Verwacht mei 2020❤️

Hoe groeit jullie buik eigenlijk? Ik zit nu op 16+5 en heb het idee dat het allemaal heel langzaam gaat.. ik ben iets dikker geworden en ben sinds mn eerste afspraak bij de vk 1 kilo aangekomen terwijl ik mezelf helemaal scheel eet ?? Ik pas nog steeds mn eigen high waist broeken, skinny jeans, ja ze zitten iets strakker en er hangt een buikje overheen maar naar mijn idee is dat gewoon vet. Ik had verwacht dat ik nu wel al een stuk ronder zou zijn en ergens maakt dat me onzeker

Hoi Lentekind,
Ik had met jouw termijn ook een klein buikje. Inmiddels ben ik 18+3 en heb ik 100% een echte zwangerschapsbuik.
Maar, de één is de ander niet. Een vriendin van mij is net bevallen en die had met 40 weken nog een buikje als of ze pas 20 weken zwanger was.... en ik heb volgens mijn omgeving al een grote buik. Met de baby van die vriendin is alles in orde. Dus de grote van je buik hoeft niets te betekenen volgens mij. Misschien een zw.broek kopen (bij de lidl 5 of 7 euro geloof ik) en kijken of dat scheelt voor jezelf? Maar gun jezelf de tijd?. 

Ik heb echt een grote buik voor 15+6. Baarmoeder groeit goed, en ben 1.5 kilo aangekomen in totaal. 
Maar dit is dan ook mijn 2e zwangerschap dus alles rekt al lekker ? bij mijn 1e kreeg ik met 14 weken een buikje dus je zal het nu eenmaal sneller bij mij zien. 
Zag van de week een plaatje op Facebook dat je aan een buik echt niet kan zien hoe ver iemand is, zo liggen sommige kindjes graag naar achter waardoor je buik een stuk minder rond is en platter en sommige kindjes liggen graag helemaal naar voren waardoor je zo'n grote rond buik hebt. 
Het zegt dus niks over of het wel goed gaat o.i.d meer over de voorkeur van je baby! 

Ik heb nu met 15 weken ook al echt een buik. Het valt niet eens meer te verbergen. Mijn baarmoeder groeit heel hard. Daardoor ook flink last van bandenpijn. Ik eet me ook een slag in de rondte maar ben nog helemaal niet aangekomen. Eerder afgevallen dan denk ik, aangezien ik wel met een grote buik rondloop. Ik denk niet dat je onzeker hoeft te zijn hoor, maar als het blijft spoken kan je misschien eens bellen met je verloskundige? Dan kan zij je zorgen wegnemen.

Hoor mij nou, 15 weken. Ik ben ruim 16 weken nu. Ik begin de tijd een beetje kwijt te raken merk ik. Moet echt nadenken als iemand vraagt hoe ver ik ben. ? Dat was de eerste keer wel anders. Toen wist ik het steeds tot op de dag nauwkeurig.

@ninaapie: herkenbaar hoor! ? tot een paar weken terug zei ik telkens "Ik ben 8 weken zwanger" als iemand wat vroeg. Toen ik met mijn man in de auto erover aan het kletsen was, werd ik stil toen hij zei dat we de 14 weken voorbij waren ipv 8 weken....
"OH SHIT IK BEN BIJNA 16 WEKEN EN HEB NOG NIKS GEKOCHT!!!!" 
Stress, paniek, elke babyzaak online en in de stad afgelopen maar kon niks vinden want weet morgen het geslacht pas; maar ohjee dan ga ik echt los ?

Terug
Bovenaan