Hoi,
Wat een verhalen!!! en ook hier 1 die niet vlekkeloos is gegaan... maar wel erg snel.. niet in mijn gevoel hoor!! in mijn gevoel duurde het dááágen.
Maar hier komt ie (voor degene die het nog niet wisten);
Mijn vliezen braken op 3 oktober 2006 om 14.30 om precies te zijn.. in het halletje voor de wc.
Ik huppelen!!! hahaha dát was wél leuk!! mijn man moest 3x dwijlen... het was écht veel!!
De dag ervoor was ik nog bij de VK geweest, en we hadden niet ingecalculeerd dat het al zou gaan gebeuren.. ik haar gebeld, met de mededeling dat het wel veel was, maar wel helder.. ze zei; het lijkt veel maar dat is het nooit. (achteraf gezien; het was wél veel!)
Ik moest wachten tot de weeën begonnen max.48 uur.
s'Middags kwamen er nog onverwachts vrienden uit belgië langs, en hebben nog koffie gedronken.. Mijn stief-papa is nog langs geweest en heeft op een chineesje getrakteerd en een bakkie gedronken. Mijn schoonzusje was jarig die dag, en ik heb via de web-cam met een badhanddoek tussen mijn benen interactief gebak gegeten.. hahaha... dit was een erg leuke begin! Daarna (om 23.00 uur ongeveer) zijn mijn ouders vanaf haar verjaardag nog even een colaatje komen drinken, en ff checken...
Uiteindelijk zijn we maar naar bed gegaan, met een kladblok en pen in de aanslag.. Mijn man is in slaap gevallen (is maar goed ook!) en ik lag wakker.... en toen begon het.... om 00.00 uur begon het te "rommelen" en ik alles opschrijven.. er was geen pijl op te trekken... om 1.30 uur mijn man vanuit de douche wakker gegilt, dat ik het niet kon houden... hij heeft de VK gebeld (die was het er duidelijk niet mee eens!) en mijn schoonzusje (is KV)
Omdat er geen volgens het boekje weeën waren, dacht mijn VK dat het wel los zou lopen en dat ik pas laat de volgende dag zou gaan bevallen.
Mijn weeën waren; elke 9 min. piek wee; 30 sec.... dan weer om de 5 min. Piek wee; 40 sec. Die 2 wisselden elkaar af...
Ze zei; als je 2 cm ontsluiting heb is het veel, en over een half uur doe ik je nog een keer toucheren.. en dan zal het niet veel anders zijn.
Ohh ok zei ik nog.. ze voelde; oww zegt ze je hebt al 5 cm!!! maar je zal zien, het loopt zo een vaart niet! (cm per uur)
na een 1/2 uur nogmaals.. haar ogen werden héééééél groot (haha) ik had in die 30 minuten al 8 cm ontsluiting!!!
En toen schrok ze.... ze voelde géén vingertjes... maar teentjes!!! owww ik was zooooo in paniek!!! DÃt had ik dus niet verwacht!!!
Omdat zij in de leer was, moest ze de andere VK bellen... en die was er zo!
Met 10 cm ontsluiting moest ik met spoed naar het zh.
daar waren we (denk ik, is een gok) rond 5 uur s'Ochtends.... omdat ze in stuit lag, moest ik wachten met persen tot het laatst mogelijk... dus écht 12 cm ontsluiting...
om 5.30 mocht ik persen.... en om 6.07 is ons dochtertje geboren.
Ik heb geen pijnstillers gehad.. daar was het te laat voor... en ook geen KS... ik heb de keus aan de VK gelaten, en ben daar achteraf erg blij mee. (maar niet toen ik bezig was!! hahaha) ik heb wat afgevloekt en gescholden zeg!!! Ook ben ik nog flauwgevallen... maar met een nieuwe wee, kom je ook zo weer bij.
Toen ik dat kleine frummeltje in mijn handen kreeg, was ik alles ook zo vergeten... *ZUCHT* wat een heerlijk ding!!!
Lopen ging amper in het begin... ik had door de Gyn. een hematoom opgelopen van 3 bij 6 cm op mijn schaambeen/lies omdat het hoofdje er niet uit wilde... maar ja... die voel ik nog wel... maar het doet gelukkig geen zeer meer.
groetjes Debby mv B'Elanna