Voor Mirinda en anderen met een tijdelijk contract og bezig met solliciteren

Greet, veel succes! Ik hoop dat je een vast contract krijgt... Ze mogen toch maar een paar keer je een tijdelijk contract aanbieden?

Ik duim voor je!
~Hilde

wie van jullie heeft eigenlijk al een uitkering voor de 2/3/4 maanden tussen einde contract en zwangerschapsuitkering?
Ik moet morgen naar het CWI en ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Staat het cwi aan jouw kant of niet en hoe gaat het met het "verplichte soliciteren"

ik benieuwd naar jullie reacties.

gr
Mirinda

Hi dames,
Nu zit ik hier op mijn gemak te lezen, en kom erachter dat er vrouwen zijn die zich schuldig voelen over her al dan niet vertellen dat je zwanger bent.
Ik geef 1 advies, jezelf echt niet schuldig voelen.
Okee dit is een andere situatie, maar komt op hetzelfde neer.
Mijn man werkte jaren geleden voor een bedrijf, iets met standbouw. Hij beurde echt keigoed, op een gegeven moment kwam hij er per ongeluk achter dat het bedrijf waar hij werkte failliet was.
Mensen konden bijna a la minute opstappen, hij moet nu nog een aantal duizend euro beuren.
Luister, als je baas je op een gegeven moment niet meer nodig heeft, stampt hij jou ook gewoon buiten.
Gewoon lekker voor je houden, zeker als je kans hebt op binnenkort een promotie of gesprek.
Natuurlijk scheelt het wat voor een relatie je hebt met je baas, kies voor jezelf, dat doen hun ook.
X

wat erg dat zoveel vrouwen hetzefde overkomt. ik dacht een superbaas te hebben, maar toen ik vertelde over mijn zwangerschap zei hij: o, en moet ik nou blij voor je  zijn? en twee dagen later kreeg ik te horen dat mijn halfjaarcontract niet verlengd zou worden. had hiervoor nooit commentaar gehad en altijd goede beoordelingsgesprekken. moraal van dit verhaal: behandel je baas zoals hij jou zou behandelen,  kies  voor jezelf en vertel helemaal niks!  kon daarna gelukkig in een ander filiaal gaan werken. ik ben dus zwanger en al aangenomen, en: mijn nieuwe halfjaarcontract ging in op 1 september en op 2 september was de eerste dag van mijn zwangerschapsverlof... iedereen zegt dat ik van geluk mag spreken. ja natuurlijk. maar eigenlijk hoopte ik dat dit nieuwe contract mijn eigen verdienste is, ik heb er keihard voor gewerkt, ondanks bekkeninstabiliteit etc. de volgende keer ga ik t een en ander toch wel anders aanpakken... maar ja. nog een weekje of 3, dan ben ik mama, kunnen ze me allemaal de boom in!

Probleem is echter als je niet verteld en je groeit snel wat doe je dan?
Maar goed het blijft een drama, was gister op het CWI en vertelde mijn verhaal en kreeg te horen dat ik niet de eerste was die zwanger op straat stond.

De persoon waar ik gister mee gesproken had was alleen niet helemaal thuis in bevallings verlof. Hij zij dat ik 10 weken voor de uitgerekende datum al bevallings verlof kreeg en ondanks dat ik zei dat mij dat vreemd leek omdat je recht heb op 10 weken na je bevalling bleef hij bij zijn verhaal. Maar goed dat is de minste zorg, als ik maar een uitkering krijg.

gr
mirinda

Pff vergleken met jullie heb ik nog geluk gehad. Ik werkte voor 32 uur bij een bedrijf en heb gewoon een baan voor onbepaalde tijd. Nou had ik net aangegeven dat ik ander werk wilde gaan doen en op zoek was naar een andere baan. Gelukkig heb ik nooit officieel mijn baan op gezegd anders zat ik nu in het zelfde schuitje als jullie. Vlak nadat ik dit gezegd had kwam ik er achter dat ik zwanger ben. Mijn werk doet nu ook erg lullig en zeker toen ik ziek werd door mijn zwangerschap. Ze doen net als of ik me aanstel en dit allemaal expres doe. Ik moet zeggen ook deze situatie is niet erg bevoordelijk voor je baby en geeft veel stress.

Hoi

Ik zit ongeveer in het zelfde alleen probeert mijn baas me al sinds eind mei uit min vast contract te zetten. Ik ben er zelfs al bij de rechter voor geweest en die heeft mij gelijk gegeven. Nu ben ik 17 wk3 dg zwanger en is hij het sinds eind augustus aan het proberen via het cwi. Nu hebben ze mij verteld dat dit pas na mijn zwangerschap zal lukken als het goedgekeurd wordt maar ik zit ondertussen al wel 4 maanden thuis en verveel me. Wie weet hier meer van

Groetjes Lucretia

Terug
Bovenaan