vaste groep?

Hallo Meiden,

Hebben jullie het eigenlijk geen van allen aan jullie familieleden verteld dat jullie plannen hebben om voor een kindje te gaan?

zo ben ik ook weer even. Wij(ik) hebben het aan een paar mensen verteld. Twee vriendinnen waarvan een ook zwanger probeert te raken. en mn moeder.hahaha die wist het al voor ik het zei en tja....dan kan ik niet meer ontkennen.

Verder zitten we nu op dag 12 van de denk ik 27. Ik verwacht mn ei morgen of overmorgen als ik uitga van het slijm enzo. Op die manier kon ik het vorige keer ook herkennen. Wel 5 dagen eerder dan volgens de berekeningen, maar ga uit van wat mn lichaam zegt. We krijgen het dus druk de komende dagen. hahahaha. Ga er vanuit dat we 20 september veilig kunnen testen, maar of ik dat uithou

Verder voel ik me nou niet echt lekker. Beetje brak en vooral heel moe. Mn meissie(2) die is de afgelopen dagen echt heel vervelend en huilerig. Ook in de nachten .... en tja ik moet gewoon werken he de volgende dag .... Heb de deze week en volgende week alleenmaar dagen van 7 tot 5. pppffffff Ik ben trouwens gastouder. Lekker thuis werken.Wat doen jullie eigenlijk voor werk???

Weet niet meer wie het was over de financien? Wij hebben ook een lening lopen en op het moment gaat het niet zo heel super. Wij laten ons er niet door tegenhouden. Er zijn mensen die het slechter hebben dan wij en het ook redden. Maar ja.... Wij hebben natuurlijk alles al. Maar bij de eerste stonden we er ook niet super voor. ik was net afgestudeerd, wel een baan, maar dat opstarten is niet makkelijk.
En wij hebben zoiets van, nu is er wel iets waardoor je zou zeggen we stellen het uit, maar als dat dan opgelost is is er altijd wel weer iets nieuws waardoor je het uit zou stellen. Dat blijft komen. Er is eigenlijk(wat dat betreft) nooit een juist moment.
Hoop dat je er wat aan hebt

gr Linda

quote: linda007 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2007 19:48:54'));

Hee Linda,

Ik heb het ook aan 2 vriendinnen verteld en aan mijn moeder. Die waren beide dol enthousiast. Mijn schoonzusje heb ik het ook verteld alleen die was niet zo blij voor ons vanwege mijn leeftijd, omdat ik zogenaamd nog te onvolwassen zou zijn en geen kind op zou kunnen voeden, naja dan weten we ook weer hoe er over gedacht word, maar k laat me daardoor niet uit het veld slaan hoor. Ik moet alleen wel zeggen dat het niet echt leuk is als je op die manier word toegesproken terwijl je zelf in de 7de hemel bent omdat je allebei graag een kindje wilt en er serieus overna denkt. Maar goed zulke mensen heb je altijd, die denken dat ze alles zelf beter kunnen maar in precies dezelfde situatie zitten.

Zo dus het worden drukke dagen voor je, omdat je in de buurt van je eitje zit haha. Nou ik hoop dat je 20 september positief test... zal voor je duimen.

Ohh wat rot voor je dat je je niet echt super voelt. En dan ook nog je dochtertje die huilerig is en een beetje vervelend, kan me voorstellen dat het er dan best inhakt. Vooral als je ook nogeens moet werken van 7 tot 5, dan zijn het best pittige dagen.
Wel ideaal als je gastouder bent, je bent dan toch lekker hele dagen thuis voor je kindje maar toch werk je. Heb je veel kindjes dan waar je op moet passen?

Ikzelf ben net afgestudeerd voor secretarieel medewerkster, behoorlijk laag geschoold, maar kheb 3 jaar geleden mijn enkel gebroken en daardoor een opleiding moeten stoppen en ja het geld groeit niet op mijn rug.. Dus ja dan er maar voor kiezen om te stoppen met school en te gaan werken, alleen dat valt nog vies tegen. Voorlopig werk ik nog parttime bij de Albert Heijn wat ik overigens echt beu ben. Ik werk er nual 5 jaar en begint een beetje eenzijdig te worden, maar goed het brengt geld in het laadje.

Ik was degene over de financien.. ben blij om te horen dat we niet de enigste zijn die een lening hebben. Volgensmij zijn er veel mensen die een lening hebben hier in nederland. En ja kijk als je het iedere maand gewoon kan rooien zie ik er ook niet echt problemen van komen maar ja goed je weet nooit, een kind is natuurlijk niet iets voor 5 jaar, maar je zit er je hele leven aan vast (is niet negatief bedoeld hoor)..
Ikzelf zou zo aan een kindje beginnen maar goed mijn vriend is nog een beetje twijfelachtig. Hij wilt aan de ene kant heel graag papa worden en is er ook echt klaar voor, het enigste waar hij tegenaan hikt zijn de financien. Hij wilt graag alles op orde hebben, en dat begrijp ik goed. Het is tenslotte ook belangrijk als je er beide achterstaat.
Voor zover ik het nu kan beoordelen, denk ik dat we in december voor het echt gaan beginnen en nu gewoon nog ff de tijd nemen om de lening af te lossen en dat ik nog opzoek kan gaan naar een baan,...
Ahh ik zal altijd wel geholpen worden door mijn ouders, ook met de aanschaf van alles, het kinderkamertje de kinderwagen maar goed het is vooral ook de zekerheid die je zelf hebt, dat je voldoende inkomen hebt om je kind eten te kunnen geven. Dus ik denk dat we maar gewoon verstandig moeten doen en eerst wachten tot ik een baan heb.

Bedankt voor je advies in iedergeval.

Liefs, Maaike

Hallo meiden,
Ik zou me graag bij jullie aan willen melden lijkt me heel gezellig.
Ik ben 34 jaar en zit in de derde ronde van ons eerste kindje.
Mijn vriend en ik willen het dolgraag en hopen dan ook dat het snel lukt maar ja je hebt het niet voor het zeggen he.

Ik hoop dat we met zijn alle een hoop lol beleven en veel aan mekaar hebben,
Groeten en tot snel Fleur

Hey ladies,

Nou ik heb er ook wel moeite mee om m'n mond dicht te houden. Zou ook het liefst aan m'n moeder willen vragen over alle krampjes en pijntjes en of zij er ook last van had.
Maar ik vind het leuk als het een verrassing blijft hihihihi ik zie het al helemaal voor me, hoe verbaasd ze zal zijn.
Moet nog 5 daagjes wachten op mijn nod, maar hebben jullie al leuke ideeen om het te vertellen????
Anja ik vind die van jou wel heel erg leuk, hihihihi nog geen broertje of zusje, dit wordt de eerste.
Ben zeer nieuwsgierig naar jullie ideeen.
Veel liefs Nijtje

Misschien kan je bekers kopen met de tekst "voor de allerliefste oma/opa" en die cadeau doen?

Of je wacht tot je je eerste echo hebt gehad (als je dat vol kan houden hihi) en lijst die in met een briefje erbij "als ik strakjes groot ben mag ik dan komen logeren?"

Laatst hoorde ik van een kennis van mij dat zij het tijdens een gesprek kenbaar had gemaakt. Zodra haar moeder of vader iets vroeg antwoorde ze steenvast met Ja oma/ ja opa. Het heeft een keer of 6 geduurd voor het kwartje viel hihi.

Of de zwangerschapstest cadeau doen kan natuurlijk ook!

Liefs Anja,
Mv Alysha 14-01-2002 en Jennifer 25-12-2005

Hallo allemaal,

Ik heb me van de week al aangemeld maar niets meer van me laten horen, wel alle berichten gelezen. Nu dacht ik laat ik maar weer eens wat schrijven.
Ben nog steeds ongi dus mijn NOD laat nog even op zich wachten. Hen wel uitgerekend wanneer ik moet klussen en dan ga ik ervan uit dan het een normale cyclus wordt??
Weet het anders ook niet want de eerste heeft 18 weken op zich laten wachten, we zien wel. Maar goed mijn lichaam in de gaten houden of ik mijn ei voel.
Nu spreek ik niet uit ervaring maar ik begrijp dat extra afscheiding ook een teken is, dus misschien heb je je ei gevoeld!!!
Wij hebben het ook nog niemand verteld. Er wordt regelmatig naar gevraagd omdat we nu meer dan een jaar getrouwd zijn (net of het dan moet?) en in onze omgeving zijn er veel zwanger. We geven aan dat we er nog niet klaar voor zijn. Wel moeilijk hoor dat liegen, is echt tegen mijn natuur in. Doordat vreinidnnen van mij zwanger zijn heb ik het er wel eens over met mijn moeder hoe het bij haar ging. Het is erg onschuldig, volgens mij heeft ze het niet door!!
Als het zover mocht komen ga ik het redelijk op tijd tegen de ouders zeggen, de rest wil ik nog wel een tijdje mee wachten. Maar dat is ook afhankelijk hoe het gaat en hoe het op mijn werk is.  Ik werk namelijk als verpleegkundige in de psychiatrie. En soms moet ik bijspringen en dat kan niet meer als ik zweanger ben, wel een dillemma maar zover is het nog niet.
Iedereen succes met klussen en tot snel weer,

Groetjes Tjoller

Hoihoi, mag ik ook met jullie meekletsen? Samen met mijn man heb ik vorige maand besloten om ervoor te gaan. Mijn man wou het al veel langer, maar sinds kort voelt het voor mij ook helemaal goed. Ik zit nu nog in de ontring periode, na mijn ongi gaan we voor het echie. Die zou (als ik uitga van 30 dagen) op 7 sept moeten zijn, maar ik heb nu al zo'n ontzettende pijn in mijn buik enzo, echt ongi pijn dat ik denk dat het nu al komt. Dat zou een cylcus zijn van 23 dagen...  Raar toch! Ik snap niet zo veel meer van mijn lijf, na deze maand!!

Wij hebben wel erg nagedacht over het krijgen van een kindje, of we het geestelijk aankunnen. Of het past in ons werk? Of we het financieel aankunnen? Ook hebben we bewust stilgestaan bij het feit dat het kindje ook gehandicapt kan worden. Kunnen we dat dan aan met werk, tijd en financien. Alle vragen hebben we positief kunnen antwoorden.

Maar ik denk als ik in dezelfde situatie zal zitten als Maaike (zo heette ze toch...) dat ik nog zou wachten. Je hebt al veel vaste lasten + lening en geen vast inkomen. Een kind kost gewoon ook nog een heleboel extra. Ik zou denk ik wachten totdat je een baan hebt en enige zekerheid hebt dat je bij die baas kan blijven werken. Je wilt je kind toch ook op financieel gebied enige stabiliteit bieden? En je wilt denk ik ook dat ze kunnen gaan studeren als ze dat willen. Om die reden hebben wij in elk geval wel gewacht tot we wat meer zekerheid hadden.

Terug
Bovenaan