Van IUI naar IVF. Wie nog meer?

Hallo dames,

Even kort: ik ben 37 jaar, sinds mijn 32ste bezig met zwanger worden en sinds maart 2007 met medische hulp. Ze kunnen bij ons geen afwijking vinden. Inmiddels 4 iui's doorlopen helaas zonder resultaat. In januari zijn we met IVF begonnen. Dit proces hebben we tot nu toe heel goed doorlopen. Was wel heel spannend en emotioneel. Eerst afwachten of de dosis hormonen voldoende is, je moet namelijk minimaal 3 eitjes hebben anders wordt er geen punctie gedaan. Uiteindelijk hebben ze bij de punctie  10 eitjes kunnen wegnemen. De dag erna kregen we telefoon dat er bevruchting was opgetreden en de dag daarna is 1 embryo teruggeplaatst. Nu 2 weken wachten en dan terug voor een zwangerschapstest........
In 1e instantie wilde ik alleen de iui's ondergaan en dan stoppen. Maar ik heb toch weer mijn grenzen verlegd en ben verder gegaan. In elk geval voor iederen die die beslissing nog moet nemen: ik zou het zou weer doen!

X
Daniëlle

Hoi Danielle,

Welkom hier. Ik kan ook beamen dat je je grenzen verlegd, je wilt er toch alles aan gedaan hebben. Dat gevoel heb ik tenminste.

Heb jij bewust maar 1 embryo terug laten plaatsen? Ik ben namelijk ook 37 en waar ik onder behandeling ben adviseren ze er 2 terug te laten plaatsen gezien m'n leeftijd omdat kans op miskraam bij IVF en gezien mijn leeftijd groter is. Ik heb ook al eens  2 miskramen gehad.

Ik ben nu bezig met 1e IVF en sinds vrijdag decapeptyl aan 't spuiten. Ik zie wel een beetje tegen de punctie op, daar hoor je namelijk verschillende verhalen van. Maar ik probeer het maar een beetje op me af te laten komen.

Heel veel succes op 't wachtbankje. Heb je nu niet zoiets van "ik wil niet meer bewegen?" Kan me namelijk wel voorstellen dat je dat gevoel hebt. Hopelijk heb je een beetje afleiding zodat je die 16 lange dagen een beetje doorkomt.

Laat af en toe maar wat van je horen.

Liefs Wijstje.

Hoi Wijstje,

Ja klopt ik vind het belangrijk dat ik me achteraf niet kan verwijten dat ik er niet alles aan gedaan heb om zwanger te worden. Ik heb idd bewust voor 1 embryo gekozen omdat ik een afwijking aan mijn baarmoeder heb, een tussenschot, waardoor een tweelingzwangerschap teveel complicaties zou opleveren.

Voor wat betreft de punctie, die valt reuze mee. Ik kreeg 3 kwartier van te voren een spuit in mijn bilspier met daarin een pijnstiller en iets waar je rustig van werd. Ik was heel relaxed daardoor en ook een beetje afwezig. Ik zou het zo weer doen, dus don't worry.

Ik probeer gewoon de alledaagse dingen te doen, dat mag ook. Bij de IUI heb ik de wachtweken al eerder meegemaakt en ik kan redelijk goed afschakelen, tot een paar dagen van te voren dan beginnen de zenuwen.

Wanneer mag je met stimuleren beginnen?

X Danielle

Hey meiden,

@Suus, wat ontzettend balen dat de RD gearriveerd zijn, jij dus nu ook op weg naar IVF, spannend.......Ik ben nu begonnen met decapeptyl om eigen cyclus stil te leggen, dus voor ons is het nu echt begonnen. Welkom hier, helaas dat je het nodig hebt, maar wel fijn om je verhaal kwijt te kunnen.

@Danielle, ik heb ook een beetje een afwijkende baarmoeder, niet echt een tussenschot, maar de bovenkant van m'n baarmoeder is niet helemaal recht. Aangezien ik al wel een voldragen zwangerschap gehad heb adviseert gyn er niks aan te doen. Hij zei er ook niks van dat een tweeling zwangerschap dan complicaties zal geven, dus ik ga er maar vanuit dat het wel meevalt. Ik ben nog niet aan 't stimuleren. Heb nu 4 dagen decapeptyl gespoten en moet nu wachten op ongi, dan afspraak maken voor uitgangsecho en dan hoor ik wel wanneer ik moet beginnen met stimuleren, zal wel ergens volgende week zijn denk ik. Fijn dat bij jou de punctie meegevallen is, hopelijk krijg ik die pijnstilling ook. Na de 5 IUI's ging de 1e wachtweek goed en de 2e in 't begin ook, maar naar mate de nod dichterbij kwam begon ik toch wel zenuwachtig te worden en was ik er meer mee bezig.
Succes met wachten.

Liefs Wijstje.

Lieve Rimke,

Wat lief dat je nog aan me denkt. Bedankt voor je berichtje. Fijn om te weten dat je me niet vergeten bent en nog steeds met me meeleeft. Echt heel lief, thanx.

Het is nu echt allemaal begonnen. Wel raar hoor. Ik laat het maar een beetje op me af komen. En ik hoop gewoon dat wij met IVF wat meer geluk hebben dan de laatste 2 jaar.

Hoe is het verder met jou? En met je meisje. Groeit ze goed? Gaat snel he?

Tot snel.

Liefs en een dikke knuffel van Wijstje.

hey meiden hoe loopt het nou bij jullie!!

ik krijg  morgen vroeg mijn tweede punctie....en dan zondag de terugplaatsing en dan beginnen de twee vervelende wachtweken weer!!!

maar alles komt goed ooit!!!   ( hoop ik)

ik hoor jullie snel weer, dikke kus van mij

Terug
Bovenaan