Voor mamabinck

Hai Gerry!!!

Bowen is gelukkig wel weer opgeknapt, alleen hij is nog snel moe en dan gaat ie weer op de bank liggen. Daaraan merk ik dat ie veel heeft ingeleverd... Hij heeft in totaal 7 dagen anti biotica gehad. Gisteren het laatste, dus nu maar hopen dat 't niet terug komt. Wat is dat manneke ziek geweest....

Bowen is nu weer voor het eerst naar de PSZ toe en de juf belt als het niet meer gaat.
Volgende week heeft hij twee weken vakantie. Heerlijk!!!

Germ, dus Binck moet toch al snel geopreeerd worden... En na de operatie? Hoe lang moet hij herstellen? En moet zijn oogje dan ook weer afgeplakt worden??
Hoe doen jullie dat met de vakantie? Of hadden jullie nog geen plannen?

Ik kan me voorstellen dat je op dit moment meer met Binck bezig bent als met de beeb. Daar hoef je je ook helemaal niet voor te schamen vind ik. Zoiezo zijn we denk ik minder met deze zwangerschap vbezig als bij onze eerste wondertjes. dan is alles spannend en nieuw. Nu heb je toch meer zoiets van dat je het allemaal al een keer hebt meegemaakt..
Al genieten we er natuurlijk erg veel van. Ik merk ook echt wel dat ik er minder mee bezig ben en dat het veel sneller gaat.

Dave heeft de beeb voor het eerst gevoeld toen ik 17 weken en 1 dag zwanger was. Gisteren avond heeft hij het weer gevoeld. Gisteren was ik 17+ 5. we moeten er wel rustig voor gaan liggen. ik merk wel datde bewegingen sterker worden. Maar ik ben morgen dan ook alweer 18 weken! JOEHOE!!!
Jij bent net iets korter zwanger volgens mij...

Wat goed van Binck dat hij al zo goed doet plassen en poepen. (je hoort vaker dat het poepen als raar ervaren wordt)
Wij deden het precies zo, dat als Bowen goed op de wc/potje had geplast een sticker op zijn tfeltje mocht plakken en als er dan 10 stickers op zaten kreeg hij een kleinigheidje... (nou ja, een kleine  politie moter maar ik was dan ook zooo trots!!)
Daarna kreeg hij alleen nog een sticker als hij zelf goed had aangegeven dat ie moest plassen of poepen. Dat ging heel snel.

Mischien een tip om hem snel op de wc te laten plassen.. Laat je man hem meenemen als hij zelf  naar de wc gaat. Vond  ons klein mannetje  zeer interesant.. en  wilde ook zo plassen als papa!  

In het begin als we naar de stad gingen of een langere auto rit moesten maken deden we hem een luier om en als we dan weer thuis waren meteen weer uit.
Maar toen hij zelf goed aangaf dat ie moest plassen deden we dat niet meer. We namen wel altijd reserve boxershorts mee en lange broeken... (nu trouwens nog!)

Bowen heeft weleens in de auto gezeten (en dan moetsen we anderhalf uur rijden) en dan moest ie plassen. Stopte we op een parkeerplaats en dan mocht ie tegen een boom plassen!!! Hahaha, de grootste lol hadden we met z'n drieen!!!
Sinds drie weken is bowen nu ook 's nachts helemaal zindelijk.

Wij gebruiken nu helemaal geen luiers of luier broekjes  meer.
(luierbroekjes kun je ook gebruiken voor als je in de auto moet en je bent bang voor een ongelukje, dan lijkt het voor Binck  net of hij een broekje aan heeft, maar het is toch een luier, die gebruikte  wij op het laatst ' s nachts om te oefenen)

Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen! Ik sprak laatst mijn kleuterjuf en die vertelde dat er tegenwoordig veel kinderen zijn die met hun 4 nog niet zindelijk zijn....
Dat zal jou en mij niet overkomen!!!!

Meid, hou je taai, geniet van de beeb en van je Binckie met zijn lieve uitspraken over de beeb!!!!

Liefs, Marielle

ps, ik schrijf voortaan in het groen omdat we  het geslacht van de beeb niet willen weten!!! (Anders denken mensen dat we een jongen krijgen!!!)

hey mariel,

Wat ontzettend leuk om elke keer weer je berichtjes te lezen!!!!
En wat fijn dat Bowen alweer opgeknapt is. Dikke knuffel voor je ukkepuk.

Erwin heeft baby nu ook voor het eerst gevoeld. Echt fantastisch. De kleine kwam zo naar zijn hand toe en Erwin voelde een klein klopje tegen zijn hand aan komen. Heerlijk om zo samen te genieten van een wondertje van 18 cm. Niet te geloven, he.

Morgen alweer naar de gyn voor de volgende controle. Weer op de weegschaal, bloeddruk en het allermooiste; de echo. Ben erg benieuwd hoe het gaat met baby en hoeveel hij/zij gegroeid is. Mijn mam gaat morgen een keertje mee dus dat wordt samen genieten.

Bij de screeningsecho ( met 20 weken ) gaan Erwin en Binck mee en als ze het kunnen zien, willen wij dan graag weten wat het wordt. Ik laat het je gelijk weten. Ben zo ontzettend nieuwsgierig.

Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Blijft je buikje ook steeds maar groeien en groeien of is het nu een beetje stabiel? Mijn buikje heeft net een groeispurt achter de rug en het is nu goed te zien dat er een kleine baby in groeit. Vol trots loop ik rond en wil het echt aan iedereen laten zien.

Binck slaapt sinds gisteren op zijn nieuwe kamer en hij vindt het helemaal geweldig. Er hoeft alleen nog een schap geplaatst te worden en een lamp (die gaat Erwin zelf maken ) en dan is de kamer helemaal klaar. Donderdag beginnen we aan project 2; onze slaapkamer een nieuw kleurtje geven. Hij wordt chocolade met mokka. Daarna de babykamer en dan zijn we alweer een heel eind onderweg. Ja, af en toe moet het bij ons echt helemaal anders.

Hebben jullie al ideeen voor de babykamer, qua kleur en thema of niet? Mij lijkt een lichte kamer met lieveheersbeestjes erg leuk. (als het een meisje wordt tenminste). Bij een jongetje gaat mijn voorkeur uit naar een planetenkamer, met zon, maan en sterren. Ach, we hebben nog even de tijd.

Liefs mamabinck.

Goedemorgen!!!

Erg leuk ja, om zo samen echt over onze kids te kunnen kletsen. Vooral omdat we alletwee ook nog een peutertje hebben!

Mijn buik staat voormijn gevoel nu el een beetje stil, maar hij is dan ook al behoorlijk groot. Voor mijn gevoeldan, want gisteren was ikbij iemnad op visite en die vond het een prachtig buikje!!! Ik helemaal trots natuurlijk!!!

Onze baby kamer blijft toch hetzelfde zoals ie was. 1 donker paarse wand, andere wanden ecru en daarbij donker paarse velourse gordijnen en een lichte houten vloer. Als de beeb straks  ong twee is maken we er weer een echte kinderkamer van. Dan  weten we iets meer of het  een prinsessen kamer moeten worden of toch weer traktors of vliegtuigen!!!  

We hebben te horen gekregen dat Dave in mei volgend jaar weer 4 maanden naar Afghanistan moet. Dat wisten we ergens wel, maar als ze het dan weer zo doorgeven, is het altijd weer even slikken.
Toen onze Bowen 6 weken oud was (en gelukkig was hij 2 weken te vroeg geboren, hij kon ook 1 week oud zijn!!) moest Dave voor 2,5 maand naar Irak. Dat vond ik vreselijk..  Afgelopen jaar is hij in mei voor 2,5 maand naar Afganistan geweest en ook weer van Oktober tot eind December naar Afganistan.
Nu is de beeb gelukkig een half jaar...
Alleen onze Bowen heeft er steeds wel veel moeite mee. In mei vorig jaar kreeg hij een verlatings angst, dat was een hele zware periode omdat hij steeds heel veel verdriet had als ik wegging. De keer daarna hebben we hem heel goed voorbereid en is het beter gegaan ...

Heb je ondertussen al een badpak gevonden?? Ik nog niet...

Denk je dat je ook een meisje krijgt met al de forum meiden hier?? Ik ben heel benieuwd voor je, vooral omdat wij het niet willen weten...Al heb ik daar soms een beetje spijt van...hihi, maar ook weer niet hoor. De verrassing bij de geboorte vind ik ook super!!!

Succes bij de VK!!!
Wij hebben dinsdag de 20 weken echo. Mijn moeder gaat gezellig mee. We krijgen een dvd mee en die gaan we aan Bowen laten zien. We moeten er om 13.30 zijn en dat is net de slaaptijd van Bowen. Een buurvrouwtje komt metde kids oppassen.
wel spanned hoor..

Heb jij nog veel kwaaltjes?? Ik op zich niet, maar ben wel nog steeds veel moe...

Nou, we lezen elkaar snel weer!!!

hoi hoi,

Fijne moederdag gehad? Hier wel. Binck had op de PSZ een houten lijst geverfd en daarop een mooi moederdag hart geplakt en een spiegeltje erbij. Echt heel mooi. Vol trots staat zijn cadeau in de woonkamer en kunnen wij hem de hele tijd bewonderen. Van manlief chocolade gekregen. Mmmmmm.

Jee, 4 maanden weer naar het buitenland. Vrij pittig, hoor. Wat voor een werk doet Dave precies? En ik kan me voorstellen dat het voor Bowen heel moeilijk is. Leg z'on ukkie maar eens uit dat papa een tijdje niet thuis is. Ik hoop voor jullie dat het volgend jaar een heel stuk makkelijker zal zijn voor Bowen. Gelukkig duurt het nog een tijdje en kunnen jullie eerst samen genieten van je zwangerschap en straks van baby.

Een badpak is nog steeds niet gevonden. Misschien ben ik wel een moeilijk persoontje daarin. Gelukkig ga ik volgende maand weer een hele dag shoppen met mijn moeder dus dan kan ik op mijn gemak even rondkijken wat er allemaal is.

De zwangerschapskwaaltjes zijn inderdaad een stuk minder, alleen de vermoeidheid die blijft. Vanmiddag ook heerlijk een uurtje geslapen op de bank. Daarna ben ik gelukkig weer fit om de rest van de dag door te komen.

Het was vandaag trouwens een heel spannende dag voor ons. Mijn beste vriendin is vandaag met behulp van een keizersnede bevallen van een dochtertje. Zij krijgt niet tot nauwelijks ontsluiting dus na ruim 12 uur weeen opvangen en 1 cm ontsluiting werd wederom besloten tot een keizersnede. Zij heeft dit al gehad  bij haar zoontje. Het gaat gelukkig allemaal goed met moeder en kind. Ze heet Sanne Eline en weegt 3600 gram bij een lengte van 53 cm. Morgen moeten wij met Binck naar Rijnstate ivm Pre Operatief Onderzoek en daarna ga ik stiekum even kijken bij vriendin. Heerlijk nieuws!!!!

Buik blijft groeiende, binnenkort maak ik wel een foto en zet 'em op dit forum.

Tot snel en groetjes van ons allemaal.

Liefs mamabinck.

OOOH Mamabinck..!!

Ik voel me zoo onwijs gelukkig... We hebben gisteren de 20 weken echo gehad en daaruit blijkt dat we een dochter erbij gaan krijgen.....
Ben er zooo blij mee! Hebben totaal geen spijt dat we op het laatste moment toch nog van gedachten zijn veranderd om  het geslacht toch te weten!!!
(Als het een jongen was geweest had ik het ook super gevonden hoor!!)
Maar nu we het alletwee mee gaan mogen maken vind ik wel heel speciaal! Vooral omdat we voor 90% weten dat dit ook echt de laatste zwangerschap gaat worden...!

het is maar een kort berichtje, mar ik krijg zo twee  meiden om  een ochtend op te passen dus ik moet weer snel stoppen. Hoop dat t met jullie allemaal goedgaat en ik ben benieuwd hoe het bij de VK was?! Wanneer krijg jij de 20 weken echo?

Kun je mij kan  uitleggen hoe je een foto op dit forum kan zetten, dan doe ik dat ook! kunen we buiken vergelijken!!!

Mijn man  werkt op een helikopter van de luchtmacht. Die ziten nu dus veel in het buitenland. (Afghanistan) gelukkig heeft mijn man na een bewogen afgelopen jaar, ne een jaar "rust" wat uitzendingen betreft!!!

Mied, pluk de dag!!!

Dikke kus!

Marielle

hey mariel,

Tijdje niet gereageerd, errug druk gehad. Eeeennnnnnnnn.....

wat gaaf: EEN DOCHTER!!!! Supergeweldig voor jullie. Dat noemen ze een koningswens he; een jongen en een meisje. En wat nieuwsgierig kan je zijn, de uurtjes voor de echo.

Wij hebben 5 juni de screeningsecho en dan willen we ook zeker weten wat er voor een prachtig wondertje in mijn buik groeit. Wordt het een jongen of meisje?! Ben ontzettend nieuwsgierig en zodra ik het weet, krijg jij het ook zeker te horen. Verder controleren ze natuurlijk ook de orgaantjes en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. Als baby maar gezond is, is alles goed. Even afwachten nog.

Ben jij ook al zo bol aan het worden? Ik wel. Ben nu zeker 8 kilo aangekomen en houdt nu al vocht vast. Ik drink veel water en beweeg veel zodat ik straks niet als een kamerolifantje op de bank zit. Daar heb ik echt weinig zin in. Probeer ook het snoepen zoveel mogelijk te laten staan en iets gezonds daarvoor in de plaats te nemen.

Gisteren samen met Binck naar de dierentuin in Arnhem geweest. Gelijk een jaarabbonement genomen. Hij vond het helemaal geweldig en samen hebben we een heerlijke dag gehad.

Woensdag officieel op kraamvisite bij mijn beste vriendin. Vorige week maandag is zij via een keizersnede bevallen van een gezonde dochter en de dag erna kwam ik stiekum al even kijken. Nu ga ik woensdag officieel op bezoek. Morgen een mooi cadeautje kopen en dan stralend samen met Binck en baby naar haar toe.

Heerlijk.

Geniet van je zwangerschap en we typen elkaar snel.

Liefs mamabinck.

Hee Gerry!

Alles goed met jou, beeb en je mannen??
Hier op zich alles goed hoor! Vandaag terug gekomen van een heerlijk lang weekend Cadzand. Het weer is erg meegevallen gelukkig, vrijdag zelfs in bikini op t strand gelegen!!!

Zaterdag lekker naar toversluis geweest (grote en hele leuke binnenspeeltuin) en zondag naar plopsaland.. Ook echt een super aanrader!!! (was vanuit Cadzand maar een uurtje rijden)
Vanmorgen naar t strans geweest en leker gespeeld en daarna naar huis! Nu wel moe...

Vorige week ging het even iets minder... Ik heb al een tijdje last van erge steken in mijn rechter bil, dat trekt door tot mijn rechter boven been. Soms schiet dat erin en dan kan ik bijna niet lopen..
Nu kreeg ik vorige week ineens hele erge steken in mijn rechterzij.. Ik kon er ' s nachts gewoon niet van slapen..
' smorgens was het ergste weer over, maar het bleef wat zeurderig..  Donderdag toch maar even de VK gebeld, urine na leten kijken, was goed. Ik moest van de Vk een steunband gaan halen want het zijn wrs toch mijn banden die ondersteund moeten worden. Die pijn wordt veroorzaakt door zenuwen die klem komen te zitten.

Dat is wel balen, maar ach, als het zo blijft en niet erger wordt, kan ik er nog wel 18 en halve week mee vooruit!!!!
Maar toch, stiekem baal ik wel een beetje!

Ik ben in totaal nu ook al 8 kilo aangekomen.. Tja, ik eet verder niet ongezond dus ik maak me er niet teveel zorgen over hoor! ook ik houdt vel vocht vast en daar kunnen we weinig aan doen!!

Hoe is het met het oogje van Binck?? Weten jullie al iets over de operatie??

Even een vraagje... Laten jullie ook nog een keer na de 20 weken een pret echo maken?? Ik begin er een beetje over te twijfelen.. We wilden het eigelijk niet doen, maar nu we het geslacht weten wil ik eigenlijk nog welk een stukje zekerheid... Ik begin een beetje te twijfelen of ze het wel goed gezien heeft... Snap je?? Zou dat een normale reactie zijn of vind je dat ik gewoon een pretecho moet laten maken??

Typen snel weer!!!

Dikke knuffel, Mar

hey mariel,

Wat heerlijk, samen een weekend weg!!!! Wat kan je dan genieten he, als je zo een paar dagen met je gezin bij elkaar bent.

En wat vervelend, de steken waar je zo last van hebt. Ik hoop dat het nu een stuk minder is nu je een steunband draagt. Kan me er wel iets bij voorstellen, hoor. Toen ik in verwachting was van Binck lag hij ook op een zenuw en daardoor zwikte ik regelmatig door mijn rechterbeen. Heel vervelend, gelukkig ging het al snel weer beter en was het na een paar dagen weer over.

Met Binck zijn oogje is er verder geen verandering. Vorige week al wel een afspraak gehad bij de anestesist ( of hoe schrijf je dat?!)  Nu is het wachten op  een telefoontje van de opname of een brief. Voor die tijd moet Binck nog  1 keer getest worden bij de orthoptist en dan kijken ze of ze voor 1 of voor allebei de oogjes gaan. Hoop dat we snel een stuk zekerheid krijgen, ben het wachten een beetje zat. Voornamelijk voor Binck, ik merk echt dat ons knulletje er hinder van ondervindt.

Als je voor een pretecho wilt gaan, gewoon doen meid. Ik kan me voorstellen dat je zo af en toe  twijfelt. Je hoort nogal eens van die verhalen dat het geslacht  toch niet klopte. Of anderen brengen je aan het twijfelen. Zoals ook hier op het forum. Volgens de chinese voorspellingen had onze Binck een meisje moeten zijn en ik kan je verzekeren, het is toch echt een jongen. Nu krijg ik wederom een jongen ( volgens die voorspellingen dan). Maar volgende week weet ik meer dus laat ik het je weten. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in al die bla bla. Maar een pretecho is zowiezo heel leuk om te doen en zo kan je nogmaals heerlijk genieten van je baby. Gewoon doen dus!!!!

Hier gaat verder alles goed, we groeien maar door zoals je misschien al hebt kunnen lezen op het forum en we genieten steeds meer van de zwangerschap!!!! Morgen weer een afspraak bij de gyn dus dat is altijd weer spannend. Wederom weer een echo, heerlijk gewoon. Ik ga morgen samen met Binck, ben heel benieuwd hoe hij reageert. Heb hem al uitgelegd wat er gaat gebeuren. Ik laat het je snel weten.

Liefs mamabinck.

Terug
Bovenaan