Voor het eerst Clomid

He meiden,
@yoaja, jammer zeg dat de 50mg waarschijnlijk niet aanslaat, moet je nu toch nog een keer terug voor een meting?
@marie wat fijn dat het weefselonderzoek aan gaf dat er geen afwijkingen gevonden zijn, dat is al een geruststelling. Mijn gyneacoloog gaf aan dat de kans op miskramen met pcos hoger is maar niet met clomid. Bij mijn miskraam was ik ook nog niet aan de clomid. Aan de ene kant maar hpen dat je snel weer ongesteld wordt dan kan je in ieder geval verder.
@mandy wat goed zeg! Spannend vandaag, hopelijk is het deze ronde gelijk weer raak!
@sasls, succes vandaag met de eerste meting. Zou er idd zeker eens naar vragen of de korte lutele fase wel goed is, ben benieuwd wat ze zeggen.
Mijn NOD is denk ik pas rond volgend weekend. Gister en vanochtend klein beetje bloedverlies gehad en wat krampen, ik hoop heeeel erg dat dit een innesteling is, want ik zou dus pas in de loop van/eind volgende week ongesteld moeten worden. Maar ja dit is de eerste ronde met injecties dus heb nog geen idee hoe lang deze cyclus zal zijn, vind het wel spannend moet ik zeggen. Probeer niet te veel te hopen maar ik kan mijn gedachten maar moeilijk verzetten. Met de 6 rondes clomid heb ik tussendoor geen bloedverlies gehad dus hoop ik dat dit in ieder geval een goed teken is, dat de injecties wel goed zijn werk doen. De innesteling zelf kan natuurlijk ook nog mis gaan maar we gaan het zien. Heb overigens niets tegen mijn man gezegd over een mogelijk innesteling, wil hem geen valse hoop geven.... dus het is afwachten en hopelijk volgend weekend positieve test in handen!
Fijn weekend allemaal!
X Sara

@mandy/sasls: die 3,5 week wachten is omdat er 6 weken tussen de curretage en het opnieuw opwekken moet zitten, omdat ze de baarmoeder ook even de tijd willen geven te herstellen. Als het toch vanzelf komt zonder medicatie dan kan je al eerder starten met Clomid. Jammer ja, ik had eigenlijk gehoopt al eerder aan de slag te kunnen. Maar heb er ook niks aan als het niet goed hersteld is. @sasls: succes vandaag met meten!
@sara:Bij mij geen PCOS vastgesteld, alleen heel weinig eisprongen per jaar (wel iedere maand menstruatie). Dus hoop dat juist doordat de boel nu even wakker geschud is er misschien wel een natuurlijke eisprong is. Maar ik ga er wel vanuit dat die kans zeer klein is en dat ik weer aan de Clomid moet. Bij mij gaven ze wel aan dat de Clomid zorgt voor grotere kans op miskramen, vooraf bij starten traject maar ook nog toen bleek dat het mis was. Vreemd toch dat er geen echte standaard lijkt te zijn (je zou toch denken dat dit exacte wetenschap is), en dat de antwoorden heel erg per arts afhankelijk zijn. Voor jou hoop ik dat het een innestelingsbloeding is, dan wordt het inderdaad een spannende week tot de NOD! Vind je het niet moeilijk thuis niets te zeggen dan nu? 
Hoe gaat het met de andere dames op forum?

Hey lieve meiden,
hoe is het met iedereen? 
@mandy, wat goed dat de eitje van zelf is gegroeid! Hopen dat het raak word deze ronde. 

@yoajo , wat jammer dat 50mg niet hielp maar maak je geen zorgen misschien dan 100mg wel helpt. 
@sasls, Spannend! Hoop dat er wat is gegroeid! laat je het weten. 

@sara , spannend! hopen dat het raak is en dat je hopelijk zwanger bent. Probeer toch realistisch te blijven voor het geval dat het dalijk toch niet zo is. 

Nou dames hier bij mij nog steeds heel veel onduidelijkheid. Ik heb gewacht en nog een test gedaan op nod 5 weer negatief. Heb meteen het ziekenhuis opgebeld mocht ook meteen komen. Ik ben dus niet zwanger, maar ik ga ook niet ongesteld worden? Mn slijmvlies was heel erg dun.. maar me eitje die 14mm was die was er niet meer (bij de vorige echo) en werd er dus gezegd dat ik mn eisprong heb gehad. Dan hoor ik toch gewoon ongesteld te worden? Nou mooi niet dus. Volgens de arts zat mn lichaam nu in een nieuwe cylus en had ik 2 eitjes van 12mm. Nou paar dagen later weer langs geweest en waren ze niet meer door gegroeid. Ik mag niet met een nieuwe ronde beginnen tot dat ik met de arts heb gesproken (bij wie ik als eerst op gesprek ben gegaan) dus dat word wachtten tot midden september. Ik denk dat het wel even goed word dat ik mn lichaam even met rust laat.. en hoop natuurlijk dat ik een natuurlijke eisprong zal hebben tot die tijd.
Zijn er verder dames bekend met acupuntuur? Ik heb laats mn eerste behandeling gehad. Er werd mij uitgelegd dat het pcos dan wat gaat verminderen. En dat er bepaalde dingen zijn kwa eten waarop gelet moet worden. Zoals suikers, meer groenten , geen zuivelproducten , ipv melk (amandelmelk gebruiken). 
Ben nou ook met een ander soort kuur bezig wat er dus voor moet gaan zorgen dan mn eitjes van zelf gaan groeien. Dus we gaan het zien! 

Dikke knuffel selin 

Goedemorgen meiden,
@marie dat is idd wel vreemd dat niet alle artsen het zelfde vertellen. Soms vind ik het wel moeilijk om niets te zeggen en zou het ook wel fijn zijn om dit te kunnen delen, maar dan denk ik aan de andere kant weer, ik wil niet steeds hier vragen over krijgen en verwachting dan zou mij alleen nog maar meer druk geven, dus daarom laten we het voorlopig zo.
@selin wat vreemd zeg! Waarom moet je wachten tot midden september? Mag je geen primolut gaan slikken om een menstruatie op te wekken en dan beginnen met een hogere dosis clomid?
Nou meiden helaas is bij mij de kraan weer open gegaan gister. Vrijdagavond begon het al wat meer te worden en gisterochtend wist ik zeker dat ik ongesteld geworden was ? Wel weer een teleurstelling en ook veel vroeger dan gepland. Mijn cyclus heeft nu maar 3 weken geduurd, ga ik ht bij de follikelecho wel even over hebben, helaas is mijn vaste gyneacoloog met vakantie maar goed dan maar bij een ander. Het voordeel van zo'n korte cyclus is dan wel weer dat ik sneller door kan. Morgen moet ik weer gaan beginnen met prikken, hopen dat ik net als deze cyclus op dag 10 weer een groot eitje heb en dat ik dan ook weer gelijk de injectie krijg om het te laten springen. Wat ik overigens wel lastig vind is dat er om me heen zoveel vrouwen zwanger worden, niet dat ik het hun niet gun maar er gaat dan wel door me heen waarom ik niet, maar goed moet proberen hier niet te veel aan te denken maar dat is soms wel eens lastig, zullen jullie wel begrijpen waarschijnlijk. We gaan het zien, ik hoop dat het in ronde 8 nu eindelijk eens gaat lukken....
Hoe is het verder met iedereen?
Liefs Sara

Selin wat ik nog vergeet te zeggen is dat ik mijn voeding vanaf januari helemaal heb aangepast op een hormoonproef dieet, of het helpt geen idee maar het is in iedergeval gezond dus blijft het maar gewoon doen. Overigens in het weekend zondig ik wel eens hoor, anders is het niet vol te houden. Acupunctuur heb ik geen ervaring mee, ben benieuwd hoe dit bij jou gaat!
X sara

Hai meiden!
Tijd niks van me laten horen na het slechte nieuws van mijn moeder, dank voor jullie lieve berichtjes daarover!
Ik ben toch maar begonnen met de clomid. Dag 10: geen eitje, dag 14 geen eitje, dag 17 ineens 12 mm, dag 20 (afgelopen maandag) 20mm! Beetje laat, maar clomid heeft wel iets gedaan! Op advies van vriendin heb ik ovulatietesten gebruikt, maar dat maakte me erg onzeker. Deze test bleef 3 dgn positief...morgen moet ik bloedprikken en dan dinsdag de uitslag of eisprong plaats heeft gevonden. Ondanks her warme weer hebben we geprobeerd zo optimaal gebruik van te maken ;) Nu aftellen tot NOD...
Voor jullie allemaal heel veel succes op het wachtbankje of voor de nieuwe ronde!

liefs!

Hey meiden!
Sara: oh wat zonde meid! Pff ronde 8 alweer. Het is je zo gegund. Ik snap je zo goed ik zie ook alleen maar op facebook berichten van mensen die zwanger zijn en dan lees je der onder ja ongelukje? en wij maar ons best doen!
Mijn partner heeft overigs wel laatst aangegeven dat hij binnen 2 jaar een kind wil?. Ik ben iemand die niet zoveel zin heeft in seks en waarschijnlijk denkt hij daardoor dat het niet zo goed lukt. Gelukkig hebben we binnenkort een gesprek? mannen?
Zitten er nu nog mensen op de wachtbank? 
X Deborah

Goedemorgen ladies!
Afgelopen 2 weken even bewust niet te veel op het forum gezeten omdat ik in de wachtweken helemaal gek word van het wachten, duurt altijd zo lang! Ik zie dat er in twee weken alweer zoveel kan gebeuren en moest mij dan ook een inlezen. Ik zie dat bij de meeste dames het geduld behoorlijk op de proef wordt gesteld. Keep strong ladies!
Hier dacht ik dat afgelopen vrijdag mijn rode loper weer uitgerold lag. Maar mijn verbazing schets mij weer dat ik zondag een positieve test in mijn handen had!! JAJA weer ZWANGER na mijn miskraam van afgelopen mei met 1 rondje Tamoxifen! Nu weer 2 weken wachten voor de eerste echo. En nu hopen dat het blijft hangen!
De boodschap van het verhaal..... Blijf er vertrouwen in houden! Ik gun het jullie allemaal en ik ga duimen voor de dames op de wachtbank!
Gr Amber

Terug
Bovenaan