Jemig, wat eng allemaal...hier komt er totaal geen soep i huis...Ik houd er zlef helemaal niet van en mijn kinderen zijn verslaafd aaan....fruit...Zo trots op!!!
Koop echt een tientallen euro's per week aan fruit, ze eten zo 3 stuks per dag op...
Aan 'snoep' heb ik wel eens knderkoekjes in huis.Van Winnie the Poo (zijn speculaasjes) en nu heb ik Amika koekjes in huis, heeft de oudste laatste uit mogen kiezen in de supermarkt.(Is van Studio 100...van Gert Verhulst).
Maar snoep, nee, puur omdat ik het zelf niet lust en het nog zo lang mogelijk uitstel het ze te geven...
En dan nog iets, de oudste meiden hebben zo'n 30 leerlingen in hun klas, die trakteren als ze jarig zijn...dus zo' 30 keer per schooljaar komt ze thuis (als het al niet op is gegaan) met snoep...va een zakje chips, tot trekdrop, pocorn, door een moeder zelfgemaakte worstenbroodjes (vond ik erg overdreven) cake-jes, waterijsjes (in de zomer).
En zo vind ik dus dat er thuis niet latijd meer hoeft te worden gesnoept.....
De school van mijn kids heeft zelf ook de regel dat er 'verstandig moet worden getrakteerd' als je kind jarig is...maar ja, niet iedereen houd daar rekening mee....
Ze hebben een keer een week lang aalle snoeppapiertjes bewaard en op een prikbord in de klas opgehangen....Echt een eye-opener voor sommige ouders...Er zijn gewoon kids die een Mars (heb ik het over zo'n grote he) meekrijgen voor in de ochtendpauze, net voor het speelkwartier....Raar he dat ze dan 2 uurtjes later tijdens de overlbijf niet al hun boterhammetjes meer op krijgen...
Enfin, ik draaf door, dus hier nog geen snoep in huis...
Niet omdat het zo vol suiker zit (in die kinderkoekjes zitten in velen een verminderde hoeveelheid suiker) maar vooral ook ivm hun gebit...
Groetjes Roos.