Voor mamabinck

Hee mamabinck!

Ik heb een tijdje niet gereageerd omdat ik problemen had om op t forum te komen.
Hoe was je tweede  echo?? Alles goed kunnen zien??
Hoe voel je je verder?? Bij mij gaat t erg goed, niet misselijk meer alleen nog wel veel moe.

Ik zal je vertellen hoe dat zindelijk worden gegaan is.

Van de zomer liet ik Bowen lekker in zijn blote billen in de tuin lopen. Ik had voor de gein een potje bij de hema gekocht en tegen hem gezegd dat als ie moest plassen daar op kon gaan zitten! En voorgedaan!!!!!
Na een aantal dagen ging hij erop zitten en per ongeluk deed ie er een poepie en een plasje op. Ik stond echt te juichen en heb samen met Bowen het potje leeggemaakt in de wc. Daarbij stond ik samen met Bowen te zwaaien naar dat poepie en plasje. Hij vond t zooo geweldig dat ie vanaf toen op t potje wilde...En uitzwaaien!  (op vakantie hadden we een emmertje gekocht!!)
Daarna nam Dave Bowen iedere keer mee naar de wc als hij moest plassen en dat staan plassen vond Bowen ook erg interessant en dat wilde hij ook. Wij moesten wel steeds vragen of hij moest plassen want hij deed het per ongeluk ook wel eens in zijn broek. Toen zijn we met de "sticker methode" begonnen. Iedere keer als hij zelf aangaf dat ie moest plassen verdiende hij een sticker en bij 10 stickers kreeg hij een kadootje.  
Toen gaf hij al snel zelf  aan  dat hij moest plassen.

De baby kamer bij ons  heeft nu lichte wanden met 1  donker paarse wand en donker paarse gordijnen.
Ik wil er graag een disney kamer van maken, maar Dave vind dat je een baby kamer beter wat rustiger kan houden...
Daar  heeft ie mischien ook wel gelijk in..
Ik laat je weten wat het wordt!

Liefs, Marielle  

hoi mariel,

Hier alles goed!!! Kon zelf ook een aantal dagen niet op het forum komen, vandaar geen reactie!!! Woensdag mijn tweede echo gehad en weer ontzettend genoten. Baby doet het goed en we zagen al armpjes en beentjes. Geweldig gewoon. Alleen is er een klein rekenfoutje ingeslopen... Aangezien ik nogal onregelmatig menstrueerde, konden we niet echt bepalen hoe ver ik in de zwangerschap ben. Ipv 9 weken en 2 dagen ben ik al 10 weken en 4 dagen. Mijn uitgerekende datum is nu 13 oktober ipv 22 oktober. Een ruime week cadeau dus.

Wat ontzettend fijn dat het met jouw ook goed gaat. Heerlijk genieten meid.

Goed hoor, dat Bowen zo snel zindelijk is. Als je een uk maar genoeg stimuleert en hij is er zelf aan toe is het natuurlijk erg goed als ze al zo snel zindelijk worden. Binck gaat nu ook regelmatig op de wc en het potje. Hij begint het wel steeds meer aan te geven, maar ik merk dat hij erg gestimuleerd moet worden. Gelukkig komt de zomer in zicht en dan hoop ik dat hij voor zijn derde zindelijk is. Lukt wel, hoor.

Wat een gave babykamer hebben jullie. Een disneykamer is wel erg geweldig, hoor. Je kan het natuurlijk ook met een paar details een mooie disneykamer laten worden, dan is het ook niet te druk. Misschien een tip?!

Liefs mamabinck.

Hee mamabinck!

Is alles goed met je?? Lekker van het weekend aan het genieten??

Ik heb jouw nieuwe datum al verandert in de lijst! Gaaf om weer te zien he, die armpjes en die kleine beentjes, ' t is en blijft een prachtig wonder...!!!

We zijn nu bijna met onze eigen slaapkamer klaar en daarna is de baby kamer aan de beurt! Ben benieuwd wat het gaat worden..

Hoe is het met kleding?? Pas je al je eigen broeken nog? Ik heb van de week een hele lading via hm.com besteld. Krijg 't eind April allemaal binnen!
Ik heb al best een behoorlijke bolle  buik. Iedereen ziet het al goed hoor.

Ik heb eens na zitten denken over een bikini en wil je wat vragen.

De vorige keer gingen we 16  dagen  naar  Tenerife toen ik hartstikke zwanger was. Om mijn buik zo goed mogelijk te beschermen tegen de felle zon heb ik toen een mega bikini gekocht bij prenatal. Dat broekje  kwam zo ongeveer tot aan  mijn navel.

Ik had zo'n hekel aan dat ding dat ik het in mijn kraambed echt door midden heb geknipt.. Zo van " dat nooit meer!"

Nu gaan we 18 juni alleen een midweek naar  Center parcs,  Erperheide en verder niet op vakantie. Nu gaan we wel regelmatig bij ons in de buurt lekker zwemmen als het warm weer is...

Wat  ga jij doen?? Een badpak of gewoon een bikini??

Ik weet het gewoon echt niet..

Ik hoop je snel te lezen!

Liefs, Mar

hoi mariel,

Hier gaat alles goed, hoor! Even een tijdje niet op het forum geweest. Was erg moe en misselijk vandaar.

Gisteren heerlijk genoten van het zonnetje. Samen met zoontje Binck lieveheersbeestjes gezocht en stiekem in een potje gedaan. Binck vond het helemaal geweldig!!!! (later wel weer vrijgelaten hoor).

Bedankt dat je mijn datum hebt verandert in de grote lijst. Tof hoor, dat je dat zo bijhoudt.

Mijn kleren pas ik nog steeds. Al denk ik zelf dat het zeer binnenkort toch echt afgelopen is. Wil nog wel hier en daar shoppen voor wat leuke en lekker zittende zomerkleding. Bijv. een heerlijke linnenbroek. En ja, vorige week ook al nagedacht over de bikini of het badpak!!! Bij Binck had ik een bikini, maar eerlijk gezegd vond ik het echt een onding. Ik voelde me zón opgeblazen koe als ik ermee rondliep. Dus ik denk dat het deze keer maar een badpak wordt. Ga volgende week toch lekker shoppen in Arnhem dus we gaan flink rondkijken en als ik wat leuks zie; ook kopen. Ik wist trouwens niet dat je ook een zwangerschapslijn bij HM hebt. Wat geweldig. Ga snel even kijken.

Hoe gaat het verder met jou? Loop je al volop rond in zwangerschapstenue of niet? Ben je nog misselijk en moe of heb je volop energie?

Hoe gaat het met Bowen? Gaat hij trouwens naar de PSZ?

Binck gaat vanaf deze week 3 ochtenden naar PSZ en aanstaande donderdag hebben we ook nog een paaslunch op schooltje. Vindt het altijd heel gezellig om te zien hoe al die kleine kruimeltjes onderling met elkaar omgaan. Heerlijk.

Ik gebruik sinds kort de "mama" lijn van Zwitsal. Mama-borsten en Mama-buikcreme. Ik moet eerlijk zeggen; het bevalt goed. Ken jij dit ook en gebruik jij ook spulletjes voor de bolle buik?

Liefs mamabinck en knuffel van Binck.

Hoi hoi!!

Balen he, dat misselijk zijn...   Ik heb er gelukkig geen last meer van. Ik voel me heel goed, ben alleen ' s avonds erg moe.
Vrijdag avond gaan we met en stel sieraden maken, dat is van 19.00 tot 22.00. ben benieuwd hoe ik me daarna voel...!!!

Ik denk dat ik ook maar eens op bikini/zwempak pad ga. Ik denk dat  we idd gewoon rond moeten kijken en dan wat we leuk vinden gewoon moeten aanschaffen.

Wat goed trouwens dat je nog steeds je eigen kleding aan kan. Ik pas geen een broek meer. Ik loop al vollop in  zwangerschapsbroeken.
Ik heb ook al echt een behoorlijke buik. Ben zaterdag 14 weken.

Fijn dat Binck het zo leuk vind op de PSZ. bowen vind 't ook geweldig. Hij gaat twee ochtenden. Als hij drie wordt mag hij naar de drie plus groep. Dan gaat hij dus in totaal drie ochtenden. Vandaag was Bowen boos.. Hij had op "school"   een mooie ketting gemaakt maar die mocht niet mee naar huis nemen en dat was eigenlijk wel Bowen zijn bedoeling!!!!

Zullen we even buimen dat het snal weer zo'n lekker weere wordt als van de week??

Fijna avond en we spreken elkaar snel  weer!

Marielle

hoi mariel,

wat heerlijk voor je dat de misselijkheid weg is. Ik hoop voor je dat je ook snel meer energie krijgt en dat de vermoeidheid ook uitblijft. Soms voel ik me net een beertje midden in de winterslaap. Erg vervelend, maar ja, het hoort erbij.

Als ik volgende week een leuk badpak heb gevonden, dan hoor je het wel. Schrijf ik gelijk op waar hij te koop is en het merk natuurlijk.

Ach jee, Bowen die boos is. Ja, leg maar eens aan een kleine uk uit dat zijn mooie knutselwerk niet mee naar huis mag. Erg moeilijk nog om dit te plaatsen. Gaat het weer een beetje met hem?

Vandaag hebben Binck en ik een gezellig dagje samen. Vanochten op de moeder-kind ochtend geweest en daarna een lekker visje op de markt gekocht. Gelukkig ligt hij nu heerlijk te slapen dus kan mama even bijtanken.

Over 5 weken heb ik mijn afspraak weer bij de gyn!!!! Wanneer kan jij weer terecht?

Liefs mamabinck.

Hee Mamabinck!

Ik zat net even terug te lezen.. Wat een spel fouten zaten er in mijn tekst.. Hihi, snel typen en dan niet meer terug lezen!!!

Wat ik nog vergeten was om te zeggen.. Je had het over je buik en borsten in smeren.. Vergeet ook je billen en bovenbenen  niet!!!
Dat heb ik de vorige keer niet gedaan. Toen smeerde ik ook braaf mijn buik en borsten in en naderhand had ik strepen op mijn billen en bovenbenen.....
Haha, nu zal me dat niet nog een keer overkomen!!!
Ik gebruik een olie vanuit mijn salon. Maar de mama lijn is gewoon super goed hoor!

Ja, als je een leuk badpak hebt gevonden, laat maar weten!!! Erg welkom!
Heb je al op de site van hm gekeken? Zo ja, wat vond je ervan?

Bowen is weer bijgekomen van zijn ketting verhaal, alhoewel hij er af en toe nog naar vraagt..
Merk jij verschil aan/bij binck sinds dat hij naar school gaat, in de omgang met andere kindjes??
Ik kreeg vandaag een vriendin van vroeger op visite met haar dochter van ruim 3 jaar. Bowen was helemaal niet zo lief als ik van hem gewend ben. Sofie mocht nergens mee spelen, alles was van Bowen Hij was echt boos aan het doen etc. etc.
Ik ken Bowen zo helemaal niet.
Zou dat nou door school komen of doordat hij haar niet kende of is dit nu de bekende peuter pubertijd??
(Na een tijdje ging het wat beter, maar niet echt super..)

Heerlijk zeg, zo'n dagje lekker voor jezelf met je zoontje. Bowen en ik gaan vrijdag middag lekker samen naar de Efteling toe. Gewoon lekker samen. Nemen we broodjes mee enzo.. Heerlijk. Hopenlijk wel goed weer!!

Liefs, Marielle

hey mariel,

als eerste: heerlijke en gezellige paasdagen gewenst. Hopelijk wordt het nog lekker weer!!!! Dat zou geweldig zijn, kunnen we tenminste naar buiten toe.

Ik ken je verhaal helemaal betreffende Bowen en vriendjes. Gisteren had ik een vriendin met dochter van bijna 2 op bezoek. Binck kneep haar en duwde haar omver. Ze mocht nergens, maar dan ook echt nergens mee spelen. Binck verzamelde al zijn speelgoed om mij heen. Pakte alles van haar af en deed niet lief. Zo ken ik Binck ook niet. Maar wat echt typisch is, het is alleen bij dit meisje. Als andere vriendjes komen spelen, gaat het altijd goed. Ze spelen dan echt naast elkaar en kletsen samen honderduit.

Sinds Binck naar de PSZ gaat, komt hij wel meer voor zichzelf op en krijgt steeds meer een eigen mening en willetje. Ik vind dit alleen maar goed en ben blij dat hij een sterk karaktertje heeft. Misschien klikt het ook meer met het ene kindje dan met het andere. Wij vinden tenslotte ook niet iedereen even aardig en hebben ook zo onze voorkeur.

Hoe is het dagje Efteling geweest? Vond Bowen het leuk? Het sprookjesbos zou hij wel helemaal te gek hebben gevonden of niet!!!! Ben je ook nog met Bowen in de grote draaimolen geweest? Dat is zo indrukwekkend voor zón klein peuterpubertje.

Hoe gaat het verder met jou? Volop aan het genieten van je zwangerschap!!!! Heerlijk he. Ik heb vanochtend maar eens mijn zwangerschapskleding uitgezocht en besloten dat er nog wel wat bij mag komen. De HM site heb ik nog steeds niet bekeken maar dat zal niet lang meer duren.

Ik wens je fijne paasdagen toe en hoop je snel weer te spreken.

Liefs mamabinck.

Terug
Bovenaan