Verwacht mei 2020❤️

Ohhh cravings, hou op. Het is een ramp. Bij mijn eerste zwangerschap wilde ik alleen maar groenten. Soepen van verschillende groentes, ik verslond ze gewoon.
Deze zwangerschap wil ik alleen maar friet, mc kroketten, pizza, kaasbroodjes, frikandellenbroodjes en de meest vetste dingen die je kan bedenken. ? Ietsjes anders dan de eerste zwangerschap. Ik probeer me in te houden, maar het gaat niet altijd van harte haha.
Er zijn ook dingen die ik voorheen echt zalig vond en nu ineens niet meer lust. Ik was dol op leverpastei. Een beetje hiervan kan geen kwaad zij mijn verloskundige. Ik had gisteren een kadetje gesmeerd met leverpastei, nam een hap.... amai. Overgeven joh! Niet te doen, zo vies. Ik vond dat altijd verrukkelijk. Gekkigheid. 

Hoi meiden!!
Wat leuk om al die verhalen te lezen en te blijven volgen.
Jongevrouw: gefeliciteerd met jullie verloving! Wat super.
Even een vraagje he.. wie herkent het al; zwangerschapsdementie?!.. ik word er serieus gestoord van?. Ergens vind ik het heel grappig dat het dus nu al zo werkt, dat je hersenen nieuwe verbindingen aan het maken zijn. Ik voel me dus ook stukke beter, mentaal zeg maar.
Ik heb ook een leuk nieuwtje: wij zijn vanaf vandaag ook man&vrouw??. Het was een geweldige dag; we hebben het klein gehouden, maar het was erg bijzonder.
Ik heb dit weekend voor t eerst de kleine meid gevoelt. Hihi, het is een heel apart gevoel. Moeilijk beschrijfbaar, maar erg leuk!.
Ik lees graag weer met jullie mee meiden?.

Hi lieve damens ik heb een vraagje, gekke vraag,, heb pas een echo gehad en ik was toen 6 weken en een paar dagen. Nou had ik gemeenschap gehad op 3 november onveilig en denk ik dat ik zwanger ben geraakt van 3 november.. maar dat kan toch niet als de verloskundige me zegt dat ik 6 weken zwanger ben en een paar dagen? Of kan het juist wel? Want de berekening die ze doen bij de echo is die altijd juist... want mij laatste menstruatie was 21 september. En ik ben onregelmatig altijd... en 6 november wist k dat ik zwanger was... wie o wie kan me helpen van me twijfels af ? 

[quote quote=10269198]Hi lieve damens ik heb een vraagje, gekke vraag,, heb pas een echo gehad en ik was toen 6 weken en een paar dagen. Nou had ik gemeenschap gehad op 3 november onveilig en denk ik dat ik zwanger ben geraakt van 3 november.. maar dat kan toch niet als de verloskundige me zegt dat ik 6 weken zwanger ben en een paar dagen? Of kan het juist wel? Want de berekening die ze doen bij de echo is die altijd juist… want mij laatste menstruatie was 21 september. En ik ben onregelmatig altijd… en 6 november wist k dat ik zwanger was… wie o wie kan me helpen van me twijfels af ?[/quote]

Ze berekenen altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus dat zou dan ongeveer wel moeten kloppen volgens mij! Het lijkt mij erg sterk dat het 3 november is gebeurd en je 6 november al een positieve zwangerschapstest hebt gedaan aangezien de zaadcel dan amper nog tijd heeft gehad om zich te nestelen. daardoor zit er dan ook te weinig HCG-hormoon in je urine en dat heb je juist nodig voor een positieve test. 

@LieveSam van harte!!
Ik ken het dement zijn ook, het  is verschrikkelijk. Eerst kon ik er nog om lachen, nu word ik er echt gestoord van ik vergeet alles van mijn drinken mee nemen naar de tafel tot afspraken ?‍♀️
Ik ben ook al 2 weken aan het zoeken naar van die saus zakjes van duyvis die je moet aanmaken met mayo, ik heb ze gekocht dat staat op de bon maar waar ik ze gelaten heb????? 
Bij de 1e was het echt niet zo extreem, voel me een beetje dom worden ?? alles voor een mooi doel ❤

Och ja.. de dementie is zo herkenbaar! Bij mij was het bij mijn vorige zwangerschap lang zorg erg niet. Op mijn werk zet ik regelmatig de "zwangerschapskaart" in en is binnen ons team al een begrip geworden, haha.

Inderdaad herkenbaar die dementie.. ik vergeet namen en woorden, mijn telefoon en noem maar op ?.
Verder begin ik het lichamelijk ook aardig te voelen. Krijg rugpijn en ben helemaal op als ik thuis kom na het werk. Ik werk nu nog 36 uur, maar mijn baas wil liever dat ik alvast een uur minder per dag ga werken (heb me laatst ook al een halve dag ziek gemeld omdat ik het niet volhield). Hij wil voorkomen dat ik mezelf voorbij loop en vervolgens helemaal instort.
Nou wil ik het liefst gewoon doorgaan en iets vaker thuis werken om zo wat rust te creëeren. Ben tenslotte pas op 17,5 week... Nog even volhouden en pas als het echt echt echt niet meer gaat wat minderen is meestal mijn tactiek.
Wat zouden jullie doen?

@Teske, normaal zou ik precies hetzelfde doenals, door gaan! Maar ben ongeveer even ver als jou zwanger en merk alle veranderingen goed in me lijf. Wat voor een kwaad kan het om extra rust te nemen nu je zoiets bijzonders mee maakt? Ik zou dan een middenweg kiezen zoals meer thuis gaan werken! Maar vindt het super dat je baas je remt. Neem je rust zou ik zeggen en als je dat echt een gek idee vindt. Probeer het eens een week, ervaar hetik, kijk wat het met je doet. En maak dan je beslissing! 
Over de dementie.. herkenbaar, vergeet spullen nog niet zo snel maar verspreek me heel vaak, klinkers huppelen dan echt door elkaar. Krijg je wel de meest komische combinaties van haha! 
Verder merk ik dat nu ik 17,3 weken zwanger ben, me energie echt terug krijg! Ben ineens weer heel proactief ten opzichte van de laatste maanden. Zo fijn om te merken dat daar eindelijk een eind aan gekomen is. Dus dames die er nog last van hebben, er komt echt een eind aan!! Verder ben ik nog steeds in afwachting van de eerste bewegingen. Mijn placenta zit op de buikwand dus kan nog even duren ben ik bang, maar kan eigenlijk al 3 weken nergens anders meer aan denken! 

Terug
Bovenaan