Van IUI naar IVF. Wie nog meer?

hoi dames, hoe staat het er bij julie voor.....

ik ben nu bezig met gonal f te spuiten... tot woensdag en dan kijken of ze groot genoeg zijn... en dan weer punctie he.... poeh poeh.... maar ik moet wel zeggen hier bij ons doen ze de punctie wel heel ''fijn''..... je krijgt een vloeistof via een infuus ingespoten daar word  je een beetje duf van , net als of je goed gedronken hebt!! je merkt wel dat ze bezig zijn, maar ook weer niet heel raar....

ik heb van een meisje gehoord dat het een drama was de punctie, ja lijkt me niet raar als je alleen maar een kalmeringstabletje krijgt!!

mij is het niet tegen gevallen anders ging nu niet weer een keer!!

ik duim voor jullie meiden en ik hoop dat de acapuntuur jullie ook al op de goede weg helpt...

gr wendy

Hey meiden,

@Suus, wat balen dat ze die foto's nou niet gaan maken. Ze durven natuurlijk het risico niet te nemen dat je misschien zwanger bent. Van de ene kant begrijpelijk, maar je wilt ook verder, toch?
Vanmorgen acupunctuur gehad. Eerst intake, ze keek naar m'n ogen, tong, handen, voelde pols en ze voelde dat er wat onrust zat in m'n nierstreek, lever en dat gaan we nu in balans brengen zodat ik rustig aan de IVF kan beginnen. Volgende week weer terug. Straks tijdens de IVF op de dag van de punctie en op de dag van de terugplaatsing, hopelijk helpt het. Al word ik er maar rustiger van, dat is natuurlijk altijd beter om zwanger te worden. Wij zitten nu net rond eisprong, dus van 't weekend toch maar weer zelf klussen, niet dat dat zal helpen, maar je weet maar nooit. Om nou een maand voorbij te laten gaan vind ik ook maar niks. Hou me op de hoogte he?

@Wendy, jij bent toch ook bezig bij Geertgen of niet? Wel balen dat je pas na 12 dagen ongi geworden bent na decapeptyl, dat las ik op een andere topic. Dan moet het ook maar vlug komen als je toch niet zwanger bent vind je ook niet? Heb je die maand wel zelf geklust, of niet? Wij zitten nu net voor eisprong en gaan van 't weekend maar klussen. Vorige week vrijdag intake gehad bij Ruis en volgende week vrijdag terug voor vraag hoeveel terug te plaatsen en of we cryoterugplaatsing willen, dus dan ook bloedprikken. Dan moet ik denk ik volgende week zondag 1 februari beginnen met spuiten decapeptyl want dat is CD 21. De kans is groot dat de punctie dan rond de carnaval zal zijn, hebben wij weer. Zondag is de enigste dag dat wij carnaval gaan vieren, zul je zien dat die punctie dan 's maandag is dag nadat m'n mannetje flink wat alcohol genuttigd heeft. Ach ja, dat is dan zo. Was bij laatse IUI ook zo, was 2e kerstdag, na al die alcohol was zaad toch nog  8 milj na bewerking, dus dat viel me reuze mee. Ik ben nu ook bezig met acupunctuur, baat het niet dan schaadt het niet. Knap van jullie dat niemand het weet, dat zou ik niet kunnen, zeker niet omdat je toch vaak onder werktijd weg moet. En dat kon bij ons natuurlijk ook niet omdat wij in 2007 een miskraam gehad hebben, tja, dan weet iedereen toch wel dat je bezig bent, en dat vind ik ook niet erg. De ene keer kan ik er beter over praten dan de andere keer. En als ik dan een keer chagarijnig ben of ik moet huilen, dan weten ze ook waarom.
Succes met je 2e IVF en misschien kom ik je nog eens tegen bij Geertgen. Hou me op de hoogte.

Succes allemaal.

Liefs Wijstje.

hey wijstje hoe is het nou bij jullie, hier gaat het wel, ik heb echt zulke kopppijn en moe niet normaal meer....

ik kom net van ruis af en ik had aan iedere kant 7 eitjes zitten, moet nu zaterdag nog een echo en dan dinsdag de punctie... en vrijdag terugplaatsing, dus weten we net voor de carnaval of ik zwanger ben ja of nee... maar ja ik verwacht er niet veel van....

en ja het geheim houden... het valt me echt mee.... ik heb het de eerste ivf wel aan iedereen verteld maar nu wil het niet omdat ik iedere keer die vragen krijg enz... en als het weer mis gaat dan hoeft niemand hette weten , snappie... want ik was er eigenlijk een beetje overheen toen en dan kwam die weer en die weer , en dan begon het weer van voor af aan...

dus nu maar zo....

alleen mijn ouders weten het.... omdat ik ons dochtertje natuurlijk weleens weg moet brengen.. maar voor de rest gaat het goed zo.....
 meid ik ga voor je duimen....

dikke kus van mij, en laat effe weten wanneer je weer naar ruis moet misschien moet ik dan ook wel weer hahah en kom ik je tegen....

doei doei
.

Hoi Wendy,

Aan iedere kant 7 eitjes! Dat moet goed komen zou je zeggen, ik ga in ieder geval voor jullie duimen.

Hoe lang ben jij nou aan 't spuiten. Ik vraag me namelijk af hoe lang het allemaal gaat duren voordat de punctie is. Ik moet namelijk vrijdag naar Ruis en dan zondag (dag 21) beginnen met decapeptyl (zo heet dat volgens mij), en dan maar wachten tot je ongi wordt? Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat het deze keer niet "spontaan" gebeurd is. Maar wanneer moet je dan gaan spuiten voor eitjes, en hoe lang?

Als ik het een beetje uitgeteld heb zit ik volgens mij rond carnaval met die punctie, perfecte timing (maar niet heus). Ach, als de punctie maar niet op carnavalsmaandag is want zondag doet m ´n mannetje mee met de optocht en dan gaan we de kroeg in, nou, dan weet jij ´t wel....... Je zult het zien,  dat het op maandag is. Ik hoop echt dat het nog voor de carnaval is. De laatste IUI was op 2e kerstdag ook na een dag met veel alcohol. Op zich was zaad toch nog geen, helaas zonder resultaat, alhoewel ik wel 3 dagen overtijd was en dat normaal nooit ben.

Hoeveel IVF behandelingen heb jij al gehad? Is dit je 2e? Ik lees dat jij ook al een dochter hebt, is die ook via IVF geboren of spontaan?

Ik voel me de laatste tijd niet helemaal happy, ook wat hoofdpijn, moe, gewoon anders dan anders. Geen idee of dat nog aan de hormomen kan liggen die ik bij de laatste IUI behandeling gespoten heb. Kun je nagaan wat me nog te wachten staat zometeen met die hormonen voor IVF?! Ik laat het maar op me af komen, zit niks anders op. Ben nu ook bezig met acupunctuur en hopelijk gaat me dat wat rust geven en voel ik me wat fijner.

Nou meis, succes met spuiten nog en heel veel succes met de punctie, hou me op de hoogte he?

Liefs Wijstje.

hey wijstje,

ik zit nu in mijn tweede ivf en ik ben 19 dagen geleden begonnen met spuiten... en nu ben ik 8 dagen bezig met gonal aan het spuiten... ik moet nu nog tot zaterdag spuiten en zondag de pregnyl en maandag rust dag en dinsdag de punctie....en vrijdag terugplaatsing als alles goed loopt.....

ik heb idd al een dochter die is nu 6,5 jaar en die is spontaan gekomen... ik had 7,5 jaar geleden ook een spontane zwangerschap , meteen zwanger en daar is een mooi zoontje uit geboren maar helaas veel te vroeg... en is toen overleden... dus toen ik weer groen licht kreeg om weer te proberen zwanger te raken was ik weer meteen zwanger en daar is een mooie meid uit gekomen.....toen ze 2 was ben ik met de pil weer gestopt, maar tot op de dag van vandaag nog steeds geen zwangerschap!!

de dokters vinden het een raadsel maar ja daar koop ik niks voor he.... we wachten maar weer af he,, laat je effe weten hoe het vrijdag was bij ruis, ik moet zaterdag hahahah zien we mekaar niet.... waar woon jij eigenlijk als ik vragen mag.... ik in helmond....

ik hoor je snel weer,
xxx wendy

Hey Wendy,

Alles goed? Hoe was het bij Geertgen?

Wij zijn gisteren geweest, ging over hoeveel eitjes we terug willen laten plaatsen en of we cryo wilden. Daar hebben we ook meteen bloed voor geprikt. Gister was CD 19 en ik kon meteen beginnen met spuiten decapeptyl. Hoe ging dat bij jou. Ik heb dus gistereavond meteen gespoten en vanmorgen weer omdat ik het 's ochtends wil doen... Ben al heel de dag misselijk, veel boeren. Ben vanmorgen wezen sporten, maar dat was niet zo'n succes. Nou vraag ik me af of dit aan de deca kan liggen, of zou dat te vroeg zijn? Ach, ik weet het ook niet. Jij hebt veel hoofdpijn gehad of niet? Nu ook klachten met spuiten? Jij hebt bijna de punctie, spannend.

Daar zie ik toch wel een beetje tegenop moet ik zeggen. Maar ik laat het maar over me heen komen.

Hoeveel eitjes heb jij vorige keer terug laten plaatsen. Wij hebben besloten om er  2 terug te laten plaatsen, dat was ook hun advies, gezien mijn leeftijd (37).

Ik kom trouwens uit Gemert.

Hou me even op de hoogte hoe 't vandaag was en met je punctie en zo.

Heel veel succes, ik duim voor je.

Liefs Wijsje.

hey wijstje, dus nu is het echt begonnen!!! spannend he... en je kan wel op de deca reageren ja.... ik had echt hele erge hoofdpijn en moe...

ben vanmorgen weer terug geweest, en nou moet ik dinsdag weer terug komen omdat ze wel goed groeien maar nog niet heel goed rijp zijn voor de punctie dus nu moet ik tot maandag avond spuiten en dan dinsdag de pregnyl en woensdag rustdag en donderdag punctie en zondag terugplaatsing op de verjaardag van mijn man hahaha

maar er zaten nu 21 eitjes in plaats van 14 dus nu moest ik terug met spuiten van 187,5 naar 150 want anders word het gevaarlijk voor mij....ivm met overstimulatie...

nu heb ik wel heel erg veel last van mij eierstokken maar ja dat vind ik niet gek ivm die 21 eitjes!! hahahahah

ik hoor het weer snel van je hoe het gaat met het spuiten enz....

gr wendy

Hey Wendy,

Het is nu echt begonnen voor ons ja, super spannend.

21 eitjes!! Wauw, da's echt goed, en nou maar hopen dat er een paar hele goeie bijzitten... Wel fijn dat ze alles goed in de gaten houden daar. Ik heb bij een normale eisprong al last, kun je nagaan als er 21 zitten!

De terugplaatsing op de verjaardag van je mannetje, nou maar hopen dat dat een hele goeie mooie dag mag worden die jullie je nog lang herinneren. Ik ga voor je duimen.

Ik moet nu wachten tot in ongi word, hopelijk duurt dat niet al te lang dat we nog voor de carnaval de punctie hebben dat zou fijn zijn. We wachten het maar af. Vannacht kreeg ik het ineens zo ontzettend warm, echt niet normaal, zal ook wel van die deca komen. We moeten er wat voor over hebben he? Van die Gronol vorige keer heb ik niet echt last gehad. Het is misschien ook wennen aan die deca....

Nou meid, zet 'm op en hou me op de hoogte.

Liefs Wijstje.

Terug
Bovenaan