voor hoeveel uur gaan jullie weer werken of niet??

Hallo,

Ik heb een dochtertje van 2,5 jaar en 1 van bijna 4 maanden (9 mei) en ben al vanaf dat mijn dochtertje van 2,5 is geboren full-time thuis. Ik vind het heerlijk en geniet met volle teugen. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad en zou er niet aan moeten denken dat ik weer moet gaan werken. Als de kinderen allebei naar school gaan dan denk ik wel weer dat ik langzamerhand zal gaan werken.

liefs Annelies

Hoi,

ik ben al vanaf dat ik in verwachting was van de oudste thuis. ik werkte op uitzendbasis bij een antroposofische bso en daar werden veel van de kinderen neit ingeënt. Dat risico wilde ik niet lopen met mijn baby. ik heb er nog geen seconde spijt van gehad en geniet van hetmoederen over mijn drie kinderen.

groetjes van marloes

Hoi,

Aankomende maandag mag ik weer aan de bak. Kyra gaat dan 1 dag naar de oppas en 2 dagen naar het kdv. Ik ga de ma, di en woe werken dus heb daarna lekker 4 dagen alle tijd voor mijn kleintje.
Ik ben denk ik een van de weinige die echt blij is om weer te gaan werken!
Ik vond het 2 weken na de bevalling al wel welletjes... al dat thuis zitten is niet aan mij besteed (zit al vanaf half april thuis) en vind het belangerijk om ook nog gewoon mijn eigen dingen te hebben.
Begrijp me niet verkeerd hoor ben echt dol op mijn meisje en zou haar voor geen goud meer willen missen maar ben het thuis zitten echt beu. Misschien dat ik over een week er anders over denk maar voor nu kan ik eigenlijk niet wachten tot het maandag is :)

Liefs,

Frieda
Mv. Kyra 07-06-2007

ik ben weer begonnen vorige week met het werk en voor 12 uur officeel.
nu heb ik nog al mijn snipperuren dus ik heb tot het eind van het jaar vrij op donderdag en elke oneven week ook de woensdag.
ik vond het trouwens heerlijk om weer te beginnen.

hi frieda,

gelukkig dat ik dat ik niet de enige ben die het niet erg vind m te gaan werken. ik had ook idd na 4 weken thuis zitten wel zoiets van laat mij maar weer werken. ik hoef pas half oktober weer te beginnen want ik neem al mijn vakantie dagen op omdat ik in november en december geen vakantie kan nemen en ook niet veel mee mag nemen naar volgend jaar anders had ik   16 september weer moeten beginnen. dus ik zit nog wel ff thuis. maar het is niet zo dat ik niet van me ventje hou maar vind het ook wel weer fijn om wat voor mezelf te hebben en me collega s te zien.

groetjes angela

ik ben 6 juli bevallen en mag 8 oktober weer aan de bak. Ik zie er niet tegenop. Ga een jaar lang drie dagen werken(ouderschapsverlof) en zie dan wel weer verder. Die eerste dag zal heus wel weer wennen zijn, maar ik vind het ook wel prettig om weer even wat anders te doen dan het moederen thuis.  Daarbij komt dat ik leuk werk heb en fijne collega's die allemaal pas een kindje hebben of op dit moment op springen staan. Werken met ongeveer 40 mensen, waarvan er nu vier zwanger zijn en drie inclusief mijzelf net bevallen. Zitten allemaal in hetzelfde schuitje en dat schept toch een band!!!

Hoi Angela,

De meeste mensen hebben me echt voor gek verklaard dat ik weer wou werken maar ja... Ben echt nog nooit een thuiszitter geweest (werk al vanaf mijn 14 of 15e ofzo...)
Ik moest eigenlijk al afgelopen maandag beginnen maar omdat Kyra in totaal de afgelopen 2 weken nog 9 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen heb ik het nog een week uitgesteld. Dit was gelukkig geen probleem.
Moet wel zeggen dat ik er nu iets anders tegen aan kijk om weer te gaan werken maar dat zijn zorgen omdat ik bezorgd ben dat mijn kleintje weer ziek wordt. Niet omdat ik haar naar de oppas of het kdv breng. Heb gelukkig hele duidelijk afspraken gemaakt dus dat komt wel goed.

Hoe doe jij dat met opvang?? ow ja..gastouderburo he??? als ik het goed gelezen had :)

En hoe reageerde mensen bij jou als je zei dat je weer wou werken?? ook zo raar?

Groetjes,

Frieda

hi frieda

ik werk ook inderdaad al sinds mijn 14e. en ben ook niet zo n thuiszitter. toen ik nog niet zwanger was en ik was doordeweeks vrij ging ook vaak ergen s heen. mar ik ben toen djaimy 4 weken was even op de koffie geweest op mijn werk en toen zei ik daar ook al van als ik nu moest werken geen probleem hoor. dat vonden ook idd sommige wel raar ja maar ik zei ook  van  je dag is nu eigenlijk elke dag wel hetzelfde en dat vind ik niet echt leuk meer. mijn manneke   wel hoor maar zo dat elke dag hetzelfde is niets voor mij. en de oppas is ook zeer goed geregeld dus misschien dat dat wel scheelt want mijn moeder gaat oppassen en die komt gewoon bij mij thuis zolang djaimy ng geen half jaar is dus dat is wel vertrouwd.

ik moet half oktober beginnen weet nog niet pecies wanneer hoofd van mijnn werk is ziek dus nu neemt iemand anders waar dus moet ik er zelf maar weer achterheen.
ik plak wel al mijn vakantie dagen erachteraan maar tegen dietid is djaimy alweer 3 maanden dus dan gaat hij ook meer doen.

groetjes angela

Terug
Bovenaan