Voor Mirinda en anderen met een tijdelijk contract og bezig met solliciteren

Hey

hoe zat dat nou met die verschijningsplicht?? Dat klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk, ze geven me hier namelijk alleen nog maar het gevoel dat ik een last ben, dat wekt niet echt de zin op om te werken. Ik kan helaas niets vinden op het internet erover.. Misschien kan jij me wat inlichtingen geven erover.

Alvast bedankt

Groetjes Claudia
23 wkn 1e

Beste Claudia,

Ik kan je helaas daar weinig over vertellen. Ik kreeg van mijn werkgever (schriftelijk) bevestigd dat ik geen verschijningsplicht meer heb. Ik werd dus naar huis gestuurd. Geen idee hoe het zit als je geen bevestiging daarvan krijgt, sorry.

Groetjes Pien

Hallo allemaal,

Ook ik ben ontslagen ivm ziekte tijdens mijn zwangerschap. Ik zit nu dus thuis, want helaas zijn er maar weinig werkgevers die je aannemen als je zwanger bent.

Je doet er helaas weinig aan, want uiteindelijk trek je toch aan het kortste eind. Als ze van je af willen lukt ze dat toch wel.

Let er alleen op dat je niet vrijwillig gaat, want dan heb je in ieder geval nog recht op een ziektewet of ww uitkering via het UWV.

Succes allemaal.

groetjes Danique
22w6d

Hallo,

Ik heb ook een full-time jaarcontract dat 1 november dit jaar afloopt. Ben 13 januari uitgerekend...
Ik heb nog nooit een uitkering gehad of aangevraagd, heb je er wel recht op?
Zo ja, hoeveel is dat?
Heb je sollicitatieplicht?
Kortom, kan iemand mij vertellen wat de normale procedure hiervan is?

Groetjes, Patricia 16,3 wk

In principe heb je er wel recht op, maar hoeveel en hoelang ligt eraan hoeveel je in de afgelopen paar jaren hebt gewerkt geloof ik.

Als je kijkt op www.uwv.nl staat eea wat uitgebreider uitgelegd.

groetjes Danique
22w6d

Hey Pien,

Bedankt iig voor de snelle reactie!!

Groetjes Claudia

Even een positief verhaal voor een beetje hoop...

Ik heb een jaar lang een oproepcontract gehad... De laatste maanden nam ik tijdelijk de uren van een collega over...
En ik heb afgelopen woensdag een gesprek gehad met mijn hoofd en ik krijg gewoon voor mijn zwangerschapsverlof een vast contract! Ondanks de zwangerschap!!!
Ik wil graag een contract van 20 uur en dit gaan ze ook regelen! Dus ik ben erg blij!

Er zijn dus wel werkgevers die met je meedenken!

Liefs Marije

zo dit onderwerp ook maar weer eens van stal gehaald.
ik heb dus gister te horen gekregen dat ik geen nieuw contract krijg en dus per 18-10 op straat sta.
Ik zou niet commercieel genoeg zijn! ja ja ik deed nog geeneens specifiek commercieel werk.
baal wel een beetje want ik had gehoopt in ieder geval tot mijn verlof te blijven werken.
nu moet ik dus gaan zoeken, heb vandaag al wel gelijk ingeschreven bij CWI en heb over 2 weken gesprek.
Ben blij dat we een leuke buffer hebben qua spaargeld, maar om die aan te breken is niet erg fijn.
Ach ja we zien wel hoe het loopt.
Ga vande week eens kijken bij de Makro. Niet helemaal mijn eerste keus, maar daar kan ik waarschijnlijk ivm kerstdrukte wel een maand of 2 aan de gang. Ben ik in ieder geval bezig.
Jullie horen het nog wel.

gr
mirinda

Terug
Bovenaan