesteund voelt door je omgeving. Bij veel mensen komt onbegrip echter voort uit onwetendheid. Kunstmatige zuigelingenvoeding is nu eenmaal nog steeds "de norm" in Nederland en daar zijn de meeste mensen dus ook goed mee bekend en aan gewend. En hoe natuurlijk het ook is, borstvoeding is dan voor hen iets nieuws waar ze dan op dat moment misschien niet mee uit de voeten kunnen. En dat is voor jou vreselijk jammer, want je doet het gewoon geweldig, echt waar! Ik zou je graag een hart onder de riem willen steken met een paar documenten die op borstvoeding.com terug te vinden zijn. Het ene document is een overzicht van wetenschappelijk onderbouwde redenen om borstvoeding te geven (met literatuurverwijzingen) en het heet "101 redenen om borstvoeding te geven". Het andere document is een ontzettend mooie motivatie, die tegelijkertijd ook een compliment aan jezelf is. Daar wordt namelijk per leeftijd in weergegeven, wat borstvoeding voor je kindje betekent en dan kun je ook zien hoe zo'n geweldige basis je nu al voor je baby hebt gelegd door haar borstvoeding te geven. Dit document kun je vinden onder de naam "Wat als ik wil stoppen met borstvoeding geven". Je zou kunnen overwegen om die documenten met je moeder en je man te delen? Wellicht kweekt die informatie wat meer begrip voor jouw keuze.
Sterkte met je overwegingen!
Groetjes van Yvonne