Voor Sara en Angel

Hoi Mieke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zit pas"  sinds juni op het forum, dus ken je nog niet. Dus ik neem aan dat je een van de andere dames kent.
IS dit jullie 1e kindje?

Hoi Angel,
Alles goed? geen gekke dingen meegemaakt? Spannend, je mag bijna een echo laten maken, toch?

Sara,
Ook nog alles goed? Kan je je buikje al goed zien? Leuk om zwangerschapskleren te kopen. Lekker showen die buik.
Ik had uiteraard nog veel kleding van de vorige keer, maar heb ook wel wat nieuws gekocht.

Ik voel de kleine nu echt trappelen. Sinds een week of 13 waren het allemaal vage plopjes, maar nu is het heel erg duidelijik. Hij/ zij reageert zelf als ik met een vinger op mijn buik duw. Helemaal geweldig.
We zijn intussen ook sinds een week   op zoek naar een nieuwe kamer voor mijn dochter. Ook een leuke bezigheid!!!

Groetjes,
heartje

Hoi,

Monika/Mieke, gefeliciteerd meid!! Ik herinner me jou nog wel, maar weet het even niet meer precies, waren jullie gestopt met proberen vanwege je leeftijd? Omdat je schrijft "ik dacht dat we voorzichtig waren geweest".
Volgens mij hoef je geen bloedtest aan te vragen, 2 testen die positief zijn, is genoeg! Je bent echt zwanger hoor. Hoe is je vriend er nu onder, beseft hij het al helemaal?

Heartje,
Hier gaat het allemaal nog goed, ben erg druk vooral 's avonds met werken. Nu dus extra vermoeiend! Maar ja, het moet maar even, probeer tussendoor wel wat rust te pakken.
Heb wel al 3 nachten slecht geslapen door een vervelend vastzittend hoestje. Ik heb net hoestdrank bij de drogist gehaald die je mag nemen als je zwanger bent.
Het is echt ongelovelijk, maar je begint ''s avonds al een buikje te zien! Dat is toch wel erg snel hè?! Ben nu bijna 5 weken.
Nog 2 weken en dan eindelijk die echo. Maar goed dat ik druk ben, dat leidt af!
Af en toe denk ik dat ik m'n borsten niet meer voel, dus voel ik maar weer even of ze pijn doen....ha,ha! Hoezo panisch?

Leuk dat jullie ook voor een ander bed voor je dochter aan het kijken zijn.
Hoe oud is ze ook alweer?
Fijn dat met jou ook alles goed gaat. Geniet ervan.

Sara, alles goed?

Groetjes,
Angel

Hi Angel en heartje, dank jullie wel voor de felicitaties. Ik vind het nog steeds gek zelf. Maar de streep is alleen maar dikker geworden, dus het lijkt heel echt. Vrijdag ga ik naar de huisarts, toch maar eens even praten. Voor de rest houden we het nog stil. Ik wilde zelf al langer een kind (ben 40) en ben in maart met de pil gestopt. Daar was mijn vriend toen niet blij mee, omdat hij het nog niet zo zag zitten. Dus heb ik steeds mijn cycli in de gaten gehouden en wist ik dat ik een hele regelmatige cyclus heb. Vorige keer ineens van 26 naar 24 dagen. Op basis daarvan hebben we het tijdens de vakantie wel voorzichtig aan gedaan, dus ik had nu ook nergens op gerekend. Maar ben er wel superrrr blij mee. Mijn vriend is nog steeds in shock. Hij maakt zich ook gelijk zorgen over van alles en nog wat en kan het nog steeds niet geloven. Hij baalt er erg van, maar kan ook niet boos zijn. Hij praat heel moeilijk over zijn gevoel nu, omdat hij weet hoe blij ik er mee ben. Maar goed... ik wil eerst afwachten of het allemaal goed blijft gaan. Ik verwacht het eigenlijk wel. Ik ben nog niet misselijk, dat niet. Dus behalve gevoelige borsten lijkt de hele wereld normaal :). Wat het duurt het wachten tot de eerste echo dan lang eigenlijk!

Ik kijk niet te vaak meer op het forum, maar ben erg blij dat ik het aan jullie heb kunnen vertellen. Van de spanning had ik mijn nickname van een ander forum gebruikt (sorry). Laten we het maar weer op Monika houden :)

Bedankt voor het luisteren/lezen...

Monika

Hoi meiden,

hoe gaat het met jullie? Lang niks meer geplaatst.... mijn pc is eindelijk gemaakt!!!! Mijn broertje was net ff langs gekomen en had hem binnen 5 minuten weer gemaakt. Pfff, als hij dat nou 2 maanden geleden gedaan had. Maar goed, ik ben al blij zat dat we hem niet weg hoeven te brengen of moeten formateren.

Hier gaat alles goed. Dinsdag heb ik al weer echo nummer 6.
Ik ben inmiddels 16 weken zwanger  mijn tweeling. Ik moet nogsteeds elke 2 weken langs komen bij de gyn voor controle. Alles ziet er nogsteeds goed uit, en ze gaan mooi gelijk op. Ik zelf groei flink. Ik draag al een paar weken een buikband voor steun omdat ik last kreeg van mijn rug en buik. Ik draag ook al positiekleding. Pfff, het gaat echt snel. De truitjes zijn nog te groot, maar ik heb geen zin om elke maand nieuwe kleren te kopen. Al heb ik nu een goed excuus. Hahaha.

Meiden, ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

Groetjes,
Sara

Hoi Sara,

Bij toeval kijk ik eens bij het zwanger worden forum. En leuk dat je nog een berichtje plaatst. Ik was al bijna bang dat het was misgegaan.

Leuk dat het helemaal goed met je gaat. En ook al 17 weken (?), Voel je al wat ik je buik? Ik geloof graag dat je enorm gegroeid bent. Bij mij gaat het ook zo ontzettend hard. Ik ben nu bijna 23 weken en ook behoorlijk dik. De kilo's vallen nog mee. 4,5 kg, dus dat is netjes, toch?
We hebben de 20 weken echo dus al achter de rug. Alles was goed en we weten ook al het geslacht. Maar dat hou ik nog even voor me. Vorige week hebben we ook een pretecho laten maken. Wat is dat mooi om te zien. JE weet dat er een echt kindje in je buik zit, maar de beelden laten je echt verbazen. Helemaal geweldig! Dus als je een mogelijkheid hebt, moet je het zeker laten doen. Het is heel veel geld, maar het is het zo ontzettend waard!!

groetjes,
heartje

Hoi meiden!

Leuk om weer even wat van jullie te horen.
Fijn dat alles goed gaat met jullie en de zwangerschap.

Hier ook alles goed, ik ben nu 9 weken zwanger en het gaat ook prima.
Ben wel erg misselijk geweest, maar sinds deze week gaat het een stuk beter. Nog wel erg moe, maar ja, dat hoort er ook bij. Nog even hard doorwerken deze week en dan volgende week een weekje vrij, heerlijk!
28 december krijg ik weer een echo bij de gync. die ook de bevalling van m'n dochter heeft gedaan, leuk om haar weer eens te zien.

Sara, dat zal nog zwaar worden met 2 in je buik, maar het is ook wel errug leuk!!
Krijg je dan ook langer verlof of maakt dat niks uit?!

Heartje, jij ook alweer over de helft, het gaat hard. Leuk die pretecho, was zeker ook 3D?
Wij hebben dat ook gedaan toen ik zwanger was van m'n dochter, vond het ook zeer de moeite waard.

Wij gaan trouwens ook nog even trouwen in februari!!

Groetjes,
Angel

Hoi Heartje,
Wow, je bent al over de helft. Wat gaat dat toch snel. 4,5 kilo is inderdaad nog niet zo veel. Leuk dat je al weet wat het gaat worden. Wij krijgen de 20 weken echo op 17 januari. Ik ben de 24ste jarig en mijn vriend de 26ste dus het is een leuk kado om er dan achter te komen wat het gaan worden. Ik hoop wel dat ze goed liggen meestal liggen ze met de rug naar ons toe dus is er niet veel te zien.
Het klinkt misschien stom, maar soms voelt het nog zo onwerkelijk. Waarschijnlijk omdat ik nog niks gevoeld heb. nou ja, misschien 2 keer bijna 2 weken geleden een plopje, maar sinds dien niks meer. Maar als ik dan naar mijn buik kijk, is het natuurlijk niet te ontkennen.

Hoi Angel,
Wat leuk dat jullie gaan trouwen!!! Van harte gefeliciteerd!! Wat fijn om te horen dat de misselijkheid beter gaat. Dat scheelt al een boel vond ik. Wat leuk net voor het einde van het jaar een echo. Ik weet niet of ik in aanmerking kom voor verlof of dat ik gewoon thuis zit zonder vergoeding aangezien ik een uitzendkracht ben en mijn huidige functie per 28-12 stopt.
Ik was van plan om vandaag langs te gaan bij het uitzendbureau om te kijken of ze wat anders hadden voor in januari etc om nog ff te sparen, maar dat hangt af van wat de dokter me volgende week zegt over hoe het met de kleintjes gaat.

Hier is het namelijk alweer een spannende week. Ik had dinsdag echo nummer 6 bij de gyn en daaruit bleek dat er een verschil van 1,5 week tussen de kleintjes zit. De een zat op 17 weken 2 dagen in plaats van 16 weken en 2 dagen. En de ander zat op 15 weken 5 dagen. Als je ze los van elkaar bekijkt, is er niks aan de hand, maar het verschil samen is best groot. Ik heb het er wel moeilijk mee. Ik ben nu van om de week controle gezet op elke week controle.

Ik weet dat ik me nog geen zorgen hoeft te maken omdat ik nog niet de opdracht gekregen heb om het rustiger aan te doen. Maar dit is wel waarom ik zovaak langs moet komen. Om bij te houden of gelijk groeien. Omdat ze de placenta delen kan het dat de een meer gaat eten dan de ander en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het gaat nu alweer beter dan dinsdag. Mijn vriend en ik hebben flink gepraat en ik voel me al een stuk rustiger. Heb ook van veel kanten te horen gekregen dat het regelmatig voorkomt dat bij een tweeling de een wat kleiner is. Nu gaat het er dan dus alleen om dat het verschil niet te groot wordt.
Ik ga dus donderdag vragen hoe ik het aan moet pakken wat betreft werk.

Nou, ik ben blij te lezen dat het met jullie goed gaat.

Mijn pc is weer gemaakt dus ben ik ook weer vaker op het net, maar mochten we elkaar niet meer “spreken” wens ik jullie prettige kerstdagen!

Groetjes,
Sara

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Sara, hoe gaat het nu met je 2 kleintjes in de buik, heb je inmiddels nog meer echo's gehad? Het is inderdaad vaak zo dat het ene kindje wat groter is dan het andere,wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden.
En is je contract nog verlengd?

Heartje, alles goed?

Hier gaat het prima. Misselijkheid is minder, nog wel erg moe, maar ben nu 1,5 week vrij, dus dat is heerlijk.
Gisteren weer echo gehad, ik ben nu 10 weken en 4 dagen. Alles zag er goed uit, eind januari mag ik weer terugkomen. Ze hebben verder bloed geprikt voor van alles en nog wat.

Buikje groeit al behoorlijk! Kan nog een paar gewone broeken aan en heb al een zwangerschapsspijkerbroek gekocht.

Ja, inderdaad leuk dat we gaan trouwen, heb er zin in!

Nou, hoop dat het allemaal goed gaat met jullie.

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan