Voor Sara en Angel

Hoi Sara,

Ja, wel slim van je om die ovulatietesten te gaan gebruiken, ben benieuwd.

M'n vriend is 7 jaar ouder als ik en het was voor hem wel wennen hoor het leven met een kind, hij was gewend om te gaan en staan waar hij maar wilde, maar hij is nu ook gaan beseffen dat stappen en andere materiele zaken niet alles is, dat je ook heel veel voldoening krijgt van het leven met een kind. En hij hebt zoiets, we zitten nu er nog helemaal in, dus laat het dan maar snel raak zijn!! We zullen zien, we blijven oefenen

Hoe oud ben jij Sara?
Ik ben 36, waar woon jij ergens?

En jij Heartje, jij bent toch 30 jaar? waar woon jij ergens?

Ik in Zuid-Holland, maar ook niet ver bij Utrecht vandaan.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,
Leuk is dat he dat hij het nu ook inziet dat je ook uit andere dingen voldoening kan krijgen. Mijn vriend let nu ook meer op hoe anderen met hun kinderen omgaan.
Mijn vriend kan niet wachten tot het zo ver is. Het is voor ons beide de eerste dus alles is nieuw en spannend. Ik ben 28 en hij is 32. Ik woon niet ver van Alkmaar vandaan.

Groetjes,

Sara

Sara,

Het is het mooiste wat er is hoor...je eigen kindje. Ik hoop dat je het snel mee mag maken. Ik lig nu vaak in een deuk om m'n dochter...ze gaat nu steeds meer kletsen, erg leuk!

Weltrusten.

Groetjes,
Angel

Goedemorgen,

Nou ik ga het denk ikvertellen op het werk. Mijn man zei ook dat ik het maar moest doen omdat ze anders denken dat er iets ergs aan de hand is.
Maar ik voel me vandaag wel weer goed, en heb eindelijk weer eens goed geslapen, dus de nood om het te vertellen is nu niet zo groot. Mocht de misselijkheid weer snel terug komen dan vertel ik het meteen.
Bij Iris was ik helemaal niet misselijk. Denk ook niet dat ik het zo lang verborgen kan houden, want mijn buikje begint al te groeien... Bij Iris zag je dat pas bij 18 weken. Het is echt nog een ieniemienie buikje, maar sommige broeken zitten echt strak, moet met de knoop open lopen.

En inderdaad kindje hebben is echt wel het mooiste wat er is. Ik zou m'n dochter ook echt niet meer kunnen missen. Dat was al 1 dag na de geboorte. En de zwangerschap is ook iets heel bijzonders. Daar moet je echt van genieten als het even kan.
Leuk hoe de papa's met hun kleine dochter omgaan he? Mijn man gaat idd ook minder stappen en denk veel bewuster over dingen na.

Ik ben trouwens bijna 28 jaar, mijn man 32. We wonen in het o zo gezellige Brabant. In de buurt van Breda.

Liefs
Heartje

Hoi meiden,

Heartje, hopelijk wordt de misselijkheid al wat minder en hoef je het nog niet te vertellen, maar anders is het inderdaad wel slim om het toch te vertellen.

Ja, zwanger zijn en mama worden/zijn is erg bijzonder en mooi!
Hoop het nog een keer mee te maken.

Grappig we wonen alledrie aardig verdeeld in het land, Sara in het Noorden, ik in het Midden en Heartje wat Zuidelijker.

Sara, heb je van die goedkopere ovulatietesten via internet besteld, als je ze van ClearBlue gaat gebruiken, wordt het een dure grap, vooral ook omdat je geen idee hebt wanneer je eisprong is.

Ik had vandaag nog wat pijnlijke buikkrampen, denk dat het toch nog wat "naweeen" van de miskraam zijn. Even in de gaten houden, als het aanhoudt, ga ik toch even het na laten kijken of alles wel schoon is.

Sara, is jou ongie nu heftiger omdat het zo'n tijd geleden was of merk je geen verschil?

Groetjes,
Angel

Hoi Angel, ik hoop het ook. Als ik naar mijn vriendinnen kijk met hun kinderen, kan ik inderdaad niet wachten om dat gevoel ook te kennen. Ik heb voor de zekerheid extra ovu-testen gekocht. Van die sensi-tests want anders is het inderdaad super duur. Wel vervelend dat je weer zulke krampen had. Ik dacht dat je altijd na een mk moest laten kijken of alles wel schoon is? Maar dat hoeft dus niet. Ga jij nog iets doen voor het “vinden” van je eisprong of kijk je gewoon hoe het gaat?

Hoi Heartje, haha, ja elke zwangerschap is anders heb ik gehoord. Ik heb van het weekend mijn babyboeken gekregen van mijn moeder, die had ze meegenomen vanuit Curaçao voor me. Ik ben geboren met 6 maanden en 3,5 weken en op de foto had mijn moeder nog amper een buik. Erg apart om de foto's van de keizersnede en couveuse te zien. Er zitten ook een boel hele leuke foto’s bij. Bv een dat mijn vader op bed ligt te slapen en ik op zijn borstkas lig te slapen.

Mijn ongi is deze keer weer normaal. De afgelopen maanden heb ik ook ongi’s gehad van 2,5 dagen en dan ook erg weinig en voornamelijk oud bloed. Sinds maandag is het een echte gewone ongi dus dat is wel geruststellend. Waarschijnlijk ben ik van het weekend weer klaar dus ga ik dinsdag bellen voor een afspraak bij de HA. Dan ga ik ook kijken wat ze adviseert omtrent het slikken van Teunisbloemolie of monnikspeper of een van de andere middeltje die er om bekend staan om de eisprong te stimuleren en je cyclus regelmatiger te maken. Er worden zoveel dingen geadviseert op het net, maar ik wil het niet gaan slikken zonder zeker te weten dat het het juiste is voor mij.

Nou meiden, ik hoop dat het goed gaat met jullie.

Groetjes,

Sara

Hoi meiden,

Sara, leuk dat je die foto's gezien hebt van net na je geboorte etc.
Ben je op Curacao geboren of heb je daar gewoond?
Ik ben er 2x op vakantie geweest.

Goed dat je advies in gaat winnen bij de huisarts, er valt inderdaad zoveel te lezen op internet, maar dan zie je soms door de bomen het bos niet meer.

De krampen waren gelukkig maar even en het kunnen ook m'n darmen geweest zijn, ik weet het niet.
Ik ga niks doen deze maand om m'n ei te vinden, het is ook pas m'n 4e ronde (als je de miskraam niet mee rekent). Bij m'n 1e zwangerschap duurde het 9 maanden voordat ik zwanger was. Ben bang dat als ik nu al ga temperaturen en/of ovulatietesten ga gebruiken, ik er veel te veel mee bezig  ga zijn.  
Ik dacht deze keer m'n eisprong gevoeld te hebben op dag 21 en ik had dat toen ook toen ik zwanger ben geworden van m'n dochter. Dus waarschijnlijk heb ik vaak een late eisprong, maar ik ben benieuwd of ik hem deze maand weer ga voelen. Ik hoop dat er wat regelmaat in komt.

Heartje, hoe gaat het, nog misselijk?

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,
Gelukkig waren de krampen maar heel even. Dat kan best vervelend zijn vind ik. Het is wel super handig als je zo duidelijk je eisprong voelt. Ik heb over het algemeen ook een late eisprong. De enige reden dat ik met de testen ga beginnen omdat ik die rare ronde gehad heb. We zijn nu al 9 maanden bezig.

Ik ben er geboren en getogen. Mijn ouders verhuisden er 30 jaar geleden naar toe en wonen er nogsteeds. Ik woon nu 9 jaar in Nederland. Ik ben hierheen gekomen om te studeren.

Groetjes,

Sara

Terug
Bovenaan