Voor Mirinda en anderen met een tijdelijk contract og bezig met solliciteren

Hoi Lucretia,

Ja, volgens de wet mag je niet ontslagen worden als je zwanger bent of op zwangerschapsverlof - ik geloof dat je ontslagbescherming doorloopt tot 6 weken na het einde van je zwangerschapsverlof, maar dat weet ik niet zeker! Het CWI zou je daar antwoord op moeten kunnen geven.

Ik heb zelf vandaag goed nieuws gehoord: ik krijg voor m'n ene baan (2 dagen in de week)  een contract tot begin juli! Ben in april uitgerekend, dus ik heb dan in ieder geval twee dagen in de week betaald zwangerschapsverlof. Het enige is... ik werk met allemaal docenten en medewerkers die ik al heel lang ken, dus ik voel  me toch een beetje schuldig dat ik 't nog niet verteld heb. Poeh... Ik heb het contract nog niet gekregen,  en het gaat later in dan ik had verwacht (per 1 november waarschijnlijk)  en ik weet niet of  ik het zolang nog kan verbergen - ben al bijna 12 weken!! Nou ja, ik probeer het nog even te verhullen (volgens mijn man is er nog niets te zien, maar ik pas toch niet meer in de meeste broeken...) en hopelijk krijg ik snel m'n contract, zodat ik het  ook gauw kan vertellen.

Heeft iemand nog tips hierover? Dus hoe ga  ik met het schuldgevoel, wanneer vertel ik het (beetje cru om het contract te tekenen en daarna meteen te  roepen "oh ja, en ik ben zwanger!"...). Ik zit er erg mee in m'n maag!

~Hilde  

Hallo Luitjes!!!    

Ik ben super blij!!! Nu ik van de week zelf ontslag had genomen
dacht ik "IK KOM NEVER NIET AAN DE BAK!"
Maar ik heb werk, hoera!  
ER schijnt een zon achter mijn wolkje....
En ga er ook nog eens op vooruit!
Dus ik ben ff lekker happy en trots....  
Voor anderen heel veel succes en gewoon blijven proberen....

Groetjes
Hanna
21wk

Hoi hilde

Bedankt voor de info en ik zou het zolang mogenlijk verzwijgen want je hebt nog 4 weken voordat je het moet vertellen als ze het dan weten is het toch vroeggenoeg. Ik had een vriendin die kreeg ook een conctract en was zwanger die heeft eerst het contract getekend en het toen pas verteld.

Groetjes Lucretia

he hanna
wat geweldig dat je al weer nieuw werk hebt.
Heb je gelijk verteld dat je zwanger bent of niet?

Ik moet dinsdag voor een gesprek voor een baantje voor 4 ochtendjes tot aan de kerst.
Ok geen vetpot, maar ik ben in ieder geval bezig en dat is altijd beter als alleen maar thuiszitten. Houd ik toch nog tijd zat over voor de babykamer

gr
mirinda

Hanna, wat leuk voor je! Gefeliciteerd!

Lucretia, bedankt voor de tip! Ik zit er wel een beetje mee in m'n maag, maar heb inderdaad besloten nog even te wachten met vertellen. Weet je precies hoe lang van tevoren je het moet vertellen? Ik had nl. begrepen dat je het pas hoeft te vertellen 3 of 4 maanden voor je met zwangerschapsverlof gaat...??? Voor mij zou dat dus pas in december zijn, maar dan heb ik vast al een flinke buik, haha!

Succes allemaal!
~Hilde

Hoi

Ik heb gister een brief van het cwi gekregen dat mijn ontslag niet gegrond is en dat deze dus niet verleend wordt. Ik blijf lekker in vaste dienst ben wel blij. Zit er geen druk meer op om een andere baan te vinden kan ik dus even wachten tot na mijn verlof. Hilde volgens mij moest het voor de 4 maanden zodat er genoeg tijd is om iemand te regelen voor je verlof.

Groetjes Lucretia 18wk

Hallo allemaal.

Mijn contract loopt januari af. In april ben ik uitgerekend.
Ik had het CWI opgebeld om te horen hoe het vanaf januari verder gaat. Als je langer dan een jaar achtereen gewerkt hebt, heb je recht op een ww uitkering. Dit is zo;n 70% van je inkomen nu. Je hebt dan wel een solicitatie plicht. 6 weken voor je uitgerekende datum ga je gewoon met zwangerschaps verlof. je krijgt ook gewoon 16 weken verlof. ook dit krijg je gewoon betaald. (100% volgens mijn) na die 16 weken heb je weer je sollicitatie plicht.
Zo hebben ze het mij verteld. Je moet je wel   binnen2 dagen na je ontslag melden bij het CWI anders heb je nergens recht op. Dus vraag het allemaal goed na.

succes allemaal.

groetjes

Terug
Bovenaan