voedingsschema

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
quote: Margie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 19:40:52'));

quote: mama uit zoetermeer reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 19:13:51'));

quote: Margie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 15:28:40'));

Hallo allemaal

Ik zit echt met m'n handen in het haar. Ik heb een dochtertje van bijna 7 maanden en die drinkt op een dag tussen de 500 en 600ml opvolgmelk/pap. Maar dat gaat er echt met moeite in. Soms drinkt ze van haar eerste fles bijv. maar 70ml. Ze begint altijd heel enthousiast te drinken maar zodra ze effe pauze neemt dan krijg je die fles er haast niet meer in. Het is echt heel erg vermoeiend en frustrerend om zo 3 a 4 keer per dag een fles te geven, die ze eigenlijk haast nooit leegdrinkt. Heeft er iemand misschien tips over wat ik eraan kan doen of ook een dergelijke ervaring?
Op het cb zeggen ze dat ze toch wel min. 500ml melk moet drinken!!

Joh als ze 500 a 600 ml binnenkrijgt is dat toch genoeg?? Wat je zegt, ze moeten 500 ml binnenkrijgen. Mijn zoontje van 7 maanden drinkt 400-450 ml.... hij eet nog wel wat yoghurt. Ik ben bang dat dat te weinig is, ik hoot het over 2 weken wel op het CB. Ik heb wel gehoord/gelezen dat je vit D druppel kunt bijgeven als ze te weinig melk drinken.

Ja daar heb je ook wel gelijk in, het is alleen dat het er moeilijk in te krijgen is. Het is vaak huilen en dan wil je eigenlijk ook niet aandringen, maar ja als ze soms maar 20ml op heeft van de fles is dat best moeilijk.
En je wordt gewoon gek gemaakt door allerlei tijdschriften en dingen die je leest over hoeveelheid voeding.
.
Je wordt inderdaad gek gemaakt door allerlei adviezen in de tijdschriften. Onze zoon drinkt al vanaf het momentdat hij met 7 wkn FV kreeg bijna geen melk.   Ben zelfs bij de kinderarts ervoor geweest. Die gaf   (met 9wkn) het advies : niet waker maken maar pas wat geven als hij wakker word. Dat werkte in eerste instantie wel. Tot na een paar wkn hij weer niet zoveel dronk en dat steeds met periodes. We zijn over gegaan op een andere fles, werkte ook even. Kortom om gek van  te worden af en toe. Op dit moment is hij 7mnd en drinkt hij +/- 300-400ml opvolgmelk (2x pap en 2x melk alleen).
Heb advies bij de huisarts gevraagd en die heeft me gerustgesteld: Per kg hebben baby's 100ml melk nodig, maar als ze fruit en groenten eten is het geen probleem als het minder is. In fruit en groenten zitten ook vocht en voedingsstoffen.
We hebben ons er uiteindelijk bij neergelegd (wat af en toe nog steeds heel moeilijk is) maar hij groeit, lacht en zolang hij steeds aan komt zijn we gewoon blij als hij drinkt. Hopelijk heb je er wat aan, ben je wat gerustgesteld. Probeer je in ieder geval niet gek te laten maken. (groeten Nanette)

Hallo,

Onze zoon (net 5 maanden) krijgt per dag het volgende:

07.00 uur        fles 200 ml
10.00 uur        half potje fruit met halve liga
11.30 uur        fles 200 ml
14.00  uur        half potje fruit met halve liga
15.30 uur        fles 200 ml
17.30 uur        potje groente
19.30 uur        fles 200 ml met 5 scheppen rijstebloem
Dan gaat hij omstreeks 19.45 uur naar bed en slaapt door tot 07.00 uur de volgende dag. Zijn laatste fles hebben we eerst steeds meer naar voren geschoven en toen hij op 22.00 uur zat en al fruit en groente at in 1x weg laten vallen. Geen problemen gehad.

Hoe lang hebben jullie erover gedaan om de laatste fles af te bouwen? Praat je dan over weken of over dagen?

Ik wil ook de laatste fles afbouwen, maar ik vind het moeilijk om dat te bepalen. Laten jullie je kindje eerst echt weer wennen aan een ander schema of gaan jullie gelijk door na een paar dagen?

Ik ben ook van plan de voeding van 19.00 uur te minderen en de voeding van 22.00 uur te vervroegen.

quote: nanette reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 22:27:06'));

quote: Margie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 19:40:52'));

quote: mama uit zoetermeer reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 19:13:51'));

quote: Margie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2005 15:28:40'));

Hallo allemaal

Ik zit echt met m'n handen
in het haar. Ik heb een dochtertje van bijna 7 maanden en die drinkt op
een dag tussen de 500 en 600ml opvolgmelk/pap. Maar dat gaat er echt
met moeite in. Soms drinkt ze van haar eerste fles bijv. maar 70ml. Ze
begint altijd heel enthousiast te drinken maar zodra ze effe pauze
neemt dan krijg je die fles er haast niet meer in. Het is echt heel erg
vermoeiend en frustrerend om zo 3 a 4 keer per dag een fles te geven,
die ze eigenlijk haast nooit leegdrinkt. Heeft er iemand misschien tips
over wat ik eraan kan doen of ook een dergelijke ervaring?
Op het cb zeggen ze dat ze toch wel min. 500ml melk moet drinken!!

Joh
als ze 500 a 600 ml binnenkrijgt is dat toch genoeg?? Wat je zegt, ze
moeten 500 ml binnenkrijgen. Mijn zoontje van 7 maanden drinkt 400-450
ml.... hij eet nog wel wat yoghurt. Ik ben bang dat dat te weinig is,
ik hoot het over 2 weken wel op het CB. Ik heb wel gehoord/gelezen dat
je vit D druppel kunt bijgeven als ze te weinig melk drinken.

Ja
daar heb je ook wel gelijk in, het is alleen dat het er moeilijk in te
krijgen is. Het is vaak huilen en dan wil je eigenlijk ook niet
aandringen, maar ja als ze soms maar 20ml op heeft van de fles is dat
best moeilijk.
En je wordt gewoon gek gemaakt door allerlei tijdschriften en dingen die je leest over hoeveelheid voeding.
.
Je
wordt inderdaad gek gemaakt door allerlei adviezen in de tijdschriften.
Onze zoon drinkt al vanaf het momentdat hij met 7 wkn FV kreeg bijna
geen melk.   Ben zelfs bij de kinderarts ervoor geweest. Die
gaf   (met 9wkn) het advies : niet waker maken maar pas wat geven
als hij wakker word. Dat werkte in eerste instantie wel. Tot na een
paar wkn hij weer niet zoveel dronk en dat steeds met periodes. We zijn
over gegaan op een andere fles, werkte ook even. Kortom om gek
van  te worden af en toe. Op dit moment is hij 7mnd en drinkt hij
/- 300-400ml opvolgmelk (2x pap en 2x melk alleen).
Heb advies bij
de huisarts gevraagd en die heeft me gerustgesteld: Per kg hebben
baby's 100ml melk nodig, maar als ze fruit en groenten eten is het geen
probleem als het minder is. In fruit en groenten zitten ook vocht en
voedingsstoffen.
We hebben ons er uiteindelijk bij neergelegd (wat
af en toe nog steeds heel moeilijk is) maar hij groeit, lacht en zolang
hij steeds aan komt zijn we gewoon blij als hij drinkt. Hopelijk heb je
er wat aan, ben je wat gerustgesteld. Probeer je in ieder geval niet
gek te laten maken. (groeten Nanette)

Ik ben al erg blij dat ik er met andere over kan praten die ook dergelijke situaties meemaken.

Dat alleen al lucht erg op!! Erg bedankt voor jullie voor advies.

groeten Margie

quote: Maike reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-05-2005 17:08:26'));

Hoe lang hebben jullie erover gedaan om de laatste fles af te bouwen? Praat je dan over weken of over dagen?

Ik
wil ook de laatste fles afbouwen, maar ik vind het moeilijk om dat te
bepalen. Laten jullie je kindje eerst echt weer wennen aan een ander
schema of gaan jullie gelijk door na een paar dagen?

Ik ben ook van plan de voeding van 19.00 uur te minderen en de voeding van 22.00 uur te vervroegen.

Ik ben 'm gaan afbouwen toen mijn dochtertje steeds minder van die fles
dronk. ik moets haar bovendien ook altijd wakker maken uit een diepe
slaap, maar dat is normaal natuurlijk. Op een avond ben ik er gewoon
mee gestopt en ze sliep gewoon de rest van de nacht door zoals altijd.
Overdag is ze toen iets meer gaan drinken maar ik heb verder gewoon
hetzelfde ritme aangehouden overdag.

Hoi Margie,
misschien moet je jekleintje pap geven met de lepel, vanaf 7 maanden mogen ze bambix, mijn zoontje wilde ook geen pap meer drinken uit een fles hij was toen rg verkouden, we hebben hem toen gewoon pap met een lepel gegeven en dat gaat erg goed, de kleintjes moeten inderdaad ong. 500 cc melk krijgen, maar yoghurt of kwark behoort daar ook bij als ze dan niet zoveel melk wil gewoon wat anders proberen en je kanevt. ook een scheutje roosvicee door de melk doen, vinden ze vaak ook lekker.
Succes

Ik heb een dochtertje van 8 maanden en daar krijg ik dus ook nauwelijks flesvoeding in. Ik vind het prettig om te lezen dat meer moeders daar mee zitten. Gelukkig eet ze wel goed haar fruit, groente en boterham. Roosvice vind ze ook erg lekker maar de flesvoeding krijg ik er dus slecht in. Ik las van een andere moeder dat die wat roosvice door de voeding doet. Dit ga ik nu ook eens proberen.
Dit is haar shema:
8.00:     pap 150cc   (ze krijgt 200cc aangeboden)
10.00: half potje fruit of zelf gemaakt met liga en roosvice
12.00: boterham met smeerkaas of leverworst. FV wil ze niet
15.00: FV 200cc   (gaat goed)
17.00: warm eten
18.00: vla of yoghurt
19.30: Roosvice
Ze wil voor het slapen gaan echt geen pap of melk meer. daarom geef ik om 15.00 maar een fles. die drinkt ze tot op heden goed leeg.

Hoi, ik ben Kim en heb een dochtertje van 7,5 maand, Tessa.
Wij moesten haar ook elke keer wakker maken voor haar laatste fles en we hebben haar 4de fles toen later gegeven en gewoon niet wakker gemaakt om 23.00 uur.
Dat ging gelukkig goed.
Nu is haar schema zo:
9.00 pap
10.15 fruithap
12.30 boterham en fles
17.00 groentehap en toetje
19.00 fles

We zitten alleen met het volgende: ze wil haar boterham niet. De rest eet en drinkt ze prima, maar die boterham echt niet. Wie herkent dit en heeft tips? Alvast bedankt!

Terug
Bovenaan