Voor Cee1971

Ha Suusje

Ben ik weer. Ja ik kan me helemaal voorstellen dat je 'haast'   hebt.   Wachten en afwachten duurt ook zoooooo lang. En intussen tikt de klok door .... Ik herken het helemaal. Dat had ik bij mijn dochter al en nu weer. Nu voel ik me zo 'opgejaagd'   omdat ik zo graag een niet al te groot leeftijdsverschil tussen mijn dochter en een tweede zou willen hebben.  Dat wordt nu al meer dan 3 jaar.  

Pfff  vorig jaar dagdroomde ik nog dat ik  in de zomer van 2006 een  beebietje  in mijn armen zou houden, nu ben ik nog nie eens nie zwanger. Raar hoor. Mijn leeftijd  baart me  (nog) geen zorgen.  Ik ben nu 35 en in  januari word ik 36.  Maar ik zie zoveel  vrouwen om me heen die  op latere leeftijd zwanger worden. Dat  moet mij ook nog lukken toch?  

Nog een weekje wachten inderdaad. Maar ik vrees dat het ook deze maand niet raak  is. Voel me niet anders, integendeel. Ik heb nu alweer  pijnlijke borsten en een slecht, prikkelbaar humeur.  Duidelijke PMS symptomen, die ik  elke maand heb. Ik weet nog wel dat ik bij mijn vorige zwangerschap juist helemaaaaaal niet prikkelbaar was en 9 maanden lang een super stabiel gevoel had.

Nou ja, we zullen zien. Ik kan toch niet anders dan afwachten. En op 28 juni heb ik een afspraak  bij de gyn dus hopelijk gaat dat wat meer duidelijkheid verschaffen.

Wanneer moet je weer op voor IUI nr 2? Hoe weet je nou precies wanneer de inseminatie kan plaatsvinden? Maken ze regelmatig echo's zodat ze de groei van je eitje kunnen zien? Of werk je met ovulatietesten of zo. Ben  wel benieuwd hoe dat gaat want soms lees ik hier ook op het forum dat de IUI toch niet helemaal op de goede dag plaatsvindt.  

Ik wens je weer veel succes en 'spreek' je  hopelijk snel weer.....

Liefs, cee  

Hoi Cee,

Hoe is tíe? volgende week om deze tijd weet je het.... spannend! Ben je er veel mee bezig? Het hoeft niets te zeggen toch dat je last van je borsten hebt? kan toch ook een zwangerschapsteken zijn? iedere zwangerschap is anders hoor ik weleens. Ik klink net als iemand die er verstand van heeft.. hi hi
Wel grappig wat je schreef dat je vorig jaar dagdroomde over een beebje deze zomer, dat had ik ook.... ik zag me al helemaal lopen samen met mijn schoonzusje achter de kinderwagen, helaas.. ze loopt nu alleen achter de kinderwagen. Ik heb al gezegd ga maar veel weg jullie, dan pas ik wel op de kleine. Echt leuk. Leuk dat je een dochtertje van 3 hebt, lijkt me echt leuk om een meisje te hebben.... lekker tutten met kleertjes, haren enz... Mijn paranormale buurvrouw heeft voor ons een jongetje voorspeld, ben benieuwd! van mij mag ze gelijk hebben!

Ik weet niet precies wanneer mijn 2e IUI is. Ik moet inderdaad met ovulatesten bepalen wanneer mijn LH piek is. Diezelfde dag moet ik dan naar het ziekenhuis bellen en dan kan ik de volgende dag terecht. Volgens de berekeningen zou het volgende week woensdag of donderdag zijn. Ik wilde volgende week maandag beginnen met testen. Maar nu heb ik wel een beetje de verschijnselen die ik altijd krijg voor de eisprong, heel raar want ik zit pas op dag 7..... nou ja, dan maar testen en dan zie ik het wel. Het is inderdaad heel erg belangrijk dat de timing goed is voor IUI. Ben ook benieuwd hoe we hierna verder gaan, vorige keer zei de arts iets over hormonen omdat het zaad van mijn vriend zo goed is dat je dan meer kans hebt, maar ik heb tussendoor helemaal geen afspraken enzo... dus deze keer nog maar zonder en dan vraag ik het wel voor de volgende ronde...

Nou meis, ik ga heel hard voor je duimen dat die rotduivels niet komen dinsdag.....

Liefs Suusje

Hee Suusje

Ik heb idd morgen mijn NOD maar ik ben ervan overtuigd dat het weer nix is. Na 12 rondes ben ik een expert geworden in het herkennen van de symptomen van de naderende ongi, want die zijn bij mij altijd hetzelfde: gespannen borsten (tot 1 dag voor m'n ongesteldheid), prikkelbaar humeur, pijnlijke en opgezette buik. En nu heb ik vandaag inderdaad geen gespannen borsten meer, dus de rode duivels zullen zoals gepland morgen wel weer aankloppen. Ik was er deze maand niet zoveel mee bezig -   gelukkig- ! Misschien komt het wel omdat ik volgende week naar de gyn moet en sinds kort gestart ben met acupunctuur. Nieuwe rondes, nieuwe kansen zullen we maar zeggen. En misschien helpt het, dat alleen al is een geruststellend gevoel.

En hoe is het met jou? Een tweede IUI in aantocht, spannend hoor. Is je eisprong al geweest? Je schreef dat je vorige week al het gevoel had dat ie eraan zat te komen. Ben benieuwd of je intuitie gelijk had. Dan ben je misschien vandaag al in het ziekenhuis. En anders wordt het dus deze week. Nou, ik ga weer hard voor je duimen hoor!!!!!!!!!!! En ik laat je nog weten of mijn intuitie goed was.

Liefs, cee

Hoi Cee,

Hoe voel je je vandaag? Ik begreep van je dat je je al weer wat beter voelt?
Nou, vandaag was het dagje wel hoor. Ik heb er echt een kl.... gevoel over.
Het  ging niet zo lekker als de vorige. Vorige keer was de zaadkwaliteit helemaal top iets van 113 miljoen. Een hele aardige gynaecoloog (vrouw) die toen echt de tijd voor ons nam. Ik mocht na de IUI nog even rustig blijven liggen. Nou vandaag moest ik ruim een uur wachten. Ik kreeg een man (wat ik al minder vind, maar goed) samen met zijn co-assistent (ook man). Het enige wat hij vertelde dat de zaadkwaliteit niet zo goed was. Op mijn vraag hoeveel miljoen kreeg ik alleen het antwoord "het gaat niet om miljoenen"... da's lekker, ik weet niet eens waar ik aan toe ben. Ik heb geen 1 normaal antwoord gehad van die vent. De inseminatie ging op zich wel vlot, maar die eendenbek ging ook echt zo ruig, ik voelde me echt onprettig. Ik moest ook gelijk mijn spullen pakken en weer naar huis. Kortom.... een k..... gevoel. Sorry voor mijn geklaag.
Dus nu zijn die ellendige wachtweken weer begonnen, maar ik reken nergens meer op deze ronde.

Laat  je volgende week wel weten hoe het gegaan is?

Liefs Suusje

Hee Suusje

Hoe voel je je nu? Wat een rottig verhaal zeg, van je tweede IUI. Ik kan me voorstellen dat je je K** voelde! Raar he, dat sommige artsen er zo mee omgaan. Ze moeten toch weten dat het belangrijk voor je is dat je goede info krijgt en dat ze je op je gemak stellen enzo. Het is tenslotte hun beroep!!! En dan krijg je te maken met een enorme sjagrijn. Nou nix van aantrekken hoor, hij zal wel een slechte dag hebben gehad. En jij misschien wel een goeie!!!! Misschien is het wel ergens goed voor geweest, heb je nu minder hoop, minder spanning en dan zul je net zien....dat het wel raak is!!! Dat zou natuurlijk fantastisch zijn!!!!!!!!!! Ik ben alweer aan het duimen voor je hoor!

Onze klusperiode is weer aangebroken. Maar het valt me steeds zwaarder, het 'verplichte' werkt zo averechts. We hebben er dan allebei geen zin meer in. .... nu overheerst bij mij het gevoel van  laat maar gaan, voor mij hoeft het zo niet. Ik heb dan ook besloten deze maand maar niet te werken met ovulatietesten. Ben benieuwd of het me ook echt gaat lukken! Ik wil gewoon wat meer ontspanning, het lijkt nu wel een race tegen de klok. Morgen naar de gyn. Spannend hoor. En ook weer naar de acupunctuur, daar ben ik vorige maand mee begonnen. Ik heb het idee dat er daadwerkelijk iets gebeurt met de energie in mijn lichaam. Mijn menstruatie was best kort (twee/drie dagen) en volgens de acupuncturist moest daar als eerste aan gewerkt worden. En jawel, mijn menstruatie duurde deze keer maar liefst zes dagen. Ik begin er in te geloven....baadt het niet, dan schaadt het niet.

Nou meis, ik ga verder (er moet tenslotte ook gewerkt worden) Ik blijf voor je duimen ...wanneer is je NOD precies? 5 of 6 juli?

Liefs, cee

Lieve Cee,

Vertel, vertel hoe was het vandaag bij de gyn? Wat zijn de plannen/stappen? Ben echt benieuwd. Heb je er een goed gevoel aan overgehouden?
Heb je de klusperiode goed doorstaan. Oh, ik kan het me zo goed voorstellen dat verplichte gedoe. Ik ben trouwens ook benieuwd of je de ovulatietesten in de kast hebt laten liggen. Als je een beetje op mij lijkt heb je ze gewoon gebruikt.. ha h
Wel apart acupunctuur. Ik heb er weleens over gelezen. Veel vrouwen hebben er echt baat bij. Ik heb er weleens over nagedacht, maar volgens mij kan een acupuncturist niets doen aan vijandig slijm, of ik moet het mis hebben.

Nou, ik moet nog precies 1 week wachten. Deze keer ben ik er echt minder mee bezig. Maar nu het wat dichter bij komt denk ik wel bij ieder dingetje.. het zou toch niet? Als mijn borsten nu maar geen zeer gaan doen, dan hou ik in ieder geval wat hoop.
Verder heb ik op aanraden van een lieve buurvrouw die van onze plannen weet een dieet gevolgd. Zij heeft er alles aan gedaan om zwanger te worden en ze stonden al op een lijst voor IVF. Zij heeft de afspraak destijds afgebeld omdat ze eerst nog een speciaal dieet wilde volgen. 10 dagen geen vlees en geen melkproducten. En wat denk je? die maand raakte ze spontaan zwanger. Dus ik heb tot gisteren ook dat dieet gevolgd, je weet maar nooit. Ik ben er wel nuchter onder hoor, maar het schijnt ook goed te zijn voor je slijm e.d.. Het zou toch te mooi zijn om waar te zijn?

Nou lieve Cee, hou me op de hoogte.

Liefs Suusje

Ha lieve Suus

Daar ben ik weer. Had even geen zin om dit forum te bezoeken. En nu lees ik dat je tweede IUI ook is mislukt. Jeetje joh, balen meid. En dan ook nog vroeger dan verwacht ongesteld geworden! Dat is schrikken he? Aan de andere kant is het wel fijn dat de dagen van spanning dan wat korter zijn. Maar ja, wat heb je eraan? En nu? Meteen op voor poging drie? Wie weet is driemaal scheepsrecht. Ik hoop het echt voor je!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het dieet van je buurvrouw?!!! Wat is het precies dan?

Ik ben vorige week naar de gyn geweest, maar het was een grote teleurstelling. Ik kreeg een assistent gyn en hij stelde alleen maar vragen. Daarna zei hij: nou er is nix wat duidt op een belemmering voor een tweede zwangerschap?! Nou ja??!!! Ik bleef aandringen en vertelde dat ik al eerder bij een andere gyn (in hetzelfde ziekenhuis) was geweest (hadden ze niet goed gedocumenteerd??!) Nu  is het verhaal dat ik op dag 3 van mijn menstruatie naar het ziekenhuis moet voor bloedonderzoek en echo. Dat mijn vriend zijn zaad moet laten onderzoeken en dat ze daarna weer  verder kijken. Maar echt snel gaat het niet, want ik liet  voor de zekerheid al een afspraak plannen (op mijn vermoedelijke dag 3) en dat bleek al heeeeeeel moeilijk te gaan.  Nu maar hopen dat ik niet op een andere dag ongi word,  pfff.  

Maar eerst gaan we vandaag lekker weg voor een weekje vakantie. Heb ik heel veel zin in. Maandag 17 juli weer terug, al dan niet zwanger?!! We zullen wel zien. Ook deze maand is er weer niets dat op een zwangerschap duidt. Ik word er een beetje moedeloos van...pfff. Hopelijk doet de zon en zee wonderen en ben ik weer positiever bij terugkomst.

Liefs, cee

Hoi lieve Cee,

Ik had al een slecht gevoel, ik las maar niets en dacht oh oh als ze maar een positief bezoek bij de gyn heeft gehad.
Wat een teleurstelling. Wel goed dat je hebt aangedrongen op meer. Nu wordt er in ieder geval iets gedaan. Misschien gaat het straks ineens wel sneller. Het is natuurlijk te hopen dat ze niets "vreemds" vinden, want dan is alles dik in orde. Maar waarom duurt het dan zo lang zou je denken. Maar stel dat ze wel een oorzaak vinden, dan wordt er in ieder geval wat aan gedaan. Oh meid ik hoop het toch zo. Het zou natuurlijk het allermooist zijn als het na je vakantie raak zou zijn. Heerlijk een week weg! Wel lekker gaan genieten hoor saampies! Ik herken het toch zo allemaal..... Ben op het moment ook erg somber. Gisteren waren we even bij de baby van mijn schoonzus en toen had ik toch zo sterk het gevoel dat dat ons nooit zal overkomen. Heel gek..... ik moet er toch niet aan denken.... Daarna een beetje woorden gehad met mijn vriend, hij vindt dat ik veel positiever moet zijn. Met negatief gedoe houd je het tegen volgens hem. Maar soms vind ik het zo moeilijk om er nog in te geloven. Het potje foliumzuur (het tigste) zou ik soms het liefst door het raam naar buiten gooien.. hi hi..
Het dieet van mijn buurvrouw is alleen maar zonder vlees, melk en alcohol. Was even wennen voor mij, maar heb 10 dagen bijna alleen maar vis gegeten. Op brood vond ik het vreemd zonder vleeswaren en kaas. Ook ben ik gek op joghurt en dat kon dus ook niet, maar verder goed te doen. En ik voelde me echt fitter na die 10 dagen.
Zoals het er nu uitziet heb ik volgend weekend mijn 3e IUI. Ik heb van de week wel even gebeld, want we hebben verder geen stappen besproken. Ik blijf iedere keer maar weer bellen voor een vervolg IUI, maar er werd niets geevalueerd ofzo. Nu hebben we afgesproken dat we na de 3e IUI gaan kijken hoe of wat verder. Eventueel met stimulatie van hormonen. Ik vind alles best nu......
Nou meis, geniet lekker van mannetje, kindje, zon zee strand en mijn duimen gaan overuren voor je draaien!

Liefs Suusje

Terug
Bovenaan