verjaardag op de psz gehad en waar komt ze mee thuis????

Bij ons op het KDV wordt ook nooit snoep getrakteerd (er wordt zowiezo weinig getrakteerd daar) Ik heb voor Silke's verjaardag bij de Hema van die doosjes gedroogd fruit en rozijntjes van Jip en Janneke gehaald. Doen jullie trouwens ook iets aparts voor de leidsters, gebakje of zo? Ik dacht er na de verjaardag pas aan, heel stom maar had voor hun dus niks meegenomen...
Bij ons thuis wordt eigenlijk bijna niet gesnoept, ik heb in de auto voor mezelf altijd van die Haribo banaantjes, die krijgt ze wel eens. Die zijn ook wel veilig dacht ik zo... Verder krijgt ze als snoep soepstengels en rozijntjes, daar is ze gek op!!!
Bij opa en oma krijgt ze wel eens een schuimpje of een handje chips en verder eigenlijk niet. Ze heeft ook snel buikkrampen dus we moeten ook opletten met wat we geven. Lolly's vind ik ook doodeng, ze mag alleen likken als ik hem vast heb....

Groetjes Tamara

O, de traktaties. Er mag van mij best iets lekkers getrakteerd worden, maar waarom is het vaak zoveel? Hele zakken snoep. En zo'n standaard prinsessen/cars zakje vol met snoep vind ik helemaal niet leuk om te trakteren. Emma lustte op de psz trouwens vaak de helft niet.
Renske heeft vandaag op het kdv getrakteerd op een appel in een katoenen zakdoek (bij de Zeeman hebben ze leuke kinderzakdoeken) en die zakdoekjes heb ik dicht gebonden met snoepveters (toch iets lekkers). Nou is het toch moeilijk, want het is een verticale groep met baby's en bijna 4 jarige. Maar het zag er heel vrolijk uit. Emma heeft dat ook al eens getrakteerd, maar dan met mandarijntjes. En toen ze 4 werd hebben we samen cakejes gebakken en die versierd met prinsessenglazuur.
Maar wat ik af en toe op in Rotterdam op school voorbij zag komen was echt ongelofelijk. Het leek wel een wedstrijd, wie heeft de grootste traktatie. Chips, snoep (3 tot 4 dingen), een pakje drinken en een klein cadeautje. Dan mochten ze op school 1 dingetje op eten en de rest ging in hun tas.

Hoihoi,

Op ons kdv zijn er geen regels over snoep trakteren, maar toch krijgt Norah bijna nooit snoep daar. Toen ze pas zelf jarig was, heeft ze stukjes worst een kaas getrakteerd, dat eten ze dan bij de limonade, op een moment van de dag dat ze anders toch iets bij de limonade krijgen. Ze krijgen dan dus niks extra's en eten 's avonds gewoon hun eten nog op ;-).

Ik was erbij toen Norah het trakteerde en het viel me op hoe enthousiast de kinderen waren over de worst en kaas. Was er toch een beetje onzeker over... Ik had ze met parapluutjes op een komkommer geprikt en van die komkommer had ik een krokodil gemaakt (bij het uiteinde horizontaal insnijden, bek openzetten met twee halve cocktailprikkertjes en twee kleine dropjes als oogjes, idee van internet). Het zag er erg feestelijk uit, al zeg ik het zelf, en ik ben echt helemaal niet creatief! Het was ook snel klaar, gelukkig.

Norah zit trouwens ook in een verticale groep en nu konden in ieder geval de kindjes vanaf 1 jaar meedoen.

Groetjes,
Jamie

Hoihoi,

Op ons kdv zijn er geen regels over snoep trakteren, maar toch krijgt Norah bijna nooit snoep daar. Toen ze pas zelf jarig was, heeft ze stukjes worst een kaas getrakteerd, dat eten ze dan bij de limonade, op een moment van de dag dat ze anders toch iets bij de limonade krijgen. Ze krijgen dan dus niks extra's en eten 's avonds gewoon hun eten nog op ;-).

Ik was erbij toen Norah het trakteerde en het viel me op hoe enthousiast de kinderen waren over de worst en kaas. Was er toch een beetje onzeker over... Ik had ze met parapluutjes op een komkommer geprikt en van die komkommer had ik een krokodil gemaakt (bij het uiteinde horizontaal insnijden, bek openzetten met twee halve cocktailprikkertjes en twee kleine dropjes als oogjes, idee van internet). Het zag er erg feestelijk uit, al zeg ik het zelf, en ik ben echt helemaal niet creatief! Het was ook snel klaar, gelukkig.

Norah zit trouwens ook in een verticale groep en nu konden in ieder geval de kindjes vanaf 1 jaar meedoen.

Groetjes,
Jamie

Mn vriendin werkt ook op het kdv en daar mogen ze ook geen snoep trakteren,
daar word nog weleens kleine danoontjes getrakteerd.
Die eten ze dan bij het brood eten op.
Sommige versieren ze dan leuk met een strikje.

Verder eet Daniel hier wel snoep.
Hij krijgt van mij een doosje rozijntjes, schatkistje, of een ander doosje van redband daar zitten harde ronde snoepjes in.
Dit krijgt hij niet iedere dag maar denk wel zo 3 keer in de week.

Weten jullie nog lekkere snoepjes zonder kunstmatige kleurstoffen?
(en dan hihi, wel kindverantwoord)

Liefs Marina

Mn vriendin werkt ook op het kdv en daar mogen ze ook geen snoep trakteren,
daar word nog weleens kleine danoontjes getrakteerd.
Die eten ze dan bij het brood eten op.
Sommige versieren ze dan leuk met een strikje.

Verder eet Daniel hier wel snoep.
Hij krijgt van mij een doosje rozijntjes, schatkistje, of een ander doosje van redband daar zitten harde ronde snoepjes in.
Dit krijgt hij niet iedere dag maar denk wel zo 3 keer in de week.

Weten jullie nog lekkere snoepjes zonder kunstmatige kleurstoffen?
(en dan hihi, wel kindverantwoord)

Liefs Marina

Marina, bij de Hema hebben ze Jip en Janneke aardbeien of appelstukjes. Die vinden ze bij mij ook erg lekker. Ook de yoghurtrozijntjes vinden ze erg lekker.

Terug
Bovenaan