volgende maand stoppen met de pil...

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben Laura, 27 en verplegende.

Al 2 jaar heb ik een grote kinderwens, toen in verband met studie, uitgesteld. Nu hebben mijn vriend en ik besloten dat ik volgende maand stop met de pil.

Mocht het dan direct raak zijn (dat zal niet) dan pas ik in december nog in mijn trouwjurk.

Zijn er nog anderen die rond deze tijd zwanger willen worden? Ik zou graag contact houden over de vorderingen van iedereen.

Hoi,

Ik ben ryanne, 25 jaar en eind juni gestopt met de pil. Wij zijn dus net voor het 'eggie' bezig.

Ik vind het allemaal wel heel spannend en ben er eigenlijk ook veels te veel mee bezig, maar ja.

Ik heb 20 juni mijn laatste pil geslikt en 24 juni ongesteld geworden. Nu afgelopen dinsdag dacht ik dat ik ongesteld werd, maar dit stelde echt niks voor. Ik ben 10 jaar geleden aan de pil gegaan omdat ik altijd hevige buikpijn had en een heftige ongestelheid. Heel vreemd dan als het nu maar 2 dagen en bijna geen bloedverlies zou zijn. Dus ik weet het ook niet precies.

Maar ik lees dat je gaat trouwen! Ook spannend. Wanneer precies?

Groetjes
ryanne

Hoi,

Ik ben net bezig, zit in mijn 2e maand dat ik gestopt ben met Nuvaring. 27 juni ben ik getrouwd, was toen dus net gestopt en kon onmogelijk nog zwanger zijn. Hier hebben we bewust voor gekozen en achteraf ben ik zo blij dat ik niet eerder gestopt ben qua huwelijk... Ik ben echt in een hormonale achtbaan terecht gekomen met alle ongemakken erbij. Ik kreeg enorme last van een echt extreem vette huid met een heleboel puistjes, enorme vreetbuien waar ik mezelf niet in kan tegenhouden en dus aan het aankomen ben. Niet zo erg in mijn geval, maar ik ben allang blij dat ik niet in een trouwjurk hoef over een maand, dan zou ik pas echt nerveus worden.

Ik ben dus blij dat ik voor mijn huwelijk niet eerder gestopt ben en mooi en stralend in mijn jurk stond maar heb spijt dat we direct voor het eggie zijn gegaan want ik herken mijn lijf niet meer terug en nu is mijn onzekerheid dus of dat door de hormonen komt van het ont-ringen of omdat ik hartstikke zwanger ben, en aangezien je dat pas later (2 weken) kan testen.... daarnaast ben ik ook blij dat ik onmogelijk kwaaltjes als misselijheid kon hebben die dag, want die KUNNEN heel rap er al zijn als je zwanger bent!!

Maargoed, dit is dus mijn ervaring! Het is echt voor iedereen anders! De een heeft nergens last van en de ander wordt hormonaal debiel, zoals ik... En als je hormonaal debiel gaat trouwen, pfff, ben blij dat er met mijn nog niets aan de hand was, had zo al genoeg zenuwen, hahaha

Maar het hoeft dus niet te betekenen dat jij last van je hormonen zal hebben hoor! Ik wil je alleen even mijn ervaring niet onthouden.

Maar ik wens je heel erg veel plezier met de voorbereidingen! Geniet er echt van want het is een hele bijzondere tijd!!!

Groetjes, Esther

Uiteraard zou het slimmer zijn om te wachten, maar mijn hormonen staan dat nu al niet meer toe, zelfs mijn hond is schijnzwanger?

Maar goed, 19 december ga ik trouwen en omdat ik zo graag zwanger wil worden en al zo lang wacht gaat het natuurlijk een eeuwigheid duren. Je moet je er niet mee bezighouden zeggen ze, maar dat is in de praktijk niet zo makkelijk met van die klapperende eierstokken...

Maar over 2 weken weet je dus of je zwanger bent...pff nou, vervelend om nog zo lang te moeten wachten.   maar als het zo is :). Ik zal voor je duimen!

quote: rietjeh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-08-2008 15:51:00'));

Hoi, ja ik ben ook al 10 jaar aan de pil, en weet eigenlijk ook niet of je ongesteldheid dan drastisch veranderd. ze zeggen ook dat je nog   ongesteld kan worden als je al zwanger bent...

Ik hoop voor je dat het direct al goed nieuws is, dat zou wel geweldig zijn! Maar dat hoor ik dan nog wel van je.
Groetjes Laura

Hoi,

Ik ben ryanne, 25 jaar en eind juni gestopt met de pil. Wij zijn dus net voor het 'eggie' bezig.

Ik vind het allemaal wel heel spannend en ben er eigenlijk ook veels te veel mee bezig, maar ja.

Ik heb 20 juni mijn laatste pil geslikt en 24 juni ongesteld geworden. Nu afgelopen dinsdag dacht ik dat ik ongesteld werd, maar dit stelde echt niks voor. Ik ben 10 jaar geleden aan de pil gegaan omdat ik altijd hevige buikpijn had en een heftige ongestelheid. Heel vreemd dan als het nu maar 2 dagen en bijna geen bloedverlies zou zijn. Dus ik weet het ook niet precies.

Maar ik lees dat je gaat trouwen! Ook spannend. Wanneer precies?

Groetjes
ryanne

Hi Laura!

Ik snap je heel erg goed hoor... Ik wil zeker al 2 jaar er voor gaan maar mijn vent nog niet. Hij wilde eerst trouwen en helaas had ik altijd geroepen dat je voor een huwelijk regelen toch zeker een jaar moet uittrekken dus we zijn nu pas getrouwd.

En misschien heb jij nergens last van, ik hoop het alleen maar voor je.... Wees in ieder geval gewaarschuwd dat het ook wel eens vervelend kan uitpakken hormonaal gezien de eerste maanden dat je stopt. Ik lees het wel van meer meiden hier op het forum. Maar ik lees ook dat er niet zo heel veel zijn die daar zo'n last van hebben. Wel veel die kwaaltjes hebben in de eerste weken van hun zwangerschap.

Het is jullie besluit en hoe dan ook, JULLIE GAAN TROUWEN!!! En dat is echt zoooo gaaaaaaf! Echt waar, het is echt de mooiste dag van je leven (tot dat je kindjes krijgt waarschijnlijk hihi). En er naar toe leven is ook echt zo gaaf!!!

Heel veel geluk, plezier en ben heel benieuwd hoe het je vergaat!

Groetjes, Esther

Ohja, om nog even terug te komen op die 2 weken, als het goed is moet ik 9 aug ongi worden of zwanger zijn. (die 2 weken bedoelde ik je eisprong tot aan ongi worden of niet mee)  Maar dat is gebasseerd op mijn eerste cyslus van 25 dagen na het stoppen met Nuvaring. Of het nu weer 25 dagen is zullen we meemaken, of niet (hoop hoop).

Ik heb de afgelopen 2 jaar nuvaring gebruikt en daarvoor 10 jaar pil. Kan me mijn ongesteldheid niet meer herinneren van voor die tijd, ben ook al bijna  direct aan de pil gegaan toen ik ongesteld werd vanwege sexuele activiteiten.

Nogmaals, het is voor iedereen anders.

Doei,

groetjhus  Esther

quote: Essie1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-08-2008 16:33:13'));

Hey Essie,

Nou idd ik had verwacht dat het  veel regelwerk zou zijn, maar elke dag komt er weer meer bij. Ook dachten we het redelijk klein te houden maar ook dat groeit steeds meer uit.

Dus ik loop paar maanden achter op jouw schema haha, ik zag dat je ook uit 1981 komt, ik ook!
Fijn om mensen te leren kennen die hetzelfde meemaken. Ik hoop dat je me op de hoogte houdt van je vorderingen!

groetjes Laura

Hi Laura!

Ik snap je heel erg goed hoor... Ik wil zeker al 2 jaar er voor gaan maar mijn vent nog niet. Hij wilde eerst trouwen en helaas had ik altijd geroepen dat je voor een huwelijk regelen toch zeker een jaar moet uittrekken dus we zijn nu pas getrouwd.

En misschien heb jij nergens last van, ik hoop het alleen maar voor je.... Wees in ieder geval gewaarschuwd dat het ook wel eens vervelend kan uitpakken hormonaal gezien de eerste maanden dat je stopt. Ik lees het wel van meer meiden hier op het forum. Maar ik lees ook dat er niet zo heel veel zijn die daar zo'n last van hebben. Wel veel die kwaaltjes hebben in de eerste weken van hun zwangerschap.

Het is jullie besluit en hoe dan ook, JULLIE GAAN TROUWEN!!! En dat is echt zoooo gaaaaaaf! Echt waar, het is echt de mooiste dag van je leven (tot dat je kindjes krijgt waarschijnlijk hihi). En er naar toe leven is ook echt zo gaaf!!!

Heel veel geluk, plezier en ben heel benieuwd hoe het je vergaat!

Groetjes, Esther

Terug
Bovenaan