voedingsschema

Mijn dochtertje is net 4 maanden geworden. En ik vind het wel lastig om
nou te zeggen wanneer ze met fruit en groente moet beginnen. We zijn nu
bezig om de borstvoeding af te bouwen. Het voedingsschema is nu: 7.00
bv, 11.00 flesje, 15.00 bv, 19.00 flesje. 23.00 laatste bv.  

Hallo Allemaal,
Mijn zoontje is nu 5,5 maand, en is nu net naar 3 flessen gegaan.
S'morgen om 7:30 Fles
dan fruitsap tussendoor
Om 12:00 uur 2 boterhammen met melk, leverpastei.
Om 13:00 uur Fles 100ml
Om 15:30 Fruithapje met ligakoek
Fruitsap tussendoor.
Om 18:00 uur Groente met Aardappelen
Om 19:15 Laatste fles 200ml. (drinkt soms niet helemaal op)

Werkt prima zo, iedereen veel succes

hoi,
ziek word ik ervan. al die schemas. en van het cb moet je dit en mag je dat niet.
mijn zoontje van bijna 11 maand wil al een maand nog maar een fles per dag. en dan ook alleen nog maar in de vorm van pap. wat willen ze dat ik doe dan. een trechter pakken?
ik heb het opgegeven. ik volg zijn schema. hij krijgt pap smorgens en fruit tegen 10 uur. smiddags 2 broodjes en af en toe probeer ik wat gewone melk. zo gauw hij uit een beker kan drinken geef ik hem gewoon een beker melk bij zijn brood. verder krijgt hij nog fruit en een koekje en avond eten met een toetje. en natuurlijk drinken tussendoor. ik geef hem wwel als aanvulling vitamine d. maar ik laat die shemas los.
het is alleen maar een strijd en ik word onzeker want ik denk krijgt hij wel genoeg? doe ik wat fout? onzin als ik zie hoe slecht sommige kinderen jaren eten en toch lekker groeien. gewoon je gevoel af gaan. het cb kan je adviseren maar standaard kindjes zijn er niet.
groetjes en succes gerda

hoi
wij zijn ook overgestapt op minder eten nl 7 uur flesje pap   9 uur fruit 11 uur flesje melk
15 uur melk 17 uur potje groenten en dan (als ie het zolang vol houdt) weer een flesje met beetje pap erin  
kleine man vind het heerlijk en slaapt de hele nacht door
succces ermee groetjes anouk

hoihoi,

Mijn dochterje is nu 17 weken en har voedingsschema ziet er als volgd uit.

8uur papfles 200 melk en 2 schepjes nutrix
aankleden wassen en terug naar   bed
12uur melk 200 melk
spelen samen en alleen snel een tukkie in de box van 30 min
14.30 een paar hapjes fruit uit een potje
lekker wandelen of boodschapjes doen
16uur 200 melk
terug naar bed tot half 7   en dan lekker in bad
19.30 200melk en 3 schepjes nutrix lekker knuffelen en dan is het bedtijd en slaapt ze tot de volgende ochtend

als ze overdag wat minder heeft gedronken ( komt zelden voor) daan krijgt ze om 22.30 uur 150 melk voor de nacht dit krijgt ze op haar kamer en ze slaapt door tijdens het drinken.
ze slaapt dus eigenlijk 12uur per nacht mocht ze s'nachts wakker worden dan zeggen we niks tegen haar maar troosten haar en als ze rustig is leegen we haar weer terug in bed en dan slaapt ze weer heerlijk verder ( dit komt ook weinig voor)

Hopelijk heeft iemand hier iets aan

gr lilly

Hallo Allemaal,

Aan het aantal reacties te zien leeft het nogal, voedingsschema's. Wij hebben een zoon van ruim 4 maanden en afgelopen dinsdag ben ik begonnen met het fruithapje. Op het CB zeiden ze me toen al dat ik wellicht met de flessen in de knoop zou komen, hij heeft na het fruithapje immers niet direct weer honger. De weg te laten fles heb ik gecompenseerd door de andere te verhogen, eerst kreeg hij 200cc 5 keer per dag.

Ik heb nu het volgende schema;
7.00 uur 240 cc (210 water / 7 schepjes)
11.00 uur fruithapje
12.00 uur 240 cc
16.30 uur 240 cc
21.00 uur 240 cc

Sten doet het geweldig. Na de fles van 21.00 uur gaat hij naar bed en slaapt hij door tot een uur of 6 's morgens. Het fijne van dit schema vindt ik bovendien dat je de hele middag "vrij" bent van voedingen en dat is altijd makkelijk als je eens ergens naar toe wilt.

Misschien hebben jullie hier iets aan.

Groetjes Inge
Mama van Sten

Hallo,

Ik zou wel even wat advies kunnen gebruiken.
Mijn dochtertje, fenna is volgende week 5 maanden.

Haar voedingsschema ziet er als volgt uit (bij benadering)

05:30 uur borstvoeding
09:30 uur flesvoeding (Nutrilon 1, ca. 200 cc)
12:00 uur fruithapje ( ca. 1/2 potje,   van een klein potje dan!)
13:30 uur borstvoeding
17:30 uur borstvoeding (deze drinkt ze matig)
21:30 uur borstvoeding

Door de hele dag heen bied ik haar wat te drinken aan, dit kan water, sap of thee zijn.

Mijn wens is om zo langmogelijk borstvoeding te geven, maar nu lees ik over papflessen, is dit nodig? Op het cb hoor ik hier niks over en krijg ik bar weinig advies.

En wanneer moet ik echt met een warme hap beginnen, af en toe proeft ze er wel al wat van. Ik neem aan dat ik in dat geval een voeding moet laten vallen. Ik denk aan de voeding van 17:30 uur, aangezien ze dan toch slecht/ matig drinkt.

Graag even feedback over bovenstaande.

Mijn dochter slaapt na de voeding van 05:30 uur nog door tot ca. 09:00 uur.
Daarna neemt ze vanaf 11:00 uur vaak nog een rust moment. Soms slaapt ze die door tot ca 13:30/14:00 uur.
Maar vaak genoeg is ze ook een tijd wakker en slaapt later in de middag nog een uurtje.
Na de voeding van 17:30 uur gaat Fenna echt naar bed en is ze enkelt even wakker voor een voeding en schone luier om 21:30 uur, daarna slapen tot de volgende morgen 05:30 uur. Let op voor ons is 05:30 uur een mooie tijd voor de eeste voeding, dit ivm onze werktijden, deze houd ik dus graag voorlopig zo.

Is dit een beetje een net schema?

Bedankt alvast voor de reacties.

groeten de mama van fenna

Hallo...Onze zoon Jesse is nu 7 maanden oud en zijn schema ziet er als volgt uit:

07.30 uur: Fles opvolgmelk
09.30 uur: Fruithapje
12.00/13.00 uur: Fles of bord pap
Tussendoor krijgt hij n rijstekoekje en diksap
16.30 uur: Groentehapje en danoontje start
19.30 uur: Fles pap

Inmiddels zou hij ook al wat brood mogen, maar volgende week moet ik toch weer naar het CB en dan vraag ik wel hoe ik dat dan het beste kan gaan doen. De fles van 12.00 eraf en dan wat brood en opvolgmelk, maar hoeveel melk danhe???

Nou succes ermee en verder moet je gewoon je eigen gevoel volgen...

Groeten,
Géraldine Schel

Terug
Bovenaan