Voor Sara en Angel

Hoi Angel,

Ik merk ook dat het steeds leuker wordt met mijn dochter. Ze begint volop te brabbelen en doet idd alles na.
Ik hoop dat het straks niet gaat vervelen, zo'n klein babietje (niet verkeerd beldoeld hoor! want ik verheug me er enorm op!) Je moet echt weer helemaal opnieuw beginnen. Nou vind ik het ook wel leuk dat er weer iemand helemaal afhankelijk van mij is.
Mijn dochter gaat voor 22 uur in  de week naar een gastouder bij ons in de buurt. Echt ideaal. Deze uren zijn verspreid over   4 of 5 dagen.
Ik vind het ook wel lekker om een beetje te werken. Toch even wat anders en sociale contacten zijn ook heel belangrijk. Ik werk als adm. medewerkster.

Ik ben heel benieuwd wat je test volgende week zegt. De 1e keer was toch ook in 1 keer raak? En na je miskraam ook? Wie weet, 3x ook wel.
Ik snap dat je nergens meer van uit wil gaan, maar wel positief blijven hoor! Heb je wel wat verschijnselen?? Borsten gevoelig ofzo?

Groetjes,
Heartje

Hoi,

Heartje, dank je wel voor je lieve woorden!
Ja, we blijven wel positief, maar ik dek mezelf nu wat meer in, omdat het anders zo'n teleurstelling is, snap je.
Bij m'n dochter duurde het 9 maanden voordat ik zwanger was (maar dat was met m'n ex), nu was ik in mei gestopt met de pil en in augustus zwanger, toen 1e miskraam, daarna 1 menstruatie en weer zwanger in oktober en in oktober ook weer miskraam. Dus...tja...op zich, zijn m'n vriend en ik samen wel erg vruchtbaar....maar nu moet het nog een keer helemaal goed lukken!

Ik ben wel misselijk sinds gisteren en heel erg moe. Maar ben ook wel erg druk geweest en niet fit. Dus tja...ik ga er maar vanuit dat het daarkomt die misselijkheid.

Dat is ook wel ideaal ja, zo'n gastouder. Ik vind het inderdaad ook wel fijn om even wat anders te hebben dan alleen het huishouden en het moeder-zijn. Hoe leuk dat ook is hoor.
M'n zusje heeft net een 2e kindje en die is best druk met 2 kinderen, ze schelen 2 jaar in leeftijd. Het is ook wel erg leuk zo weinig leeftijdsverschil.

Wanneer krijg je weer een echo?

Sara, hoe gaat het?!

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,
Fijn dat het goed gaat. Leuk dat je ook een hyves hebt. Op welke naam kan ik zoeken? Of had je mij al gevonden? Ik ben inderdaad 1 van een tweeling, maar mijn moeder kreeg met 15 weken nog een gedeeltelijke miskraam. Daarbij verloor ze een deel van de placenta waardoor ik aan het eind niet voldoende voeding kreeg en dus al voor 7 maanden in de couveuse terecht kwam.

Hoi Heartje,
Ik loop inmiddels sinds dinsdag bij de gyn en moet elke 2 weken langs komen. Wel een hoop, maar dus ook weer vaak van de kleintjes kunnen genieten. Het gaat inderdaad best snel zo. Wanneer heb je je 20 weken echo?

Mijn familie was helemaal blij verrast dat het er 2 zijn. Mijn vader weet het pas sinds donderdag, omdat hij 5 dagen weg was met wat vrienden. Hij was al zo blij met 1 dat hij zich per ongeluk versproken had.
Na de eerste groei in week 5 en 6 sta ik nu weer een beetje stil. Ik denk dat alles ff een plekje moest hebben en dat alles nu rustig door groeit. Ik denk dat dat niet veel langer zal duren, mijn broeken zitten al aardig strak.

Ik moet zeggen dat ik nog wel moet wennen aan het idee dat ik voorlopig elke 2 weken zo’n interne echo krijg. Toen ik bij het echocentrum was vroeg ze of ik ooit eerder een inwendig onderzoek gehad had. Ondanks dat ik daar nee op antwoordde was het enige wat ze tegen me zei dat het geen pijn doet. Ik had niet eens gezien waarmee ze de echo ging maken etc. Dat zag ik achteraf pas tijdens het aankleden. Ook bij het maken van de 3d echo drukte ze zo hard op mijn buik dat ik dacht dat ze door het bed heen zou gaan. Ik heb 2 dagen last van mijn buik gehad. Mijn vriend zegt dat dat normaal is, maar het lijkt me sterk. Lijkt me ook niet gezond voor de kleintjes. Gelukkig was de gyn wat rustiger en had ik daarna geen extra buikpijn. Ze was ook vriendelijker en niet alleen gefocust op het beeldresultaat, maar ook alles er omheen. Ook blij ik een week korter zwanger te zijn dat ik eerst dacht, wat ik wel vreemd vind aangezien ik ovu-testen gebruikt hebt. Maar goed zolang alles goed gaat vind ik het best.

Nou meiden, ik vind het wel vervelend dat ik niet elke dag gezellig kan kletsen. Gister druk geweest naar oma toe en zo meteen verjaardag. Ik doe mijn best om van de week weer langs te komen.

Succes met alles.

Groetjes,
Sara

Hoi Sara,

Is je computer nog steeds kapot??
Goed om te horen hoe het met je gaat. Waarom krijg je eigenlijk inwendige echo's. vanaf een week of 7 kan je volgens mij gewoon via de buik echo laten maken.
Jeetje, wel vaak naar de gyn zeg! MAar ook leuk om even binnen te spieken. Das dan weer een voordeel van een 2-lingzwangerschap.
Hoe ver ben je nu?

Hoi Angel,
Al een voorgevoel? Nog eventjes wachten....

Ik ben al 17 1/2 week zwanger. Ik heb echt al weken nergens meer last van. Echt helemaal super. Alsof er niks aan de hand is. Alleen gaat bij mij het licht om 21.30u uit. Dat vind ik wel erg vroeg, zeker omdat mijn man ook avonddiensten draait tot ongeveer 21.00u. Als hij net thuis is, ga ik vaak naar bed. Maar hij snapt het gelukkig wel!
Op 28 november hebben we de 20 weken echo. Al over 3 weken dus, en we kijken er ook heel erg naar uit.
11 december laten we een prechtecho maken. We hebben het vorige keer niet laten maken en achteraf had ik daar best wel spijt van.

Groetjes,
Heartje

Hoi meiden,

Fijn dat het allemaal goed gaat met jullie en de beebs!!
Leuk zo'n pretecho,    en de 20 weken echo is ook altijd goed, dan zie je of alles goed eruit ziet en allemaal werkt. Heb ik ook allebei gehad bij de zwangerschap van m'n dochter.

Ja Sara, wat Heartje schrijft, dat dacht ik ook, volgens mij kan je vanaf nu wel uitwendige echo's krijgen. Dat is een stuk prettiger denk ik voor je.

Sara, ik heb je gevonden op Hyves, leuk om die echo's te zien op je Hyves.
Ik zal je wel uitnodigen als vriend, dan heb je mij ook op Hyves. Als je een krabbel plaatst bij me, niks schrijven over zwanger worden ofzo hoor. Want niemand weet het verder.

Ja, voor mij wordt het weer aftellen tot donderdag. Heb geen idee....had vandaag wel een beetje buikpijn, maar ja, dat kunnen net zo goed m'n darmen zijn geweest. Verder nog wel gevoelige borsten. Maar ja, het blijft dus echt afwachten. Heb nog 2 digitale testen liggen, hopelijk kan ik me lang genoeg inhouden met testen.

Nou, meiden, geniet van jullie zwangerschap!
Fijn dat jullie niet meer beroerd zijn en wat fitter. En Heartje, geeft maar lekker toe aan je moeheid, op tijd naar bed, geeft niks, heb je echt even nodig met zo'n kleintje om je heen.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,

Alles goed met je? nog 2 spannende dagen...
Je bent niet zo veel meer te vinden in topics op het forum. Of heb i khet mis. Probeer je er wat minder mee bezig te zijn?

Ik heb me opgegeven voor een cursus borstvoeding. Vorige keer moest ik met 7 weken stoppen omdat het echt niet meer ging. Ik heb veel geprobeert om het toch te laten slagen, maar door verschillende adviezen van vk, consultatie en lactatiebureau werd het alleen maar erger. Mijn dochter wilde op een gegeven moment de laatste voeding niet meer, waardoor ik dus moest bijvoeden. Tja als je daar eenmaal aan toe geeft....
Dus ik ga het deze keer anders aanpakken, ga dus een bv cursus doen en misschien een boek kopen en maar lezen. Dit is voor 90% zeker mijn laatste kans om het nog een keer te doen en die wil ik met 1000% laten slagen.
Dus hopen dat het deze keer wel lukt. Zeker weet je het natuurlijk nooit. Maar vorige keer ging ik er zo open in. ZOnder iets te lezen ofzo. Ik vond flesvoeding ook een goede optie ( en nog steeds als het moet). Maar ik dacht er toen toch iets anders over. En toen ik moest stoppen, huilde ik tranen met tuiten, wat had ik een spijt dat ik me niet beter had voorbereid...

Sara,
Ook alles goed met jou???

Groetjes,
heartje

Hoi,

Heartje, ik was er wat minder omdat ik erg druk was met m'n werk en ik probeerde er ook wel wat minder mee bezig te zijn.
Ik had van die duidelijke kwaaltjes (het eten en de parfum stonk, erg pijnlijke borsten en vanochtend ook nog misselijk), dat ik niet langer wilde wachten en heb dus net getest met de digitale van CB......en.....................ZWANGER!!

Ik durf nog niet heel erg blij te zijn, maar ben wel positief. Het is toch afwachten!
Ik denk dat ik eind volgende week de verloskundige of de gync. ga bellen.
Duimen jullie voor me dat het goed blijft gaan?!

Heartje, wat goed zeg dat je zo'n cursus gaat doen!!! Ik was ook heel blij dat het borstvoeding geven bij mij zo goed gelukt is destijds met m'n dochter. Eerst was het wel moeilijk omdat zij 7 weken te vroeg was geboren, dus ze kon niet zo hard zuigen. Toen hebben ze mij geadviseerd een tepelhoedje te gebruiken, dat werkte perfect bij mij. Toen had ze ook wat meer grip en ging het goed. Ik vond het echt een kick geven dat mijn kindje zo hard groeide op mijn melk. Ik heb er ook best veel voor moeten doen, omdat zij nog 2 weken in het ziekenhuis lag, ging ik er 3x op een dag heen en kolfde ik ook veel. Ik heb uiteindelijk 4 maanden volledige borstvoeding gegeven en nog 1,5 maand 2x op een dag (het liep snel terug toen ik weer moest gaan werken).

Heartje, hoeveel ben jij nu aangekomen en hoeveel totaal toen bij je dochter? Ik was maar 10 kilo aangkomen, maar dat was natuurlijk wel maar met  7 maanden zwangerschap.

Sara, hoe gaat het met jou? Heb je alweer een controle gehad? Of een echo, uitwendig?

Groetjes,
Angel

Hoi Angel.

Geweldig, GEFELICITEERD!!!! Jullie zijn echt een super vruchtbaar koppel!! En nu maar hopen op een goede afloop... Voel je je ook anders dan de vorige 2 keren?? Ik zou ook snel een afspraak bij de gyn maken. Gaan ze dan in een vroeg stadium al een echo maken, om te kijken of het nog goed zit?

Ik ben in totaal nu 2 kg aangekomen. Dus dat valt wel mee, met een toch vrij grote buik. Vorige keer was ik in totaal 15 kg aangekomen. En na een week waren er al weer 14 af... De laatste kilo is er nooit afgegaan. Ik heb er ook geen moeite voor gedaan omdat ik toch wel vrij slank ben.

Meid, ik ben echt superblij voor je en ga echt heel erg hard voor je duimen dat het nu goed blijft gaan. Als iemand het verdient, dan zijn jullie het wel.

Groetjes,
heartje

Terug
Bovenaan