Voor het eerst Clomid

Goedemorgen dames,
Allereerst Amber wat een mooi nieuws gefeliciteerd! Zal voor je duimen dat de komende 2 weken soepel verlopen en dat je zo een mooie echo te zien gaat krijgen. Hoop dat je er al een beetje van kunt genieten!
@Marie x ah vandaar dat wachten, dan klinkt het idd wel logisch, alles even rust geven. En wat je zegt het heeft ook geen zin om te beginnen als niet alles goed hersteld is.
@Selin wat een verhaal zeg. Wat is de reden dan dat je tot half sept moet wachten? Omdat het dus niet goed aanslaat of puur gewoon omdat je naar een andere arts gaat? Wel goed dat je er zo instaat dat het misschien wel goed is even zonder al die medicatie dan ben je misschien ook niet zo aan het wachten op je afspraak. Hier geen ervaring met acupunctuur of diëten voor Pcos oid. 
@Saravw balen zeg dat je menstruatie zo vroeg is doorgekomen! Heb je wel minstens 10 dagen nog geen menstruatie gehad na je eisprong of is de fase voor je eisprong dan gewoon redelijk kort? Of heb je daar geen inzicht in? Vond het zelf ook fijn  om snel weer te kunnen beginnen maar bij mij was dus die luteale fase echt te kort dus daar heb ik nu utrogestan voor gekregen in de hoop mijn cyclus te verlengen. Hoop dat ze je gerust kunnen stellen volgende keer maar dat komt zeker goed.
Ook heel herkenbaar hoor wat je zegt over al die zwangeren. Bij nr 1 en 2 hier had ik met de aankondigingen nog zoiets van oh oké leuk maar merk nu wel dat met nog meer aankondigen ik het eigenlijk bijna niet wil weten ofzo.... Heel frustrerend als je zelf in die molen zit.
@Myrage spannend dus even voor jou. Wel goed hoor ondanks de hitte goed geklust!! Dinsdag nu dus uitslag ook meteen of je eisprong hebt gehad? Maar dat zit vast goed aangezien je ovu testen positief zijn geweest!
@Debbjee hahaha och herkenbaar ook dat mannengedoe. Hier snapt mn man het best goed maar toen we laatst bij arts waren en ik vertelde dat ik toch wel last had van die hormonen kwam ie na de afspraak verbaasd met oh ik wist niet dat je daar last van kon hebben hahaha maar hij doet zn best!
Hier gisteren 2e follikelmeting gehad en e8tje was 17mm dus instructie gekregen voor ovitrelle vandaag en dan omdat mijn luteale fase maar 9 dagen was vanaf donderdag utrogestan 3x per dag 14 dagen. Dus komende dagen goed klussen en dan weer wachten!
Fijne dag allemaal

Goedemorgen meiden,
@ myrage heel begrijpelijk dat je even wat anders aan je hoofd had! Wat fijn dat je toch nog een mooi eitje had! Ik heb 1 x ovulatietesten gebruikt en werd er ook heel erg onzeker van, volgens gynaecoloog werkt dit niet altijd goed bij pcos/clomid, daarom heb ik ze daarna ook niet meer gebruikt. Hopelijk een mooie esprong te zien in het bloedonderzoek, succes met wachten en sterkte met je moeder!
@deborah, idd dan zijn ze zwanger geworden en dan was het een ongelukje, zulk soort verhalen wil je echt niet horen. Dat was toch bij jou dat je pijn hebt tijdens het vrijen? Je man snapt dan toch wel da dit voor jou niet zo leuk is... mijn libido was al niet zo hoog en vanaf het moment dat ik hormonen ging gebruiken werd dit nog minder. Hierdoor zie ik het ook vaak als een verplichting omdat je toch graag zwanger wilt worden. Ook ben ik vaak kurk droog wat natuurlijk ook niet echt meehelpt. Vaak deed ik dan van te voren ff wat spuug in mijn vagina zodat het wat prettig aanvoelde maar gister las ik dat dit de zaadkwaliteit negatief kan beïnvloeden. Dus dit moet ik komende ronde niet meer doen. Afgelopen 2 keer was het niet zo prettig, soms denk ik ook wel eens dat het daardoor kan komen dat het niet lukt, omdat je er niet van geniet maar ja als het pijn doet is dit natuurlijk ook moeilijk.... Heb je het al besproken met je man?
@amber wat een geweldig nieuws zeg, gefeliciteerd!! Dus gelijk weer raak, echt super fijn! Tamoxifen is een soort clomid toch? Waar ik altijd benieuwd naar ben, of jullie nog iets bijzonders hebben gedaan en hoe vaak jullie het deden, etc... succes met wachten de komende 2 weken, laat je het weten als je de echo hebt gehad?
@sasls ik denk dat het wel langer dan 10 dagen is geweest maar ga het nog wel ff voorleggen aan de gynaecoloog volgende week. Helaas heeft mijn eigen gyneacoloog nu vakantie maar neem aan dat die andere er ook wel verstand van heeft. Wat fijn dat je een goed eitje had! Ovitrelle is ook een injectie om je eitje te laten springen zeker? En de utrogestan moet je dit ook injecteren of zijn dit pillen? Vanaf wanneer gaan jullie klussen? Pas vanaf het moment dat je de injectie kijgt om het te laten springen of daarvoor al? Veel klus plezier!
Liefs Sara

Hi Sara,

Tamoxifen is inderdaad vergelijkbaar met Clomid. Maar dan zonder bijwerkingen en het stimuleerd de aanmaak van baarmoederslijm. Alleen is er meer onderzoek gedaan naar de werking van Clomid ipv Tamoxifen, vandaar dat ik ook eerst Clomid heb gekregen, maar ik had te weinig baarmoederslijm en vandaar dat we dit hebben geprobeert.
Qua trucs haha... ik ben wel op een koolhydraatarmdieet om een paar kilo kwijt te raken, dit kan een positief effect hebben.
Als ik heel eerlijk ben was onze klusweek belabbert. Geen zin, te weinig tijd, te vroeg voor mijn eisprong. Maar volgens de arts heeft mijn vriend top zwemmers hahaha.
Succes ladies! Ik blijf duimen voor jullie en hoop dat er over 2 weken een kloppend hartje is.

Hey meiden!
@Amber gefeliciteerd! 
@Sara ik ben een moeilijke prater dus ik praat niet zo snel over m'n gevoelens.  Hij weet dat het zeer doet maar het gaat hem om het hele plaatje knuffel voorspel ect.  Ik merk ook indd dat ik minder zin heb door die hormonen. Maar als ik het over zwanger zijn heb of trouwen wordt ik altijd opgewonden dus dat werkt altijd haha ?
@Myrage succes meid! 
X Deborah

Haaai meiden,
amber gefeliciteerd!!! Spannend de eerste echo.
hier gezellig op het wachtbankje... moet tot volgende week vrijdag wachten... duurt dat toch lang hè. 
Deborah ik ben toen van flinke overgestapt naar letrazol. Dit ivm de nare bijwerkingen ook. Is het een mogelijkheid dat je overstapt naar een andere? Misschien dat de arts je hier mee kan helpen. Het moet namelijk wel leuk blijven allemaal. Ik heb nu alles weer achter de rug is. Dus de 1e Wachtweek nooit ergens zin in. Ja in slapen slapen en nog meer slapen. Komt de stress er denk k een beetje uit ?
probeer met hem te praten ondanks dat je een moeilijke prater bent. Je zou zien dat het wel enorm oplucht als jullie hier samen uit kunnen komen. Het is een beetje geven en nemen zoals ik tegen die van mij zeg. 
Dikke knuffel
mandy 

@Amber; gefeliciteerd!! Wat een heerlijk nieuws blijft het toch altijd hè ?
@Daborah; altijd lastig als er een verschil in verlangen is. Een vriendin van mij had dit ook en is zwanger geworden doordat ze in de vruchtbare periode (als seks niet lukte) sperma met spuitjes in haar vagina spoot. Wellicht als seks echt tegenstaat, kun je eens nadenken of je dat fijn zou vinden.
@SASLS; Spannend!! Nu volop in de vruchtbare periode dus? Hoe snel werkt die ovitrelle? Heb je dan direct dezelfde of vlgnde dag eisprong of duurt dat nog even?
@Saravw; Ja, een volgende ronde ga ik ze niet gebruiken hoor, wat een ellendige dingen ?

Gister gebeld door het ZH. Bloed laat zien dat er een goede eisprong is geweest. Mocht ik niet zwanger zijn dan volgende ronde wel naar 100 mg omdat op 50 mg eitje pas begint te groeien bij 17 dgn.
Ik denk dat ik vlgnde wk donderdag of vrijdag kan gaan testen...wordt langzaamaan best heel spannend! ?

Liefs!! :)

Hallo lieve dames, 
veel gemist in een korte tijd heb me weer even bijgelezen!

@ Amber wat een geweldig nieuws gefeliciteerd, Spannend de echo zal voor je duimen dat alles goed zit! Heb je je dieet ook in het weekend gedaan of toen gezondigd ? 
@ Marie x, jeetje wat verschrikkelijk .. afwachten dus weer. Hopelijk ontstaat het vanzelf en wie weet een natuurlijke eisprong.
@ Mandy wauw echt bizar maar geweldig voor jou dat je eitje zo goed groeit.
@ SASLS, het was natuurlijk ook te mooi om waard te zijn dat het de eerste ronde zou lukken maar we gaan vol goede moed de volgende ronde in. Spannend voor jou! Waarom hebben ze eerste 3 rondes 100 Mg geprobeerd bij jou had je bij de eerste keren geen eisprong ? Spannend voor jou afwachten dus 
@ Saravw Wat vervelend als de menstruatie komt is altijd balen! Fijn dat je zo snel verder kan. Blijf moed houden dat gevoel dat iedereen om je heen zwanger word ken ik heel goed en zeker gun je het ze maar het is wel lastig iedereen denkt ook maar dat het vanzelfsprekend is dat je snel zwanger bent.. tenminste wij krijgen vaak de vraag zijn jullie al bezig duurt het nog lang ? ? dan denk ik je moest eens weten. 
@ Selin wat vreemd dat je eitje ineens weg is en je geen menstruatie krijg en je er vervolgens weer wat hebt en die verdwijnen  .. Wat voor een kuur heb je nu hopelijk slaat die aan! 
@ Myrage spannend  maar je hebt in ieder geval een eitje dat groeit benieuwd hoe het verder verloopt.
@ Debbje mannen hebben makkelijk praten dir begrijpen er vrij weinig van wij zitten helemaal onder de hormonen voelen banalers in ons lichaam. 
 Maandag was dag 18 en had ik mijn laatste controle helaas weer niks te zien. Die avond mocht ik direct beginnen met provera om vervolgens daarna te starten met 100 Mg hopelijk brengt dat meer resultaat!

fijne dag allemaal. 

Thanks voor alle felicitaties! Nu hopen dat het blijft "plakken".

@Deborah ik denk dat veel mannen en vrouwen er geen zin in seks hebben wanneer het een "moetje"wordt. Wij hebben de afspraak dat je mag zeggen dat je geen zin hebt 's avonds maar dan moet je de volgende dag wel het innitiatief nemen. Wat een gedoe he?!
@Mandy bij de twee weken wachten probeerde ik zelf zo veel mogelijk afleiding te zoeken, zo min mogelijk op internet te zitten en veel leuke dingen te doen, zodat de tijd wat sneller gaat. Maar het blijft elke keer weer lang duren.
@Myrage wat fijn dat er een eisprong heeft plaats gevonden. Misschien heb je geluk en is het raak deze ronde?!
@Marie duurt lang he voordat je weer mag starten na een miskraam. Ik heb er in totaal 3 maanden uitgelegen. Maar wel weer direct raak, hoop ik bij jou ook. Statistisch gezien, zijn je kansen vergroot omdat het nu een keer is gelukt!
@Sara dit is nu mijn tweede zwangerschap en bij beide zwangerschappen dacht ik dat ik ongesteld werd met bloedverlies. Toch in beide gevallen een positieve test. Dit bleek dan ook een innestelingsbloeding te zijn. Ik hoop dat bij jou dit ook het geval is!
Succes meiden!

Terug
Bovenaan