Vennie / Stanneke zwanger

Ha Vennie,

Joh, dat je die rapporten al weer klaar moet hebben, wat gaat dat proces toch snel op de basisschool.
goed te lezen dat je zo'n lekkere week hebt gehad. Heerlijk.
Iksnap dat best hoor van je figuur, vooral in  het begin als je buik nog niet zo zichtbaar is krijg je het gevl van errug vet zijn. Moet je even doorheen.
Bij de vk was alles goed, bloeddruk goed, hartje goed, 3 kilo aangkeomen.... ojee. Maar de vk was erg tevreden. Nu moet ik alweer iedere 3 weken naar de vk. wat gaat dat toch weer snel.

nou ik ga lekker nixen.

groetjes,
STanneke

Hoi Stanneke!

Zo, het is weer weekend. Lekker hoor. Alhoewel... het is alweer bijna voorbij...
Het weer is in ieder geval heerlijk! Zou het dan toch al lente worden?
En hoe gaat het met je? Je bekkenproblemen een beetje onder controle?

Lekker druk geweest deze week met de rapporten. Nog even volhouden en dan is dat ook weer achter de rug.

De laatste paar dagen heb ik toch wel het idee dat mijn buik niet echt meer in de catergorie 'dik' valt, maar er nu toch echt 'zwanger' uit gaat zien! Joepie! Mensen gaan er nu ook van zeggen. Nou, leuk hoor! En af en toe komt er nog een felicitatiekaartje binnen of krijg ik iets van ouders op school. Leuk dat mensen zo meeleven. Ik heb een salontafel met een glazen plaat en daaronder kun je leuke dingen leggen. Nu liggen er allerlei leuke babykadootjes die we gekregen hebben. Erg gezellig.

Ik heb vandaag een nieuwe positiebroek aan: helemaal blij mee! Een zwarte linnen broek van Promiss; echt erg mooi! Niet elke Promiss heeft een positie-afdeling, maar toen we in Nijmegen waren boften we dus.

Moet me binnenkort maar eens gaan verdiepen in cursussen. Wat ga jij doen/heb jij gedaan? Haptonomie lijkt me ook erg interessant; om al contact met je kindje te maken voordat het geboren is. Schijnt te vinden zijn op www.haptonomie.nl Straks maar even kijken of er iets in de buurt is. Maar een 'puf'cursus met speciale oefeningen voor de bevalling lijkt me ook niet overbodig. Ook heb ik iets gezien over 3 info-avonden over borstvoeding: ook weer interessant! Nou, we gaan er maar eens achteraan.

Dinsdag hartje luisteren. Beetje spannend, maar vooral natuurlijk leuk! Ik zal je laten weten hoe het was.

Geniet morgen ook weer van het mooie weer!

Liefs, Vennie
(morgen alweer 16 weken!)

Ha die Vennie,

ja wat een heerlijk weer he. Van mij mag het zo blijven. hoeft niet meer te gaan vriezen of regenen tot oktober zit ik te bedenken. Mijn zoontje zit heerlijk in de zandbak te genieten. We gaan zo lekker buitenplantjes halen, heerlijk die lentekriebels......
Mijn bekken gaat zo zo. Afgelopen vrijdag waren wij twaalf en een half jaar getrouwd dus feestje bij ons thuis (34 man met catering enzo) dus dat werd laat en zaterdag moet je dan toch de zooi opruimen he. dus zaterdagmiddag ging het erg slecht. Nu mijn 2e dag volkomen rust en dat helpt dan wel weer. Stom he.
Leuk joh dat je positiekleding aan hebt en dat je een mooie buik krijgt. Heerlijk he.
Ook zo leuk dat je zo verwend wordt. Hebben jullie al een kinderkamer uitgekozen?

tja wat die kursussen betreft. bij mijn 1e zwangerschap heb ik een pufkursus gedaan. Die noemde ik na de 1e keer al de mutsenklub. Al die klagende zwangeren.....puf werd er niet goed van. En uiteindelijk ook niet zo heel veel aan gehad. Nu doe ik dus geen kursus en ga uit van de talenten van moeder natuur. Wel ga ik nu woensdag naar de kursus van een lactatiekundige. Dit is 2 x en bereidt je voor op de borstvoeding. Omdat dit de 1e mislukt is en onze zoon een koemelkallergie had heb ik nu de drive dat de borstvoeding moet slagen.
Zo'n haptonomie kursus lijkt mij nog wel wat. Mijn schoonzus heeft Yoga gedaan, zij vond dit weer ideaal.

nou succes met de rapporten en veel plezier morgen met hartje luisteren.

liefs,
Stanneke (al weer 24 weken en 4 dagen)

He Stanneke

Van harte gefeliciteerd met jullie 12 1/2 jarig huwelijk!!!

Meid, wat een tijd! Hebben wij nog even te gaan, hihi! Wij zijn net 1 jaar getrouwd...
Klinkt goed, catering aan huis. Maar inderdaad, het zal wel druk geweest zijn voor je.

We zijn net naar het ziekenhuis geweest. Ze moest eerst flink zoeken, want Babeitje was nogal druk in de weer. Toen vond ze de hartslag van de navelstreng. Maar gelukkig hoorden we daarna ook nog even (doefdoefdoefdoef) het 'echte' hartje! Nou, toch wel erg fijn om weer even te horen dat ie 't nog 'doet'...! Toch een geruststelling. Bloeddruk was goed (110/70) al heb ik er zelf niet zoveel verstand van. Manlief zei (hospik geweest in dienst) dat ze het niet zo zorgvuldig gemeten had, maar ja.

Heb van de verpleegkundige ook een folder gekregen met allerlei cursussen. Er stond ook een haptonoom op; even bellen dus binnenkort. Maar ik wil toch ook gewoon even gluren op zo'n pufclub. Ben toch wel benieuwd. Woon ook nog niet zo lang in Hoofddorp, dus wie weet houd ik er nog wat leuke contacten aan over. Zwemmen lijkt me ook wel heerlijk. Stond er ook bij. Ik krijg het nog druk, hihi!

We hebben nog geen kamertje uitgekozen, hoewel we bij babypark wel wat leuks gezien hebben. In de folder althans. Nu nog een keertje naar Gouda om in te slaan. Ik ga daar waarschijnlijk eerst een keertje met mijn smoeder naar toe. Even voorselectie maken, hihi! En daarna met manlief inslaan. Maar eerst nog de bovenverdieping in de laminaat zetten. Werk aan de winkel!

Maar eerst nog de rapporten afmaken... zucht...

Tot mails maar weer!

Liefs, Vennie

Ha Vennie,

Ja inderdaad wat een tijd he, 12 1/2 jaar, ach we waren er gewoon jong bij he.
Alles gelukt met de rapporten en schiet het laminaat leggen al op? Bij ons zijn ze nu gestart met de zolder verven, gaat gestaag. Dus ik hoop dat eind april alles klaar is, zou fijn zijn. Ook voor manlief, hij is alleen aan het werk of op zolder bezig, gelukkig krijgt hij wel veel hulp.
Je bloeddruk is inderdaad keurig en het ligt vaak aan de mate van ervaring hoe vlot iemand een bloeddruk hoort, zal vast wel kloppen. Mooi he om het hartje weer te horen. Wij mogen volgende week maandag weer, dan gaat manlief weer mee, hijheeft het kloppen nog nooit gehoord, dus dat wordt hoog tijd.
vorge week ben ik bij de cursus van de lactatiekundige geweest voor de borstvoeding, dit gaf wel nieuwe inzichten en hoop dat het goed mag gaan.
Ik mag alleen geen melkproducten meer omdat onze zoon een koemelkalllergie had, en ook geen noten meer. Dus daar gaan mijn crackers met kaas en lekkere toetjes....
verder zijn wij hier allemaal wat grieperig en niet fit, hopen dat dit niet doorzet.

liefs,
Stanneke (25 /4)

Hoi Stanneke!

Daar ben ik weer eens. Het is weer een tijdje geleden. Sorry, maar was werkelijk heel erg druk. Natuurlijk met de rapporten, maar ook nog met een studieavond en een studiedag (op mijn vrije dag nota bene!) en natuurlijk de 10 minutengesprekken. Ook altijd een hele kluif. Morgenmiddag nog een aantal en dan hebben we dat ook weer gehad.

Hoe gaat het met je? Hopelijk heeft de griep niet doorgezet bij jullie.
Als het goed is ben je afgelopen maandag naar de verloskundige geweest om naar het hartje te luisteren. Leuk hoor. En was manlief ook nog mee?

En wordt de zolder al mooi? Bij ons nog geen laminaat hoor, eerst nog heel veel opruimen, uitzoeken etc. Dat kamertje moet eerst tenslotte helemaal leeg zijn. En dan doorschuiven, zodat de hele bovenverdieping aan de beurt komt. We willen eigenlijk ook nog de trap laten doen. We zagen een reclame van 'upstairs' op tv. Ziet er toch wel mooi uit. Er schijnt ook nog een ander merk te zijn die rubber strips op het uiteinde verwerkt, zodat je minder snel uitglijdt. Aangezien mijn schoonzus al twee keer met kind en al van de trap is gekukeld, zou ik dat wel fijn vinden, zo'n anti-slip rand. Even informeren dus.

We hebben ons opgegeven voor een cursus en die blijkt maandag al te beginnen! Het heet 'Beide ouderscursus'. Eerst 8 keer 5 kwartier met manlief samen (en 5 andere stellen) voor de bevalling. Dan nog 1 keer samen met kindje en dan nog 5 keer voor alleen de moeders met specifieke oefeningen om 'de boel' weer een beetje op z'n plek te krijgen (ofzo). Nou, lijkt me in ieder geval wel erg leuk. Ik heb er zin in. Ook zou ik nog graag een info avond over borstvoeding willen bijwonen, net als jij. Lijkt me toch niet onbelangrijk. Er komt denk ik meer bij kijken dan je denkt. Het is niet zomaar 'aankoppelen'(zoals mijn man dat wel eens voor de grap noemt) en klaar.

Wat vervelend dat je geen melkproducten meer mag hebben! Maar die heb je toch ook nodig voor je baby? Moet je nu kalktabletten slikken ofzo? En hopen ze op deze manier te voorkomen dat de baby niet ook allergisch wordt? Tsjonge, wist niet dat dat zo werkte.

Op het forum stond een oproep van iemand uit de Haarlemmermeer om wat te gaan bewegen. Toevallig. Heb dus gereageerd. Ben benieuwd. Wel grappig. Wie weet wordt dat wel heel gezellig. Even naar het strand voor een lekkere wandeling ofzo. Best leuk. Twee waggelende moeders over het strand, hihi!

Nou, de groetjes maar weer en tot mails!

Liefs van Vennie, die nu toch echt een behoorlijk buikie aan het krijgen is!
(18/2)

Ha die Vennie,

ik begon me al zorgen te maken of het wel goed met je ging. Gelukkig te lezen dat het goed met je gaat. Ja die drukke periodes he, dat is toch wat en meestal komt dan ook alles tegelijk.
Leuk dat je al een heus buikje krijgt, genieten is dat he om zo'n mooi bolletje te zien. Ben je al aangekomen door je zwangerschap?
Leuke cursus lijkt mij die jullie gaan volgen Ben benieuwd hoe jullie dit vinden. Die borstvoeding is op zich wel goed om te doen hoor, het is idd meer dan alleen maar 'aanleggen'.
Ik hoef geen vervangers voor melkproducten. Je schijnt gewoon zonder te kunnen. Van origine is het ook niet normaal dat je melk van een koe gebruikt, is een lichaamsvreemd eiwit. Kalk kan je ook uit andere producten halen (moet ik nog wel ontdekken). Ik mis mijn dikke plak kaas op mijn weekendcroissantje het meest. Ik hou mij er trouw aan, is voor het goed doel.
Maandag bij de verloskundige geweest samen met mijn lief. Mooi hoor dat kloppende geluid. En   mijn lief vovnd het ook erg mooi.
Ik was 1 kilo afgevallen, dus nu alles in totaal 1 kilo aangekomen in deze zwangerschap. Mijn buikje is ook minder dik dan met mijn 1e zwangerschap. Ik houd mijzelf dus wel wat meer in acht. Helemaal omdat ik nu ook veel harde buiken heb sinds gisteren. Mijn bloeddruk blijft goed, gelukkig.
Wat bij de verloskundige vervelend was, was het feit dat de verloskundige tegen mijn lief zegt dat hij meer in huis moet doen, i.v.m. mijn bekken. En mijn lief doet juist alles....... Sneu he. Maar goed we hadden de oudste verloskundige van de praktijk zullen we maar zeggen.
We hebben lekker vakantie geboekt in Zeeland in de Roompot beach resort van 13 april - 20 april Heerlijk, erg veel zin in.
Wanneer heb jij weer controle?

Groetjes,
Stanneke, 26 weken en 6 dgn.

Terug
Bovenaan