Voor Sara en Angel

Dank je wel lieve Heartje!!!!!

Ik moet er nu vandoor, mail binnenkort langer!

2 kilo is echt niet veel!

Groetjes,
Angel

Hoi meiden,

Heartje, ik heb een afspraak bij de gync. op 27 november, dan ben ik 6 weken en 5 dagen zwanger. Hopelijk kunnen ze dan een kloppend hartje zien!! Spannend!!
Ik heb wel wat meer zwangerschapskwalen dan toen met die miskramen, dus dat is wel goed, m'n borsten doen ontzettend pijn en verder ben ik ook al moe en ruik ik alles sterker.
Tja, verder is het echt afwachten!! Ik zou de tijd nu wel even vooruit willen kijken!

Ik heb de komende weekenden allemaal feestjes en ik hou best van een wijntje, dus ik moet nu allemaal dingen gaan verzinnen, want het valt zeker op als ik alleen maar fris drink!!! Ik gooi het maar op een antibiotica-kuur.

Jij had toch de afspraak voor de screeningsecho 28 november?

Sara, hoe gaat het, laat je nog wat van je horen, we zijn benieuwd hoe het allemaal gaat met je?!

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,

Wat fijn dat je je zo ontzettend zwanger voelt. Ik kan me voorstellen dat je daar nu heel erg blij mee bent!!!
Inderdaad lekker een frisje pakken op een feestje. Ik heb sinds ik weet dat ik zwanger ben ook geen druppel alcohol meer op. Dat heb ik de vorige keer ook niet gedaan.

Ik ben toch een weekje minder zwanger dan ik dacht. Ik dacht deze week 18 weken te zijn. Hoe ik daar dan bij kom??? Geen idee, hormonen???
Afgelopen week zei de vk 17 weken. Dus ik even checken bij babbybrabbel-banners, en ze had nog gelijk ook. Vreemd dat ik dat dacht... Maar dit komt inderdaad wel overeen met de 20 weken echo.
De vergeetachtigheids hormonen zijn weer in aantocht, hoor!

Ik heb vandaag lekker een vrije dag genomen en ga vanmiddag gezellig met mijn dochter, zus en haar kindjes naar een speelparadijs. Onwijs leuk is dat.

Nou, voor jou nog even 2 spannende weken, en dan naar de gyn. Blijf je dan onder behandeling bij e gyn?
Maar als je veel meer kwaaltjes hebt als de vorige keren, denk ik niet dat je je heel erg druk moet maken, hoor!

GRoetjes,
heartje

Hoi Heartje,
Tjonge alweer 18 weken. Gaat toch best snel he. Wij zien elkaar ook veel minder dan normaal omdat ik gewoon te moe ben en hij ook nog eens die ploegendienst dus volgende week is helemaal minimaal. Nachtsdienst, maar daarna 8 dagen Parijs!!! Heb er echt zin in. . . .
Wat apart een bv-cursus. Ja als het helpt waarom niet. Ik heb begrepen dat het geven van de bv erg speciaal is tussen moeder en kind. Succes ermee! Heb je een leuke dag gehad met je zus en alle kids op stap?

Hoi Angel,
Ik heb je toegevoegd. Zo te lezen ben je weer zwanger! Wat super snel!!!! Ik ben heel druk aan het duimen dat het deze keer goed gaat en je niet naar de gyn hoeft. Ik durfde je niet op je hyves te feliciteren omdat ik niet weet of je het al verteld hebt ofzo dus alle vraagjes over je zwangerschap komen gewoon via het forum. Ben echt superblij voor jullie!!! Toch wel fijn die kwaaltjes, hopelijk is het een goed teken. Ik zou het ook gewoon op een antibioticum-kuur gooien voor het drinken van fris. Ik had daar geen last van, ik ben

Ik denk dat ik geen uitwendige echo gehad heb omdat ik best wat vetjes heb op mijn buik. Tijdens het proberen te maken van de 3d foto ´s kon je niks scherp in beeld brengen. Maar misschien omdat ik nu 2 weken verder ben wel. Ik hoop het wel. Lijkt me een stuk prettiger.

Wanneer moet je eigenlijk beginnen aan zwangerschapsgym of iets dergelijks?

Nou meiden, hier gaat het weer wat beter. Ik heb 2 dagen thuis gezeten met buikgriep. (daarom duurde het weer wat langer voor ik online was). Heb vanaf maandag 19 uur tot woensdag 17 uur niks binnen weten te houden en met moeite een aantal bekers water. Heb net gewogen, ben bijna 2,5 kilo afgevallen sinds 25 oktober bij de diëtist, hopelijk voornamelijk vocht. Ik hoop dat het geen schade aan heeft gericht, maar ik neem aan van niet. Ik heb braaf mijn vitamines en foliumzuur genomen dus dat zit wel goed. Ik voel me nog niet helemaal top, maar dat zal vast beter gaan na het weekend.

Verder voel ik me ook weer wat rustiger. Ik heb het er ook met mijn vriend over gehad en die vond ook dat die andere meiden maar aan het zeuren waren. Ik kreeg op een gegeven moment veel commentaar dat ik te veel sliep. Maar ja, als ik na werk op de bank in slaap val en daarna na een paar uur weer als een blok op bed in slaap val, heeft mijn lichaam dat gewoon nodig. Ik luister nu alleen nog naar mijn eigen lichaam en naar de gyn.
Ik heb dinsdag weer een echo. Ben erg benieuwd. Ik heb al en buikje. Ik merk hierdoor dat het voor mijn vriend wat echter wordt. Hij groet nu ook de kleintjes als hij thuis komt of weggaat. Erg schattig.

Nou meiden, ik ben blij om te lezen dat het goed gaat met jullie. Ik probeer zondag weer langs te komen, maar mijn eigen pc is nogsteeds stuk. Mijn broertje adviseerde dat ik hem maar gewoon moet formatteren. Pff, maar ik heb nog zoveel films en series erop staan dus dat moet nog maar ff wachten. Eerst die bekijken.

Groetjes,
Sara

Hoi,

Sara,ik zag je krabbel op m'n Hyves, heel goed dat je daar niks geschreven hebt over m'n zwangerschap. Ik heb alleen 1 vriendin in vertrouwen genomen gisteren, zij heeft ook 2 miskramen gehad, ze vertelde gisteravond dat ze zwanger is....lachen dat we het nu tegelijkertijd zijn. Hopelijk blijft het bij ons allebei goed gaan.

Hoeveel weken ben jij nu Sara?

Balen zeg dat je buikgriep had. Ik denk dat je baby's niks tekort zijn gekomen, die pakken de voeding  wel van jouw lichaam.
Ik zou me inderdaad niks aantrekken van anderen die zeggen dat je teveel slaapt. Je bent tenslotte wel zwanger van een tweeling, dat vergt nog meer van je lichaam, dus er inderdaad gewoon lekker aan toegeven hoor! Zorg maar goed voor jezelf, is belangrijk. Leuk dat je vriend het nu ook wat meer beseft, doordat je een buikje krijgt.

Ik ben ook niet fit, erg verkouden en heb de halve nacht liggen hoesten, heel irritant.
Net was ik weer misselijk, maar dat vind ik niet erg!!

Heartje, ik moest lachen toen je schreef dat je je vergist had in het aantal weken zwangerschap...ha,ha...ja, echt zwangerschapsdementie!!
Was het leuk in het speelparadijs? Is dat een overdekte speeltuin?

Het kan heel goed zijn dat ik straks ook gewoon naar de verloskundige ga, dat moet de gync. maar beslissen. Ik heb met m'n dochter natuurlijk wel een vroeggeboorte gehad, bij 32 weken en 5 dagen, maar de gync. zei toen dat als ik ooit weer zwanger werd ik gewoon naar de verloskundige kon.

Vanavond maar even zwarte bessensap in een wijnfles gieten...ha,ha.
M'n schoonouders komen eten.

Nou, meiden, blijven duimen voor me hè!

Fijn weekend.

Groetjes,
Angel

Hoi Sara,

Leuk om weer eens van je te horen, en dat het goed gaat. Tja, jammer van die buikgriep, maar dat heerst momenteel heel erg. Mijn dochter heeft er ook last van. Maar je kindjes hebben daar geen last van hoor! Goed alle pillen blijven slikken en drinken, dan is er   niks aan de hand.
En lekker aan je vermoeidheid toegeven. Dat is voor jezelf maar ook voor de kleintjes heeeeel erg belangrijk. Ik lig 's avnonds ook vroeg op bed, en soms zelfs 'smiddags nog even.

Vorige zwangerschap heb ik ook meegedaan met zwangerschapsgym. Ik geloof dat er  tegenwoordig weinig cursussen zijn waar ook echt aan gym gedaan wordt. Ik wilde dat heel erg graag omdat ik een rugpatient ben, en graag wat beweging wilde. Maar in deze cursus was het meer theorie behandeling. Wel een paar oefeningen die je thuis kon oefenen. Maar die waren op 1 hand te tellen.
Ik heb het overigens wel heel erg leuk en interessant gevonden. Ik ben er met veel plezier naar toe gegaan, en heb er tijdens de bevalling ook wel veel aan gehad. En heb er ook een aantal leuke kennissen aan overgehouden.
Maar wat ik wil zeggen: laat je goed informeren over de inhoud van de cursus!
Ik heb ook aan zwangerschapsgym meegedaan. Dat was heerlijk om een beetje te ontspannen. En er even tussenuit te zijn. Denk dat ik dat over een paar weken ga beginnen.
Trouwens, om op je vraag terug te komen: rond de 18 weken opgeven!

Angel:
GEloofde iedereen je smoes van antibiotica???? Blijft nog even lastig! hahaha!
Voel je je nog steeds hetzelfde?

GRoetjes,
Heartje

Hoi meiden,

Ik was eerst naar zwangerschapsyoga gegaan, maar na 2 lessen vond ik het toch niks.  
Daarna ben ik  1 les naar zwangerschapsgym geweest en toen moest ik alweer bevallen...ha,ha! Dus tja...daar heb ik niet veel aan gehad.

Ik heb zwarte bessensap in een lege (goed omgespoelde!) wijnfles gedaan en dronk dus gewoon een "wijntje" mee!
Maar ja, dat kan alleen als je thuis bent, volgende week ga ik de smoes vd antibiotica gebruiken.

Ja, ik voel me nog steeds hetzelfde, bij vlagen misselijk, moe, koffie smaakt niet en zere borsten.

Nog iets meer dan 2 weken en dan naar de gync!
Wanneer hebben jullie weer controle?

Groetjes,
Angel

Heee Angel, Sara en Heartje. Het is alweer heel lang geleden dat ik op het forum heb meegelezen. Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Helemaal te gek. En een tweeling erbij, wauw.

Ik durf het bijna niet te vertellen, maar ik heb eergisteren en gisteren ook positief getest en het lijkt er dus echt op dat ik ook zwanger ben. YESS. Ik kan het ook bijna niet geloven, we dachten dat we voorzichtig waren, maar de natuur is sterker :). Mijn vriend is zich hopeloos geschrokken en weet niet wat hij er mee aanmoet. We hebben geen ruzie, helemaal niet gelukkig, maar hij is er wel een beetje stil ervan. Ik vind het echt een supergevoel, maar ben wel voorzichtig omdat ik ook 40 ben en de kans dus groot is dat het niet direct goed gaat. Van de week ga ik maar een afspraak maken met de huisarts, gewoon er even over praten. Moet ik dan een bloedtest vragen of is dat niet nodig?

Ik ben blij dat ik mijn verhaal even kwijt kan hier, mijn familie wil ik het nog niet vertellen. Pas als mijn vriend er klaar voor is...

Liefs, Mieke

Terug
Bovenaan