Voor Maike met 1 'a'

A

Anoniem

Guest
Hai meid,

Praat even makkelijker op deze manier..

Ik hoop ook dat mijn vriend het goed vind als ik dinsdag zou stoppen met de pil.
Tijdens een operatie is het toch ook niet raar als je misschien ongi bent? Denk dat ze dat wel vaker meemaken.

Ik ben zelf wel van mening dat het beter is om gelijk maar te stoppen met de pil, omdat je anders in een zeer korte tijd van een andere pil wisselt en vervolgens een paar maanden later stopt met de pil..

Hoelang ben jij dan al bezig? En is het voor je eerste kindje?

Liefs, Maaike

He meid,

Dit praat zeker makkelijker!

Tijdens een operatie zullen ze het denk ik wel vaker meegemaakt hebben.. Zo niet? Eens moet de eerste keer zijn :) Ze maken wel raardere dingen mee in het ziekenhuis en plus het is menselijk ..

Als je gewoon uitlegt aan je vriend dat je er eigenlijk wel mee zit met het ontpillen etc. en dat je de vraag heb gesteld op een forum waar alleen maar vrouwen/meiden zitten die hetzelfde doen, hebben gedaan of hebben meegemaakt zal hij er denk ik niet zo een groot probleem van maken. Noem gewoon de voordelen en ook eerlijk de nadelen .. Geef hem de tijd om erover na te denken!

'T wordt ons eerste hummeltje. Wij zijn al een tijd bezig al vanaf vorig jaar .. Heb al meer dan 6 rondes voorbij zien komen maar we houden goede hoop!
In April voor het laatst ongi geweest.. Helaas was de vorige week de test negatief maar v/d week even een nieuwe halen.
Kan zijn dat mijn eisprong later is geweest en aagezien ik gewoon niet voel wanneer die is weet ik het ook nooit zo goed

Oh, tis zo spannend! Mijn vriend zit al constant over mijn buik heen te aaien gewoon te lief eigenlijk .. Zucht!

Liefs, Maike.

quote: maike_ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-05-2007 20:48:51'));

Haii Maike,

Ik denk idd ook wel dat ze het vaker hebben meegemaakt in het ziekenhuis, en anders hebben ze pech hihi..  

Ik heb het er even met mijn vriend over gehad, en volgensmij vind hij het niet zo'n probleem als ik eerder stop. Tenslotte zitten er (als het goed is) voor hem ook een hoop voordelen aanvast, en ja ook nadelen. Tijdens de vakantie weet je niet zo goed wanneer je ongi word, en tsjah das wel ff jammer, maar ja er zijn ergere dingen hoor!
Hij heeft er niet echt veel tijd voor nodig denk ik om er overna te denken. Ik zal het er straks nog eens even goed met hem over hebben, en tsja als het nee is, is het jammer, maar dan moet ik dat ook maar accepteren, alhoewel ik niet geloof dat hij dit zal zeggen hoor!

Voor ons word het ook ons eerste kindje. Wel erg spannend allemaal, t word toch een hele verandering in je leventje met z'n tweetjes hoor!
Jammer dat jullie al een tijdje bezig zijn! Maar opzich heeft het ook wel weer zijn voordelen, je kan wel even alles rustig op een rijtje zetten, en het is toch iedere maand weer spannend!Geloof ook wel dat het toch ook wel iedere maand een teleurstelling is als de RD er weer zijn!

Dat je je eisprong niet voelt, das inderdaad wel vervelend! Kan je geen ovulatietest doen? Dan kan je wel een beetje uit opmaken wanneer je je eisprong hebt he?! Misschien heb je dit al geprobeerd?
Slik je ookal foliumzuur of niet?

Ohh wat lief dat je vriend er al zooo mee bezig is, is een goed teken! En lief ook,.. * zwijmel, zwijmel*..

Hoe oud ben je eigenlijk? En waar kom je vandaan? Wat voor werk doe je?!
Ik ben net 20, (13 mei 20 geworden) en mijn vriend word in januari 27. Ik kom zelf uit Vlissingen (ligt in Zeeland, maar wist je waarschijnlijk wel!) Ik zit nu nog eventjes op school, op 8 juni ben ik klaar met mijn stage die ik loop op een basisschool, en als die voldoende is, heb ik mijn diploma voor  secretarieel medewerkster. Ik heb gesolliciteerd bij  een advocatenbureau hier in de buurt, en ik  ben  woensdag uitgenodigd voor een gesprek, dus spannend allemaal! Mijn vriend die is net benoemd tot teamleider bij de Albert Heijn, hij werkt daar 40 uur per week, en heeft daar een vast contract dus je hebt altijd zekerheid! Ik werk zelf ook nog 8 uurtjes per week bij de Albert Heijn waar ik achter de kassa zit. Ik kan eventueel als ik geen andere baan kan vinden, hier  blijven voor meer uren per week, en voor  mij is dit ook een vast contract!  

Nou tis toch een lang verhaaltje geworden wat eigenlijk niet de bedoeling was want ik moest nog douchen, en ik was van plan lekker vroeg onder de wol te kruipen, moet morgen weer om 10 uur/half 11 bij mijn moeder om de koffie!! Dus ik spreek je wel weer!!!!

Liefs, Maaike.

Hey Maaike,

Denk ook niet dat je vriend er een probleem van maakt .. Noem het voordeel klussen maar op dan zijn de meeste mannen zo omgeslagen hihi!
En tja, dat wat betreft van de vakantie .. Is niet het ergste! Het hoort erbij .. Dan heb je de zekerheid maar alvast dat je het bent geweest en kan je ongeveer je eisprong uit rekenen :)

Ja mijn vriend is er heel erg mee bezig! Soms zit die van ja en dan komt er dalijk een baby in je buik en die gaat dan schoppen en dan ga ik liedjes zingen! Op zo'n moment en vele andere moment besef ik hoe blij ik ben met zo'n mannetje!

Ikzelf ben 18, beetje jong maar ach ja .. Goed over van alles nagedacht. Mijn vriend wordt in Juli 25  en ik in September 19.    Zit op dit moment nog gewoon op school maar mocht het raak zijn dan kan ik een tussenstop maken van max. 3 jaar en kan ik daarna gewoon weer verder gaan! Als stage en werk   werk ik in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Haal hier veel voldoening uit omdat zulke mensen zo blij zijn met een klein beetje. De clienten weten ook dat ik misschien een kindje kan krijgen en zijn ook allemaal heel erg leuk ermee bezig. Zo worden zij nooit boos of agressief tegen mij omdat ze weten dat ik graag een baby wil.

Wat leuk dat je daar heb gesolliciteerd ik hoop het echt voor je! En dat zeker dat je nu vastigheid heb van je vriend. Heb ik ook, mijn vriend heeft een ook een vast contract. Mijn ouders ondersteunen mij nog maandelijk met een heel fijn bedrag plus de studiefinanciering waarvan ik lekker kan sparen en het beetje stagevergoeding is niet veel maar toch een lekker bedragje beter iets dan niets zeggen we dan maar!

Ik ga zo ook lekker mijn mandje opzoeken .. Morgen om 7 uur gewoon weer stage lopen / werken wordt weer een lange dag!

Oh ja, op dit moment wonen mijn vriend en ik half bij mijn ouders en half bij hem thuis .. Over 1,5 week krijgen we de sleutel van ons huisje! Echt harstikke leuk .. Eindelijk ons eigen plekkie! Gaan we verbouwen en hopen dat alles snel af is. Mijn vriend is een echte ras hagenees pfff... Dus die wilde no way uit Den Haag verhuizen. Nou oké heb ik er mee ingestemd dan schuif ik wel 2 woonplaatsen verder .. Haha!

Dit is ook een langer verhaal geworden dan ik dacht. Slaap lekker!

Liefs, Maike.

quote: maike_ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-05-2007 22:49:32'));

Hai Maike,

Ik ga vanavond ff met mijn ventje praten, maar gisteravond heb ik hem volgensmij wel weten te overtuigen. Hijzelf vind het alleen een probleem dat ik ongi ben op vakantie, dat vind hij vervelend voor mij, maar ja aan de andere kant, ze hebben in Noorwegen toch ook toiletten;) Niet te moeilijk over doen hoor hihi..
Het enigste jammere is dat als ik nual stop met de pil, dat ik nog niet zwanger mag worden, maar goed kan me al wel vast goed concentreren op mijn eisprong en op mijn cyclus, kan maar alvast goed op de hoogte zijn over de werking van al dat gedoe hihi..

Ik kan me goed voorstellen ja dat je erg blij bent met je vriend! Goed teken dat hij er zo mee bezig is! Mannen doen altijd stoer en dat het ze niks intresseert maar ondertussen zijn hun er erger mee bezig als vrouwen denk ik..

Je bent inderdaad nog jong, had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Je komt heel volwassen over! Maar als jij klaar bent voor het moeder worden, dan is dat perfect toch. Staan je ouders er ook volledig achter???
Mijn ouders vinden het geweldig, ze zitten nual te zwijmelen bij het feit dat ze een kinderwagen voor ons mogen kopen, en dat ze met hun kleinkind naar de dierentuin kunnen (als het wat ouder is).. Maar mijn schoonmoeder vind het nog TE vroeg. Vorig jaar is ze al oma geworden, en nu vind ze het een beetje te snel gaan.. het liefste zou ze willen dat we nog 4 jaar wachten, maar dan heeft ze lekker pech..

Inderdaad wel beter als je je opleiding volgt en zwanger zou worden dat je een tussenstop kunt maken. Wil je niet tegenspreken, maar een meisje uit mijn klas had dat ook. Plotseling zwanger, kon der opleiding later afmaken, maar die had het zooo druk met haar baby'tje dat ze daar geen kans meer voor zag.. Maar goed ieder mens is anders.

Wat leuk dat je bij verstandelijk gehandicapten werkt!!! Ikzelf heb nog 2 jaar in de zorg gezeten en ik mocht mijn laatste stage ook bij gehandicapten lopen, helaas heb ik toen een ongeluk gehad en kon ik dat op mijn buik schrijven..

Wat fijn dat je ouders je nog iedere maand steunen met een bedrag. Mijn ouders doen dit niet, maar als ik eens een keer omhoog zit, springen ze wel op allerlei manieren bij. Wij kunnen zelf niet echt op vakantie omdat we vorig jaar een huis hebben gekocht, dus mijn ouders hebben 2 maanden terug een weekje italie voor het hele gezin geregeld. Lekker ff onbezorgd weg.. En van de zomer mogen we voor zo goed als gratis mee naar noorwegen en zweden. In totaal gaan we dan 3weken op vakantie.. Dus ook wel weer lekker!
Zelf heb ik ook nog studiefinanciering maar das echt geen vetpot. Mijn vader verdient goed, dus ik krijg het minimale aan studiefinanciering..
Wij hebben zelf eigenlijk helemaal niks gespaard, waar we achteraf echt wel spijt van hebben. We hebben 2de hands meubelen gekregen (oude meubels van mijn ouders) maar we zitten er goed bij hoor, je ziet het er niet aan af. En ja je bent jong dus dan kan je moeilijk alles willen, dan moet je gewoon keuzes maken. Als ik ga werken kunnen we makkelijk gaan sparen, dus ja! En zoals ik eerder al zei, als ik zwanger ben krijg ik van mijn ouders ook genoeg!

Wat spannend dat je de sleutel van je nieuwe huisje krijgen!!! Leuk joh!!! Een 1gezinswoning? Appartementje??
Wij hebben vorig jaar een appartementje gekocht. 2 slaapkamers, grote woonkamer, apparte keuken, en een douche, toilet en een paar bergkasten. Ruim genoeg voorlopig! En als er een kleine komt ook ruimte zat! Ik heb er achteraf wel een klein beetje spijt van dat ik niet geluisterd heb naar mijn vriend, om iets langer te wachten met een huis kopen want voor het geld wat we voor ons appartement hebben betaald hadden we een ééngezinswoning met 4 slaapkamers kunnen kopen.. Maar ja altijd koppig he?! hihi..

Ik spreek je snel weer!
Liefs, Maaike.

He Maaike,

Ik hoop het echt voor je! Blij dat je mannetje gister al zo leuk reageerde joh.. Kijken wat die vanavond zegt.
En zoals je zegt in Noorwegen hebben ze ook wel wc’s en zo niet .. dan zijn jullie genept bij het reisbureau
Wat betreft nog niet zwanger worden.. Je lichaam heeft toch nog even de tijd nodig om om te switchen en heb je de tijd om je cyclus weer op orde te krijgen!

Haha.. ik heb ook zo nu en dan het idee dat mijn vriend er mee bezig is dan ik wat ik opzich niet erg vindt vindt het wel leuk om allemaal aan te horen en dan te kijken enzo!

Mijn ouders zijn ook lief, ik heb ook maar een min. Basisbeurs want mijn ouders hebben een eigen goed lopende bedrijf maar maakt niet uit. Wij zijn opzich ook niet aan het sparen maar aangezien mijn vriend met vakantiebonnen werkt krijgen wij 3x per jaar toch een heel leuk bedrag gestort!
Wij zijn afgelopen maart met zijn alles incl. ouders, zussen en zwagers 2 weken naar Tenerife geweest op de kosten van mijn ouders. En ook daar gaven ze me nog een leuk zak centje. Wel zo voordelig maar af en toe voel ik me ook schuldig raar he?

Ik krijg zoiezo heel veel van mensen als het ooit raak mocht zijn! Maar daar ga ik maar niet van uit .. Koop zelf wel kleertjes. Mijn zus is de adviseur van de baby en kinderen/jongeren lijn van Mexx dus wat dat betreft krijg ik ook flinke kortingen enz.

We hebben een appartementje, wij waren het zat om bij mijn mannetje thuis elke keer te slapen! Hij betaald daar wel €225,- kostgeld per maand alleen voor zijn kamer en dan de boodschappen ook nog eens zelf! Echt te gek voor woorden.. Zijn moeder heeft er toch voor gekozen om kinderen te nemen? Sinds zijn vader is overleden ong. 11 jaar geleden en zijn moeder een nieuwe man heeft zijn die 2 alleen maar op geld uit. En mijn mannetje en zijn zus zijn er de dupe van.
Heb ook beetje een hekel aan zijn moeder .. Heb jij een lieve schoonmama?

Appartementje is 4 kamers, 1 ouderslaapkamer, 2 kleinere slaapkamers en een woonkamer, keuken, wc en douche plus berging onder in het gebouw. We konden het voor goedkoop krijgen omdat die mensen eruit wilden omdat ze al een ander huisje hadden..

Pff.. kan niet wachten!

Liefs, Maike.

Ps. Ik ben altijd zo koppig

quote: maike_ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-05-2007 16:23:23'));

Hoi Meid,

Ja ik hoop ook echt dat hij zo leuk reageerd vandaag als gister. Hij vind het echt niet zo'n probleem denk ik hoor..

Inderdaad leuk dat je vriend er zo mee bezig is. Lijkt mij inderdaad ook wel leuk om te zien! Mijn vriend is niet echt bezig met het zwanger zijn opzich, maar wel met het babykamertje! We willen het kamertje helemaal gaan verbouwen, en zelf hij kijkt nu in het prenatal boek om ideeen op te doen qua kleuren en meubeltjes hihi...

Wat leuk dat e ouders een eigen bedrijf hebben. Maar ook wel weer balen want dan heb jij maar een minimale studiebeurs maar ja alles beter als niks hihi..

Wel beter dat je vriend met vakantiebonnen werkt en 3x per jaar een leuk bedrag krijgt op zijn rekening!!!! Wij werken natuurlijk bij de AH en wij krijgen dan iedere 4 weken salaris, plus een vakantietoeslag, en een winstuitkering, dus opzich hebben wij ook niet te klagen! En als ik eens ga werken, dan ist helemaal geen probleem meer!

Wij zijn afgelopen maart dan naar Italie geweest met mijn ouders en zusje,zwager en wij dan.. Maar 1 weekje maar goed ouders betaalde alles. En ik heb dat inderdaad ook hoor, ze betalen zo ontzettend veel dat je je af en toe weleens schuldig voelt. Maar een bloemetje doet al wonderen! hihi!

Ik weet ook wel dat wij van veel mensen kleertjes enzo zullen krijgen, maar je moet zowiso al van alles in huis hebben + dat ik het gewoon superrrr leuk vind om het allemaal zelf te kopen! Niet iedereen heeft dezelfde smaak als dat jij hebt, dus dan kun je beter zelf ook maar kleertjes enz kopen!

Wat leuk dat je zus adviseur van de baby/jongerenlijn van Mexx is.. Scheelt jou inderdaad weer behoorlijk wat geld als je het via haar kan doen.. Want Mexx is behoorlijk aan de prijs, alhoewel je wel kwaliteit hebt.
Ikzelf zou voor mijn baby geen dure merkkleding kopen (natuurlijk wel een paar setjes voor netjes) maar bijvoorbeeld bij de H&M hebben ze ook super leuke kleren voor niet al teveel geld. Je baby is er toch weer uitgegroeid voor je er ergen in hebt!

Leuk dat je een appartementje hebben gekocht. En nog redelijk ruim ook zo te horen!
Wat jammer dat je niet zo'n goeie band hebt met je schoonmoeder! Tsjah €225,= is niet weinig nee, en als je zelf ook je boodschappen nog moet halen.. poehh.. Het lijkt er dan inderdaad wel op dat ze op zijn geld uit is! Minder johh!!
Mijn schoonmoeder kun je wel een beetje vergelijken met jouw schoonmoeder!
Mijn vriend moest thuis altijd € 150,= kostgeld betalen als ik me niet vergis, het internet (€ 90,= had super snel internet, te overdreven gewoon) + telefoonaansluiting nou reken maar uit..
Het mooiste was nog, als zei met vakantie ging hield ze niks achter van boodschappen, dus kon je de hele voorraadkasten even gaan aanvullen. Ik heb daar een keer 6 weken "gewoond" in de zomer omdat ik toen vlakbij zijn ouderlijke huis werkte, toen had ik van mijn ouders een zakcentje gehad omdat ik niet meekon op vakantie... dat kon ik dus inleveren aan haar voor de boodschappen.. Echt bezopen gewoon!
Haar man is 6 jaar geleden overleden,die heeft zelfmoord gepleegd nadat hun gescheiden waren, en hij erachter kwam dat ze overspel pleegde.. Sindsdien ist 1 grote geldwolf geworden. Toen we gingen samenwonen,kregen we 2 vazen als cadeau.. Van mijn ouders kreeg k een wasmachine.. Af en toe...

Maar echt leuk johh van je huisje! Hoop dat de verbouwing en de verhuizing snel achter de rug is! En dat jullie snel mogen genieten van jullie eerste wondertje!!!!

Liefs, Maaike.

Hé Maaike,

Nou dan maar even zo had je bericht vanmiddag al gelezen maar even geen fut en zin om terug te typen..
Heb net een enorme baaldag gehad! Op mijn stage/werk zeiden ze even doodleuk dat ze bepaalde dingen die ik zei niet geloofde terwijl wat ik zeg altijd waar is .. Wordt er toch ook gek van! Was om 13.00 klaar en zou voor die tijd nog een gesprek hebben met mijn 2 stagebegleidsters erover maar om 13.00 waren ze nog niet klaar met vergaderen dus was weggegaan. Werd ik vervolgens om 13.20 gebeld ofzo waar ik was want we zouden nog een gesprek hebben ik heel vriendelijk gezegd dat het 13.00 was en ik dus ben weggegaan. Werd er gezegd of ik het in het vervolg nog wel even wilde melden dan en dat ze graag voor morgen avond nog een gesprek met mij wilde. Pff.. dacht ik nou moet ik me nog eens gaan aanpassen ook? Laat hun zich lekker aan mij aanpassen een keer. Ik doe verdomme alles daar, sta alleen op de groep terwijl ik dat niet mag doe echt alles voor ze. Heb zelfs al 2x een dubbele dienst gedraaid! Van 07.00 tot 23.00 ’s avonds ik leek wel gek joh!
Had gezegd dat ik haar later wel terug belde omdat ik even langs school was gegaan om even met mijn begeleider te praten. Een uur later belde ik haar terug, ze zei tegen mij dat ze er voorlopig nog wel was maar niet dus .. Ze was al weg oh wat wordt ik hier gek van zeg! Heb dus gehoord van een collega dat ik dus kennelijk morgen als ik moet werken (heb late dienst van 15.00 tot 23.00) een gesprek met mijn 2 stagebegeleidsters zou hebben. Vanmiddag kon ik mezelf niet meer houden kreeg onwijs veel last van mijn hormonen en begon te janken. Mijn vriend kwam thuis uit zijn werk en toen werd ik weer rustig maar vervolgens kwam het weer terug baalde er echt enorm van! Hou het voor mijn gevoel en mijn vriend begrijpt het gelukkig al lang genoeg uit daar .. Ben het meer dan zat aan het worden. Ik wacht dat gesprek morgen af durfen ze mij onterecht voor iets uit te maken of te beledigen dan is het makkelijk zat dan ben ik zo weer pleite. Mijn vriend zei al ik ben morgen rond 17.00 gewoon bij je in de buurt ik bel je op .. Als het goed gaat gaat het goed zoniet loop ik naar binnen zal ik ze wel zeggen dat ik het niet accepteer dat ze je zo behandelen en je gaat direct met mij mee naar huis. Op dat moment toen die dat zei dacht ik wel lief .. maar aan de andere kant was ik ook zo bang. Gewoon bang dat ik voor lul wordt gezet of wat dan ook.
Ben gewoon helemaal klaar met school nu, ben er achter gekomen al op de middelbare school, ik mag school niet en school mag mij niet. Heb in overleg met mijn ouders en mijn vriend ervoor gekozen om het gesprek voor morgen af te wachten als ze tegen mij onterecht dingen zeggen mag ik ze verrot schelden en weggaan en nooit meer terug te gaan..
Mijn ouders waren er natuurlijk niet blij mee da’s logisch. Je 2 oudere zussen zijn allebei succesvol en dan ik? Ik ben tja .. een mislukkeling ofzo? Weet ’t niet. Ben altijd de rare geweest inprincipe.
Als het zover mocht komen ga ik in de thuiszorg werken verdient lekker en vindt het leuk en gezellig. Na 3 maanden is het al mogelijk om een vast contract te krijgen dus doe extra hard mijn best wacht op mijn vast contractje en als ik zwanger mocht raken kan ik met een gerust hart 2 á 3 maanden thuis zitten. Daarna kan ik eventueel ook een opleiding intern gaan volgen. Heb het al helemaal uit zitten pluizen, telefoontjes gepleegd etc.
Is weer een enorm verhaal maar moest het even kwijt!

Liefs, Maike.

Terug
Bovenaan