Hoi Ida (en Issie, en anderen...)
Euhhh ik "schrok" een beetje toen je vroeg of ik er iets in herkende....ja dus!
Ik heb een hele snelle, maar voor mij ook hele heftige bevalling gehad.
Ik zou idd ook erg bang zijn voor een eventuele tweede bevalling....brrr, moet er niet aan denken eerlijk gezegd!
Ik was van te voren echt niet bang, liet het allemaal op me af komen en luisterde dan ook echt niet naar al doe "horror verhalen" maar het viel mij echt tegen..
Even mijn bevalling:
Hele dag gewoon verlopen, niks aan de hand. Ik was 38.3 weken zwanger.
Savonds ging mijn vriend op nachtdienst en ik kreeg bezoek (nog best laat) van mijn beste vriendin.Die ging pas rond 00.15 weg, en nog steeds niets aan de hand.
Ben nog gaan afwassen enzo () en gaan douchen en inmiddenls was het bijna 13.30 uur ofzo en kreeg ik hele lichte rugpijn.
Niet aan weeen gedacht want de pijn was echt niet erg!
Niet lang daarna (10 minuten ofzo) ging ik toch twijfelen, het werd erger en zakte weer en het kwam weer en het ging weer weg....
Toch maar de vk gebeld (ook omdat ik helemaal alleen was) en toen zij kwam (rond 13.50 uur ) had ik 1 cm ontsluiting.
Ze is weer weggegaan want had een andere bevalling en bij mij zou het nog een hele tijd duren volgens haar..
Heb mijn vriend voor de zekerheid gebeld en die is meteen in de auto gestapt om naar huis te gaan.
Toen hij thuiskwam was ik helemaal van de wereld (rond 2.30 was dat). Helemaal in paniek, zooooo'n veselijke pijn (rugweeen), hele badkamer onder gespuugd....
Ik was weer onder de douche gaan staan (vk adviseerde dat) maar kwam er niet meer uit door de pijn. Hij heeft me meteen meegeholpen en op bed gelegd en toen kreeg ik vreselijke persdrang die ik ECHT niet tegen kon houden en ik duwde zo het hoofdje eruit!
Ik in paniek, mijn vriend in paniek en geen verloskundige! En ondertussen had ik nog steeds die drang om te persen. En ik hoorde mezelf alleen maar schreeeuwen.
Hij de vk meteen gebeld, en die was om 3.05 uur hier.
Zij heeft de vliezen gebroken (zaten nog om haar hoofdje heen!) en mijn dochtertje opgevangen! Ze is om 3.09 uur geboren....
Ik was echt zo van slag....
Daarna nog 1,5 uur lang gehecht geworden, bijna geen verdoving, en achteraf ook nog verkeerd! Heb er nu echt nog last van en weet ook bijna zeker dat ik er helaas echt een keer mee naar de dokter moet.
Het ergste van de bevalling vond ik dat we alleen waren en ik niet wist wat ik moest doen. Die onzekerheid en die angst om net het verkeerde te doen...
Moet ik persen? moet ik ophouden? mag ik meeduwen? moet ik puffen?
Ik wist het niet, deed maar wat, maar of het goed was? En of alles goed ging met de kleine ??
En mijn vriend die daar zooo hulpeloos, verward en bezorgd door de kamer rende...
En die rugweeeen (weeenstorm) vond ik ook echt vreselijk! Vooral omdat er geen tijd tussen zat, het bleeef maar doorgaan en ik had het gevoel dat ik nooit een einde aan zou komen..
En ik vind het achteraf heel erg dat ik niet heb kunnen genieten van het moment net na de geboorte en de weken daarna. ALs ik nu alles terug zie (op de camera en op foto's) lijkt het wel een film, alsof ik er niet bij was ofzo. heel raar.
De hele bevalling en alles erna hebben ze me trouwens moeten vertellen want ik wist bijna niets meer. Wel het gevoel dat ik had tijdens de bevalling zelf enzo, maar niet de tijden.
En hoe de hele bevalling is geweest heeft de vk me de dag erna verteld, die is daar nog speciaal voor naar ons toe gekomen.
Wie als eerst bij ons waren om naar haar te kijken enzo heb ik me ook moeten laten vertellen door mijn vriend.
Pfff ik zie nu pas hoe lang het is geworden....was niet de bedoeling eigenlijk!
Maar als ik eenmaal begin te typen....hahaha....
Is wel weer eens lekker eigenlijk, eens even alles eruit gooien...
Liefs 4dec