Van IUI naar IVF. Wie nog meer?

Hey Wendy,

Ik hoop echt dat alles goed gaat bij jullie en dat je donderdag niet ongi wordt maar na de carnaval een mooie positieve test hebt.....

Heb jij ook Gonal gespoten? Hoe lang heb jij gestimuleerd? Ik hoop namelijk dat de punctie na de carnaval is. Mijn mannetje gaat namelijk zondag en dinsdag carnaval vieren dus het zou mooi zijn als de punctie donderdag of vrijdag na de carnaval is.

En dan maar hopen dat m'n mannetje niet het griepvirus krijgt dat ik de afgelopen dagen gehad heb. Heb gelukkig geen koorts gehad, een beetje verhoging, dat is volgens mij nog niet zo erg voor het zaad.

Las ik nou net dat je algehele rust moet houden? Jeetje zeg, dat zal niet meevallen of wel? Het geeft niks als straks blijkt dat dat geholpen heeft, ik ga voor je duimen.

Liefs Wijstje.

Hallo meiden,

Dank jullie wel voor de lieve reacties!

@Marieke, ik heb wel nog behoorlijk wat (oud) bloedverlies gehad, maar inmiddels ook veel mensen gesproken die dat ook hebben gehad. Het kan schijnbaar toch iets met de innestelling te maken hebben. Was er wel heel onzeker door, de test van het ziekenhuis gaf ook maar een heel licht streepje aan, dus ik heb voor de zekerheid gistermiddag thuis nog een test gedaan, die was gelukkig overduidelijk: zwanger! Sinsdien ben ik geruster en probeer ik te genieten en het vreemde is het bloedverlies is stukken minder! Verder voel ik me goed, ben een beetje moe maar verder (nog) niets! En jij nog steeds ziek, zwak en misselijk? Bij mij is er overigens maar 1 embryo teruggeplaatst en ik heb 6 maart een echo.

Hé Wendy,

Ik heb de eerste week ook veel buikpijn gehad hoor, dat heeft echt met de punctie te maken. Bij mij zeiden ze dat dat heel normaal is en dat het wel even kan duren voor dat het helemaal over is. In de tweede week heb ik heel weinig gevoeld maar  het is voor iedereen anders. Maak je geen zorgen het is belangrijk dat je positief blijft en is dat heel moeilijk dat weet ik.....En vergeet niet de echo heeft aangegeven dat het goed uit zag!

Succes ik leef me je mee want die laatste dagen vond ik zelf verschrikkelijk!

X
Danielle

hey wijstje....

ik heb 14 dagen gonal gespoten.... is best lang maar ja beter een paar dagen lamger als onrijpe eitjes he...

dus ik denk dat het ruim na de carnaval is voor jou.... maar ja iedereen reageerd natuurlijk anders op de hormonen....

en ik heb idd volledige rust gekregen... valt niet mee... al kan ons joelle wel al heel veel zelf natuurlijk, maar ik ben nog al een pietje precies met het huishouden....

maar emille( mijn man) is ook thuis heeft zijn pols gebroken... dus kan me goed helpen, ik moet morgen terug komen dus ben beniewd hoe het eruit ziet weer,

en danielle idd id ebuikpijn is de ene keer wat minder als de andere dag, maar ik moet gewoon afwachten he... meer kan ik niet doen....

ik laat jullie weten hoe het morgen weer is gegaan,

xx wendy

@Danielle; Hier geen last meer van misselijkheid of beroerdheid.
Voel me eigenlijk al weer 1,5 week prima. Ik had zo'n 3 dagen last van deze verschijnselen en las op internet dat het  kan komen  door de innesteling van de embryo's. Dus laten we het daar maar op houden. Ik hoop ook dat deze zwangerschap minder misselijkmakend zal zijn. In 2006 hebben we  een zoon gekregen en toen ben ik de eerste 16 weken hartstikke ziek geweest.

Gebruik jij nog Utrogestan? Ik moet hiermee doorgaan tot 5 maart (dag van de echo).
Dan horen we ook of we een tweeling krijgen of dat het een eenling is....! Spannend..
Gisteren kwamen mijn zussen al met kadootjes aan. Mijn zus had meisjesrompertjes meegenomen omdat ze denkt dat ik een meisje krijg. Echt zo snoezig!!!!!

Eerst maar eens afwachten of alles goed is op 5 maart.

Ik hoop dat jij een voorspoedige zwangerschap mag krijgen en ik ben blij om te horen dat je je een stuk geruster voelt na het doen van de thuistest.

Groetjes Marieke

Hey meiden,

Ik weet nog niet precies wanneer de punctie is. Ben nu 3 dagen bezig met Gonal spuiten en a.s. woensdag heb ik de eerste controle (dan heb ik 6 dagen gespoten). Het zal hopelijk na de carnaval zijn. Heb liever dat de eitjes rustig en goed groeien dan te snel. Dat heb ik een paar keer bij IUI gehad en dat gaf me geen goed gevoel. En voor het zaad is het ook beter als het na de carnaval is aangezien mijn mannetje op zondag en dinsdag flink gaat carnavallen...... Ik hou het maar op donderdag of vrijdag na de carnaval (26 of 27 februari). Op zich wel grappig want onze dochter van ruim 3 is toen met carnaval gemaakt......Zou mooi zijn als ik dan nu ook zwanger zou worden rond de carnaval, ik blijf positief en hou de moed er maar in (zit ook niks anders op helaas).

@Wendy, hoe oud is jouw kindje? Dat heb ik namelijk ff helemaal niet meegekregen (misschien wel ergens een keer gelezen, maar ik weet het niet meer, sorry), omdat ik las dat je blij was dat Joelle al veel zelf kan. Die is volgens mij wel op de natuurlijk manier "gemaakt" toch? Gaat het een beetje met de pijn? Als op de echo alles er goed uit zag dan moet je daar maar vanuit gaan, alhoewel ik kan begrijpen dat dat soms moeilijk is. Jammer dat ze niet meteen kunnen zien of de embryo's goed groeien en blijven zitten he?

M'n buik begint van die kleine rode stipjes te vertonen van 't spuiten, ziet er zo raar uit.

@Danielle en Marieke, alles goed met jullie? Op naar de 1e echo, duurt lang of niet? En dan de vraag 1 of 2, he Marieke? Wij laten er ook 2 terugplaatsen, mede gezien m'n leeftijd (37).

Succes allemaal.

Liefs Wijstje.

Hé Marieke,

Ik gebruik idd nog utrogestan tot aan de echo, die is op 6 maart. Dus nu mag jij een dagje eerder dan ik....spannend hè, zeker voor jou misschien zijn het er wel twee!

Volgende week lekker een weekje ertussen uit, naar Mayrhofen. Ik ga maar niet op de ski's staan stel je voor ik maak een flinke smak......en dan is het al weer snel 6 maart.

Ik wens je ook een fijne zwangerschap!!

X
Danielle

Terug
Bovenaan