Vennie / Stanneke zwanger

Ha die Vennie,
Wat een heerlijk nieuws dat je zo'n goede echo had. Mooi he als je hem ziet zwaaien. Dat zijn de prachtigste momenten van een zwangerschap vind ik.
Ik schrijf dit mailtje in het roze om je jouw roze wolk te laten vinden. En ik gun het je van harte dat je nu meer kan ontspannen over je zwangerschap. Hoe is het nu met je Crohn? Nog steeds zo vervelend of wordt het al weer wat beter?
Onze echo gisteren was ook goed, een prachtig kindje met alles erop en eraan. Het geslacht weten we niet, want dat willen we niet weten dus dat heeft zij heel mooi overgeslagen. Ons kindje ligt momenteel dwars. Dat deed onze zoon ook met deze zwangerschapsduur. Het kindje is iets kleiner dan de 20 weken die ik ben. Het varieerde tussen de 10 weken en 0 dagen en 19 weken en 5 dagen. Er mag bij deze echo een marge van 2 weken op zitten.
Ze heeft voor de status 30 foto's gemaakt en voor ons slechts 1.....
Maar goed, dat zij zo he.
Heb jij al een afspraak voor je 20 weken echo? En wanneer moet je weer naar de gynaecoloog?

Goed weekend en liefs van Stanneke

He Stanneke!

Hoe is het nou? Alles goed? Wat gezellig, dat roze mailtje!
Wat fijn dat ook jou echo goed was! Het zal wel een groot verschil zijn met je vorige echo. Bijzonder hoor. Past hij/zij nog op het scherm? Wat jammer dat je maar 1 foto gekregen hebt!! Tsjonge zeg! Bezuinigen ze nu ook al daarop?
En hoe is het bij je therapeut? Helpt het goed tegen je bekkenpijn?

Ik ben vrijdagmiddag bij de gynaecologe geweest en die was ook enthousiast over de foto's. En mijn bloed en bloeddruk was ook allebei goed. Over 4 weken (dinsdag 13-3) naar een verpleegkundige die dan naar het hartje luistert en voor de 20 weken echo moet ik nog een afspraak maken.

Met Crohn gaat het gelukkig weer goed. Nu nog 1 week 15 mg, en dan nog 2 weken 10 mg en dan zit ik weer op mijn 'vertrouwde' 5 mg prednison.

Komende zaterdag gaan we naar de negenmaandenbeurs. Ik heb er echt enorm veel zin in! Lijkt me zo heerlijk om overal baby-dingen te zien. Zal ook vast goed helpen om nog beter op die roze wolk te komen. Overmorgen ga ik het op school vertellen en donderdag aan de kids in de klas. Ben benieuwd hoe ze zullen reageren.

Nou, ik ga maar weer eens wat doen in huis. Hard nodig. Geen zin... Maar ja...   Gelukkig komt er af en toe een zonnestraaltje naar binnen schijnen. Dat doet de mens goed.

Vanmorgen hebben we weer 'happy birthdag' gezongen, want de baby is weer wekig (niet jarig, maar wekig): hij is vandaag 12 weken geworden! Joepie!

Nou, fijne dag vandaag en tot mails maar weer!

Liefs van Vennie.

ha Vennie,

goed te lezen dat de gynaecoloog ook erg enthousiast was over de foto's. En 12 weken!!!!!Wat zal dat goed voelen voor jullie. Hoe reageerden de kinderen in je klas op je grote nieuws? en je collega's?

Vandaag ben je lekker naar de 9 maanden beurs. Ik hoop dat je hebt genoten en dat het niet al te druk was. Heb je veel goede ideeen opgedaan voor de baby uitzet?

Mijn bekken gaat wisselend. Afgelopen week weer fysio gehad en ze twijfelt nu toch erg of het toch bekkeninstabiliteit is. Gezien de heftige reactie van mijn lijf als ik iets huishoudelijks doe. Daarbij constateerde ze dat ik hypermobiel ben (ik zit te los in mijn banden en kan alles overstrekken). Door de hormonen komen de banden nog losser te zitten en je botten verweken, dus dat is dan in mijn geval niet helemaal lekker.
Nu buikspieroefeningen gekregen om de spieren te versterken zodat zij het 'bandenwerk' kunnen opvangen.

Afwachten dus maar.
de zolder bij ons wordt hard verbouwd, schiet lekker op. Ik hoop dat dit eind april helemaal klaar is zodat de kamer waar de baby komt dan leeg kan en ik alles kan uitzoeken wat we nog hebben en wat erbij moet komen. Ik heb al een aantal erg leuke rompertjes etc gekregen. Ik ben nog op zoek naar een mooie puntmuts voor direct na de geboorte. Dat vind ik zo schattig staan.
Verder zijn we druk in de weer met namen. Inmiddels al de 3e meisjesnaam... De jongensnaam is nog steeds dezelfde als in het begin.

Groetjes en goed weekend,

liefs,
Stanneke

Ha   Vennie,

Hoe is het nu met jou? Gaat alles goed met je en gaat het alweer beter met Crohn?
Ik zit heerlijk met de laptop op mijn benen, ondertussen sterrendansen op het ijs te kijken. Erg relaxed. Ondertussen voel ik onze baby lekker trappelen en bewegen. wat een heerlijk gevoel.
Heb je lekker vakantie gehad afgelopen week en nog leuke dingen gedaan?

Liefs,
Stanneke

beurs, bekken, verbouwen, namen, bewegen, crohn, vakantie

Hoi Stanneke,

Hoe gaat het met je? Sorry dat ik lang niks van me had laten horen. Beetje drukke week geweest. Hoe gaat het met je bekken? Werken de 'bandenoefeningen' goed? Ik hoop toch wel dat je er nu minder last van gaat krijgen.

De beurs was erg leuk! Je komt helemaal in de baby-sfeer. Leuke standjes, paar kleine dingetjes gekocht en lekker veel foldertjes meegenomen van van alles! En gelukkig is manlief ook helemaal om wat betreft de kinderwagen! Het wordt nu toch echt de Stokke! Joepie!

Nu alweer 13 weken en 5 dagen. Heb mijn eerste zwangerschapsbroek al gekocht. Zit heerlijk! Die rand van mijn spijkerbroeken gaat nu echt irriteren. Ik heb er nog 1 die wel lekker zit, maar die andere kunnen echt niet meer; ook niet met een elastiekje door het knoopsgat. Ik krijg er gewoon een zere buik van. Dus van de week op jacht naar nog een andere broek.

Wij moeten ook nodig gaan plannen voor de verbouwplannen in huis. We willen de hele eerste verdieping voorzien van laminaat. Er ligt nu nog vloerbedekking. En het kleine kamertje moet nog helemaal leeg. Werk aan de winkel! Leuk dat jullie zolder al opschiet. Gingen jullie daar nou slapen? Of een van de kids?

Met Crohn gaat het gelukkig weer goed. Slik nog 1 prednisonnetje meer dan anders, maar daar stop ik volgende week ook weer mee.

Tsja, namen! Wat moeilijk! Ik heb het lijstje van de vorige keer weer gevonden. Maandag aan we een weekje naar Center Parcs (ik heb komende week namelijk pas vakantie) en nemen we de namenboekjes ook mee. Hebben we er lekker even de tijd voor. Mijn vader en smoeder vertelden dat mijn neef een dochter had gekregen met de naam Madelief. Ik zei dat ik dat een hele leuke naam vond. "Meen je dat nou echt of maak je een grapje?", was de reactie! Eh... bedankt! Blijkbaar vonden zij het geen leuke naam. Het staat toch echt op mijn lijstje in de top 5! En ook collega's roepen van alles. Maar ik heb wel geleerd dat je gewoon niet met mensen moet praten over namen, want iedereen heeft overal wel een mening over.

Wat moet het inderdaad bijzonder zijn om je kindje te kunnen voelen! Dat lijkt me toch zo speciaal! Ik kan me er nog niks bij voorstellen natuurlijk. Een ploppend gevoel, lees ik soms. Of als een fladderende vlinder. Nou, ik ben benieuwd! Vanaf welke week voelde jij het voor het eerst? Ik zit nu soms in mijn buik te duwen of ik niet iets kan vinden wat de baarmoeder zou moeten zijn. Tot nu toe geen succes. Komt misschien ook door het extra speklaagje waar daar zit, hihi!

Nou, weer even een heel verhaal. Fijn weekend, en wie weet dat ik op Center Parcs nog een keertje ga inloggen als dat daar kan.

Doe rustig aan met je bekken en goed je oefeningen doen, he?!

Liefs van Vennie

Ha Vennie,

Wat heerlijk dat je een weekje naar center parcs gaat. Zalig.. lekker nixen, beetje zwemmen. Leuk dat je je eerste positiebroek hebt gekocht. Inmiddels ben ik aan mijn 2e cyclus broeken toe en heel lief heb ik gisteren van een vriendin 7 broeken gekregen. Allemaal als nieuw. dus zometeen op de sites nog even wat shirts bestellen en ik ben er weer helemaal klaar voor.
Mijn bekken, tja, wat zal ik zeggen. Als ik nix doe gaat het goed, doe ik wel wat dan is het meteen mis. Vandaag word ik gebeld door de fysio, zij heeft vandaag contact met een bekkentherapeute. Als dat niets wordt, dan retour huisarts.
Wat grappig dat jij nu pas vakantie hebt. Ik dacht dat overijssel, drente, friesland en groningen nu alleen hadden en jij woont toch in hoofddorp?
Nou ik ga weer even stoppen, even knuffelen met mijn zoontje die moe van het spelen vanmorgen met een vriendje op de bank ligt.
fijne vakantie en rust lekker uit.

Liefs Stanneke

Ha Vennie,

Heb je een lekkere vakantie gehad, lekker  uitgerust? Hoe is het verder met je en je zwangerschap.
Vanmiddag mag ik weer naar de verloskundige. ben benieuwd. Ik   denk dat ik nu wel ben aankomen. Ga wat vocht vasthouden en hoef niet meer te spugen.
De nieuwe therapie voor mijn bekken (ik kon gelukkig al afgelopen woensdag komen omdat iemand uit was gevallen, anders was het pas half maart geworden) helpt goed. Ik krijg een bekkenband aangemeten die ik met stofzuigen, dweilen etc om moet doen, dus niet altijd.

nou ik ga even mijn zoontje naar de kapper.

groetjes,
Stanneke

Hoi Stanneke!

Ja hoor, een heerlijk weekje gehad. Heerlijk uitgerust en rustig aan gedaan. Wat is het toch heerlijk als je niets 'moet', zo'n hele week! En Hoofddorp hoort bij Noord-Holland, vandaar die vakantie.

Erg genoten van 4 eekhoorntjes die elke dag de meegenomen pinda's van de tafel kwamen snoepen. Zo schattig! En de vele soorten vogeltjes: pimpel-, kool-, en kuifmezen, vlaamse gaaien, roodborstjes, boomklevers, vinkjes en zelfs een stoere specht! Ik heb ze allemaal flink vetgemest deze week! Ze zullen me nog missen, hihi!
Lekker gelezen, filmpjes gekeken (we hadden de DVD-recorder meegenomen: hoe handig!), uit eten geweest, dagje Nijmegen (weer leuke zwangerschapskleding gescoord! Wat een bofferd ben jij trouwens met die 7 broeken!), en lekker lui gedaan. Heerlijk. Nu hard aan de rapporten, want die moeten volgende week vrijdag weer klaar zijn.... zucht.....

Fijn dat je nu een buikband hebt/krijgt. Hopelijk zul je daar veel aan hebben! Wat een gedoe toch, zo'n lastig bekken! En fijn dat je eerder aan de beurt was!

Met mij gaat het verder prima. Vandaag is Babeitje precies 15 weken! Hieperdepiep! (Ja, we noemen 'm sinds kort zo. Een meisje uit mijn klas had een leuk prentenboek mee over een jongetje die een broertje of zusje kreeg, en die noemden ze Babeitje. Vonden we een leuke naam, vandaar...) Volgende week dinsdag hartje luisteren bij een verpleegkundige in het ziekenhuis. Toch wel spannend moet ik je zeggen.

Merk wel dat deze periode wel een beetje raar is: niet meer zo moe, borsten doen niet meer zo'n pijn, buikje valt nog best mee (kan met mijn handen nog steeds niets voelen qua baarmoeder ofzo; hoewel ik ook niet precies weet hoe dat moet voelen en wie weet lukt dat ook niet zo goed door mijn speklaagje heen...) al met al een 'zal het wel goed gaan' gevoel. Maar ja, je leest ook overal dat maand 4, 5 en 6 de 'betere' maanden zijn. Niet meer zo moe/misselijk en nog niet zo'n grote buik. Functioneer dus eigenlijk weer als vanouds. En voel me daardoor niet altijd zo enorm zwanger. Ook wel eens prettig natuurlijk omdat je alles weer kan ondernemen, maar soms ook wel raar.

Vind het soms ook wel lastig: (sorry; moet even zeuren...) ik ben van mezelf al een stevig meid, maar door de extra prednison van de afgelopen weken (wat nu gelukkig weer terug is op mijn oude dosis) en de zwangerschap is mijn taille (die ik nog een beetje had) totaal verdwenen en ja, ik word wat dikker. Maar aangezien ik er nog niet 'zwanger' uitzie, maar eigenlijk gewoon dikker, vind ik dat soms wel vervelend. Vooral afgelopen week in mijn badpak. Gelukkig geen bekenden gezien, haha! Ben een beetje bang dat mensen gaan denken van "Nou, die Vennie mag ook wel eens wat aan de lijn gaan doen". Maar ja, dat figuur van mij is mijn zwakke plek... Hopelijk zet die buik snel door! Dan is het tenminste duidelijk. Een vriendin van mij had een button met "Ik ben niet dik, ik ben zwanger", hihi! Ook wel handig!

Nou, ik ga boodschappen doen. Maar weer eens van die gezonde broccoli eten, vanavond.

Groetjes en tot mails maar weer!

Vennie.

Terug
Bovenaan