Voor Mirinda en anderen met een tijdelijk contract og bezig met solliciteren

A

Anoniem

Guest
N.a.v. de discussie eerder deze dag.

Zijn jullie niet bang dat je niet aangenomen zal worden

of dat je contract niet verlengd zal worden.

Zit nl zelf wel in dat schuitje.

Hadden eerst een eigen zaak, echter wegens gezondheid in de familie zeer recent

de zaak verkocht en door heel veel geluk gelijk een andere baan, echter

tot oktober.

Afgelopen vrijdag een gesprek gehad en ziet er erg goed uit voor de toekomst

met contract-verlenging.

Toch ben ik bang dat als blijkt dat ik zwanger ben, nu 2 dagen overtijd, ik geen

verlenging zal krijgen.

Zo ben ik bang dat ik dus zonder baan zal komen te zitten en tja, als je zwanger

bent zullen ze je eenmaal niet zo snel aannemen, ben ik bang..

Ben een onzeker miepje......

Hey
Ik wou even zeggen dus je hebt een contrakt en die moet verlengt worden ze morgen jouw zoie zo niej ontslaan omdat je zwanger ben dat is geen reden dus ze moeten opdat momen een goede reden hebben en heben   ze die niej dan is er geen angst nodig maar je moet je werk geven wel optijd inlichten vanwegen het werk wat je mag doen en wat je niej mag doen dus ik zou rustig afwachten Ps zo vertelde het cwi het mijn dus maar veel s6 en alvast proficiat mocht je zwanger zijn.

Groetjes carola

8 wekjes bij na 9

hoi,

nou ik zit nu in dat schuitje, ben 23 weken zwanger heb het dus al een tijdje geleden aan me baas verteld. En vertelde hem dus ook gelijk dat ik graag 3 dagen per week wilde gaan werken na de bevalling en verlof. Hij zou er over na denken. Nu eindigd mijn contract in februari, en ze hebben me afgelopen week verteld dat het niet verlengd zou gaan worden, omdat het voor hun te duur zou worden als ik maar 3 dagen in de week ging werken omdat ze er dan nog iemand bij zouden moeten nemen om de andere 2 dagen op te vullen. Nu hebben ze ook gezegd dat als ik met verlof ga ze geen secretaresses meer aannemen omdat het niet nodig is. Nu vraag ik je hoe dubbel is dat? Hoe dan ook ik ben me baan vanaf februari kwijt en moet ik een andere baan zien te vinden na m'n verlof, want niemand die mij aanneemt nu ik zwanger ben. Het leven van een zwangere vrouw gaat niet altijd over roosjes

Ik hoop voor je dat je contract verlengd wordt! Zo niet dan moet je blij zijn en zoeken naar een baan waar ze je wel graag willen hebben!

Succes

Groetjes Claudia
22 wkn & 6 dgn

Hai hai,

ik wil even zeggen dat ze niet verplicht zijn om je contract te
verlengen.Als je een vast contract hebt kunnen ze je niet ontslaan
omdat je zwanger bent, en als je een jaarcontract hebt dan mogen ze jou
tijdens dat jaarcontract er niet uitgooien   maar als dat
jaarcontract eindigt zijn ze niet verplicht om jou een verlenging te
geven.

En bovendien verzinnen ze vaak wel een andere reden hoor om jou geen
contractverlenging te geven.(heb het zelf nu al 2x keer meegemaakt.

Het is heel moeilijk voor een zwangere om aan werk te komen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt,

Veel liefs Summy26

Mmm, zo te horen zit ik niet alleen in dit schuitje. Ik heb wel een contract verlening gehad nadat ik heb verteld dat ik zwanger was. Helaas maar weer voor een half jaar. Nu eindigd mijn contract midden in mijn verlof. Ik ben benieuwd wat ze dan doen! Ik hoop echt dat het weer verlengt wordt! Maar ja, ben ook bang van niet. Gelukkig hoeven de uren niet te worden aangepast want ik werk al pt maar tja, je weet maar nooit!

Groetjes, Jonna

als ze willen kunnen ze vast wel een andere reden bedenken dan je zwangerschap om je toch geen nieuw contract te geven.
Ik ben hier ook door toevalligheden terecht gekomen nadat ze me  bij  mijn vorige werk niet meer nodig hadden. Als ik kan blijven is dat mooi meegenomen, zoniet dan is het niet anders. Het scheelt dat het niet jouw keuze is dat je contract niet wordt verlengd. dus je hebt in ieder geval recht op een uitkering. Leuk is anders, maar die kom je nog wel door tot je echte verlof.
Daarna dan maar weer met volle overtuiging soliciteren.
Maar het is voor mij op de zaken vooruit lopen, want ik weet nog helemaal niets. Maar goed ik had me er een jaar geleden durkker over kunnen maken.

succes voor iedereen die helaas al zonder werk zit.

gr
mirinda

Het is inderdaad zo dat als je een tijdelijk contract hebt dat je werkgever niet verplicht is deze te verlengen.
Als hij weet dat je zwanger bent mag hij gewoon zeggen dat hij je contract niet verlengt.
Als je een vast contract hebt mag hij je niet om de zwangerschap ontslaan, maar ja.... als ze echt willen kunnen ze vaak wel iets bedenken om onder de mazen van de wet door te komen.

Zelf zou mijn contract ook aflopen tijdens de eerste maanden van mijn zwangerschap. Omdat ik heel erg moe was en misselijk in het gein heb ik toch verteld dat ik, zwanger was.
Uiteindelijk ben ik zelf opgestapt bij die werkgever voordat mijn contract afliep door bepaalde problemen die niet erkend werden.... maar ik denk dat anders mijn contract toch niet werd verlengt, zeker niet met oog op dat ik straks zo en zo zou stoppen als de kleine er is.

Voor de overige maanden heb ik ook niet geprobeerd weer werk te vinden. als zwangere is dat zo en zo erg moelijk, laat staan als je aangeeft na je zwangercshap niet terug te willen komen.

Voor iedereen die in dit schuitje zit.... Succes met deze problematiek.
Het is en blijft een lastig iets!

Hoi,

Ook hier iemand waarvan het contract niet verlengd werd. Ik had voor de 2e keer een jaarcontract. Het loopt per 1 december af. Mijn zwangerschapsverlof zou 6 juli ingaan en ze hebben mij op 14 juni naar huis gestuurd met de melding dat mijn contract niet verlengd werd en ik geen verschijningsplicht meer had. Feitelijk heb ik dus een super lang zwangerschapsverlof. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe baan per 1 december. Ik heb de mazzel dat ik werkzaam ben in de pensioenen en de arbeidsmarkt is daar erg krap. Zeker wat betreft mensen met ervaring. Ik heb op dit moment gelukkig een aantal dingen lopen en weet zo goed als zeker dat ik per 1 december een nieuwe baan vind.

Helaas hoor ik steeds vaker dat tijdelijke contracten niet verlengd worden als je zwanger bent. Vooral ook wanneer je minder wilt gaan werken. Ook ik wil 3 dagen gaan werken. Gelukkig schrikt het tijdens mijn sollicitaties niet echt af. maar ja ik zoek dan ook een baan voor de periode na mijn verlof.

Ik heb ook heel snel verteld dat ik zwanger was (ook ivm extreme vermoeidheid) Ik dacht namelijk dat dat geen probleem zou zijn. Toen ik namelijk anderhalf jaar geleden solliciteerde bij dit bedrijfheb ik ook aangegeven dat ik op niet al te lange termijn kinderen wilde. Ik kreeg toen de indruk dat dat geen probleem was. Blijkbaar is dat dus wel een probleem.

Ondanks dat ik ervan hou om open en eerlijk te zijn, vraag ik me dus steedfs vaker af of je het wel snel moet vertellen. Tijdens mijn sollicitaties doe ik dat wel maar   voor mij is dat makkelijker omdat ik weet dat ik begin na mijn verlof. Ik hoef dus alleen maar aan te geven dat ik 3 dagen wil gaan werken.

Nou dames, ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar dit was dus mijn verhaal.

Succes allemaal.

groetjes Pien

Terug
Bovenaan