Vennie / Stanneke zwanger

Ha lieve Vennie,

Wat fijn dat je jullie kindje zag bewegen en een kloppend hartje zag. Misschien dat je je zo anders bent gaan voelen omdat het andere kindje gestopt is met groeien.
ik kan me voorstellen dat je je zo'n zorgen hebt gemaakt, dat stomme lijf van ons vrouwen ook....
heerlijk dat je wat verder bent, je cyclus was normaal ook wat korter he, dus het klopt precies.
Fijn dat je de 8e voor echo mag, nu hebben we allebei op dezelfde dag een echo.
Vervelend he die moeheid, wordt je echt vervelend van. Je gelooft het niet, maar het wordt echt waar beter.
Af en toe moet ik nog spugen 's ochtends, dit is met name als ik erg moe ben (lees, te laat naar bed ben gegaan). Dus dat zal ik wel houden in deze zwangerschap.
Vorige week heb ik frummel voor het eerst gevoeld, weer heel bijzonder. En gisteren had ik voor het eerst een harde buik, ook weer mooi om te voelen.
Afgelopen weekend ben ik met mijn moeder en mijn zussen naar het Sanadome in Nijmegen geweest, verwenweekend. Zalig zeg. Ik heb meteen een stuk minder last van mijn bekken door de rust, de baden en de zalige massage...

Vanaf zaterdag gaan mijn lief en een vriend van hem aan de slag op onze zolder voor de studeer annex werk annex logeerkamer en een kamer voor de wasmachine etc. Het ulitmatum is eind april, dan moet het klaar zijn want dan wil ik de babykamer inrichten etc en moet de werkkamer, welke babykamer wordt, dus naar zolder.
Onze zoon vindt het allemaal prachtig.

Nou ik ga stoppen, heb vandaag lekker vrij ipv maandag, dus ga lekker naar buiten met mijn zoon, eendjes voeren.

Veel liefs,
Stanneke

Hoi Stanneke,

Hoe gaat het met je? Fijn dat je bekken na dat verwenweekendje minder pijn doet. Is dat nog steeds zo, of wordt het toch weer slechter soms?

Fijn dat je schreef dat die vermoeidheid uiteindelijk minder erg wordt. Het is soms echt niet meer leuk. Het gevoel dat een vork optillen al teveel is..... ZUCHT!
Gelukkig is manlief super behulp- en zorgzaam! En ik maar te pas en te onpas op de meest rare tijden naar bed. Ach, nog even volhouden dus!

Wat grappig dat we op dezelfde dag een echo hebben. Jij hebt dan je 20-weken echo, toch? Precies op die dag? Dan ben je alweer op de helft! Wat gaat de tijd snel! Op 9 februari hebben we nog een gesprek met de gynaeoloog. En dan moeten we op maandag 26 februari naar een verpleegkundige die dan naar het hartje luisteren gaat.

Vandaag ben ik 10 weken zwanger. De uk is dus niet 'jarig' maar 'wekig', hihi.
Wel spannend nog tot de volgende echo, hoor...
Ook fijn dat we het daarna aan de grote klok mogen hangen. Ik kan mijn mond niet meer houden...

Van 14-18 februari is er de negen-maanden-beurs in de RAI in Amsterdam. Ik heb echt zin om daar naar toe te gaan! Lekker struinen tussen allerlei leuke baby-dingen! (Op hetzelfde kaartje kun je dan ook naar de Huishoudbeurs en visa versa, maar daar zal ik de puf wel niet voor hebben...) Mocht je het leuk vinden, dan kun je even kijken op www.negenmaandenbeurs.nl
De RAI is voor ons lekker dichtbij want wij wonen in Hoofddorp. Weet je dat ook gelijk weer, hihi.

Nou Stanneke, ik ga er weer een eindje aan breien. Heel veel succes met de verbouwing op zolder. Ook wij moeten nodig aan de slag. Wij willen de hele bovenverdieping nog voorzien van laminaat en er moet ook een kamertje leeggemaakt worden. Nou, komt vast allemaal wel goed!

Groetjes maar weer!

Liefs, Vennie

Ha Vennie,

Ja die 9 maanden beurs lijkt mij ook erg leuk, alleen is dat voor mijn bekken niet zo wijs om te doen, dus dat is knap k...... Wie weet ben je dan minder moe en loop je fluitend over de huishoud en interieurbeurs. En dan 's avonds manlief paaien voor een voetmassage.
Leuk he, op dezelfde dag de echo. Ik ben dan precies 20 weken en jij bent dan 11 toch, bijna over de magische 12.
Ben erg benieuwd naar hoe je echo is. MOet je daarna naar een verpleegkundig spreekuur of zo, omdat een verpleegkundige het hartje gaat luisteren. Loop je in Amsterdam in een van de ziekenhuizen?
Vanmorgen moest ik weer spugen . Gemiddeld hang ik sinds december 2 keer per week boven de w.c. balen is dat toch he. Ben bang dat ik dit de hele zwangerschap houdt, zou het dan toch een meisje zijn..???

Vanmiddag haalde ik mijn zoon van het kdv op en was hij net heel hard tegen de muur aangelopen. Zo zielig, hij heeft een buil op zijn hoofd zo groot als een tennisbal, ik overdrijf echt niet en helemaal blauw. Hij was gaan rennen en vergeten dat er een muur stond. Zielig he. Gelukkig is hij lekker gaan slapen met een paracetamolletje tegen de hoofdpijn. Ik ben al wel 30x wezen kijken of het wel goed gaat. Ja door de zwangerschap ook wat overbezorgd denk ik.

Nou, ik ga weer stoppen, even lekker douchen en mijn bedje in met mijn leesboek. Manlief is met zijn vriendjes even wat drinken in de stad, dus heerlijk het rijk alleen.

Succes met je moeheid,

Liefs Stanneke

He Stanneke!

Hoe is het nou? Wat vervelend dat je weer moest spugen! Ik ben echt blij dat ik daar geen last van heb. Hopelijk heb je daar binnenkort geen last meer van.

Wat zielig voor je zoontje! Hoe gaat het met zijn bult op zijn hoofd? Hij heeft dan een flinke smakkerd gemaakt, zeg. Na die bult zal het vast een behoorlijk blauwe plek worden.

Jammer dat je het lopen op de negenmaandenbeurs niet ziet zitten. Wat lastig dat je nog steeds last van je bekken hebt (nog geen huisartsje bezocht?). Via internet kun je uiterlijk tot 8 feb. kaarten kopen met korting. Dus eerst de echo, en als die goed is bestel ik kaarten voor de beurs.

Vanaf woensdag zit ik ziek thuis. Voelde me totaal niet lekker. Mijn ziekte van Crohn is weer aan het opspelen. Flinke ontstekingspijn weer in mijn buik. Waarschijnlijk door de spanning vanwege de zwangerschap. Stress is een factor wat ik moet zien te voorkomen, maar dat valt niet altijd mee. Ook heb je dat niet altijd in de hand. Van mijn internist moet ik nu mijn prednison verhogen van 5 naar 20 mg!!! Daar baal ik natuurlijk enorm van. Hij zegt wel dat het geen kwaad kan voor de baby, maar het blijft natuurlijk troep! Vandaag 10 mg genomen (ongehoorzaam...) maar dat is niet slim voel ik al. Morgen dus toch maar de voorgeschreven 20 mg. Ook was er geen eerder plekje voor een echo (want ja, dat zou mijn stress wat verminderen tenslotte), dus toch maar afwachten tot donderdag. Nou, hopelijk gaat het snel weer wat beter, want dit moeten we niet hebben natuurlijk! Ik zit trouwens in het Spaarne Ziekenhuis hier in Hoofddorp. Net een paar jaar oud, en hier vlak om de hoek; 5 minuutjes fietsen. Erg handig, zo dichtbij. En ja, die verpleegkundige zit daar dus ook.

Nou, hopelijk gaan die extra pillen snel helpen, want een ontvlamming van Crohn moeten we niet hebben.

Nou, ik ga even aan de (caf. vrije) koffie. En maar weer eens op tijd naar bed.
En samen aftellen tot donderdag!! Spannend!

Liefs, Vennie

Ha Vennie,
wat een butzooi dat je weer zo'n last van de Crohn hebt.Wat een nare ziekte is dat toch. Ik hoop zo voor je dat na donderdag je minder klachten hier van hebt. Heb je het nu op je werk verteld dat je zwanger bent nu je je ziek hebt moeten melden?
Hoe laat moet je donderdag? Ik om 11.00 uur. Ik zal voor je duimen.

Straks mag ik weer naar de VK, zoontje en mijn moeder mee. Dit is al de 4e keer, bij mijn vorige zwangerschap was ik pas 2 keer geweest met 19, 4 weken. Wat een verschil per praktijk.

Afgelopen week bij de huisarts geweest, goed he. En vanmiddag heb ik de 1e keer manuele therapie. Ben benieuwd of dit helpt. Vanmorgen heb ik haast geen pijn. Dan denk ik alweer dat ik mij aanstel. Ach ja, van origine ben ik verpleegkundige en die vertonen altijd raar gedrag als het om hun eigen gezondheid gaat.
Mijn zoon heeft echt een joekel van een bult op zijn hoofd. Inmiddels groen / geel van kleur en gelukkig niet meer pijnlijk. Maar, hij ziet er niet uit.

Nou ik ga mijn zoon aankleden en fruit eten.
Heel veel sterkte tot donderdag en donderdag tijdens de echo. Ik gun je een goede echo.

Liefs,
Stanneke

Ha Vennie,

Bij de VK was alles goed, mijn bloeddruk is voor mijn doen geweldig laag 120/60. Het hartje weer horen kloppen (doefdoefdoefdoef) prachtig geluid. En mijn baarmoeder was goed gegroeid, 1 vinger boven de navel.
De manuele therapeut constateerde dat mijn linker bekkenhelft totaal uit zijn verband stond, zij heeft mij dus ter plekke 'recht gezet' en het helpt meteen. Zij stelde niet de diagnose bekkeninstabiliteit, dus dat gaf enorme rust.
Nou dat moest ik even vertellen.

Liefs,
Stanneke

Hoi Stanneke,

Wat een goed nieuws allemaal! Hartje goed, bloeddruk goed, therapeut goed (en wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan!)!

Hier gaat het ook weer wat beter. Heb net even de internist gebeld. Mijn klachten zijn gelukkig al wat afgenomen. Moet nu nog 2 weken 15 mg slikken, dan nog 2 weken 10 mg, en dan zit ik weer op mijn 'vertrouwde' 5 mg. Nou, dat is nog te overzien. Komt ook omdat er een behoorlijke stressfactor is verdwenen: mijn schoonvader dreigde prostaatkanker te hebben, maar dat blijkt achteraf gelukkig niet zo te zijn! Maar dat waren 2 lange weken van onderzoeken en gespannen afwachten!

Ook nog leuk nieuws gehoord gisteren: mijn collegaatje, die vlak voor mij toen ook een miskraam had gehad belde om te zeggen dat ze weer zwanger was! Ze had het al op school verteld gisteren omdat ze zo naar was en omdat haar buikje al aardig zichtbaar werd (ik heb het wel de directie verteld maar nog niet het hele team). Nou, ik was zo blij voor haar! En ja, toen kon ik dus zeggen: "Ik ook!!"
En wat blijkt: ze is maar 1 dag verder!!! Wat een giller, hè? Nu moeten ze op zoek naar 2 vervangers; maar ja, dat is niet ons probleem. Superleuk! Ik ga het op Valentijnsdag vertellen op school. Dan is het hele team er omdat we studiedag hebben.

Nou, overmorgen mogen we weer! Spannend! Ik voel me wel aardig goed, hoor. Ben (nog) niet zo nerveus en heb er aardig vertrouwen in. Ik moet om 15.45 uur. Jij om 11.00 uur, toch? (Als je een stukje aan het schrijven bent, is het altijd lastig dat je niet even in de vorige 'post' kunt lezen...).

Ik ga even leuke dingen doen. Moet hoognodig naar de Douglas leuke dingen inslaan (hihi) en er tegenover zit een Ms Etam; even kijken hoe erg die positiebroeken zijn.... Mijn spijkerbroekie gaat toch wel een beetje krap zitten.

Nou, tot horens maar weer! En succes donderdag!!

Liefs, Vennie

Hoi Stanneke,

En, hoe was je echo? Hier ging het geweldig! Wat een feestje! We zagen een heel bewegelijk kindje; echt fantastisch! En nu was de video ook gelukt; een filmpje van zo'n 4 of 5 minuten. En wel 8 foto's meegekregen.

Nou, wij zijn helemaal in de gloria omdat het er zo goed uit zag. En natuurlijk behoorlijk opgelucht. Hij zwaaide pok nog een beetje. Echt ongelofelijk dat dat gewoon in je buik zit. Hij is nu 5,3 cm.

Nou, ik ga eens kijken waar ik mijn roze wolk ook alweer geparkeerd had, want het wordt tijd om daar maar weer eens lekker op te kruipen!

Liefs van Vennie
(11 wk en 3 dg)

Terug
Bovenaan