voedingsschema

hallo

ik heb een zoon van bijna 7 maand zijn schema ziet er zo uit

fles van 200cc  opvolgmelk  met bambix om 9 00

fles van 200cc opvolgmelk om 1200

fruithapje om 1500  
warm eten om 1745 200gram
en de laatste fles 220cc opvolgmelk met nutrix
zo gaat het elke dag en hij groeit als kool

Hoi
Mijn zoon is nu 6 mndn en ik ben nu sinds 1 week gestopt met de laatste fles.
Zijn schema ziet er nu zo uit:

7.00     fles
11.00 fles of pap
15.00 groente + halve fles
19.00 pap

En tussen door een broodkorstje of fruithapje

Gaat ontzettend goed. Doorslapen ook.
Succes

quote: Boze pappa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2005 13:19:28'));

Aangezien het feit dat ik dwangmatig obsessief ben ook nog last heb van een dwangneurose. Vind ik dat mijn kind hier maar mee op moet groeien. Ik geef haar dan ook zeven ipv 1 klap. En 7x per dag eten ipv 1x. Mijn kind hekelt mijn oostduitse stramien maar ik zie de HEIL erwel van in

Grzz  

HUH?!?

hallo,mijn dochter is nu ruim 10maanden en eet graag ons schema is   ;smorgens een fles met pap ,om ongeveer 10 uur fruit om 12uur 1 of 2 boterhammen met smeerworst
en roosvicee   in de middag fruit en koek en met avond eten eet ze met de pot mee!
natuurlijk een danoontje toe en voor het slapen gaan een fles met pap.Ze wil   de middagfles dus niet meer maar volgens het cb moet ik hem geven omdat ze naar hun idee te licht is Heeft iemand een tip

quote: marcia hop reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2005 21:40:42'));

hallo,mijn dochter is nu ruim 10maanden en eet graag ons schema is   ;smorgens een fles met pap ,om ongeveer 10 uur fruit om 12uur 1 of 2 boterhammen met smeerworst
en roosvicee   in de middag fruit en koek en met avond eten eet ze met de pot mee!
natuurlijk een danoontje toe en voor het slapen gaan een fles met pap.Ze wil   de middagfles dus niet meer maar volgens het cb moet ik hem geven omdat ze naar hun idee te licht is Heeft iemand een tip

Hallo Marcia,

wat je zou kunnen doen is evt. s'middags bij het eten eerst melk te geven en dan brood, als je het idee hebt dat ze niet van melk houdt kan je er evt. een scheutje roosvicee door heen doen en anders geef je haar gewoon yoghurt of vla als toetje na het warme eten. (ze hoeven officieel maar 300 cc melkproducten te hebben heb ik gelezen)
Ik weet niet hoe zwaar je dochtertje is maar als ze naar jouw idee verder gezond is moet je je daar niet al te druk om maken, ik heb het idee dat het cb alleen maar uitgaat van het doorsnee kind waar alles goed mee gaat en als er ook maar iets een beetje afwijkend is dan is het al niet goed.
meestal voel je als moeder toch aan wat het beste is voor je kind.
veel succes en laat je niet gek maken

quote: MJACF reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2005 12:56:06'));

Hallo,
mijn dochter Jady is nu 6 maanden en krijgt het volgende;
07:00 / 08:00 Fles
11:00 Pap        
15:00 Fruithapje + Flesje Diksap        
19:00 Warm eten + Flesje Diksap + Toetje
23:00 Fles

Ik ben bezig om de laatste fles af te bouwen.

Ik wil graag dat haar warme eten wat vroeger komt maar weet niet echt hoe ik da het beste kan doen. Dus als iemand nog tips heeft...

Hallo,

Je wilt graag dat haar warme eten wat vroeger komt. Misschien is het een idee om de pap als eerste te geven en dan om +/- 10.30 wat fruit of koekje. Dan om 12.00/13.00 fles melk met evt wat brood en dan om 17.00/18.00 warm eten en dan om als je naar bed gaat (of eerder) een fles pap.

Onze zoon is 6,5 mnd en is geen melk drinker, maar dit is ons schema: om 08.00/09.00 een fles pap dan om 12.00/12.30 een halve boterham en wat melk dan om 15.00/16.00 fles melk om 18.00 groenten en om 20.00 fles pap. Niet alle flessen drinkt hij leeg. Soms zijn er dagen dat hij ze wel leeg drinkt. En af en toe krijgt hij 's morgens wat fruit als hij niet vroeg wil slapen en anders fruit op brood of na de boterham.

Het is schipperen en geen dag is het schema het zelfde.

Hai,

Ik had pasgeleden een berichtje achter gelaten met Jady's schema dat ik haar laatste fles er af wouw hebben nu is het een beetje allemaal amders maar nouw las ik net dat veel baby's van 6 maanden al broodkorstjes krijgen zo nu en dan maar op het cb zijde z dat ze da pas met 7 / 8 mnd moch. nouw was mijn vraag hoe doen jullie da

Jady's schema is nu :

07:00/07:30 Pap 230cc
10:00 fles 230cc
14:00/15:00 Fruit
18:00/8:30 Warm eten

en soms als we weg gaan savonds en ze slaapt en als we haar wakker maken dan wil ze nog wat melk dus dan krijgt ze nog zo 50cc en daar is ze dan ook tevrede mee.

TIPS-TIPS-TIPS

Als je kindje al wel warm eten en fruit krijgt mag hij gerust een stkje broodkorst, je hebt zelfs al koekjes en rijstewafels vanaf zes maanden, doe wel licht briun brood en niet van dat zware volkoren brood.
trouwens ik zag dat je twee keer per dag 230 cc melk geeft, kan je dat niet beter in 4 porties verdelen over de hele dag heen? het lijkt me zo veel voor zo'n kleintje.
succes

Terug
Bovenaan