voedingsschema

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
quote: denice schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-02-2005 11:47:28'));

wat is jullie schema bij 5 maanden. ik wil de laatste fles afbouwen, hoe hebben jullie dat gedaan. 7.00 uur fles 9.00 uur fruit 11.00 uur fles 15.00 uur fles 17.00 uur groente 19.00 uur fles 22.00 uur fles pap dit is nu mijn schema

Hallo ons schema althans tot voor kort (bij 5mnd);
8.30 fles 200cc + beetje nutrix
10.00 half potje fruit
12.00 fles 200 cc
15.30 fles 200 cc
17.00 -18.00 half potje groente
18.30 fles 200cc
21.30 fles 200cc + nutrix

Dit was toen hij nog volledig omneo kreeg, nu zijn we aan het mengen met Forte omdat hij nog steeds met vlagen erg hongerig was en nu gaat het iets beter en komen we 's avonds iets later uit met de fles van 18.30. Nu moeten/mogen we de laatste fles weg laten, maar verhogen jullie dan de andere flessen?? Ik denk nl niet dat hij het anders trekt

Ineke en Thijn (5mnd)

quote: Sasja reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-03-2005 21:06:38'));

Onze zoon is nu 16 weken en zit al op 4 flessen. We geven hem nu ook af en toe fruithapje tussen door hoewel het nog iets te vroeg is. Hij krijgt om 8u, 12u, 16u en 20u. In de laatste fles krijgt hij bij zijn 240cc voeding nog 3 scheppen pap en slaapt dan door tot ong. 7.30 uur. Alleen de laatste fles krijgt hij 240cc de rest krijgt, de anderen zijn 200cc voeding. De kinderarts zei al dat hij erg vroeg ermee was maar dat het wel mag.

Mijn zoontje zat ook al heel vroeg op 4 flessen... met 2 maanden al. Hij begon met 6 voedingen (toen nog BV), met 1 maand ging hij naar 5 en met 2 maanden dus naar 4. Ik ben toen ook FV gaan geven. Het waren allemaal flesjes van 210 ml melk. Met 4 maanden ben ik rijstebloem door de fles gaan geven. Met 5 maanden heb ik het groentehapje geintroduceerd en met (bijna) 6 maanden   het fruithapje. Met 6 maanden wilde hij ineens ook zijn laaste fles niet meer, dus zat hij op 3 flessen.

Hij is nu 7  maanden en zijn schema is ongeveer:

0800 u Fles 210 ml
1200 u Pap van Bambix met 240 ml melk
1400 u Fruithap 200 gr
1700 u Fles
1830 u Avondeten met Biogarde (2 grote eetlepels) toe  
1930 u Slapen (hij slaapt gelukkijg sinds hij 1 week oud is de nacht door)

Hij laat vaak van de fles in de ochtend en zijn pap wel wat staan. Met de fles van 1700 u proberen we zijn daghoeveelheid aan te vullen tot 500 ml... maar meestal lukt dat niet. Hij wil dat niets meer of misschien net een paar slokjes. Hij krijgt dus per dag ong 400-450 ml melk binnen... is dat wel genoeg?

Hallo allemaal

Ik zit echt met m'n handen in het haar. Ik heb een dochtertje van bijna 7 maanden en die drinkt op een dag tussen de 500 en 600ml opvolgmelk/pap. Maar dat gaat er echt met moeite in. Soms drinkt ze van haar eerste fles bijv. maar 70ml. Ze begint altijd heel enthousiast te drinken maar zodra ze effe pauze neemt dan krijg je die fles er haast niet meer in. Het is echt heel erg vermoeiend en frustrerend om zo 3 a 4 keer per dag een fles te geven, die ze eigenlijk haast nooit leegdrinkt. Heeft er iemand misschien tips over wat ik eraan kan doen of ook een dergelijke ervaring?
Op het cb zeggen ze dat ze toch wel min. 500ml melk moet drinken!!

Haar schema ziet er als volgt uit:
07:00 fles melk 150ml
10:30 fruithapje 100gr
12:00 fles melk 180 -200ml
15:00 groente 100gr + 100ml fles
17:30 yoghurt 1 a 2 eetlepels
19:00 flesmelk/pap 200ml

Tussendoor krijgt ze wel eens een liga of rijstewafel.

quote: Margie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 15:28:40'));

Hallo allemaal

Ik zit echt met m'n handen in het haar. Ik heb een dochtertje van bijna 7 maanden en die drinkt op een dag tussen de 500 en 600ml opvolgmelk/pap. Maar dat gaat er echt met moeite in. Soms drinkt ze van haar eerste fles bijv. maar 70ml. Ze begint altijd heel enthousiast te drinken maar zodra ze effe pauze neemt dan krijg je die fles er haast niet meer in. Het is echt heel erg vermoeiend en frustrerend om zo 3 a 4 keer per dag een fles te geven, die ze eigenlijk haast nooit leegdrinkt. Heeft er iemand misschien tips over wat ik eraan kan doen of ook een dergelijke ervaring?

Joh als ze 500 a 600 ml binnenkrijgt is dat toch genoeg?? Wat he zegt, ze moeten 500 ml binnenkrijgen. Mijn zoontje van 7 maanden drinkt 400-450 ml.... hij eet nog wel wat yoghurt. Ik ben bang dat dat te weinig is, ik hoot het over 2 weken wel op het CB. Ik heb wel gehoord/gelezen dat je vit D druppel kunt bijgeven als ze te weinig melk drinken.

quote: Margie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 15:28:40'));

Hallo allemaal

Joh als ze 500 a 600 ml binnenkrijgt is dat toch genoeg?? Wat je zegt, ze moeten 500 ml binnenkrijgen. Mijn zoontje van 7 maanden drinkt 400-450 ml.... hij eet nog wel wat yoghurt. Ik ben bang dat dat te weinig is, ik hoot het over 2 weken wel op het CB. Ik heb wel gehoord/gelezen dat je vit D druppel kunt bijgeven als ze te weinig melk drinken.

quote: mama uit zoetermeer reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 19:13:51'));

Hallo allemaal

Ik zit echt met m'n handen
in het haar. Ik heb een dochtertje van bijna 7 maanden en die drinkt op
een dag tussen de 500 en 600ml opvolgmelk/pap. Maar dat gaat er echt
met moeite in. Soms drinkt ze van haar eerste fles bijv. maar 70ml. Ze
begint altijd heel enthousiast te drinken maar zodra ze effe pauze
neemt dan krijg je die fles er haast niet meer in. Het is echt heel erg
vermoeiend en frustrerend om zo 3 a 4 keer per dag een fles te geven,
die ze eigenlijk haast nooit leegdrinkt. Heeft er iemand misschien tips
over wat ik eraan kan doen of ook een dergelijke ervaring?

Joh
als ze 500 a 600 ml binnenkrijgt is dat toch genoeg?? Wat je zegt, ze
moeten 500 ml binnenkrijgen. Mijn zoontje van 7 maanden drinkt 400-450
ml.... hij eet nog wel wat yoghurt. Ik ben bang dat dat te weinig is,
ik hoot het over 2 weken wel op het CB. Ik heb wel gehoord/gelezen dat
je vit D druppel kunt bijgeven als ze te weinig melk drinken.

Ja daar heb je ook wel gelijk in, het is alleen dat het er moeilijk in
te krijgen is. Het is vaak huilen en dan wil je eigenlijk ook niet
aandringen, maar ja als ze soms maar 20ml op heeft van de fles is dat
best moeilijk.

En je wordt gewoon gek gemaakt door allerlei tijdschriften en dingen die je leest over hoeveelheid voeding.

.

hoi, ons dochtertje is 24 weken
en haar schema is:

8:00 fles 210cc
10:00 fruithapje
11:30 fles 210cc
15:30 fles 210cc
17:00 groentehapje
18:30 fles met nutrix

ik hou me precies aan dit schema, en ook mijn
dochtertje wijkt hier niet vanaf!!!!
regelmaat is echt wel belangrijk!!