verjaardag op de psz gehad en waar komt ze mee thuis????

hey allemaal

bedankt voor jullie reacties.

nathalia heeft idd zo'n peuterschaartje. gewoo nte koop bij bart smit. zijn niet scherp, botte punt maar ze kan er wel mee knippen en past goed in haar handje.
nathalia (en ik gelukkig ook) is gek op knutselen
en we knutselen dan ook heel vaak.
knippen/plakken/kleien/kleuren enz.

@ irene.

klopt idd wat jij zegt. heb ik al vaker gehoord.
een bal is idd makkelijker eruit te krijgen dan een plakkerig snoepje.
alleen nathalia bijt haar spekje in meerdere stukjes, douwt het niet in 1 keer in haar mond.
beertjes krijgt ze ook van ons. maar ze eet ze stuk voor stuk en eerst haar mondje leeg, voordat ze de andere pakt.
een zuurbal of een lolly kan ze niet kouwen, waardoor hij sneller in haar keelgat zou schieten dan een spekje of een gummy beertje.
1 zo'n klein gummy beertje is weg te "spoelen" met een hap ontbijtkoek, een zuurtje niet, daar is het te groot voor.
t weet allemaal wat he hahahaha.

bij nathalia op school mogen ze ook niet snoepen.
dit werd mij ook duidelijk vertelt toen ik haar aanmelde op school.
dat zakje snoep werd daarom dus ook mee naar huis gegeven.

k hoorde net wel de juffrouw met die moeder praten, dat ze een aantal klachten had gehad vanochtend. ( ik heb niks gezegd trouwens, had zoiets van laat maar zitten)

nou, ik ga de volgende topic weer openen want nathalia is weer naar school geweest vanochtend, en we hebben wat mee gekregen......

liefs, do

hoi reneke,
dat is zeker goed om te weten.. maar ikd enk ook wel dat het van je kind af hangt hoe hij of zij een snoepje op eet. ik bedoel ik heb kelwin altijd geleerd om goed te kauwen en stukjes eraf te bijten.. en als hij snoep eet bijv. spekjes die hij wel eens eet dan zeg ik ook tegen hem goed kauwen en rustig eten.. mentos snoepjes geef ik hem ook omdat ik weet dat hij er stukjes vanaf breekt en die dan in zijn mond stopt... zo heb ik het hem geleerd.. misschien ben ik ook wel niet zo bang aangelegd al snap ik wel dat als je kinder ehbo hebt je veel meer gevaren ziet denk ik.. zuurballen en lolly's ben ik wel tegen tenminste hij krijgt van mij wel zon lolly van look o look. dat word meestel zacht als je het in je mond doet..

overigens snoept hij verder niet veel hoor;) geef ik hem liever een gezond koekje of wat fruit.. en dit vind hij ook heerlijk.

Liefs, Christien

Jemig, wat eng allemaal...hier komt er totaal geen soep i huis...Ik houd er zlef helemaal niet van en mijn kinderen zijn verslaafd aaan....fruit...Zo trots op!!!
Koop echt een tientallen euro's per week aan fruit, ze eten zo 3 stuks per dag op...
Aan 'snoep' heb ik wel eens knderkoekjes in huis.Van Winnie the Poo (zijn speculaasjes) en nu heb ik Amika koekjes in huis, heeft de oudste laatste uit mogen kiezen in de supermarkt.(Is van Studio 100...van Gert Verhulst).
Maar snoep, nee, puur omdat ik het zelf niet lust en het nog zo lang mogelijk uitstel het ze te geven...
En dan nog iets, de oudste meiden hebben zo'n 30 leerlingen in hun klas, die trakteren als ze jarig zijn...dus zo' 30 keer per schooljaar komt ze thuis (als het al niet op is gegaan) met snoep...va een zakje chips, tot trekdrop, pocorn, door een moeder zelfgemaakte worstenbroodjes (vond ik erg overdreven) cake-jes, waterijsjes (in de zomer).
En zo vind ik dus dat er thuis niet latijd meer hoeft te worden gesnoept.....
De school van mijn kids heeft zelf ook de regel dat er 'verstandig moet worden getrakteerd' als je kind jarig is...maar ja, niet iedereen houd daar rekening mee....
Ze hebben een keer een week lang aalle snoeppapiertjes bewaard en op een prikbord in de klas opgehangen....Echt een eye-opener voor sommige ouders...Er zijn gewoon kids die een Mars (heb ik het over zo'n grote he) meekrijgen voor in de ochtendpauze, net voor het speelkwartier....Raar he dat ze dan 2 uurtjes later tijdens de overlbijf niet al hun boterhammetjes meer op krijgen...
Enfin, ik draaf door, dus hier nog geen snoep in huis...
Niet omdat het zo vol suiker zit (in die kinderkoekjes zitten in velen een verminderde hoeveelheid suiker) maar vooral ook ivm hun gebit...
Groetjes Roos.

@noor, ben het er mee eens dat als je ze zelf dingen laat doen dat ze meer zelfvertrouwen in iets krijgen, maar dat wil niet zeggen dat ze een schaar voor volwassenen hoeven te gebruiken, een peuterschaar vind ik veel meer geschikt, hier mag alleen de oudste een gewone schaar gebruiken maar die wordt dan ook al 10jr!

@irene, het feit dat je hard snoep gemakkelijker met bijv de heimlich eruit kan krijgen maakt snoep niet veiliger, doordat het hard is en moeilijker te bijten blijft het wel sneller hangen, buiten dat heb je ook kans dat als het goed vast zit en je kracht moet zetten je een rib breekt bij een kind! (al heeft dat voorkeur dan bijv stikken)
Ik had een stuk appel in mijn keel gekregen toen ik net zwanger was van onze middelste, mijn man heeft 6x heimlich moeten toepassen voor hij hem eruit kreeg (terwijl hij de methode door opleiding goed kent)
Ook hier mogen de spekjes niet geheel in de mond en bijten ze er netjes een stukje af, kleine beertjes ed kunnen ze in 1x doorslikken als het nodig is, maar idd die kunnen uitzetten, al doet brood ed dat ook!
Eigenlijk gewoon niet goed over nagedacht dat die gaten zo kort bij elkaar zitten,,hahaha

Gr MJ

@roos,
Hier wordt ook veel fruit gegeten ja, hier krijgen ze na school altijd iets lekkers en mijn voorkeur gaat dan idd uit naar een lekker bakje fruit, pak zelf meestal 4-5stuks verschillende soorten en maakt dan een bakje fruit klaar voor iedereen, vinden ze heerlijk!
Of we eten een koekje, klein zakje chips of een snoepje!

Gr MJ

Op ons kdv moet je ook gezond trakteren idd, over bijna twee weken is Laura jarig, ik zal eens vragen wat ze meestal doen. Ook weet ik niet hoeveel kindjes er op die dag zijn dus dat moet ik ook even vragen. De leiding heeft laatst gevraagd of je ipv hun met iets anders te trakteren je geld wilt geven voor hun spaarpot, ze werden namelijk vetgemest vonden ze zelf. Ze gaat de dag na haar verjaardag naar de creche dus heel veel tijd om iets bijzonders te maken heb ik niet!

Op ons kdv moet je ook gezond trakteren idd, over bijna twee weken is Laura jarig, ik zal eens vragen wat ze meestal doen. Ook weet ik niet hoeveel kindjes er op die dag zijn dus dat moet ik ook even vragen. De leiding heeft laatst gevraagd of je ipv hun met iets anders te trakteren je geld wilt geven voor hun spaarpot, ze werden namelijk vetgemest vonden ze zelf. Ze gaat de dag na haar verjaardag naar de creche dus heel veel tijd om iets bijzonders te maken heb ik niet!

Terug
Bovenaan