Voor mamabinck

Hallooo!!!

Heb je fijne paasdagen gehad?? Genoten van het mooie weer?? Iets leuks gedaan?
Wij zijn naar kampen sail geweest (daar wonen vrienden van ons, die ook peetoom en peettante van Bowen zijn), naar een braderie geweest  en nog  een etentje met mijn ouders.  Alles bij elkaar  beetje druk geweest en daardoor ben ik wel twee dagen afgepeigert geweest!!!

Goh, sinds gisteren voel ik volgens mij de beeb rondfladderen in mijn buik. Eerst dacht ik weer dat het mijn darmen waren, maar het heeft zich al een paar keer herhaald en ik denk het toch wel echt te herkennen!! Wow, wat is dat spannend weer zeg!!
Aanstaande maandag, (op mijn 27 ste verjaardag!), mag ik weer naar de verloskundige, ik zal het haar eens vragen!! Wat duurt dat nog lang voor mijn gevoel zeg...

Bowen vind de efteling prachtig! Omdat wij maar 5 min van de efteling af wonen hebben we een kaart en gaan we regelmatig daar naar toe. Bowen begint van te voren al het deuntje van Carnaval Festival te lalalalala'en. Meestal gaan we daarin en naar de speeltuin, draaimolen (de grote) en droom vlucht. De fata morgana vind hij erg eng!!!
Als je een keer naar de efteling toe gaat, moet je het laten weten. Kunnen we elkaar een keer live zien!!!

Wonen jullie ook dichtbij een attractie park of niet echt??

We spreken elkaar snel!

Liefs, Mar

hoi hoi,

Lange tijd niet gereageerd, maar het is dus ook heeeeeeeeeeel mooi weer buiten en achter de computer zitten gebeurt nu dus niet zo vaak!!!!

Heerlijke paasdagen achter de rug. Eerste paasdag met familie bij mijn broer geweest. De kinderen hebben 'smiddags paaseitjes gezocht en samen veel gespeeld. Lekker gegeten en Binck 'savonds oververmoeid in zijn bedje gestopt. Tweede paasdag naar de speeltuin geweest en 'smiddags heerlijk thuis gebleven en samen ge-gourmet. Lekker samen.

OOOOOOOOOOOOOOOOoh wat gaaf!!!! Je hebt baby al gevoeld. Geweldig zeg. Met hoeveel weken is dat geweest? Wat zullen er een kriebels door jouw heen zijn gegaan. Heerlijk genieten meid!!!!   Ben nu zelf 14 weken in verwachting en Binck voelde ik met 17 weken, dus ik hoop dat ik ook niet te lang meer hoef te wachten.

Hoe gaat het verder met je? Bolle buik al te zien? Mijn gewone kleding heb ik nu ook in de kast laten hangen en de welbekende positiekleding heb ik ook maar weer tevoorschijn getoverd.

Gisteren naar Arnhem geweest en bij HM een fantastisch mooie witte linnen broek gekocht. Ze hebben daar echt leuke kleding hangen voor de zwangere vrouw dus ik was weer helemaal happy. ( Ben nl. erg moeilijk in het kopen van kleding en positiekleding vind ik niet altijd even een makkelijke aankoop).
Zeer binnenkort komen bij de Livera de positiebadpakken weer binnen in Arnhem. Dus dan kunnen we weer shoppen. Misschien een tip om ook even te kijken.

Wat geweldig zeg, dat je zo dicht bij de Efteling woont. Wij helaas niet. Wij wonen in Gelderland in het plaatsje Dieren. (ligt dicht bij Arnhem). Bij ons heb je Burgers Zoo en het Openluchtmuseum, De Apenheul en Julianatoren en Kinderspeelparadijs Malkenschoten. Vorig jaar zijn wij in de Efteling geweest en Binck vond het helemaal top. Als we weer een keertje gaan dan laat ik dit zeker weten. Lijkt me ontzettend leuk om elkaar te zien en gaaf voor Binck en Bowen. Zelfde leeftijd en lekker samen spelen.

Als ik morgen niet online ben, wil ik je bij deze een FANTASTISCH GEZELLIGE EN HEERLIJKE verjaardag wensen. Alvast GEFELICITEERD!!!! Een cadeau heb je in ieder geval, heeeeeeeeeeeeerlijk weer.

Liefs mamabinck.

Heee!!

Jullie hebben dus ook zat leuke dagjes uit in de buurt!!!

Ik was gisteren bij de VK en die vertelde dat je bij de tweede zwangerschap je kindje al kan voelen vanaf 14/15 weken. Het zal bij jou denk ik dan ook niet zo lang meer duren!
Ik voel het ook nog niet regelmatig hoor. Soms een hele dag niet en dan weer een paar keer per dag. Toen de VK de doptone op mijn buik zette om het hartje te gaan luisteren floepte de baby ook echt weg.. Hahaha, hij/zij heeft nu al een eigen willetje en vind de doptone niet leuk!!!

Wel even vertellen hoor als het zover is, dat er bij jou ok een vlindertje te voelen is!

Gisteren heb ik echt een fantastische dag gehad. Ik heb echt genoten van mijn man, Bowen en de Beeb de kadootjes het weer. Gewoon van alles!!! lekker geluncht en gedineert!!(  hoe zeg je dat minder netjes)  op het terras!!
Heerlijk gewoon!

Vandaag een beetje aan de poets. Bowen ligt nu lekker te slapen in de kinderwagen in de tuin. Het valt gelukkig nog best mee met het weer.

Nou meid, ik hoop dat jij je net zo goed voelt als ik!!!

Ik lees je weer!

Liefs, mar

hoi mariel,

Wat geweldig dat je een fijne verjaardag hebt gehad. Heerlijk is dat, he. Als je een dagje even helemaal in het zonnetje word gezet!!!! En je hebt ook nog prachtig weer gehad, dat is dus dubbel genieten.

Ikzelf heb het gevoel dat ik baby voel kriebelen in de buik!!!! Durf nog niets met zekerheid te zeggen maar voel echt kleine kriebeltjes. Super he!!!! Hoop dat het snel wat meer wordt, zodat ik het zeker weet. Bij Binck begon het ook zo, dus het kan maar zo baby zijn.

Voel jij baby nu al wat beter of is het nog steeds hetzelfde?

Wanneer moet jij weer voor controle? Ik vandaag over 3 weken; dan is het 9 mei. Heb er echt weer veel zin in. Mijn mam gaat dan ook mee, dus voor haar is het ook mooi om baby al te zien.

Afgelopen maandag met Binck bij de orthoptist geweest. ( dit ivm zijn linkeroogje, deze staat naar binnen en omhoog). Wij lopen hier al sinds januari  en iedere keer wordt hij getest. Dit om te kijken of Binck goed ziet en of het oogje vooruitgaat. Afgelopen maandag werd duidelijk dat zijn oogje alleen maar achteruit gaat. Nu moeten wij aankomende zondagavond zijn oogje afplakken en dit 48 uur volhouden tot dinsdagmiddag. Dan moeten wij terugkomen en wordt Binck nogmaals getest. De orthoptist kan dan kijken hoe zijn oogjes onafhankelijk van elkaar functioneren. Tussen de 6 a 8 weken vanaf nu wordt hij geopereerd aan zijn oogje. Gelukkig is het een dagopname en duurt de operatie maximaal 30 minuten. Ze maken dan een sneetje in zijn oogje en zetten zijn oogspier strakker of losser zodat zijn oogje weer recht staat. Even flink afwachten dus.

Liefs mamabinck

Hey Mamabinck!

Oef, ik krijg gewoon kippenvel van jou verhaal over Binck zijn oogje... Wat lijkt me dat als moeder (en vader) vreselijk om te zien dat je kindje iets moet ondergaan en je staat zelf eigenlijk machteloos...
Er moet gewoon echt niks met je kinderen aan de hand zijn...
Als  julie de oproep krijgen, laat het  me even weten, dan ga ik echt heel hard voor jullie duimen  en  nog harder duimen voor Binck, dat  het manneke er zo weinig mogelijk last van heeft.

Mogen jullie bij Binck blijven totdat hij slaapt??  Bij Bowen zijn (toen hij 15 mnd was) zijn neusamandelen verwijderd en zijn trommelvliezen door geprikt omdat hij al 9 keer ooronsteking had gehad.  Dave mocht toen  bij hem blijven tot hij sliep. (ik durfde dat niet!!)
Daarna mochten we meteen weer bij hem totn hij wakker werdt.

Oh, meiske toch.... Wat een ellende..  ik wens je zondag al heel veel succes. Ik zal echt wel aan je denken.

Gelukkig ook goede berichten.. je  voelt je beeb!! Wow, wat is dat gaaf he?! Ik voel het af en toe echt al sterker worden, maar nog steeds niet erg regelmatig. meestal als ik naar bed ga en ik ga lekker rustig liggen,  dan voel ik hem/haar bewegen.
Heerlijk vind ik het!

Controle bij de VK heb ik 16 mei, maar.... 15 mei heb eerst nog de 20 weken echo!! Jippieeee!!! Deze duurt 45 minuten, ze kijken dan echt heel veel na en we krijgen dan een dvd of video mee naar huis  en een aantal foto's.
We moeten deze echo wel betalen. (100 euro) maar we kunnen de kwitantie insturen naar de verzekering en dan krijgen we het weer vergoed.
Raar maar waar. Gaat allemaal heel anders als toen bij Bowen.

Jij mag 9 mei  weer naar een heerlijk hartje gaan luisteren! Wat kunnen we ons toch gelukkig voelen he?! (of mischien een dubbel gevoel hebben ivm Binck)

Meid, heel veel succes de aankomende tijd en ik lees wel hoe het allemaal gaat!

Liefs   Marielle  

hoi mariel,

Bedankt voor je opbeurende berichtje!!!! Jeetje, jullie hebben ook al een narcose meegemaakt met Bowen...echt heel naar hoor. Hoe ging het daarna met Bowen, knapte hij snel op en heeft hij veel last gehad van de narcose? Hoe is het nu met zijn oorontsteking? Hopelijk een stuk minder!!!!

Gisteren Binck's oogje afgeplakt en het ging heel goed. Vanmorgen ging hij gewoon naar de PSZ en dit is ook prima gegaan. Nog een dagje doorbijten en dan is hij er weer vanaf. Morgen testen ze zijn oogjes nog een keer en misschien krijgen we dan te horen wanneer de operatie gepland staat. Erwin blijft bij Binck totdat hij slaapt en samen zijn we bij hem als Binck weer wakker wordt. Ik hoop dat het allemaal heel erg meevalt en dat Binck er verder niet veel last van zal hebben. Afwachten dus.

Wat heerlijk dat je baby voelt. Geniet er maar lekker van en flink stralen, meid!!!! Het is zo bijzonder. Zelf heb ik baby een paar dagen niet gevoeld. Zal wel de spanning zijn rondom Binck, dat ik er nu een stukje minder mee bezig ben.

Nog 2 1/2 week en dan weer een afspraak bij de gyn incl. de echo. Leef er echt naar toe en ben heel benieuwd hoe de kleine gegroeid en ontwikkeld is. Drie weken later heb ook ik de 20 weken echo. Heerlijk om zo regelmatig een kijkje te nemen in de buik om te zien wat baby daar allemaal doet.

Binck's slaapkamer is bijna klaar en dan mag hij daar eindelijk slapen. Hij kan niet wachten. Na dat project gaan we onze slaapkamer opnieuw verven en sausen en daarna wil ik de babykamer nog even een frisse look geven. Nog veel te doen dus. Gelukkig is erwin over 2 weken een week vrij, dus kunnen we flink aan de slag.

Deze week wordt het heerlijk weer, dus veel naar buiten en lekker genieten van het zonnetje.

Liefs mamabinck.

Hee mamabinck!!!

Als eerste wil ik even weten hoe het met Binck is?? Weet je al iets meer over de operatie?? Ik moet vaak aan jullie denken.. Onze kleine kindjes mogen eigenlijk niks mankeren toch??!!

Ik ben de afgelopen dagen ook weinig op het forum geweest omdat onze Bowen longontsteking heeft gehad. eerlijk, hij is nog nooit zo ziek geweest..
Hij had zo'n hoge koorts.. soms liep ie op tot 41,7 en lag mijn manneke maar te rillen. na een paar dagen met hem naar de huisarts geweest en die constateerde meteen longontsteking. Hij hoest(e) ook heel erg, vaak tot overgeven toe. Bowen kreeg anti biotica en daardoor  knapt ie nu wat op. Met dat warme weer hebben we dus binnen gezeten...  

Nadat Bowen zijn operatie heeft gehad aan neusamandelen en trommelvliezen doorgeprikt heeft, heeft hij in totaal nog 1 keer ooronsteking gehad maar zonder peniciline door heen gekomen. Dus dat is echt super fijn!

Heb je al een badpak gekocht of nog niks gevonden?? Ik heb al wel gezocht maar nog niks tegen gekomen.

Nog even en we mogen weer voor de echo!!!! Heerlijk!!

Nou meid, hopenlijk goede berichten over Binck!!!

Liefs, Marielle

Ps, Dave heeft gisteren voor het eerst ook de beeb gevoeld!!!

hoi hoi,

Ooooooooh, ik las je berichtje over Bowen. Wat zal dat kleine jochie ziek zijn geweest. En wat zal jij bezorgd zijn geweest. Crisis meid, het zit ons ook niet echt mee, he. Maar ik lees dat het al een stukje beter gaat met Bowen dus dat is fijn om te horen. Hoe lang moet je nu nog doorgaan met de antibiotica? Meestal is dat een kuur die je af moet maken, toch?!

Gelukkig blijft het nog lekker mooi weer dus als Bowen is opgeknapt, kan hij alsnog genieten van het zonnetje. En lekker bruin worden natuurlijk. Heerlijk!!!!

Binck is vorige week nog naar de oogarts geweest en na een aantal testen is het nu echt zeker dat hij nog voor de zomervakantie wordt geopereerd. Het betreft een dagopname en erwin is bij hem als Binck onder narcose gaat. Zodra hij wakker word zijn wij samen weer bij onze Binckie. Gelukkig duurt het "maar" 30 minuten dus wij hopen dat alles heel spoedig zal verlopen en dat Binck 'smiddags alweer mee mag naar huis.

Wat goed dat manlief baby al heeft gevoeld. Met hoeveel weken was dat? Gaaf zeg. ja, zo worden ze er toch bij betrokken, he. Voor hun is het eigenlijk maar een beetje toekijken en aanzien hoe onze buik groeit en onze hormonen (verschrikkelijke stemmingswisselingen) hun werk doen.

Zelf heb ik baby niet meer gevoeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu ook niet zo mee bezig ben, hoor. Schaam schaam. Ben veel drukker met Binck en alle toestanden eromheen. Gelukkig heeft Binck nu vakantie dus kan hij lekker 2 weken bijkomen van alles. Heerlijk genieten en samen leuke dingen ondernemen. Ben vorige week begonnen met de zindelijkheidstraining. En op een aantal ongelukjes na gaat het best wel goed. Het poepen vindt hij nog altijd een beetje raar en dit duurt dan ook wel een tijdje voordat het lukt. Telkens opstaan en weer op het potje gaan ziten. We zijn echt supertrots op ons knulletje. Na ieder plasje of poepje wordt Binck beloond met een mooie sticker en als het vel vol is, mag hij een cadeautje uitzoeken. Helemaal geweldig vindt hij het.

Alleen als we lang weggaan van huis doe ik hem nog een luier om en bij het slapen. Hoe deed jij dit bij Bowen? Ook een luier om of gewoon een onderbroek aan?

Spannend he, nog even en dan kunnen we weer voor onze baby-afspraak. Ben erg benieuwd hoe het gaat en af en toe ook weer zenuwachtig en jij? Ben jij nu ook minder bezig met deze zwangerschap dan met die van Bowen?

Hoop je snel te lezen.

Groetjes van Gerrie, Binck en Baby.

Terug
Bovenaan