voor MWV/mo !!!

Hoi Sarah en Mo!

Idd Mo, toch wel even lekker geen gedoe aan je lijf. Ik moet zeggen dat ik deze verplichte maand rust ook wel even fijn vindt, al blijft het gevoel knagen dat het weer een gemiste maand is.. Maar goed, rust is ook belangrijk!
Spannende tijd weer voor jou Sarah! Ik hoop dat je embryo;'s goed ontdooien en een goede kwaliteit overhouden. Ik zal voor je duimen donderdag!
Over een weekje kan ik beginnen aan mijn cryo-traject. Best spannend aangezien ook dat weer de eerste keer is. Ik voel me ondertussen behoorlijk ervaren, maar door de cryo voel ik me weer een leek! Ik heb nog 3 embryo's in de vriezer. Een rietje van 1 en een van 2. We gaan starten met die van 2 en hopelijk gaat dat goed. Het liefst 2 tp... Maar goed als het er 1 is ook prima!
Ik moet Progynova slikken en Utrogestan inbrengen, verder geen spuiten meer ook geen Pregnyl. In welke zh lopen jullie?

Tot snel!

Ginger

Hey girls!

Jeetje Saar spannenddd!! Hopelijk gaat het dan nu eindelijk bij eentje van ons lukken met de Cryo's dan volgt de rest ook misschien snel..Hoop het zooo..Ik vond het zó spannend hoe ze ontdooid zouden zijn, ik hoop dat je 2 toppers hebt.

En Ginger nog een weekje en dan ga je weer van start. Ik moet nog 3 weekjes wachten, het is precies wat je al schreef 'leuk zo'n verplicht rustmaandje maar eigenlijk wil je verder'..maar ja het is niet anders..

Ik heb trouwens precies dezelfde medicatie, Progynova en Progestan. Ik loop trouwens in het AMC (amsterdam). Ik zag dat we er nog iemand bij hadden gekregen (mv maaike) in een andere topic ook voor een cryo. Nu maar hopen dat we allemaal weer snel van dit forum af zijn..

We gaan ervoor!!

Mo

Hai Meiden, ik ben ook heel hard voor ons allemaal aan het duimen.
Het wordt tijd dat we verder kletsen op het forum zwanger zijn!!!
dus doe jullie best!!!!

wij gaan niet naar een ziekenhuis maar naar een fertiliteitcentrum in een klein plaatsje in brabant. voor de punctie en voor icsi of IVF moeten we wel naar eindhoven naar het catharina ziekenhuis. maar net zoals IUI doen ze "in huis" er is een eigen lab.
het is daar niet zo klinisch, gewoon een beetje een huiskamer gevoel.

Iedereen komt daar voor hetzelfde, toen we doorverwezen werden door de huisarts zijn we eerst in een ander ziekenhuis geweest. maar daar zat de wachtkamer aan de gang, dus iedereen zag je daar zitten. en dat is echt niet leuk als mensen de verkeerde conclusie trekken als ze je bij de gyn zien zitten.

daar zaten ook de zwangere en niet zwangere gewoon bij elkaar, en ik hoef jullie niet uit te leggen hoe frustrerend dat is.

liefs Saar

HOi meiden,

Ik sluit me graag bij dit topic aan. Jullie hebben mijn verhaal al gelezen neem ik aan.
Ook ik hoop natuurlijk dat we allemaal snel zwanger zullen worden.

Groetjes
Inge

Hoi!

@Inge: welkom op dit topic! Fijn om zo te kunnen kletsen met meiden die ongeveer gelijk lopen wat betreft behandeling.
Toch wel grappig hoe verschillende onze gevoelens zijn met ziekenhuizen. Tijdens de IUI's liep ik in een streekzh. Ik voelde me daar juist een nummer en zeker niet serieus genomen in mijn gevoelens. Tussen de zwangeren, nooit eens tijd voor een gesprek, altijd maar vlug,vlug... Steeds dezelfde vragen die weer terugkwamen, etc.
Nu loop ik in het Radboud in Nijmegen, idd een megafabriek als je kijkt naar formaat zh.
Maar ik moet echt zeggen dat ik me daar helemaal geen nummer voel! Een mooie aparte afdeling voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen, ze kennen je bij naam, altijd de tijd en ruimte om te kunnen bellen, praten. Zelfs een psychologisch team om de psychische aspecten te kunnen bespreken. Daarnaast een digitale poli waarbij je je eigen behandeling kunt volgen, je hoeft niet te wachten op de telefoontjes, mooie foto's van de geplaatste embryo's en een goed werkend forum. Hier zijn ook altijd artsen of verpleegkundigen te vinden zodat je nooit langer dan een paar uur met een vraag hoeft te zitten. Kortom voor mij is juist het academisch zh huiselijker dan ons streekzh.

Hier nog steeds in afwachting van mijn menstruatie, ben het wachten nu wel zat! Ik weet ook niet of de menstruatie nu langer op zich zal laten wachten dan normaal. We wachten maar af. Wat wordt er veel gewacht zeg tijdens die behandelingen.... bah!

Meiden, succes en tot snel!

Groetjes,

Ginger

Hoi Ginger,

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind dat we in Nijmegen geweldig worden geholpen en behandeld. Maar ik ben toch blij dat we de meeste behandelingen gewoon in Apeldoorn hebben. Het is uiteraard praktischer ivm de reistijd en inmiddels kennen we de fertiliteitsarts hier zo goed dat het gewoon heerlijk vertrouwd is. Ik denk dat als je alle behandelingen in Nijmegen hebt je daar uiteraard ook een soort van band gaat opbouwen met de artsen daar hoor.

Hoe lang loop je al in Nijmegen, vanaf het begin. En zo niet waar ben je dan begonnen en waarom heb je besloten om daar weg te gaan.

Groetjes
Inge

Hoi Inge!

Het voelde ook niet verkeerd hoor! ;-)
Wij zijn in Oss begonnen met IUI behandelingen, april 2007. Daar was het hele voortraject van de IUi, maar het bewerken van het zaad gebeurde ook al in Nijmgen.

Na 7 mislukte pogingen zijn we doorverwezen naar Nijmegen. Simpelweg omdat Oss geen lab bezit om IVF of ICSI te doen. ZIj hebben de expertise ook niet in huis. Was best huiverig om naar dat grote zh te gaan, maar zoals ik omschreef ben ik er alleen maar blij mee. Ik heb ook niet zo'n goed gevoel aan Oss overgehouden vanwege de onpersoonlijkheid, daarnaast hebben ze me ook regelmatig niet serieus genomen in mijn cyclus, waardoor ik kansen gemist heb doordat we simpelweg te laat waren.

In april 2008 zijn we in Nijmegen terecht gekomen, het voelde direct goed, tijd genoeg en oog voor de mens achter de problemen. Na onderzoek bleek dat ik eigenlijk nooit aan IUi had mogen beginnen, omdat dit vrij zinloos was gezien onze spermaresultaten. Het voelde als een jaar verloren tijd!
Tijdens de ICSI-controles bleek ik ook nog endometriose te hebben, terwijl dat in Oss nooit is ontdekt, ook vreemd.
Je snapt wel dat ik niet echt een goed woord over heb voor het zh in Oss.....

Maar wel fijn dat het jou zo goed bevalt in Apeldoorn! Er zit gewoon heel veel verschil in de zh overal. Dat blijkt des te meer als je her en der de verhalen leest!
Zit je ook op de digipoli van het Radboud? Misschien heb ik je daar ook wel eens gesproken!
Hoe zit het dan met jouw behandeling? Wat gebeurt er in Apeldoorn en wat in Nijmegen?

Spreek je!

Liefs,
Ginger

quote: ginger reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-10-2008 09:31:11'));

Hoi Inge!

Het voelde ook niet verkeerd hoor! ;-)
Wij zijn in Oss begonnen met IUI behandelingen, april 2007. Daar was het hele voortraject van de IUi, maar het bewerken van het zaad gebeurde ook al in Nijmgen.

Na 7 mislukte pogingen zijn we doorverwezen naar Nijmegen. Simpelweg omdat Oss geen lab bezit om IVF of ICSI te doen. ZIj hebben de expertise ook niet in huis. Was best huiverig om naar dat grote zh te gaan, maar zoals ik omschreef ben ik er alleen maar blij mee. Ik heb ook niet zo'n goed gevoel aan Oss overgehouden vanwege de onpersoonlijkheid, daarnaast hebben ze me ook regelmatig niet serieus genomen in mijn cyclus, waardoor ik kansen gemist heb doordat we simpelweg te laat waren.

In april 2008 zijn we in Nijmegen terecht gekomen, het voelde direct goed, tijd genoeg en oog voor de mens achter de problemen. Na onderzoek bleek dat ik eigenlijk nooit aan IUi had mogen beginnen, omdat dit vrij zinloos was gezien onze spermaresultaten. Het voelde als een jaar verloren tijd!
Tijdens de ICSI-controles bleek ik ook nog endometriose te hebben, terwijl dat in Oss nooit is ontdekt, ook vreemd.
Je snapt wel dat ik niet echt een goed woord over heb voor het zh in Oss.....

Maar wel fijn dat het jou zo goed bevalt in Apeldoorn! Er zit gewoon heel veel verschil in de zh overal. Dat blijkt des te meer als je her en der de verhalen leest!
Zit je ook op de digipoli van het Radboud? Misschien heb ik je daar ook wel eens gesproken!
Hoe zit het dan met jouw behandeling? Wat gebeurt er in Apeldoorn en wat in Nijmegen?

Spreek je!

Liefs,
Ginger

Hoi Ginger,

Dat klinkt inderdaad heel anders als hoe wij in Apeldoorn worden behandeld. Wij hebben hier ook een speciale arts die zich allleen maar bezig houdt met de echtparen die met IVF (of iets soortgelijks) bezig zijn. Daar bouw je dan ook wel een band mee op. Toen wij voor de eerste afspraken gingen voor ons tweede wondertje hebben we Maaike ook een tweetal keren meegenoemen en dat vind ze helemaal geweldig. Ook heb je bij ons maar een aantal verpleegkundigen dus je ziet eigenlijk steeds dezelfde mensen. De meeste kenden wj zelfs nog van onze poging (maaike) en dat is dan echt leuk als je die weer ziet. Heel anders dus als bij jou in Oss.

Ik weet niet wat de digipoli is dus ik zit daar ook niet op. Ik weet ook niet of dat voor ons kan omdat wij maar weinig van de behandelingen in Nijmegen hebben.
De controles en de punctie worden bij ons in Apeldoorn gedaan. Het enige waarvoor wij naar Nijmegen gaan is de bevruchting (zaad wordt daar gedaan) en de terugplaatsing. En dus ook de cryo is daar opgeslagen die mogelijk heden hebben ze hier in apeldoorn gewoon niet. Ik ken dus ook niemand van de artsen uit Nijmegen echt. Wel hadden we de laatste keer met de terugplaatsing het idee dat het is gedaan door dezelfde vrouw als toendertijd bij Maaike maar we weten het niet eens helemaal zeker.

Is het voor jou niet vervelend dat je elke keer helemaal naar Nijmegen moet rijden, ik weet niet hoe lang het rijden is voor jou maar wij doen er zeker een uur over (zonder files) en als je zo vaak moet voor de controle echo's is dat toch wel vervelend het zou ons dan zeker een halve dag kostten. Daarom ben ik ook blij dat die gewoon in Apeldoorn kunnen.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan