Voor Cee1971

A

Anoniem

Guest
Hoi Cee,

Jee, je was me net voor, ik wilde net vanavond een berichtje voor je plaatsen op het andere forum. Hoe gaat het met je? Ronde 12, da's echt balen he? Maar ik las toch ergens dat je overtijd bent maar negatieve testen hebt?
Het is inderdaad heel erg snel gegaan bij ons. In maart bij huisarts geweest en nu al een IUI gehad.... hoop maar dat het rappe tempo iets uithaald!
Ben erg benieuwd hoe het met je gaat, hou je me op de hoogte?

Liefs Suusje

Hee Suusje

Wat leuk, een berichtje speciaal voor mij. Ik ben vandaag weer eens heel actief op het forum, dat gaat zo op en af. Vorige week baalde ik enorm toen ik (toch) weer ongesteld werd, de klap komt steeds harder aan. Heb echt een hele dag verdriet gehad. Maar nu voel ik me weer ok.

Ik was inderdaad over tijd. Het was een raar verhaal. Normaal een cyclus van 25-27 dagen. En een eisprong rond de  dagen 11-13. Maar bij mijn eerste onderzoek bij de gyn (2 mei) bleek ik  al een rijp eitje te hebben  op dag 6 van mijn cyclus.  De gyn verwachtte dat het eitje  binnen 1 a  2 dagen zou springen.  Ik ben maar weer met ovulatietesten in de weer gegaan, maar niet positief hoor.  Ja op dag 10 een heel licht streepje, daarna waren  ze op en heb ik geen nieuwe meer gekocht. Ik  ging ervan uit dat mijn ovulatie was geweest, gezien mijn  'vroege' ei. En ik ging er ook vanuit dat ik een korte cyclus zou hebben. Maar de ongesteldheid bleef uit. Dus ik testen, maar helaas negatief. Uiteindelijk op dag 29 ongesteld geworden.!!! Dat betekent dat m'n rijpe ei nog heel lang is blijven zitten, of dat mijn eisprong dus niet goed was. Dat willen ze nu dus verder gaan onderzoeken op de fertiliteitspoli van het ziekenhuis. Maar ik kan er pas op 28 juni terecht!!! Da's wel balen hoor dat ik zo lang moet wachten...., aan de andere kant kunnen we deze cyclus nog 'gewoon'   proberen. Misschien is het deze keer wel raak??!!!

Wanneer is jouw NOD precies? Gaan ze uit van precies 14 dagen na je IUI???
En hoe vond je de behandeling? Viel het je mee of tegen? Laten we hopen dat het RAAK is he?! Spannend hoor, ik duim weer hard voor je mee!!!!!

Liefs, cee

Hoi Cee,

Jee, toch nog ongesteld, wat een teleurstelling he? Ik kan me voorstellen dat je er soms verdrietig van wordt. En wat een verhaal over je ei, op dag 6 al een ei dat is inderdaad snel, bij mij is het ook wel zo dat ie soms op dag 12 en soms op dag 19 pas is.
Dus nu maar wachten tot 28 juni, wat een tijd he? maar wie weet levert het klussen wel wat op. Ik ga weer hard voor je duimen hoor! Je hoort toch nog regelmatig van die verhalen dat het gebeurd wanneer je het niet verwacht.
Goeie vraag of mijn NOD 14 dagen na de inseminatie is. Nooit bij stilgestaan of dat dat nu anders is. Normaal heb ik eigenlijk altijd een cyclus van 26 dagen, dus daar ga ik toch maar vanuit en dan zou ik 8 juni mijn NOD hebben. Maar mocht ik op de 10e nog niet ongi zijn, ga ik die dag testen. Speciale dag omdat mijn overleden vader dan jarig zou zijn.
De behandeling vond ik niet mee of tegenvallen. Ik had er niet echt een voorstelling van en had zoiets van... ach zo'n slangetje dat zal vast wel lukken. Ze was wel even aan het worstelen om alles op het goeie plekkie te  krijgen  en dat was wel een raar gevoel maar ik zou niet tegen de volgende behandelingen opzien. Het was een heel erg leuke vrouw en na afloop was ze echt heel erg relaxed van ... blijf maar even lekker liggen en toen hebben we nog gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat. Dus...al moet ik nog 5x dat maakt niet uit. Liever niet natuurlijk ha ha....
Maar de anders altijd zo nuchtere Suusje kan niet meer wachten tot volgende week. Tsjonge jonge de dagen kruipen voorbij. Wachten duurt lang! Maar daar weet jij alles van! Nou meid, je bent weer op de hoogte. Hou je mij ook op de hoogte?

Liefs Suusje

Klopt het dat je dan rond 18, 19, 20 juni je niet NOD dag hebt?

Ha Suusje

De spannende dagen zijn aangebroken,,.... slopend he dat wachten!   Over twee dagen is je NOD ... nog ff volhouden dus. Het zou wel heel bijzonder zijn als je op 10 juni positief mag testen! Wat erg trouwens dat je vader is overleden, maar dit zou wel een grote symbolische waarde hebben! Ik ga heeeeeeeeel hard voor je duimen!

Je berekingen kloppen helemaal! Ik verwacht dat 20 juni m'n NOD dag is (uitgaande van een gemiddelde cyclus van 26 dagen) Afgelopen twee dagen positieve ovulatietest, dus weer goed ons best gedaan (hoop ik) En dan kan nu het grote wachten weer beginnen. En anders dan zien we op 28 juni wel weer verder als we de MMM in gaan. Ik ben er eigenlijk wel rustig onder. Soms grijpt het me aan (als weer iemand in m'n naaste omgeving vertelt zwanger te zijn of net bevallen is) maar ik kan het nu beter relativeren dan een tijdje terug. We gaan lekker van de zomer genieten en zien wel wat het leven ons brengt.......

Ik wens je veel succes met wachten de komende dagen en hoop snel positief nieuws van je te horen.... !!!!!!!!!!!!!!!!

Heel veel liefs, cee

Hee Cee,

Inderdaad slopend dat wachten, ik had niet verwacht dat ik het vandaag zo moeilijk zou hebben.... wat een onzekerheid! Van de week kreeg ik al weer last van mijn borsten, en dat is voor mij een teken dat mijn ongi eraan komt, dus ik baal nu al weer zonder dat ik het echt weet. Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van een kennisje die vertelde dat ze zwanger is, toen moest ik voor het eerst goed slikken... zij is nog langer bezig dan ons, en ik ben echt blij voor ze, maar ze zei precies de juiste dingen....zo van dat ze alles hadden wat hun hartje begeerde, een mooi huis, leuk werk, enz... maar dat het allerliefste wat ze wilden hebben niet te koop is en dat het dus echt een wondertje is... tsja... thuis was ik echt over de rooie, mannetje boos...pffff.....
Dus vanaf nu kan het wachten voor jullie ook weer beginnen? Jullie hebben goed jullie best gedaan? Mooi zo!
We houden elkaar op de hoogte he?
Succes!

Liefs Suusje

Hoi Suusje

Vandaag je NOD, ik hoop echt voor je dat de rode duivels wegblijven!! Het is elke keer weer moeilijk he, als iemand uit je omgeving wel zwanger is/wordt. Ik kwam gister ook een kennisje tegen, haar dochter is net zo oud als mijn dochter en nu is ze weer vier maanden zwanger. Ik was de hele dag in een rotstemming. Ik raak dan zo van slag. En mijn vriend begrijpt dat niet helemaal. Voordat we onze  dochter kregen (nu 2,5 jaar) hebben mijn mannetje en ik jaaaaaren gediscussieerd over wel/niet kinderen. Ik wilde al zo lang zo graag, maar hij was er nog niet aan toe. Eerst nog reizen, feesten, carriere maken et etc. Iedereen om me heen raakte zwanger, al mijn beste vriendinnen kregen kinderen en ik keek toe. Jeetje, ik heb me  toen soms zo k* gevoeld. Toen ik het losliet en dacht ' mijn tijd komt nog wel'   raakte ik spontaan zwanger.  En nu zit ik weer in het zelfde  patroon, met het verschil dat we nu al wel bijna een jaar doelgericht bezig zijn. Ik vind het soms zo oneerlijk: waarom gaat  het nou niet eens een keer vanzelf?? ?      

Ik realiseer me ook dat ik heel gelukkig moet zijn, want ik heb al een kleine. En dat ben ik ook wel hoor, maar ik wil ook zo graag een tweede kindje. En ik probeer het los te laten, omdat ik weet dat dat beter is. Maar het lukt me gewoon niet. Frustrerend. Sorry hoor, ik moest het ff kwijt........

Ik hoop voor je dat je het nog uithoudt en niet teveel in spanning zit! En dat je ongi uiteraard heeeeeeel ver weg blijft. Dan kun je dit weekend lekker gaan testen. Ik ben de komende dagen weg, maar zodra ik zondag thuis ben, kom ik zeker ff kijken om te zien hoe het met je is..........

En geniet van het mooie weer!

Lfs, cee

Hai Cee!

Was je er al weer? nog bedankt voor je reactie op mijn andere topic. Hoe gaat het met je? Dus jij hebt ook jaren kunnen toekijken hoe anderen zwanger werden, ik begrijp dat dat echt heel erg frustrerend is geweest. Toch gek dat als je het van je af zet dat je dan spontaan zwanger wordt.... zou het dan toch echt waar zijn dat je er niet te veel mee bezig moet zijn? Ik word er altijd zo gestoord van als mensen dat zeggen... ha ha.... Ik besef nu wel dat het krijgen van een kindje echt een wonder is, dacht er altijd erg makkelijk over en heb het altijd naar voren geschoven. Ik was altijd de oppas van de buurt en was er zelf absoluut niet aan toe en mijn toenmalige relatie ook niet trouwens. Sinds ik met mijn huidige vriend samen ben is dat verlangen er pas. Maar nu ik 37 ben realiseer ik me ineens dat ik op moet schieten en dat maakt me zo ongeduldig en soms een beetje wanhopig. Nou, jij moet nog een weekje afwachten he? Voel je je hetzelfde als anders? Succes met wachten en geniet van het lekkere weer en weekend.

Liefs Suusje

Terug
Bovenaan